Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/2 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/2 2009

Inlägg av sthlm_dif »

niklasss skrev:så vad sägs om att på nått sätt vidta åtgärder mot dessa stumma gubbar tills nästa säsong?
vet dock ej hur..
Införa en åldergräns vore bra... Att barn under 12-13 år inte släpps in i klacksektionen (för att dessa barn kommer nästan alltid med gamlingar, som inte sjunger). Jag skulle egentligen inte heller klaga om tjejer förbjöds i klacken då 99% av alla tjejer bara står och glor. Men man vill dock inte bli av med de få som är väl engagerade och sjunger med, så skulle ha blivit fel. Vuxna går det inte att göra något åt, då 50% av alla vuxna sjunger medans 50% inte gör det. Är svårt att komma med lösningar angående detta problem. Men en åldergräns vore ett steg på vägen (det kommer aldrig att hända, men man kan ju drömma).
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

Dum ide, såklart att tjejer ska få vara i klacken! Jag gillar det inte heller men det är ett slag man måste ta.
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
calpe

Inlägg av calpe »

sthlm_dif skrev:
niklasss skrev:så vad sägs om att på nått sätt vidta åtgärder mot dessa stumma gubbar tills nästa säsong?
vet dock ej hur..
Införa en åldergräns vore bra... Att barn under 12-13 år inte släpps in i klacksektionen (för att dessa barn kommer nästan alltid med gamlingar, som inte sjunger). Jag skulle egentligen inte heller klaga om tjejer förbjöds i klacken då 99% av alla tjejer bara står och glor. Men man vill dock inte bli av med de få som är väl engagerade och sjunger med, så skulle ha blivit fel. Vuxna går det inte att göra något åt, då 50% av alla vuxna sjunger medans 50% inte gör det. Är svårt att komma med lösningar angående detta problem. Men en åldergräns vore ett steg på vägen (det kommer aldrig att hända, men man kan ju drömma).
Det finns säkert en förklaring till varför familjer "tvingas" stå i klacken.Det är billigast att köpa dem biljetterna. De skulle nog mycket hellre välj sittplats men det blir dyrt att gå på många matcher med hela familjen. Inför fler familjebiljetter , till ett lågt pris, så slipper dessa personer stå i "klacken".
Alla som älskar hockey har inte behov att skrika smädelser till andra lag och domare. De är helt enkelt bara intresserade av spelet.
Skulle det införas åldersgräns blir det inte många personer på matcherna.

:?
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

eliaus skrev:Dum ide, såklart att tjejer ska få vara i klacken! Jag gillar det inte heller men det är ett slag man måste ta.
Läs igenom det jag skrev igen.
sthlm_dif skrev: Jag skulle egentligen inte heller klaga om tjejer förbjöds i klacken då 99% av alla tjejer bara står och glor. Men man vill dock inte bli av med de få som är väl engagerade och sjunger med, så skulle ha blivit fel.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

calpe skrev:Det finns säkert en förklaring till varför familjer "tvingas" stå i klacken.Det är billigast att köpa dem biljetterna.

Inför fler familjebiljetter , till ett lågt pris, så slipper dessa personer stå i "klacken".

Skulle det införas åldersgräns blir det inte många personer på matcherna.
Det är inte billigast att köpa biljetter i klacken. Familjeläktaren är 20kr billigare.

Man får helt enkelt vara ute i god tid om man vill ha billiga biljetter. Det går inte att komma med en stor barnfamilj 20 minuter innan en match och tro att man ska få tag i familjebiljetter.

Åldergränsen skulle endast gälla i klacken, och eftersom det endast är ett fåtal småbarn i klacken så skulle antalet i klacken kanske ha minskat med 40-50 personer, men dessa skulle väl förmodligen köpt sina biljetter på familjeläktaren istället. Så jag ser inget problem med det.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
janne08

Inlägg av janne08 »

Kall-El skrev:Denna match är enormt viktig, inte minst då vi kan räkna med torsk i Övik omgången efter. Spelar ingen roll vilken kvalité Modo kontra DIF har på sina lag. VI slår dem hemma och de piskar oss på sin hemmais.

Så har ni pengar liggandes över på något spelkonto är det nog bara att pytsa in dem på en Modo vinst och sedan gråta hela vägen till banken.

JAg tror för övrigt att vi slår Luleå hemma, inte minst då jag misstänker att omark kan få en liten dipp då det nog gick överraskande bra för honom i landslaget.
Puckot hade fel igen :D
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

sthlm_dif skrev: Införa en åldergräns vore bra... Att barn under 12-13 år inte släpps in i klacksektionen (för att dessa barn kommer nästan alltid med gamlingar, som inte sjunger). Jag skulle egentligen inte heller klaga om tjejer förbjöds i klacken då 99% av alla tjejer bara står och glor. Men man vill dock inte bli av med de få som är väl engagerade och sjunger med, så skulle ha blivit fel. Vuxna går det inte att göra något åt, då 50% av alla vuxna sjunger medans 50% inte gör det. Är svårt att komma med lösningar angående detta problem. Men en åldergräns vore ett steg på vägen (det kommer aldrig att hända, men man kan ju drömma).
håller med! vore najs om man var tvungen att sjunga SFGD utantill vid kassan för att få köpa klackbiljett (skulle aldrig fungera praktiskt men vore najs). Då skulle man nog få bort alla som inte sjunger....
Skriv svar