Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008
Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008
De enda positiva med kvällens match var Ottosson, Niklas "Inget snack om saken" Anger och att Modo, Rögle samt Timrå förlorade.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nämen titta vem som talar. Killen som runkar till en videofilm med Linkans dragningar och gamla meriter. Kan du ge fan i att endast se vad han har gjort förrut. Visst, han har räddat oss förrut men försvarar det vad han presterat denna säsongen? Herregud!sportfåne skrev:Linkan har inte ett skit att be om ursäkt för! Ska han be om ursäkt att han har räddat kvar oss i Elitserien dom senaste 3-4 åren ? Det här är Linkans spelstil att vi inte gör mål är ju för att hans med spelare inte är tillräckligt vassa ! Du kan ju själv be om ursäkt framför publiken för att du är en idiot ! Det är fan vi som ska be om ursäkt till Linkan vad har vi gett honom för det han har gjort? Jag tycker vi måste Sjunga om honom många fler gånger!
Senast redigerad av Jockmaniac den 2008-12-30 23:00:37, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
Förr om åren fick man möjlighet att välja om man ville ha en straff eller utvisning vid straff-läge. Är det någon som känner till om denna regel gäller fortfarande? Att jag frågar har att göra med att det kanske inte är rätt att välja straffslag om man har möjlighet att få spela 5-3 spel i närmare 2 minuter istället för straffen.
FÖ kan inte Riddarn lastas för mål två i afton då den tar på en skridsko och ändra riktning. Mål nummer ett får en SSK spelare stå helt ren i slottet och drar till direkt ( Printz blev för övrigt het bortfintad i det läget men det var å andra sidan 3-5 spel och det är inte så mycket att säga om att släppa in mål med två spelare mindre ) inte heller direkt enkelt att ta. De tredje målet bör han dock plocka helt klart.
Dock står det utom alla tvivel att vi behöver en bättre målvakt som backarna litar mer på.
Tyvärr känns det som att saknaden efter Bengan dessutom blivit betydligt större ä'n väntat då Bremberg inte alls får ut lika mycket av sitt spel utan honom bredvid sig. *suck* Tänk om vi kunde fått fått hem Thoresen då hade Bremberg i alla fall fått en oöm kompis som kan hitta målet.
FÖ kan inte Riddarn lastas för mål två i afton då den tar på en skridsko och ändra riktning. Mål nummer ett får en SSK spelare stå helt ren i slottet och drar till direkt ( Printz blev för övrigt het bortfintad i det läget men det var å andra sidan 3-5 spel och det är inte så mycket att säga om att släppa in mål med två spelare mindre ) inte heller direkt enkelt att ta. De tredje målet bör han dock plocka helt klart.
Dock står det utom alla tvivel att vi behöver en bättre målvakt som backarna litar mer på.
Tyvärr känns det som att saknaden efter Bengan dessutom blivit betydligt större ä'n väntat då Bremberg inte alls får ut lika mycket av sitt spel utan honom bredvid sig. *suck* Tänk om vi kunde fått fått hem Thoresen då hade Bremberg i alla fall fått en oöm kompis som kan hitta målet.
- Lee Harvey Oswald
Wesslau eller Ridderwall, pest eller kolera, Aids eller Cancer.
Man vill liksom inte välja längre.
Dessa 2 kan på alldeles egen hand tappa poäng åt DIF i match efter match.
Här kämpar man till sig ett 3-1 läge & alla övriga bottenlag får smisk, men denna säsong är det som förgjort att komma ikapp.
2-3 & 3-3 målen gav mig nästan hjärnblödning.
Har sagt det förut & mår nu illa av mitt eget tjaaaat, men det GÅR INTE att bedriva elitverksamhet med dessa 2 herrar som sista utpost.
Boka derbybiljetter nu, om ni vil uppleva eländet
Man vill liksom inte välja längre.
Dessa 2 kan på alldeles egen hand tappa poäng åt DIF i match efter match.
Här kämpar man till sig ett 3-1 läge & alla övriga bottenlag får smisk, men denna säsong är det som förgjort att komma ikapp.
2-3 & 3-3 målen gav mig nästan hjärnblödning.
Har sagt det förut & mår nu illa av mitt eget tjaaaat, men det GÅR INTE att bedriva elitverksamhet med dessa 2 herrar som sista utpost.
Boka derbybiljetter nu, om ni vil uppleva eländet

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vill folk helst se ett DIF i ingenmansland eller i en kvalserie?
Jag säger så här: det talas en hel del om att en kvalserie skulle betyda mycket ekonomiskt och att det är en risk som på något sätt är värd att ta. Alternativet - plats 9 eller 10, dvs ingenmansland - skulle enligt detta bara ge nackdelar.
Jag håller inte med. Pengarna är en jäkligt klen tröst ifall det nu skulle bli kval, och jag kan säga att en kvalserie med Gnagarna, Leksand m.fl. inte är något som någon borde se fram emot. Glöm inte bort att de har allt att vinna samt att ett "snyggare" spel - som man borde kräva av ett ES-lag - inte ger fördelar, snarare tvärtom. Slutspelet i fjol, inte fan räddade det vår ekonomi.
Besviken över två tappade poäng i kväll kan jag ändå konstatera att botten, lag 8 och neråt, har tajtats till. Med 20 omgångar kvar kan allt hända, och slutspelet behöver heller inte vara förlorat. Vill man skänka någon tilltro till lagens trupper och kapacitet "borde" lag som MoDo och även DIF klättra och lag som exempelvis LHF, RBK och Timrå tappa. Detta ger ju inga garantier och alla kan ju se att DIF än så länge underpresterat.
Slutligen instämmer jag med de personer som ser målvaktsposten som ett av våra största problem, kanske DET största: både Riddarn och Wesslau hade varit utmärkta andrakeepers, men ingen av dem klarar av att inneha förstespaden permanent och att byta varannan match tjänar ingen på. En mer rutinerad förstekeeper skulle innebära ett bra mycket stabilare försvarsspel och är därför prio Ett.
Jag säger så här: det talas en hel del om att en kvalserie skulle betyda mycket ekonomiskt och att det är en risk som på något sätt är värd att ta. Alternativet - plats 9 eller 10, dvs ingenmansland - skulle enligt detta bara ge nackdelar.
Jag håller inte med. Pengarna är en jäkligt klen tröst ifall det nu skulle bli kval, och jag kan säga att en kvalserie med Gnagarna, Leksand m.fl. inte är något som någon borde se fram emot. Glöm inte bort att de har allt att vinna samt att ett "snyggare" spel - som man borde kräva av ett ES-lag - inte ger fördelar, snarare tvärtom. Slutspelet i fjol, inte fan räddade det vår ekonomi.
Besviken över två tappade poäng i kväll kan jag ändå konstatera att botten, lag 8 och neråt, har tajtats till. Med 20 omgångar kvar kan allt hända, och slutspelet behöver heller inte vara förlorat. Vill man skänka någon tilltro till lagens trupper och kapacitet "borde" lag som MoDo och även DIF klättra och lag som exempelvis LHF, RBK och Timrå tappa. Detta ger ju inga garantier och alla kan ju se att DIF än så länge underpresterat.
Slutligen instämmer jag med de personer som ser målvaktsposten som ett av våra största problem, kanske DET största: både Riddarn och Wesslau hade varit utmärkta andrakeepers, men ingen av dem klarar av att inneha förstespaden permanent och att byta varannan match tjänar ingen på. En mer rutinerad förstekeeper skulle innebära ett bra mycket stabilare försvarsspel och är därför prio Ett.
Eller spela Ahlen ihop med Linkan..
Komiskt att vissa personer här inne tyckte slutspelståget gick i dag, man kan inte annat än skratta åt er. Lite svårt att slutspelståget gick idag när de var vi som plockade in en poäng..
- Lee Harvey Oswald
saamer skrev:Komiskt att vissa personer här inne tyckte slutspelståget gick i dag, man kan inte annat än skratta åt er. Lite svårt att slutspelståget gick idag när de var vi som plockade in en poäng..
Skratta vidare du din saddist.
DIF har haft läge att kliva förbi vid sträcket flera gånger men inte tagit chansen.
Det är ingen trend vi bevittnar, det är DIF säsongen 2008/2009.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
OM vi nu helt mirakulöst skulle ta oss till slutspel i år så är ju frågan va fan vi har där att göra?(förutom intäkter från de 2 hemmamatcherna vi får)
Med våra målvakter finns det exakt NOLL procents chans att vi skulle kunna vinna 4 av 7 matcher mot ettan eller tvåan i serien.
Hade jag med säkerhet vetat att vi skulle klara en kvalserie så hade jag valt det före ett slutspel alla dagar i veckan då vi skulle få 5 hemmamatcher med fullsatt glob i 2 av dessa. Vilket skulle vara ett välkommet tillskott i klubbkassan.
Men jag tror att om vi får kvala så är det godnatt och allsvenskan 09/10 som gäller.
Känns som en minst lika tuff uppgift att spöa heltända gnagare och leksningar i ett kval som att spöa lhc eller fbk i en kvartsfinal.
Snälla ledningen, råna en bankjävel, ta varsinn ficklampa och ge er ut och leta efter en förstamålvakt värd namnet. Annars kommer detta att gå rakt åt helvete.....
Med våra målvakter finns det exakt NOLL procents chans att vi skulle kunna vinna 4 av 7 matcher mot ettan eller tvåan i serien.
Hade jag med säkerhet vetat att vi skulle klara en kvalserie så hade jag valt det före ett slutspel alla dagar i veckan då vi skulle få 5 hemmamatcher med fullsatt glob i 2 av dessa. Vilket skulle vara ett välkommet tillskott i klubbkassan.
Men jag tror att om vi får kvala så är det godnatt och allsvenskan 09/10 som gäller.
Känns som en minst lika tuff uppgift att spöa heltända gnagare och leksningar i ett kval som att spöa lhc eller fbk i en kvartsfinal.
Snälla ledningen, råna en bankjävel, ta varsinn ficklampa och ge er ut och leta efter en förstamålvakt värd namnet. Annars kommer detta att gå rakt åt helvete.....
Klacken=4/5 (Bra stämning för att vara vanlig match)
Publiksiffran=4/5 (Bra med 6500 eftersom att matchen e inklämd mellan storsatsningarna=)
Telgeklacken=2/5 (Har inget att komma me)
Domarna=1/5 (Sämst i år?, 4-5 tillfällen under en 3 minutersperiod där dom kunde ha blåst)
Snodde några Djurgårdare flaggor från telgeklacken??xD
Publiksiffran=4/5 (Bra med 6500 eftersom att matchen e inklämd mellan storsatsningarna=)
Telgeklacken=2/5 (Har inget att komma me)
Domarna=1/5 (Sämst i år?, 4-5 tillfällen under en 3 minutersperiod där dom kunde ha blåst)
Snodde några Djurgårdare flaggor från telgeklacken??xD
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Så du tyckte det va helt ok med en poäng?saamer skrev:Komiskt att vissa personer här inne tyckte slutspelståget gick i dag, man kan inte annat än skratta åt er. Lite svårt att slutspelståget gick idag när de var vi som plockade in en poäng..
Hade bara Riddarn gjort vad han skulle göra i målet hade vi haft 3 p legat tia och haft modo och ssk bakom oss med 3 p respektive 2p,och varit 2 p från slutspel(4p nu) enl mig så finns det bara en slutspels plats kvar, näst sista slutspels platsen är ytterligare 5p upp.
Därefter är det iofs tight med poängen men där ligger lagen som presterar match efter match också.
Inte bara Riddarn som ska ha sig en känga, Monten och c:o också som får laget att gå ut med den jävla inställningen DIF hade i tredje perioden.
There is no I in TEAM!!!!
4 poäng upp och 19 matcher kvar, säga att slutspelståget har gått då är bara för jäkla roligt..
Jag har väl inte sagt att de var okej med 1 poäng idag. Men vi tog som sagt en poäng idag, eller skulle jag ha skrivit att vi tog 3 trots vi inte gjorde de?
Jag har väl inte sagt att de var okej med 1 poäng idag. Men vi tog som sagt en poäng idag, eller skulle jag ha skrivit att vi tog 3 trots vi inte gjorde de?
Senast redigerad av saamer den 2008-12-30 23:31:07, redigerad totalt 1 gånger.
-
Jösses! Du antar att du ville ha Södergren på bänken hela den sista säsongen han lirade för oss och att han också skulle be om ursäkt samt att Jensa och Thomas Eriksson, under sina sista säsonger i DIF, inte kunde lämna DIF fort nog!Jockmaniac skrev:Visst, han har räddat oss förrut men försvarar det vad han presterat denna säsongen? Herregud!
Tar mig för pannan! Sicken virrig kille!
Ett mål har han gjort Ölvestad. Det är lika många som Micke Ahlén...DIF 4 EVER skrev:Anger och Otto har varit de enda två spelarna som har varit bra den senate 10-15 matcherna. Anger räddaden en pinne åt oss idag och Riddarn sumpade två. Fattar inte vad DIF tänke på när man satsade på Riddarn och Vesslan som enda målvakter. De har alldeles för lite rutin. De duger som andremålvakter men ingen av dem som förstemålvakter.
Tur att vi slängde iväg Big Dick till FBK så många måltjuvar att välja på - så få platser i laget...
-
=========) Saamer
Tror du som jag förstår att du måste inse att om vi skall till slutspel måste vi vinna matcher som denna mot skittälje hemma. Om vi inte ens kan slå nästjumbon i vårat utsatta läge är det riktigt dåligt. Om du tror att vi skall ta poäng borta mot FBK m.m. kanske du borde tänka till.
Tror du som jag förstår att du måste inse att om vi skall till slutspel måste vi vinna matcher som denna mot skittälje hemma. Om vi inte ens kan slå nästjumbon i vårat utsatta läge är det riktigt dåligt. Om du tror att vi skall ta poäng borta mot FBK m.m. kanske du borde tänka till.