KapZ skrev:ska man verkligen hoppas på 9 eller 10e plats? Eller "måste" vi till slutspel eller tyvärr kvalserie för att inte gå under helt ekonomiskt?!
Vet inte, jag kanske är relativt ensam om dessa åsikter.
Men jag skulle utan att tveka betala in 1250:- (250:- x 5 hemmamatcher) för en 10:e plats & då slippa genomlida ett kval, tror inte jag fixar det i nuläget
Aik har en 1:a målvakt, en bra sådan
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
KapZ skrev:ska man verkligen hoppas på 9 eller 10e plats? Eller "måste" vi till slutspel eller tyvärr kvalserie för att inte gå under helt ekonomiskt?!
Men jag skulle utan att tveka betala in 1250:- (250:- x 5 hemmamatcher) för en 10:e plats & då slippa genomlida ett kval, tror inte jag fixar det i nuläget
ajk slår vi nog.. Men det är fler lag med i en kvalserie, frågan är hur mycket bränsle det går åt i matcherna mot ajk...
Jag håller med! Leksand, aik, ssk och vi samt två till i ett kvalspel *ryser*
Heino-Lindberg hade ju sannolikt spelat hos oss om inte Daniel Larsson varit så sen med sitt besked. Nu fanns det inget kvar att välja på och vi fick in svage Wessleau i stället.
aa om larsson hade varit snabbare i hans beslut så kunde vi haft heino och ajk haft wesslau då kanske det hade varit ombytta roller även om jag inte är ett fan av heino heller ...Tellan kom tillbaka !
Självklart vill jag inte heller spela kvalserie. Tänkte mer på ekonomin. Skulle vi nu klara en 9-10 plats så vetifan hur det blir. Tycker det är prat om varje år att ekonomin är så pass dålig.
wesslau höll nollan, han får nog förtroendet i nästa match, iaf två första perioderna, släpper in några enkla. sen kommer riddarn in och håller nollan, och då tar matchen därefter. haha, in med tim sandberg, gör en "brynäs". vad har vi att förlora?
ps.
någon som vet om aik har kvar några derbybiljetter, kanske dags att tjacka en?
Visst är målvaktsspelet inte bra, men hur faan kan motståndarna få stå mitt framför vårat mål hela tiden utan att behöva oroa sig? 1-0 målet var snyggt, dom fick riddarn i en sidledsförflyttning och sen skott... men alla andra mål var ju patetiska ur försvarsynpunkt.. Det är fritt fram för en motståndare att stå framför vårat mål, och dom vet om det, alla motståndare.
Försvaret i DIF håller inte elitserieklass. MUPPAR!!!!
Förstår definitivt inte alla som snackar om Ridderwalls insats, killen räddar oss i första perioden. 3-0 målet är inte hans fel, ren och skör otur, snarare backspelet som är under all kritik. Jag förstår hans besvikelse när han får byta i kassen, nu står väl sopan Wesslau nästa match eftersom timrå spelade av matchen utan att säta prov på killen. Sen att backar som Ragnarsson och Falk floppar så in i helvete idag det glömmer folk bort. Jag skrev det efter förra matchen att både Falk och Ragnarsson såg rent utsagt för jävliga ut men då svarade nån med att killen hade +3. Men då såg man inte matchen i sin helhet, han är inte bra för tillfället. Oscar Eklund är för övrigt våran bästa spelare idag..
Styrelsen ska avgå omedelbart, även tränarna måste det. Inför nästa säong kan inte Falk och Ronnie heller vara kvar. Seger nästa match är ett måste, våran räddningsplanka är Rögle!!!
rollejunior skrev:Förstår definitivt inte alla som snackar om Ridderwalls insats, killen räddar oss i första perioden. 3-0 målet är inte hans fel, ren och skör otur, snarare backspelet som är under all kritik. Jag förstår hans besvikelse när han får byta i kassen, nu står väl sopan Wesslau nästa match eftersom timrå spelade av matchen utan att säta prov på killen. Sen att backar som Ragnarsson och Falk floppar så in i helvete idag det glömmer folk bort. Jag skrev det efter förra matchen att både Falk och Ragnarsson såg rent utsagt för jävliga ut men då svarade nån med att killen hade +3. Men då såg man inte matchen i sin helhet, han är inte bra för tillfället. Oscar Eklund är för övrigt våran bästa spelare idag..
Styrelsen ska avgå omedelbart, även tränarna måste det. Inför nästa säong kan inte Falk och Ronnie heller vara kvar. Seger nästa match är ett måste, våran räddningsplanka är Rögle!!!
Antagligen så är det så att Ragge har matchas FÖR hårt, vilket nu tar ut sin rätt. Men då vi har många backar borta pga skador/sjukdomar så är det kanske svårt att matcha laget annorlunda.
Ja, det kan väl knappast göra så mycket att slänga bort en miljon till på en målvakt och ny tränare när vi redan har 12 mille på minus kontot. Tror knappast nästa års finansiärer bryr sig om det är 12 eller 13 mille back..
Men nu måste ju styrelsen agera, annars tycker jag DFG gör rätt i att sätta lite press för nu är skiten kört i botten!!
rollejunior skrev:.Oscar Eklund är för övrigt våran bästa spelare idag..
Har inte sett dagens match, är inte så ledsen över det.
MEN om ovanstående är korrekt har DIFs uselhet nu nåt en helt ny dimension, citat: Botten är nådd, botten är också passerad
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
rollejunior skrev:.Oscar Eklund är för övrigt våran bästa spelare idag..
Har inte sett dagens match, är inte så ledsen över det.
MEN om ovanstående är korrekt har DIFs uselhet nu nåt en helt ny dimension, citat: Botten är nådd, botten är också passerad
Oscar Eklund spelade över 21 minuter idag (-1) och gör en av sina bättre matcher i DIF. Men annars så får man väl ge Anger utmärkelsen bäst i DIF.
Jaha, egentligen inte så värst förvånande. Första minutrarna i 1:a perioden lovade gott, sen gick det utför. Brant utför.
Härligt med 6 poäng upp ovanför kvalplats (...). Känns väl sådär hyfsat osannolikt att vi kommer hamna där efter 55 omgångar. Egentligen första gången de två verkliga bottenlagen utkristalliseras känns det som. Det tog ända till den 10:e januari, men nu har vi och SSK parkerat i botten. För gott, som det känns nu.