aik kaxar upp sig
Själv skulle jag vilja se mer än 55 omgångar, för mig är hockey det roligaste som finns.stolpskott skrev:Då undrar jag en grej nu, jag som inte har varit med om så mycket med tanke på att jag bara är 16 år. Vad är det som ska göra Djurgårn hockey riktigt glödhet i Stockholm? Eller är det kört med tanke på alla omgångar som finns?
-
Först och främst kan jag säga, det att bara för man säger "Lycka till" betyder det inte att man hoppas att det går bra för dom. Man kan se det ur många perspektiv, det jag menade var lite mer för att tråden heter "aik kaxar upp sig", så att "önska lycka till" kan även sägas ur ett lite mer "kaxigt" perspektiv. Och eftersom många här inne har hakat upp sig på det här inne, så är det därför jag förklarar mig vidare.Örebroarn skrev:Helt sjukt hur inavlade en del här inne är. En sak att inte önska föreningen aik någon lycka men herregud att inte "beblanda" sig med gnagare låter helt sjukt. Vi lever på 2000 talet och trodde att alla människor iaf hade utvecklats vidare ifrån neandertalare...
Och beblanda mig ibland gnagare kan jag inte uttala mig om, då jag bor låångt ifrån Stockholm. Och när jag väl har varit i Stockholm så har jag träffat på både bedrövliga mindre trevliga, och endel faktiskt rätt trevliga.
Jag vet inte om det är något spec. fel på mig att det råka vara så, för MIN del. Och jag skämms och säga det, en av mina bästa polare är gnagare. Vilket jag egentligen skiter fullständigt i, då inte sånt ska gå kompisar emellan. Men på Råsunda/Stadion, och kanske Hovet nångång i framtiden, så hatar jag dem! Det är den känslan jag vill ha tillbaka, i Hovet! Vilket jag tror att dem allra flesta "inavels" vill få fram här inne...
Man kan inte älska, om man inte kan hata. Så enkelt är det, på något sätt kommer alla älska DIF ännu mer om man känner den där äckliga rivilateten, flåsa i nacken så man blir galen! Det är väl ändå, det man saknar...på nåt sätt.
Nu vet ni iallafall var jag står!
-
Hockey är livet, visst är det så. Men vad jag vet så mår inte Stockholms publiken bra av att det är för många omgångar i elitserien, så därför gör inte jag heller det.wzy skrev:Själv skulle jag vilja se mer än 55 omgångar, för mig är hockey det roligaste som finns.stolpskott skrev:Då undrar jag en grej nu, jag som inte har varit med om så mycket med tanke på att jag bara är 16 år. Vad är det som ska göra Djurgårn hockey riktigt glödhet i Stockholm? Eller är det kört med tanke på alla omgångar som finns?
jag har samma problem + att jag bor i gävle, så jag har bara sett ett derby det var senaste gången ajk var i slutspel, mötte oss i kvart tror jag det var, riktigt heftigt att se Vårt älskade lag krossa råttorna.stolpskott skrev:Då undrar jag en grej nu, jag som inte har varit med om så mycket med tanke på att jag bara är 16 år. Vad är det som ska göra Djurgårn hockey riktigt glödhet i Stockholm? Eller är det kört med tanke på alla omgångar som finns?