Djurgårdens IF - Färjestads BK, 21/11 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
*Knirre

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 21/11 2009

Inlägg av *Knirre »

Jack Daniel skrev:
*Knirre skrev: Knirre: Är du efterbliven? Läs följande citat och förklara gärna vad det har med 0 mål på tusen chanser att göra: "Vad hjälper det att Wesslau inte gör den obligatoriska tabben (...)"
Jag är inte efterbliven, och inte heller så patetisk att jag går till liknande personangrepp. Om du läser mellan raderna så förstår du att undertonen var kritik mot effektiviteten då Wesslau för ovanlighetens skull inte förtjänar att bli ansatt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jack Daniel skrev:Jodå men skriver man som en idiot ska man få smisk för det!
Pms, eller går du på nåt?
Eller det kanske var du som knockade Assyriskaspelaren?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av crike »

Först och främst. Efter att ha gjort det dumma valet att frivilligt bosätta mig i "fel" stad så att jag måste följa laget i mitt hjärta via tv´n och radion så kan jag självklart inte yttra mig om hur spelet upplevs från läktaren (förutom vid ett fåtal live-besök). Min åsikt är dock den att trots dessa två förluster som har kommit de senaste dagarna (och då kan man inte påstå att dagens var lika klar som den i torsdags) så tycker jag att DIF anno 09/10 presterar på en nivå som vi ska vara stolta över.

Vi har inte (varför vet jag ej) pengarna att ha spelartrupper som flertalet av de andra ES-lagen och av dom som har mindre pengar att röra sig med så befinner dom flesta sig bakom oss i dagens tabell.

Dagens match då. Att bara släppa in ett mål mot FBK får anses ok. I mitt tycke faller vi enbart på inkompetensen i PP. Det är där vi får till de flesta skotten (och lägena) men det verkar inte som om vi har en tanke. Vi har på förhand bestämt vilka som ska spela men vad f*n har dom för tanke med sitt spel? Idag tror jag att jag hann med att se att det var en enda spelare som ställde sig framför mål och det vid ett tillfälle, hur mycket jag än tycker han kämpar och sliter så är inte T.Eriksson den man ska ställa där. Kanske får anses som bättre än ingenting men det är inte direkt så att han skymmer Henrik Karlsson.

På tal om Henrik. I intervju med C+, LIVE inför Sveriges hockeypublik så erkänner han att han är Djurgårdare. Hur f*n missade vi honom?! Vi som satsar speciellt på "närodlade" spelare.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Om man tittar till power-play och jämför DIF med HV71 så är den stora skillnaden att deras backar skjuter i tid och otid.Skott på mål skapar oftast returer om inte pucken går i mål på en gång.En spelare ska stå framför mål under hela power-play spelet.Sen ser jag gärna en paraply uppställning under power-play.

J.Ölvestad

M.Ragnarsson M.Zigomanis M.Krüger

K.Klubertanz
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag har haft sjukt svårt för Mackan denna säsong men måste villigt erkänna att han spelat upp sig rejält och leder numera laget med resten av hans kedja. Det, och att laget visar sådant hjärta idag får bli det positiva. Det negativa är ju oförmågan att göra mål.
Även om det inte blev några poäng så känns det skönt på något vis att pinka på FBK, det bådar gott.
ReikMax

Inlägg av ReikMax »

Är jag ute och cyklar nu, eller var det inte en avvaktande utvisning på en Färjestad-gubbe när andra perioden tog slut. Således borde vi väl fått börja 3:e perioden med en man mer?
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

ReikMax skrev:Är jag ute och cyklar nu, eller var det inte en avvaktande utvisning på en Färjestad-gubbe när andra perioden tog slut. Således borde vi väl fått börja 3:e perioden med en man mer?

DIF hade en spelare utvisad efter 18.32 i andra perioden.
Så något numerärt överläge var det inte tal om.
En färjestads spelare åkte ut efter 20.00 i första perioden
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Att det skulle bli en sån här jävla dag. Självklart när vi har hemmamatch så gör motståndarnas målvakt sitt livs match.

Att vi inte vinner idag är ofattbart.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Trist att vi inte kan trycka in en puck. Men med sånt här spel så spöar vi lag som Ssk, rögle, timrå, luleå, skelletfeå, modo osv alla dar i veckan.

Att Henrik Karlsson är Djurgårdare är väl allmänt känt. Samma sak med Markström. Synd att ingen av dom står i vårat mål.
Född till sportchef.
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

"Chockerande" att läsa efter matchen att folk skyller förlusten på Wesslau trots en räddningsprocent på 97,5%. Verkligen en verklighetsflykt som vissa har tagit, istället för att leta efter fel i DIF så väljer man "default-mode" och skyller allt på Wesslau för varje förlust oavsett hur spelet såg ut och intalar sig själv att utan Wesslau så skulle man minsann vara Sveriges bästa lag.

Om man gör 0 mål så vinner man inga matcher - ren och skär fakta.
Tycker att man borde ifrågasätta skyttet hos vissa spelare främst dom som lyckas med konststycket att missa öppet mål.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Torpedo Novgorod skrev:"Chockerande" att läsa efter matchen att folk skyller förlusten på Wesslau trots en räddningsprocent på 97,5%. Verkligen en verklighetsflykt som vissa har tagit, istället för att leta efter fel i DIF så väljer man "default-mode" och skyller allt på Wesslau för varje förlust oavsett hur spelet såg ut och intalar sig själv att utan Wesslau så skulle man minsann vara Sveriges bästa lag.

Om man gör 0 mål så vinner man inga matcher - ren och skär fakta.
Tycker att man borde ifrågasätta skyttet hos vissa spelare främst dom som lyckas med konststycket att missa öppet mål.
Läs en gång till (om du orkar) så ser du att jag INTE skyller på Wesslau.
Det var ju det som var så typiskt, att Wesslau gör en godkänd match.....& så då givetvis strejkar målskyttet istället
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Tråkigt att det blir sånt här språk på forumet.........

Nu till viktigare saker, hur gick det med Ölvestad egentligen? På de tv bilder man fick se så såg det nästan ut som om smällen tog mot huvudet så hoppas verkligen inte att det är någon hjärnskakning. Angående Wesslan så gjorde han en del svettiga räddningar, speciellt den i första när han kastar sig. Skottet vid målet var ju klockrent placerat och hårt. Och visst gjorde karlsson en hel del bra räddningar men de flesta skotten tog ju rakt i magplattan, sen är jag lite orolig för att det alltid ska se så snyggt ut. Otto hade ju ett jätteläge i tredje att skjuta men ska istället spela pucken. Och det kändes som detta var det största problemet idag att vi inte gick rakt på mål när vi hade chanserna, istället så skulle alla röra pucken innan skott och då kom det rakt på, vilket nästan hälften av alla skott var.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Vad ska man säga?
Jag har i 10 år följt fotboll och hockey, många olika ligor noga på tv eller på plats.
Färjestads seger idag, var utan tvekan den mest orättvisa segern jag någonsin upplevt.

Vi skapar läge på läge, pressar Färjestad i ungefär 55 minuter, men ändå vill inte puckjäveln in.
Man är ju smått irriterad nu, men när man väl tänker efter så förstår man hur jävla bra vårt lag egentligen är. Leker med Färjestad i 60 minuter. Nu vann vi trots allt inte, men jag tycker ordet leker speglar matchen väldigt bra.
Applåder till domartrion också. Första gången för i år som dom tar utvisningar när det är utvisningar. Skönt att slippa en domare som bara måste jämna ut antalet utvisningar.

Jag tänker använda mig av den kommentaren från ifjol som gjorde mig oerhört upprörd då:
"Vi var helt klart bättre än senast, och har verkligen något att bygga vidare på"/Tomas Montén.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Trist att man inte får in något mål :( var ju ett antal bra chanser...

Jag tycker Ragge är för seg... han har hyfsat rätt inställning men han är för seg...

Tycker vi behöver ett snabbare PP. skulle man kunna köra 4 forwards eller något? jag menar våra backar skjuter ju nästan aldrig i allla fall...
Honken

Inlägg av Honken »

Jag brukar vara skitsur och på dåligt humör efter en förlust.
Men märkligt nog är jag inte det ikväll.
Vi spelade ut laget som har prenumererat på andra platsen hela säsongen.
Det är några sådana här matcher varje säsong, nån som man förlorar trots spelövertag och nån som man vinner. Det var väl saik och fhc som spelade ut oss efter noter förra säsongen men vi åkte därifrån med tre poäng.
Om man bortser från det viktigaste att göra mål så var det bra spel och härlig stämning.

Dessutom har jag sett en ny Järnkamin, hur fasen kunde Cehlin fortsätta spela. Jag var övertygad om att det skulle bli bår ut.
Kanske en ny ramsa Cehlin Cehlin en Järnkamin.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Skriv svar