Djurgårdens IF - Timrå IK, 24/11 2008
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 24/11 2008
Otroligt jävla underbart skönt med 3 poäng. Otroligt fittigt jävla underbart skönt att ta de 3 poängen mot ett annat bottenlag. Otroligt fruktansvärt jävla värdelöst Timrå spelade. Såg ut som vi hade PP i stora delar av matchen.
Underbart när vi knaprar oss uppåt samtidigt som SSK gick på näsan igen. Äntligen kan man kanske få ha ett leende på läpparna några dagar. Jag hoppas det här blir en potenshöjande vitamininjektion i vårt kära Djurgården.
Underbart när vi knaprar oss uppåt samtidigt som SSK gick på näsan igen. Äntligen kan man kanske få ha ett leende på läpparna några dagar. Jag hoppas det här blir en potenshöjande vitamininjektion i vårt kära Djurgården.
Med de tre spelare du listar har Schneider definitivt en sak gemensamt, och det är att samtliga har underpresterat i sina klubbar (Holmqvistarna i Frölunda och Hedström i Timrå). Skillnaden är dock att de tre listade är erkända klasspelare, samtidigt som Schneider är en hobbyidol i Finland. Klubbarna i KHL värvar inte vad som helst, även om man kan tro det. De värvar heta spelare eller klasspelare som underpresterat, och Schneider är ingetdera. Dessutom har jag förstått att han tjänar rätt bra, och jag tvivlar fortfarande - trots dina inklistrade klubbar som du antagligen inte har någon som helst koll på - på att någon klubb är beredda att ta över hela hans kontrakt. Är det av en klubbs intresse att bli av med en spelare så förlorar de som regel alltid på det, och jag tvivlar på att det vore speciellt klyftigt i det här läget. Skulle det vara skillnaden mellan att behålla eller bli av med Holmqvist vore det naturligtvis värt, men intresset från andra klubbar är det stora problemet.Fricke skrev: [Löjligt inlägg som egentligen inte är värt att kommentera]
Förresten ska du inte börja snacka om övergångar när det är du själv som säger:
Att sparka någon innebär inte att göra upp en deal med någon annan klubb.Fricke skrev:sparka Schneider per omgående.
- Emil Svelander
Hoppas tränarna förstår att Tim skall få förtoende nu. Felaktigare bänkning har jag aldrig upplevt.
Åh en sådan härlig dag!
Åh en sådan härlig dag!
Sjunger avgå Johnny...
Underbart, och fruktansvärt tråkigt...
DIF dominans, en klack som skötte sig riktigt bra och en HÄRLIG seger.
Sen måste man ta upp det tråkiga för andra gången... 3319 på läktaren (Pinsamt... Sämre än Tälje).
Vad fan har hänt? Har hockeyn dött nu på grund av lite förluster...?
Verkar faktist så.
Men tack till alla som hjälpte till i klacken idag, vi skötte oss suveränt trots att vi inte var speciellt många. Tycker det var bra tryck på "Johanssons järnkaminer, Tomas Montens järnkaminer" ett tag, då sittplats faktist överröstade oss i klacken... Ett mycket positivt besked från tjocka feta sitt plats!
Och till alla ni som vill ha bort Scneider... Han gör ett bra arbete, men självklart är det ingen som vill inse det. Så istället för att endast leta efter misstag från honom, kolla också hans övriga arbete på planen, för det gör han jävligt bra.
Finns bara en Fredrik Bremberg!
Sen måste man ta upp det tråkiga för andra gången... 3319 på läktaren (Pinsamt... Sämre än Tälje).

Vad fan har hänt? Har hockeyn dött nu på grund av lite förluster...?

Men tack till alla som hjälpte till i klacken idag, vi skötte oss suveränt trots att vi inte var speciellt många. Tycker det var bra tryck på "Johanssons järnkaminer, Tomas Montens järnkaminer" ett tag, då sittplats faktist överröstade oss i klacken... Ett mycket positivt besked från tjocka feta sitt plats!

Och till alla ni som vill ha bort Scneider... Han gör ett bra arbete, men självklart är det ingen som vill inse det. Så istället för att endast leta efter misstag från honom, kolla också hans övriga arbete på planen, för det gör han jävligt bra.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Tittade på matchen idag och la stort fokus på Schneider kontra A.Holmqvist. Holmqvist är en betydligt bättre spelare i alla moment. Om vi inte har råd att ha kvar Homqvist bör vi ordna så att någon kan ta över Schneiders kontrakt så vi får pengar över till Homqvists lön. Jag hoppas dock vi kan behålla båda. Höjer sig Ottosson-kedjan samt Timmy så kan han bli en stor tillgång i powerplay.
Dagens spel har i alla fall lockat tillbaka mig till Hovet på lördag.
Dagens spel har i alla fall lockat tillbaka mig till Hovet på lördag.
- -daniel-
Vi måste behålla Andreas Holmqvist om vi vill kunna hävda oss på något sett här i framtiden. Skulle påstå att han är en av våran viktigaste spelare.
-
Tack sthlm_difsthlm_dif skrev:Underbart, och fruktansvärt tråkigt...
Sen måste man ta upp det tråkiga för andra gången... 3319 på läktaren (Pinsamt... Sämre än Tälje).![]()
Vad fan har hänt? Har hockeyn dött nu på grund av lite förluster...?Verkar faktist så.
Äntligen någon som håller med mig. Jag tycker Schneider gör ett jävligt bra jobb. Bättre än Marusak utan snack. Han har är en förbannat bra skridskoåkare, Marusak kunde inte åka överhuvudtaget. Han jobbar hårt och är tuff, Marusak var inte det överhuvudtaget trots att han är mycket större än Schneider. Marusak sköt också för sällan och när han väl sköt så blev det en av hans kända fjoll-isare utefter isen. Men jag håller med om att Schneider bör skjuta oftare. Men ni överdriver något så fruktansvärt när ni säger att han är tidernas fiaskovärvning. Jag kan rabla upp några namn som kommit de senaste åren:
Nordin Harfoui
Jörgen Rickmo
Andrei Ignatovich
André Mattsson
Erik Ryman
Antti-Pekka Lamberg
Daniel Rafner
Jesper Björck
David Longstaff
Ska jag fortsätta?
I övrigt så är Riddarn bedrövlig. Härligt att känna igen Ölvestad, Micke Holmqvist och Tim Eriksson igen. Oscar Eklund bör få fortsatt förtroende. Holmqvist Jr måste stanna, annars så måste ledningen avgå. Avslutningsvis:
IN MED WESSLAU
100% DJURGÅRDSJ***L
-
Otroligt viktigt vinst men bedrövlig publiksiffra. Tycker att alla här inne som inte gick på matchen borde ta er en funderare innan man börjar klaga på diverse saker. (Ta åt er ni som känner er berörda).
Angående A.Holmqvist hoppas jag för gudsskull att han får förlängt kontrakt.
Två ytterligare viktiga matcher i veckan. Först härligt bortamöte mot ssk sen hv hemma på lördag. Slut upp!
Angående A.Holmqvist hoppas jag för gudsskull att han får förlängt kontrakt.
Två ytterligare viktiga matcher i veckan. Först härligt bortamöte mot ssk sen hv hemma på lördag. Slut upp!
- Lee Harvey Oswald
Visst, Schneider är en flopp, det är nog det flesta överrens om.
Men Oscar Eklund är en hälsorisk, är livrädd varje gång han är inne på isen.
Det värsta är att han själv ser ännu räddare ut.
Låna ut
Men Oscar Eklund är en hälsorisk, är livrädd varje gång han är inne på isen.
Det värsta är att han själv ser ännu räddare ut.
Låna ut
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Jag är kluven angående Schneider, kan inte säga jag tycker han är en flopp. Han är ganska vass offensivt, men tycker han är alldeles för mesig defensivt - vet inte hur lång / kort grabben är men jag tycker han ser ut som en tafatt, förväxt (oxymoron?) dvärg i egen zon många gånger.
Vad pröjsar vi för jänkarn på artistkontrakt? Blir det snack om A.Holmqvist vs Scnheider så måste man vara råtta om man väljer Schneider.
Vad pröjsar vi för jänkarn på artistkontrakt? Blir det snack om A.Holmqvist vs Scnheider så måste man vara råtta om man väljer Schneider.
- Lee Harvey Oswald
Härligt vet jag inte, men visst känner man igen honomJockmaniac skrev: Härligt att känna igen Ölvestad
Karln fortsätter att dra på sig helt vansinnigt korkade hakningsutvisningar.
Har man ett C på tröjan ska man väl föregå med gått exempel?
I dagsläget raserar Ölvestad mer än han bygger upp
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Schneider fyller verkligen ingen funtkion när vi nu fått in Andreas Holmqvist. Schneiders enda tillgång är ju att han är högerskytt och har ett hyfsat skott. Är lite överraskad att han varit så dålig då jag tycker han var bra precis i början när han kom.
Vore perfekt om man kunde skeppa tillbaka honom till Finland så vi får råd med Andreas Holmqvist.
Vore perfekt om man kunde skeppa tillbaka honom till Finland så vi får råd med Andreas Holmqvist.
-
Vi får inte glömma Fredrik "Linkan" Bremberg för hans historiska 300 assist i Djurgårdströjan idag! Hyll! Hyll! Härlig intervju också på DIFTV.
Otroligt skönt med seger,
sist vi var nere på denna 3000 låga publiksiffra var mot Mora 28/11 2005 med 3596.
http://difhockey.se/match.php?id=1935
sist vi var nere på denna 3000 låga publiksiffra var mot Mora 28/11 2005 med 3596.
http://difhockey.se/match.php?id=1935
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
- -daniel-
Ja, som vanligt nuförtiden är Jimmie alldeles för klumpig och gör totalt onödiga grejer ute på isen. Skärpning krävs.Lee Harvey Oswald skrev:Härligt vet jag inte, men visst känner man igen honomJockmaniac skrev: Härligt att känna igen Ölvestad
Karln fortsätter att dra på sig helt vansinnigt korkade hakningsutvisningar.
Har man ett C på tröjan ska man väl föregå med gått exempel?
I dagsläget raserar Ölvestad mer än han bygger upp