Hur länge får tränarna stanna?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Hur länge får tränarna stanna?

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Självklart kommer Montén & Johansson bli kvar, det är ju DIF vi pratar om & då finns inga andra alternativ.

Men vilken annan professionell förening som helst i Elitserien med säker ekonomi hade redan kickat dessa båda herrar.
Som bekant när ett på pappret avsevärt bättre lag inte presterar som förväntat så får tränaren gå, svårt att byta ut stora delar av laget mitt i säsongen.
Nu när halva säsongen är spelad skulle det inte kännas som en allt för förhastad åtgärd.

För det är väl trots allt en framgångsintiktad aktivitet DIF sysslar med?
Ingen jävla social verksamhet dit folk kan få komma & få visa upp alla sina brister, fel & tillkortakommanden och i alla fall ”få gå till jobbet som vanligt”
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Bobson

Inlägg av Bobson »

Något måste ske i laget! Om det är att tränarna ska gå eller inte vet jag faktiskt inte men en förändring måste ske! Skulle ytterligare en person komma in i tränarstaben hade jag i alla fall inte klagat.

Känns som vi behöver en "starke man" på tränarsidan, kan någon i föreningen mantla den rollen nu? i sådana fall är det dags för den personen att kliva fram!
Kojak

Inlägg av Kojak »

Lee Harvey Oswald skrev:Självklart kommer Montén & Johansson bli kvar, det är ju DIF vi pratar om & då finns inga andra alternativ.

Men vilken annan professionell förening som helst i Elitserien med säker ekonomi hade redan kickat dessa båda herrar.
Som bekant när ett på pappret avsevärt bättre lag inte presterar som förväntat så får tränaren gå, svårt att byta ut stora delar av laget mitt i säsongen.
Nu när halva säsongen är spelad skulle det inte kännas som en allt för förhastad åtgärd.

För det är väl trots allt en framgångsintiktad aktivitet DIF sysslar med?
Ingen jävla social verksamhet dit folk kan få komma & få visa upp alla sina brister, fel & tillkortakommanden och i alla fall ”få gå till jobbet som vanligt”
Berätta för mig vilka fel och brister du hittar i tränarparet?
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jaa, förutom en helt oseriöst målvaktscoaching där den som just vinnit en match åt DIF eller hållit nollan direkt bänkas nästa match & ett envinnerligt omkastande av formationer från match till match så kommer jag inte på några rena coachingsfel.

Men i en resultatinriktad bransch som ändå tränaryrket är så brukar man ”få gå” när man presterat det DIF gjort efter 30 omgångar.
Även om det givetvis till största del är spelarna på isen som underpresterat, men det känns ju lite knivigt att kicka hela truppen

Men som sagt var, detta lär aldrig vara bli ett ärende för DIF då det ekonomiska läget är som det är
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Nu är det ordentligt dags att avgå.
Bara deprimerande att se DIF just nu.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

In med någon med riktig pondus i båset, typ Södergren. Låt Micke och Montén vara kvar för att se och lära.
Sjunger avgå Johnny...
Lädersliparen

Inlägg av Lädersliparen »

Skönt att Dif ledningen verkar vara så positiva iallafall! :shock:

Buropen haglar från sektion till sektion både till domare, spelare & tränarna.
Publiken har börjat svika.
Vi har ligger sist i +/- med -14!
Vi ligger sist i tabellen med en match mer spelad.

Ber om ursäkt, men jag ser ingen ljusning som Järlefelt gör.
Tror inte ens att Järlefelt tror på sina egna ord, utan bara försöker hålla modet uppe sportchef som han är. Tabellen ljuger inte, öppna ögonen och agera NU!
Senast redigerad av Lädersliparen den 2008-12-04 22:33:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
PatteW
Säsongskort: Ja

Inlägg av PatteW »

Till ansvariga inom DIF Hockey: gör åtminstone NÅTT åt saken. Stå inte där å säg att, "vi gnuggar på som vanligt", det kommer inte funka att bara sitta å vänta på att det helt jävla plötsligt ska vända!!

Agera nu DIF!!!
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Kojak skrev:+Berätta för mig vilka fel och brister du hittar i tränarparet?
Annars kanske du kan förklara varför tränarna borde få stanna? Med dagens uppvisning färskt i minne känns det som en mer rättfärdigad fråga...

Efter 30 spelade matcher känns trenden ganska tydlig - det tränarna gör fungerar inte. Antingen får de snäppa upp sig och göra det som krävs eller stå åt sidan så någon annan får försöka. Svårare än så är det inte. Jag är säker på att om du skulle missköta ditt jobb, även om du gjorde ditt bästa, skulle du bli ersatt.
Det hjälper inte att ligga sömnlös som Montén uttrycker det, eller tycka att det är en skitmatch och se arg ut i TV som Johansson, om man inte kommer fram med några motdrag för att lösa problemen.
Jag ser väldigt gärna att dessa båda herrar lyckas vända trenden, men just nu är det väldigt lite som talar för det. Jag är inte för att man ska ge dem sparken, MEN om de inte är rätt män för jobbet måste de gå. Det är för mycket som står på spel och Djurgården har inte råd att vänta mycket längre. :|
Bobson

Inlägg av Bobson »

Jag vet inte riktigt vad man ska säga, att få in 7 man när man jagar en kvittering är helt klart en tränar miss. Detta bevisar att det saknas klarhet i laget, finns det ens klara roller? Montén kanske ska stiga åt sidan som matchcoach och låta Johansson ta över tills någon med mer pondus infinner sig i båset!

Helt sanslöst detta! Något måste ske och det NU!!!!
Rantanen

Inlägg av Rantanen »

Märkligt att tränarna är kvar ..bara DIF som har så eller.efter en miserabel säsong hitills skulle vilket elitserielag som helst byta tränare.
LiteOn

Inlägg av LiteOn »

Tyvärr så måste tränarna eller sportorganisationen bort.
Att sparka tränare eller låta sportorganisationen kanske statiskt inte är det som ger mest resultat, men läget är så allvarligt nu...
Djurgården har kommit i det läget att något måste göras...
Det är lite som coachning i ett lag, det viktigaste är inte alltid VAD som görs utan ATT det görs något...och detta innan chansen till förändring är borta i tid.
Att låta detta löpa på utan att visa publik och sponsorer, som trots allt står för kalaset att man inte är nöjd och att man gör allt för att vända detta är skadligt för klubben då det sänder signaler att man trots allt är nöjd med tabellplaceringen och spelet.

Att bara låta allt vara som vanligt och skriva lite på hemsidan att "nu är vi på gång" "Det ser bra ut på träningarna" "filmen var bra i bussen" mm ,duger inte längre.

Ingen publik, inget Djurgården i Elitserien, så enkelt är det.
Så kom igen nu!
Visa oss publik och de som sponsrar handlingskraft.
In med en ny tränare, gör om sportorganisationen radikalt.
Om tränarna och sportorganisationen älskar Djurgården så mycket som de säger så måste de tycka likadant.

Spela spelare som ger allt, ta ut en första målvakt, bänka spelare, läs in er på motståndarnas svagheter och utnyttja dem till max. Ta en fight då matcher håller på att glida iväg ifrån oss...Men för guds skull GÖR NÅGOT!
Användarvisningsbild
Dingman

Inlägg av Dingman »

Är tränarna Djurgårdare bör de kliva av nu, hitta nytt jobb och avstå sin lön till förmån för en ny man i båset. Det gör ont att se Djurgården på jumboplats. Det känns inte så längesen man alltid tyckte att allt utom SM-Guld var ett misslyckande. Det är Djurgården för mig.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

För min del dog DIF-hockey ikväll. Jag har ingen som helst energi, kraft eller lust att gå och se laget bli förnedrade något mer. Mitt hjärta säger fortsätt gå på matcherna men jag klarar inte av det rent psykiskt.

Alla är fria att hitta sina egna syndabockar men min blir Montén eftersom han på 30 omgångar inte lyckats få till något som liknar ett spel och vi bara gjort två bra matcher (LHC hemma och i vissmån Modo).

Vi är sämre än Gnaget och jag känner mig bränd och totalt utbränd. Hoppas orka komma tillbaka och stå upp längre fram (har varit med sedan säsongen 94-95 och har aldrig sett än sämre målvakt än Wesslau eller större skämt i båset än Montén).

Till sist en ordentlig dänga till ledningen som står handlingsförlamad såväl inför förlustraden/tränarfrågan och en totalt inneffektiv organisation runt Järlan där för många ska tycka till men ingen bestämmer.

Det kommer bli en lång kall vinter...
Användarvisningsbild
Dingman

Inlägg av Dingman »

Fricke skrev:För min del dog DIF-hockey ikväll. Jag har ingen som helst energi, kraft eller lust att gå och se laget bli förnedrade något mer. Mitt hjärta säger fortsätt gå på matcherna men jag klarar inte av det rent psykiskt.

Alla är fria att hitta sina egna syndabockar men min blir Montén eftersom han på 30 omgångar inte lyckats få till något som liknar ett spel och vi bara gjort två bra matcher (LHC hemma och i vissmån Modo).

Vi är sämre än Gnaget och jag känner mig bränd och totalt utbränd. Hoppas orka komma tillbaka och stå upp längre fram (har varit med sedan säsongen 94-95 och har aldrig sett än sämre målvakt än Wesslau eller större skämt i båset än Montén).

Till sist en ordentlig dänga till ledningen som står handlingsförlamad såväl inför förlustraden/tränarfrågan och en totalt inneffektiv organisation runt Järlan där för många ska tycka till men ingen bestämmer.

Det kommer bli en lång kall vinter...
Skriver under på vartenda ord.
Skriv svar