Djurgårdens IF - Modo Hockey, 17/1 2009
- Lee Harvey Oswald
Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 17/1 2009
Omgång 43
19/01 19:00 Linköpings HC vs. Färjestads BK [X]
19/01 19:00 HV 71 vs. Luleå HF [1]
22/01 19:00 Timrå IK vs. Brynäs IF [1]
22/01 19:00 Södertälje SK vs. Rögle BK [1]
22/01 19:00 Frölunda vs. Djurgården [1]
22/01 19:00 Skellefteå AIK vs. MODO Hockey[1]
Omgång 44
24/01 16:00 Luleå HF vs. Södertälje SK [1]
24/01 16:00 Rögle BK vs. Skellefteå AIK [1]
24/01 16:00 Djurgården vs. Brynäs IF [1]
24/01 16:00 Färjestads BK vs. Timrå IK [1]
24/01 16:00 Frölunda vs. HV 71 [2]
24/01 18:30 MODO Hockey vs. Linköpings HC [1]
1 HV71 76
2 Färjestad BK 73
3 Linköpings HC 70
4 Luleå HF 66
5 Brynäs IF 63
6 Skellefteå AIK 63
7 Frölunda HC 63
8 Timrå IK 62
-------------------------------------------------
9 MODO Hockey 61
10 Rögle BK 60
11 Djurgårdens IF 58
12 Södertälje SK 47
Vi tar alltså "bara" in 3p på Brynäs.
Lite oroväckande att 3 av 4 förmodligen direkt avgörande matcherna spelas på bortais.
Rögle
MoDo
Tik [H]
Brynäs
19/01 19:00 Linköpings HC vs. Färjestads BK [X]
19/01 19:00 HV 71 vs. Luleå HF [1]
22/01 19:00 Timrå IK vs. Brynäs IF [1]
22/01 19:00 Södertälje SK vs. Rögle BK [1]
22/01 19:00 Frölunda vs. Djurgården [1]
22/01 19:00 Skellefteå AIK vs. MODO Hockey[1]
Omgång 44
24/01 16:00 Luleå HF vs. Södertälje SK [1]
24/01 16:00 Rögle BK vs. Skellefteå AIK [1]
24/01 16:00 Djurgården vs. Brynäs IF [1]
24/01 16:00 Färjestads BK vs. Timrå IK [1]
24/01 16:00 Frölunda vs. HV 71 [2]
24/01 18:30 MODO Hockey vs. Linköpings HC [1]
1 HV71 76
2 Färjestad BK 73
3 Linköpings HC 70
4 Luleå HF 66
5 Brynäs IF 63
6 Skellefteå AIK 63
7 Frölunda HC 63
8 Timrå IK 62
9 MODO Hockey 61
10 Rögle BK 60
11 Djurgårdens IF 58
12 Södertälje SK 47
Vi tar alltså "bara" in 3p på Brynäs.
Lite oroväckande att 3 av 4 förmodligen direkt avgörande matcherna spelas på bortais.
Rögle
MoDo
Tik [H]
Brynäs
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vad gjorde Wesslau dåligt????Jack Daniel skrev:Detta var en skum match. DIF var alldeles för defensiva från början, väntade på rätt möjligheter till spelvändningar och ytor för svepande passningar. Dock var ju MoDo direkt dåliga och passiva.
Att det löste sig till slut var bara alltför väl.
Wesslau är ingen bra målvakt, alldeles för osäker i sina ageranden.
Men jäkligt skön seger detta!
Jag tror Modo får svårt mot LHC hemma...
Han gjorde inget dåligt... Men finns fortfarande vissa som vill se Ridderwall i kassen, bara för att hans pappa är en DIF legend. Så då klagar dom... Är rätt så säker på att "Jack Daniel" inte ens såg på matchen, för då skulle han inte skrivit som han gjorde.Sebbe G skrev:Vad gjorde Wesslau dåligt????Jack Daniel skrev:Detta var en skum match. DIF var alldeles för defensiva från början, väntade på rätt möjligheter till spelvändningar och ytor för svepande passningar. Dock var ju MoDo direkt dåliga och passiva.
Att det löste sig till slut var bara alltför väl.
Wesslau är ingen bra målvakt, alldeles för osäker i sina ageranden.
Men jäkligt skön seger detta!
Wesslau får gärna fortsätta att storspela, han har varit felfri ett bra tag nu. Om det är någon som ska ta oss till slutspel, är det just nämnda Gustav Wesslau.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongens bästa match? Ja, jag tycker fan det. Förstafemman fortsätter att briljera och den är helt och hållet genialisk.
Kul också med den underbara stämningen som var på Hovet. Mycket folk och klirr i kassan.
Fortsätt så här nu DIF!
Vi SKA till slutspel!
Kul också med den underbara stämningen som var på Hovet. Mycket folk och klirr i kassan.
Fortsätt så här nu DIF!
Vi SKA till slutspel!
Sjunger avgå Johnny...
-
Verkligen skönt att se att det lossnat för laget. Klagomålen på Wesslau ovan har jag ingen förståelse alls för. Han var suverän mot Skellefteå och helt okej även i dag.
Det här kommer att bli en rysare ända in på mållinjen...
Det här kommer att bli en rysare ända in på mållinjen...
- Blå Helgonet
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Tre pinnar och påk i Scoterkuggen hahaha!
Lokala lanthandlaren fick colaburken i bollen och hallonstången i ögat när kiosken vältes.
Hoppet e're sista som över en, sägs det ju.
Det är väl först när kniven är farligt nära Arteria carotis interna innan järnkaminer blir rödheta och inser alvaret, det är ju trots allt svårt att vara hal då kolan studsar mellan näven och väggen.
Tälje förort i Beirut…hahahahaha!

Lokala lanthandlaren fick colaburken i bollen och hallonstången i ögat när kiosken vältes.
Hoppet e're sista som över en, sägs det ju.
Det är väl först när kniven är farligt nära Arteria carotis interna innan järnkaminer blir rödheta och inser alvaret, det är ju trots allt svårt att vara hal då kolan studsar mellan näven och väggen.
Tälje förort i Beirut…hahahahaha!
Blue Saints...
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Från modos forum:
"Det går inte att spela sportsligt mot Djurgården. Publiken äter upp dom på hovet. "
Man får ta det som beröm för att vi har ett j-a tryck i hallen. Kan inte vara roligt att vara Modoit i huvudstaden med den här statistiken.
"Det går inte att spela sportsligt mot Djurgården. Publiken äter upp dom på hovet. "
Man får ta det som beröm för att vi har ett j-a tryck i hallen. Kan inte vara roligt att vara Modoit i huvudstaden med den här statistiken.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Wesslau kanske fick en lite sämre räddningsprocent än i matchen mot Skellefteå, men den här gången kunde han inte göra något på målen. Eller kanske tredje, men det skottet var hårt och fint placerat.
Första målet tycker jag är hög klubba, men bra första räddningen där modoiten får stå och sikta.
Och på andra vad ska man säga egentligen, ett överaskande skott upp i krysset, den är inte omöjlig att ta men väldigt snyggt överaskande skott.
Så den som klagar på Wesslau kollade ju inte på matchen!! Jag tycker modo ska vara glada att dem fick göra mål överhuvudtaget!!
Jag gick in på Modos forum och jag hittade:
hoppas djurgården åker ut elitserien, då slipper vi förlora så många matcher mot dem i stockholm
Första målet tycker jag är hög klubba, men bra första räddningen där modoiten får stå och sikta.
Och på andra vad ska man säga egentligen, ett överaskande skott upp i krysset, den är inte omöjlig att ta men väldigt snyggt överaskande skott.
Så den som klagar på Wesslau kollade ju inte på matchen!! Jag tycker modo ska vara glada att dem fick göra mål överhuvudtaget!!
hoppas djurgården åker ut elitserien, då slipper vi förlora så många matcher mot dem i stockholm
Så skön vinst idag, vid 3-0 och 2-0 till SSK kunde det inte varar bättre.
Men när det blev 3-2 och det kom upp 4-2 till Timrå på jumbotronen började man undra om vårt flyt hade försvunnit. Skönt att dom fortsatte spela och inte försökte försvara ledningen vilket har straffat sig alldeles för många gånger.
Klacken var ok i första och tredje perioden men katastrof i andra.
När det är 1 minut kvar av andra och Modo börjar få igång sitt PP så är det i stort sett helt tyst.
Det ska vara en ljudbarriär som bilarna på nynäsvägen inte kan ta sig igenom. Mål i slutsekunderna av perioden och det hade inte slutat som det gjorde.
Ang Bremberg-Jönsson fortsätter nuvarande poängsnitt för säsongen kommer Bremberg att inneha rekordet. 38 mot 12 för Linkan Detta har ingen med poängrekordet att göra men han spelat 12 matcher mindre än Jönsson. 688 för Bremberg och 700 för Jönsson. Så det kommer bli 700 matcher för Linkan också den här säsongen.
Dessvärre sker det borta mot SSK. Men vi får väl hylla honom extra mycket på första playoff matchen
8 poäng upp till fjärde platsen nu.
Men när det blev 3-2 och det kom upp 4-2 till Timrå på jumbotronen började man undra om vårt flyt hade försvunnit. Skönt att dom fortsatte spela och inte försökte försvara ledningen vilket har straffat sig alldeles för många gånger.
Klacken var ok i första och tredje perioden men katastrof i andra.
När det är 1 minut kvar av andra och Modo börjar få igång sitt PP så är det i stort sett helt tyst.
Det ska vara en ljudbarriär som bilarna på nynäsvägen inte kan ta sig igenom. Mål i slutsekunderna av perioden och det hade inte slutat som det gjorde.
Ang Bremberg-Jönsson fortsätter nuvarande poängsnitt för säsongen kommer Bremberg att inneha rekordet. 38 mot 12 för Linkan Detta har ingen med poängrekordet att göra men han spelat 12 matcher mindre än Jönsson. 688 för Bremberg och 700 för Jönsson. Så det kommer bli 700 matcher för Linkan också den här säsongen.
Dessvärre sker det borta mot SSK. Men vi får väl hylla honom extra mycket på första playoff matchen
8 poäng upp till fjärde platsen nu.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Sebbe G skrev:Wesslau kanske fick en lite sämre räddningsprocent än i matchen mot Skellefteå, men den här gången kunde han inte göra något på målen. Eller kanske tredje, men det skottet var hårt och fint placerat.
Satt också och läste på deras forum det finns en del sköna kommentarer där ang Stockholm och Linkan
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.