Sebbe G skrev:Om alla resultat står sig så ligger vi 7a i tabellen!
Och bara en pinne ner till ingemannsland,med en match mer spelad.
Vi saknar en eller två riktiga målskyttar. Man kan inte räkna med att juniorerna ska vara våra ledande målskyttar i alla matcher.
Fem gjorda mål dom fyra senaste matcherna håller inte.
Skönt att modo och timrå o alla fall förankrar sina platser nere på kvalplats.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
jensa85 skrev:Säger som El-Kalle brukar göra. Tänk om vi hade bytt målvakter. Då hade vi vunnit denna matchen med minst två mål.
Nu står vi istället med två halvtaskiga andrakeeprar, suck.
Tror vi skapade 4-5 riktigt kvalificerade målchanser på bara några minuter..Markström tar allt..kontring Brynäs och vips så är det 3-1. En BRA målvakt tar det skottet. En halvokej gör det inte, suuuuuuuuuuuuuuuuuuck.
Att man aldrig någonsin kan få ha en hälsosam puls när DIF spelar. Varje jävla match känns som livsviktig.
Denna förlusten var helt väntad och helt enligt vad jag trodde. Sen att Brynäs är ett riktigt soplag med en bra målvakt som räddar dom varje match gör ju inte saken mindre störande iofs.
Nu har vi totalt spelat om 15 poäng mot de tre sämsta lagen i serien enligt mig(Rögle, Brynäs, SSK) och på dom skrapat ihop imponerande 4 poäng. Heja DIF!
Kan nu ni sjukligt optimistiska människor här inne sluta tro att vi är ett topplag iår?
Det kommer bli stentufft ända in i sista omgången för att undvika kvalserien.
Skulle mirakel inträffa och både Linkan och Tellan kommer till jul ska vi kunna nå slutspel. Utan mirakel vågar jag inte ens tänka på hur man kommer må psykiskt i slutomgångarna och nedre streckstriden fortfarande är ehlt öppen....
Då måste jag säja att du är lika okunning som EL-Kalle
1-3 målet föregicks av att de två långsammaste backarna i form av A Holmqvist och M Ragnarsson inte hann med i spelvändningen,
man kan ju inte sitta och sucka över målvakten när han inte får minsta hjälp !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nä åter igen tack 1:a linan
Säger inte att det är en tavla av Ridderwall vid 3-1. Men en bra målvakt tar det skottet, inget snack. Sen att det är dåligt backspel är ju en annan sak.
Och jag vidhåller även att hade vi haft Markström och dom Ridderwall hade vi vunnit matchen.
Men så är ju inte fallet.
Undrar förresten i hur många elitserielag Christian Eklund hade gått in i en förstafemma och spela PP konstant. Bara en liten tanke.
Enda positiva är väl att Mackan på nytt gör en bra match.
Fy fan vad man saknade en Tjärna och en Otto i form.......
med tanke på matchen igår har ja svårt att vara arg ikväll, men att hävda att det ser bra ut är en mild underdrift. Vi har som sagt ingen toppmålis och hur man kan gå ut och chansa på dessa målvakter i kombination med frågetecknen som finns beträffande backarna måste ses som ett jättemisstag av de ansvariga.
Visst vi har ingen toppmålis, men det är tyvärr inte hela sanningen. Den andra sidan av det negativa myntet är att det saknas en back som håller för elitserien. Varken Oskar eller Niklas har det sm krävs tyvärr och då Ragge inte riktigt går att känna igen sedan förra säsongen ser det inte bra ut i de bakre leden. Vi hade mått väldans bra av att Ronnie kvar en säsong till, även om han kanske inte kunde spela alla matcher hade jag hellre sett hans lugn tillsammans med Timmy jämfört med t ex Eklunds osäkerhet.
Om inte DIFs ledning vill ha en svart november till måste lädret öppnas upp och en målvakt av klass måste in. Går det dessutom att göra sig av med Oskar och Niklas och ersätta dessa med en back som i allla fall inte gör bort sig kan det trots allt kanske gåatt nå slutspel i alla fall.
Tillsist; Hardy borde kanske plocka mindre i kedjorna och låta folk få en chans att spela ihop sig? Att ändra lite under en match om inget händer skall självfallet göras, men att ändra om inför varje match tror i alla fall jag kan göra mer skada än nytta.
Den viktiga matchen i helgen går i alla fall på söndag den saken är säker.
Holmqvist/Ragnarsson gjorde ett lite för långt möte i vid 3-1 när man tryckte på för 2-2.
Det är centimeter från att vi strumpar in en puck i sista. Brynäs är ju ägda i sista, men det är sjukt irriterande att det skapas så lite innan. Jävligt illavarslande att man inte vinner/tar poäng i matcher där man spelar ganska bra. Ingen kan säga att Brynäs ikväll eller SAIK i tisdags är överlägsna...
Känns som att det behövs ett ordentligt trendbrott. Det skulle göra ont att möte Djurgårn sas det innan säsongen - nu är det bara Ölvestad som tacklas. För många åstadkommer för lite...
Läskigt impotent powerplay.... Så tröttsamt att förlora mot lag som egentligen gör en sämre match än vad vi gör. Allvarligt talat, Brynäs var ju bedrövliga idag i STORA delar av matchen.
Vi har mycket puck, rör på oss bra, skapar många JÄTTELÄGEN men vart i helvete är kylan i avsluten?
Just nu känns det som det kan bli en riktigt jobbig vinter om det inte börjar lossna för flertalet på målfronten.
Var själv på matchen och såg ett ganska sömnigt Djurgården vakna till liv mot slutet av första perioden, synd att vi inte fick en ledning där. Lite oturligt kommer Brynäs 1-0 mål tidigt i andra men Josefson tar saken i egna händer och kvitterar omgående. Därefter kom en bra Djurgårdsperiod men som så många gånger, ingen effektivitet. Tredje perioden är stundtals mycket bra men samma problem här. Dixons 3-1 mål är bara skit.
Vi är för snälla idag. Trist match. Hela elitserien är tråkig. Zzzzzz Gäsp. Det händer inget. Linjemännen är ju helt hysteriska, låt för fan spelarna göra upp istället. Ska börja kolla lite mer på NHL nu, det är iaf underhållning.
Enda positiva jag ser det är att det är på ett sätt BRA när det går tyngre innan ett uppehåll. Finns inget värre än när det går bättre (och det hände senast när? Hum...) och det är ett längre break...då känns det som spelarna alltid tror de är bättre än vad de egentligen är och slarvar med träningar och inställningen till det hela.
Nu får man tid att reflektera över hur jävla pissiga man stundtals är.
Många klagar på Wesslau och Ridderwall. De tillhör inte toppen i ES, men de är ok. Tyvärr kan vi inte säga detsamma om backarna. Tyvärr hade jag gärna sett att DIF istället för Tjärna, Oscar, Printz och Falk hade lagt de dryga 550 kr per månad på två riktiga superbackar.
I torsdags var det Printz och idag var det Kyle och Ragge som inte gjorde sitt jobb på de två sista målen. Tidigare har Oscar givit bort pucken i helt fel läge. Listan på backarnas kaosartade spel kan tyvärr göras riktigt lång. Hade hellre sett:
Hoppas verkligen vi kan gå till slutspel i år, det är dock ej säkert, vi är så ofarliga framför mål och ganska färglösa målisar har vi.
Tyvärr har jag o vissa andra hoppats på att stabilt ligga på pos 4-7 och känna lugn, men så blir det inte.
Vi får räkna med att kriga om sista slutspelsplatsen, för att lyckas gäller det att junisarna fortsätter att göra poäng.
Hemmaspelet gör att vi får stora problem att klara målet med slutspel, dessutom får man en tår i ögat, när man tänker på hur misshandlade fansen blir på Hovet, med förlust på förlust. Snart tappar vi publiken och med den ekonomin/stämningen.
Nu är det slutgnällt, men på hemmaplan kräver jag att spelarna går för fullt, på bortaplan kan man ta en förlust, dock.
Kanske vi kan skaffa ett par tränare till, en för forwards, en för backar, en för powerplay, en för boxplay, en för tekningar, en för vattendrickning + en för tränarna.
3 pinnar mot Timrå är grymt viktiga, hoppas spelarna orkar ladda och kanske kämpa hela matchen.
Mäklaren skrev:
Ett Timrå som måste vinna, inför ett fullsatt Hovet, på lördag kväll. Jag får otrevliga 1-3-vibbar.
Ja, har riktigt riktigt dåliga vibbar inför lördagsmatchen. Ett frenetiskt jagande DIF som missar chans på chans och ett Timrå som kontrar sönder oss fullständigt.