Jo, jag vet. Det är inte så speciellt bra, men trots det så måste dom ha haft en hög press på Brynäs matchen igenom i princip. Så en bra insats vill jag i alla fall påstå att dom gjorde (utifrån att ha kollat på statistiken), men visst kan mycket förbättras. Och mycket kommer att förbättras ju längre säsonger går. Det är jag övertygad om!miller skrev: beror på hur man menar med att försvaret var bra.. 13 skott visst men 5!! frilägen??
Säsongen 2009/10
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Jag var på plats och jag tycker spelet såg rätt bra ut men fick en känsla av att spealrna inte hängde med i sitt eget tempo. sen tycker jag riddarn var rätt värdelös, han såg ut som en rädd litten kannin när brynäsarna kom. han kröp i hop och så liten och ynklig ut tycker jag.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Om jag vore Brynäsare skulle jag däremot vara orolig.
Sista träningsmatchen och 13 skott på mål.
Det är inte många matcher man åker hem med 3 poäng med den statistiken som facit.
Var vårt försvar bra eller deras anfall uruselt?
Det är inte många matcher man åker hem med 3 poäng med den statistiken som facit.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Deras anfall var uruselt. på deras tre mål var ett friläge ett straff och ett i öppen kasse för Ragges klubba gick av så det var skitmål allihop.Honken skrev:Om jag vore Brynäsare skulle jag däremot vara orolig.
Skall kanske inte gnälla för mycket på riddarn. Ett mål tillkommer i spel 5-4! och ett annat får BIF kontra när de har PP! Dessa mål kan man nog kritisera utespelarna för mer än målisen. Ett mål skall han ta helt klart, men denna match torskas inte pga av Riddarn utan på svaga avslutningar och slarv i PP.
Det är inte målen som han släpper in jag klagar på det är sättet han uppträder på som gör mig orolig. han ser så liten och rädd ut.Kall-El skrev:Skall kanske inte gnälla för mycket på riddarn. Ett mål tillkommer i spel 5-4! och ett annat får BIF kontra när de har PP! Dessa mål kan man nog kritisera utespelarna för mer än målisen. Ett mål skall han ta helt klart, men denna match torskas inte pga av Riddarn utan på svaga avslutningar och slarv i PP.
Håller er till rätt tråd, detta inlägg handlar om säsongen 2009/10 och inte om Silly-season för densamma så detta inlägg har således blivit flyttat till rätt tråd//Mod
Re: Säsongen 2009/10
Intervju med Marcus Ragnarsson av Hockeysverige.se.
Brukar ju dyka upp med jämna mellanrum: Söderström, Tellqvist, Danne Larsson...sthlm_dif skrev:Säger ju en hel del... Förstår inte vad DIF ser hos honom. Han är verkligen inte bra, och jag är mycket tveksam om han ens har någon framtid. Satsa på någon med en framtid, så att vi kan få oss en bra målvakt någon gång. Wesslau är bra nu, men det vore underbart med någon som håller högst klass i elitserien igen (eller i alla fall top 3).miller skrev:Stefan släppte in 3 mål på 4 skott i andra perioden.. hmm

Vem som helst kan sticka upp, men vi är nummer ett!
Jag tycker inte om att fyra av de sista fem matcherna är på bortais. Känns som att de matcherna kan bli vääldigt avgörande.
i
Då får vi se till att vara starka på bortaplan och ta poängen som krävs hemma då.
Född till sportchef.
- Lee Harvey Oswald
Ahh, se där!isolerad skrev:Jag tycker inte om att fyra av de sista fem matcherna är på bortais. Känns som att de matcherna kan bli vääldigt avgörande.
Här har jag min överman när det gäller att oroa sig i förväg

Du är redan framme i början på Mars månad, det kanske inte alls är spännande då längre.
Antingen har vi gjort en floppsäsong igen & slirar betänkligt i tabellen, eller.... vilket jag både tror & hoppas så ska vår slutspelsplats inte behöva hänga på dessa sista matcher
Ja ja, "den som har en lever får se"
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag är oroad främst över hur man kommer ställa upp laget när JVM går av stapeln (slutet på December?)... ifall nu främst Josefson och Krüger får de nyckelroller de haft på försäsongen försvinner vet jag inte riktigt hur man skall formera laget.
Nåväl, ser otroligt mycket fram emot den här säsongen. Har försökt mig på en ranking som jag tror kan vara möjlig:
1 HV 71
2 Färjestad
3 Linköping
4 Frölunda
5 Luleå
6 Timrå
7 Djurgården
8 Modo
----------------
9 Brynäs
10 Skellefteå
----------------
11 Södertälje
12 Rögle
Spontana reaktioner: Tror FBK blir giftigare än många tror; ja en hel del spelarförluster men nyförvärven går inte av för hackor. Speciellt Henrik Karlsson tror jag kommer blomma ut till en riktig topplirare under säsongen. Går allt med oss den här säsongen kan vi hamna på en 5:e plats som jag ser det, men marginalerna är så små och vår trupp känns relativt skadebenägen och framförallt relativt tunn med ersättare. Vill det sig illa ligger vi och kravlar på botten i likhet med förra säsongen. Viktigast kanske ändå är att Wesslan är lika stabil som han varit på försäsongen, samt att man inte spelar ett så bedrövligt backspel som man stundtals visade förra säsongen. Otroligt viktigt också, så klart, att Josefson/Engqvist/Nicky D fortsäterr leverera. Länge sen jag såg fram emot en säsong lika mycket som jag gör med den följande. Sjukt jobbigt nervöst redan nu, dock.... SSK och RBK känns hyfsat givna bottenlag, men man vet aldrig. Brynäs / TIK / SAIK / Modo och DIF blir de som främst slåss om slutspelsplatserna, men något av dessa lag tror jag kommer göra en magplasksäsong och spela långt under sin förmåga.... bara att hoppas det blir något av skitlagen norröver och inte vi.
Nåväl, ser otroligt mycket fram emot den här säsongen. Har försökt mig på en ranking som jag tror kan vara möjlig:
1 HV 71
2 Färjestad
3 Linköping
4 Frölunda
5 Luleå
6 Timrå
7 Djurgården
8 Modo
----------------
9 Brynäs
10 Skellefteå
----------------
11 Södertälje
12 Rögle
Spontana reaktioner: Tror FBK blir giftigare än många tror; ja en hel del spelarförluster men nyförvärven går inte av för hackor. Speciellt Henrik Karlsson tror jag kommer blomma ut till en riktig topplirare under säsongen. Går allt med oss den här säsongen kan vi hamna på en 5:e plats som jag ser det, men marginalerna är så små och vår trupp känns relativt skadebenägen och framförallt relativt tunn med ersättare. Vill det sig illa ligger vi och kravlar på botten i likhet med förra säsongen. Viktigast kanske ändå är att Wesslan är lika stabil som han varit på försäsongen, samt att man inte spelar ett så bedrövligt backspel som man stundtals visade förra säsongen. Otroligt viktigt också, så klart, att Josefson/Engqvist/Nicky D fortsäterr leverera. Länge sen jag såg fram emot en säsong lika mycket som jag gör med den följande. Sjukt jobbigt nervöst redan nu, dock.... SSK och RBK känns hyfsat givna bottenlag, men man vet aldrig. Brynäs / TIK / SAIK / Modo och DIF blir de som främst slåss om slutspelsplatserna, men något av dessa lag tror jag kommer göra en magplasksäsong och spela långt under sin förmåga.... bara att hoppas det blir något av skitlagen norröver och inte vi.
Finns det någon vänlig själ som skulle vilja summera lite av det som sades på upptaktsmötet idag? Kunde tyvärr ej närvara själv pga att jag är bortrest över helgen.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Riktigt fin räddningsprocent Wesslau har under försäsongen. Fast det är klart, nu börjar ju serien och alla lag kommer skjuta hårdare.
Bara jag som tyckte Kyle hade lite konstig positionering i försvarsspelet i matchen mot Timrå?
Håll i hatten modo, på lördag kör vi över er!
Bara jag som tyckte Kyle hade lite konstig positionering i försvarsspelet i matchen mot Timrå?
Håll i hatten modo, på lördag kör vi över er!
Född till sportchef.
De matcher där Gustaf har stått har vi vunnit eller tagit poäng. Alla matcher då Mark och Riderwall har stått har vi förlorat. Denna Ridderwall. Just nu känns det som en säker förlust så fort han ställer sig mellan stolparna.