Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 15/1 2009
Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 15/1 2009
Frölunda spelade rätt så dåligt matchen innan mot Luleå också..
Skapade knappt ingenting då
Skapade knappt ingenting då
- Lee Harvey Oswald
Just den differansen känns väl kanske minst viktig (om vi kommer 11:a eller 12:a).Remy Lebeau skrev:Södertälje har 8 poäng upp till oss.
DIF kan ju i nuläget bara titta uppåt i tabellen.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Så är det, men jag tror Remy syftade på att SSK har lika långt upp för att gå om oss som vi har att gå upp till 5:e plats... med andra ord är marginalerna jäkligt små uppåt i tabellen.Lee Harvey Oswald skrev:Just den differansen känns väl kanske minst viktig (om vi kommer 11:a eller 12:a).Remy Lebeau skrev:Södertälje har 8 poäng upp till oss.
Ganska skönt också med ett lag mindre i kampen om slutspels platserna.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Lee Harvey Oswald
Aaaaah, du tänker Zåååååh-daniel- skrev:Så är det, men jag tror Remy syftade på att SSK har lika långt upp för att gå om oss som vi har att gå upp till 5:e plats... med andra ord är marginalerna jäkligt små uppåt i tabellen.Lee Harvey Oswald skrev:Just den differansen känns väl kanske minst viktig (om vi kommer 11:a eller 12:a).Remy Lebeau skrev:Södertälje har 8 poäng upp till oss.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Om Frölunda avslutar säsongen som dom började den är dom absolut med i streckstriden.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Please please please, det är bra att sikta högt och tänka positivt men kan vi inte sluta nämna slutspel hela tiden?!
Vi kämpar för livet och föreningens existens och har i dagsläget 4 pinnar upp till strecket för att slippa KVALSERIEN....
Matchen på lördag har OERHÖRT stor betydelse för hur denna säsong ska sluta...
Vi kämpar för livet och föreningens existens och har i dagsläget 4 pinnar upp till strecket för att slippa KVALSERIEN....
Matchen på lördag har OERHÖRT stor betydelse för hur denna säsong ska sluta...
-
- Säsongskort: Ja
Bra där Tengil, någon jävla måtta får det vara på optimismen.
Ska vi tro att det går som "vanligt" så tar DIF iaf 3 poäng mot Modo (hemma).. Rögles jävla "fusk"poäng kommer att bli avgörande, tyvärr...Lee Harvey Oswald skrev:Kul med 3 bonuspoäng som iaf inte jag räknat med, otroligt starkt att våga gå för 2-1 efter saiks kvittering!
Har ändå svårt att gå i taket riktigt efter denna seger, DIF har ju satt sig i en sån svår sitts att det inte räcker med att vinna 3-4matcher i rad för att komma ikapp, Tik, MoDo & Rögle måste förlora också & just nu verkar det som förgjort.
Det är därför förluster mot just dessa lag lär bli helt avgörande.
MoDo hemma 17/1, borta 14/2
Rögle borta 29/1
TIK hemma 17/2
Först och främst komma över kvalserie strecket..
Sen kan man utgå därifrån..
Sen kan man utgå därifrån..
Jepp, matcherna mot Modo, Rögle och Timrå är livsviktiga. Dessvärre känns det som om DIF har det i generna att alltid vinna "fel" matcher och torska de viktiga. Typ vinst mot LHc och SAIK, förlust mot TIK...
Däremot har vi trots ett par dippar ändå en ganska hyfsad form och tar trots allt poäng igen. Bara hoppas att något lag ovanför oss går in i en liten svacka lagom till slutspurten.
Modo verkar dock repat sig och har en uppåtgående formkurva, tyvärr. Livrädd inför lördagen trots att vi har ett mycket bra facit hemma mot dem.
Däremot har vi trots ett par dippar ändå en ganska hyfsad form och tar trots allt poäng igen. Bara hoppas att något lag ovanför oss går in i en liten svacka lagom till slutspurten.
Modo verkar dock repat sig och har en uppåtgående formkurva, tyvärr. Livrädd inför lördagen trots att vi har ett mycket bra facit hemma mot dem.
- DIF_Soldier
Otto frälste oss ikvälll, iallafall för stunden. Hur det här än slutar är det viktigt med en formkurva som pekar uppåt inför vad som nu stundar när serien är slut. Att vara ur form om vi möter leksand och gnaget kan man kalla svettigt.
Säg den glädje som varar
Hajade till när jag såg tekningsstatistiken efter matchen.
Så jag kollade upp vad den har legat på de senaste matcherna.
Antar att det har funnits viktigare moment att nöta på senate tiden.
DIF-HV 23-34
Luleå-DIF 36-27
Timrå-DIF 39-24
DIF-Linköping 25-38
Skellefteå-DIF 35-23
2 av 3 tekningar förloras.
DIF-HV 23-34
Luleå-DIF 36-27
Timrå-DIF 39-24
DIF-Linköping 25-38
Skellefteå-DIF 35-23
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
- DIF_Soldier
Antes frånvaro märks.Honken skrev:Hajade till när jag såg tekningsstatistiken efter matchen.
DIF-HV 23-34
Luleå-DIF 36-27
Timrå-DIF 39-24
DIF-Linköping 25-38
Skellefteå-DIF 35-23
Säg den glädje som varar
Måste bara säga att jag skrev det här innan intervjun med Monten kom ut på hemsidan.Honken skrev:Hajade till när jag såg tekningsstatistiken efter matchen.
DIF-HV 23-34
Luleå-DIF 36-27
Timrå-DIF 39-24
DIF-Linköping 25-38
Skellefteå-DIF 35-23