Djurgårdens IF - Luleå HF, 11/12 2008
Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 11/12 2008
Laget skall efter dagens match, trots seger, inte hyllas på något sätt. Man gör en rejäl skitmatch idag också endast tur att man lyckades vinna. Om laget fortsätter att prestera på det här viset så är snart kvalserien ett faktum.
Djurgården hockey måste rycka upp sig på alla plan. Spelet måste börja fungera, och spelarna måste spela varenda match nu som att det var lagets sista. Jag förväntar mig en rejäl jävla uppryckning på samtliga plan efter jul.
Hur som helst så blev det två poäng, två sköna poäng att ta med sig inför matchen mot Brynäs.
Djurgården hockey måste rycka upp sig på alla plan. Spelet måste börja fungera, och spelarna måste spela varenda match nu som att det var lagets sista. Jag förväntar mig en rejäl jävla uppryckning på samtliga plan efter jul.
Hur som helst så blev det två poäng, två sköna poäng att ta med sig inför matchen mot Brynäs.
DIF kommer till slutspel !!!!
Kvällens match visade med all tydlighet vad problemen ligger och det är inte på backsida.
Alla mål producerades av backarna. men framåt var det tyngre, det vill sig fortfarande inte, men lugn det kommer. och då säjer ni kanske, in your dreams. Men åter igen visade man stark Vilja
och kämpar anda. och hur fånigt det kan låta så kommer vi till slutspel.
"Insha-Allah"
Full fart framåt
Kvällens match visade med all tydlighet vad problemen ligger och det är inte på backsida.
Alla mål producerades av backarna. men framåt var det tyngre, det vill sig fortfarande inte, men lugn det kommer. och då säjer ni kanske, in your dreams. Men åter igen visade man stark Vilja
och kämpar anda. och hur fånigt det kan låta så kommer vi till slutspel.
"Insha-Allah"
Full fart framåt
Den ända komentar jag har till detta inlägg är att...Palmgren skrev:Laget skall efter dagens match, trots seger, inte hyllas på något sätt. Man gör en rejäl skitmatch idag också endast tur att man lyckades vinna. Om laget fortsätter att prestera på det här viset så är snart kvalserien ett faktum.
Jag är jävligt glad att inte du inte är tränare för DIF
Precis! Frapperande dåligt spel ifrån båda lag.*Knirre skrev:Trots 2 poäng.. så fruktansvärt kasst.. pinsamt hur dåliga vi är i år.
Så du tror att Montén/Johansson är nöjda med det spel Djurgården presterar just nu?janne08 skrev:Den ända komentar jag har till detta inlägg är att...Palmgren skrev:Laget skall efter dagens match, trots seger, inte hyllas på något sätt. Man gör en rejäl skitmatch idag också endast tur att man lyckades vinna. Om laget fortsätter att prestera på det här viset så är snart kvalserien ett faktum.
Jag är jävligt glad att inte du inte är tränare för DIF
Det tror inte att jag och det framför allt hoppas jag inte. För om dom är nöjda med att vi tar två poäng hemma på Hovet mot Luleå och dessutom spelar bedrövligt då vette fan om man ska vara tränare för ett elitserielag.
Nu efter jul måste vi först och främst fokusera på att slå lag som Rögle, Modo, Timrå och Södertälje. Men man måste ta alla tre poängen i dom matcherna också. Gör man inte det, ja, då är det tyvärr kört.
KÄMPA DJURGÅRDEN!
Härligt Djurgårn!
Härligt Schneider!
Vilken kämpa insats! Fortsätter vi såhär kan vi börja titta uppåt i tabellen!
Synd dock att alla andra bottenlag också vann... Men skit samma!
Vinsten gjorde dagen mycket bättre!
Härligt Schneider!
Synd dock att alla andra bottenlag också vann... Men skit samma!

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Tackling of the day:

"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Skönt att se Ölvestad smälla på hårt igen. 

-
2 poäng emot ett skitlag, tycker jag som Luleå på hemma is ska man inte vara nöjd med. Och kämpa insats? NEEEEEEJ!sthlm_dif skrev:Härligt Djurgårn!
Härligt Schneider!
Synd dock att alla andra bottenlag också vann... Men skit samma!Vinsten gjorde dagen mycket bättre!
Det här är inte de DIF jag vill och har sett. Ser inte ut som någon kämpar längre, eller vi kanske precis blivit välkomna till den moderna Ishockeyn?
Som DIF_Soldier sa, var är vårt Djurgårn som någon aldrig räknar med men ändåså vinner vi?
Inför dagens match hade Luleå endast 2 förluster på de 13 senaste matcherna. Därför är jag nöjd med 2 poäng... Men om du tycker 2 poäng är skit är det din åsikt... Jag är nöjd för varje poäng vi inkasserar nu.stolpskott skrev:2 poäng emot ett skitlag, tycker jag som Luleå på hemma is ska man inte vara nöjd med. Och kämpa insats? NEEEEEEJ!sthlm_dif skrev:Härligt Djurgårn!
Härligt Schneider!
Synd dock att alla andra bottenlag också vann... Men skit samma!Vinsten gjorde dagen mycket bättre!
Det här är inte de DIF jag vill och har sett. Ser inte ut som någon kämpar längre, eller vi kanske precis blivit välkomna till den moderna Ishockeyn?
Som DIF_Soldier sa, var är vårt Djurgårn som någon aldrig räknar med men ändåså vinner vi?
Kämpa insats = Vi spelar ut Luleå totalt matchen igenom. Går självklart att kämpa mer, men det är ju mer kämpaglöd i spelarna nu, än i November.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
sthlm_dif:
Om Djurgården spelade ut Luleå under hela matchen och ändå bara fick två poäng så kan man ju inte heller vara nöjd. Eller hur?
Om Djurgården spelade ut Luleå under hela matchen och ändå bara fick två poäng så kan man ju inte heller vara nöjd. Eller hur?
Vi är inte bättre än såhär. Varje poäng räknas. Ett av seriens formstarkaste lag skjuter bara 11 skott.
Nu kör vi över brynäs både på plan och på läktaren. Framåt Djurgårn!
Nu kör vi över brynäs både på plan och på läktaren. Framåt Djurgårn!
Född till sportchef.
Skojjar du?? Luleå e heta och ligger top 5. Djurgårn ligger sist o vinner under denna svarta november/december. Det är starkt och ja tkr inte att du ska klaga på det! Det kmr vända nu. Först i Gävla mot brynäs sen storsatsningen mot rögle hemma. Vi förlorar inte under storsatsningar!
Senast redigerad av eliaus den 2008-12-12 15:01:52, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
-
Wesslau får helt och hållet ta på sig 2-1 målet igår, är han inte med på sånna där saker så hör man hemma på korpnivå, fö så håller han knappt där idag.. Killen ger ett sjukt dåligt intryck och tappar lösa puckar. Som någon tidigare sa, Printz är månadens järnkamin, han må kanske inte vara elitseriens passningssäkraste, men det försvarsspelet han visat upp håller jävligt högklass.
Rögle kommer få spela kvalserie, återstår vilket som blir det andra laget, vilket just nu talar talar för att det blir vi..
Rögle kommer få spela kvalserie, återstår vilket som blir det andra laget, vilket just nu talar talar för att det blir vi..