Fredrik "Linkan" Bremberg | Mannen, myten, legenden!
Re: Fredrik "Linkan" Bremberg | Mannen, myten, legenden!
Antar att alla har hört om när Linkan kom till Jönköping men jag drar historien för dom som inte hört.
För att välkomna Linkan till staden bjöd Johan Davidsson ut Linkan och Jesus på en fisketur i Vättern. Efter att de fiskat ett tag säger Jesus: Ni vet väl om att ytspänningen på vattnet här nere är så stark så att man kan gå på den. Ingen tror så klart på Jesus så för att bevisa det så kliver kan ur båten och går på vattnet in till land. Lite förvånad prövar Linkan lyckan och kliver också ur båten och lyckas promenera in till land där Jesus väntar. Davidsson tänker att kan dom så kan jag. Han kliver ur båten men sjunker och blir dyngsur. Jesus säger till Linkan: Fan, nu va vi kanske lite taskiga, vi skulle ha berättat för honom om stenarna. Linkan svarar: Vilka stenar?
För att välkomna Linkan till staden bjöd Johan Davidsson ut Linkan och Jesus på en fisketur i Vättern. Efter att de fiskat ett tag säger Jesus: Ni vet väl om att ytspänningen på vattnet här nere är så stark så att man kan gå på den. Ingen tror så klart på Jesus så för att bevisa det så kliver kan ur båten och går på vattnet in till land. Lite förvånad prövar Linkan lyckan och kliver också ur båten och lyckas promenera in till land där Jesus väntar. Davidsson tänker att kan dom så kan jag. Han kliver ur båten men sjunker och blir dyngsur. Jesus säger till Linkan: Fan, nu va vi kanske lite taskiga, vi skulle ha berättat för honom om stenarna. Linkan svarar: Vilka stenar?
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... story.htmlBeggan skrev:Antar att alla har hört om när Linkan kom till Jönköping men jag drar historien för dom som inte hört.

DIF!
Snyft... Vår Linkan. 

Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Daniel942
Tyckte du sa det riktigt bra, så jag säger inget..Mäklaren skrev:Snyft... Vår Linkan.

DIF!
- DIF_Soldier
Linkan äger bara i Djurgårn! Kom ihåg det. Mot oss lär han inte producera iallafall.
Säg den glädje som varar
- Christopher J
För er som har missat eller är nyfikna så finns det en video-intervjuv med Bremberg på hvs hemsida. han nämner bland annat att han tyckte att han höjde sig spelmässigt under sitt år i Finland. Synd att han inte är med oss nu.
http://hv71.hockeyligan.se/?contentid=114180187137
http://hv71.hockeyligan.se/?contentid=114180187137
- Lee Harvey Oswald
Är helt tvärsäker på det motsatta.DIF_Soldier skrev:Linkan äger bara i Djurgårn! Kom ihåg det.
Mot oss lär han inte producera iallafall.
Linkan i PP hotar alltid, har svårt att se att Herr Bremberg kommer bli sämre i den spelformen bara för att han valde spel i HV.
Däremot är jag ytterst tveksam om han kommer att jubla på Hovet...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SirDIFalot
Det där gäller väl mer i fotboll? Har nog aldrig sett en hockeyspelare som inte jublar när han gör mål på sina ex-klubb. Linkan har ju aldrig jublat särskilt mycket vid mål dock.Lee Harvey Oswald skrev:Är helt tvärsäker på det motsatta.DIF_Soldier skrev:Linkan äger bara i Djurgårn! Kom ihåg det.
Mot oss lär han inte producera iallafall.
Linkan i PP hotar alltid, har svårt att se att Herr Bremberg kommer bli sämre i den spelformen bara för att han valde spel i HV.
Däremot är jag ytterst tveksam om han kommer att jubla på Hovet...
Expert.
Blyge Bremberg kommer dra lite på smilbanden när (om) han gör mål och tacka för sångerna vi ger honom efter matchen.
- DIF_Soldier
Linkan kommer inte ut på isen efter matchen.Highwind skrev:Blyge Bremberg kommer dra lite på smilbanden när (om) han gör mål och tacka för sångerna vi ger honom efter matchen.
Säg den glädje som varar
Det sa jag inte. Jag sa att han kommer att tacka för sångerna. I det forum det må passa behöver jag tydligen tillägga.
- DIF_Soldier
Blygsamt, kort och inte för utsvängande i en CSPORTS-intervju?Highwind skrev:Det sa jag inte. Jag sa att han kommer att tacka för sångerna. I det forum det må passa behöver jag tydligen tillägga.
Säg den glädje som varar
Vad är ditt problem?DIF_Soldier skrev:Blygsamt, kort och inte för utsvängande i en CSPORTS-intervju?Highwind skrev:Det sa jag inte. Jag sa att han kommer att tacka för sångerna. I det forum det må passa behöver jag tydligen tillägga.
- DIF_Soldier
Inget. Jag frågar bara vad det är du syftar på?Mäklaren skrev:Vad är ditt problem?DIF_Soldier skrev:Blygsamt, kort och inte för utsvängande i en CSPORTS-intervju?Highwind skrev:Det sa jag inte. Jag sa att han kommer att tacka för sångerna. I det forum det må passa behöver jag tydligen tillägga.
Säg den glädje som varar
Vad har du emot Linkan?