Örebroarn skrev:Inför säsongen sa DIF att dom skulle kaxa upp sig men jag tycker att Dagens DIF inte är kaxigare än en gosskör. Inga tacklingar, ingen intensitet, ingen jävlaranamma. Jag tycker att DIF borde ersätta alla bortasupportrar som kommit ifrån Sthlm och betalat för att se detta viljelösa lag...Skamligt
Förstår hur du tänker, jag har varit arg i en vecka nu.
Men nu har jag förstått, DIF kan/orkar/förmår inte bättre än så här, man brände allt krut i grundserien.
Det är rätt så tydligt nu tycker jag.
Lee Harvey Oswald skrev:Man kan lägga kalkerpapper på alla matcher i Cloetta center.
DIF är med bra första 10 utan att ta till vara på det få halvchanser man skapar.
Sedan får LHC PP i slutet av perioden & gör 1-0.
Denna DIFupplaga är inte riktigt mogna för ett slutspel.
Tippade DIF som 9:a, tycker att man spelar & uppträder ungefär som ett 9:e lag
Visst fan der de likadant ut , men jag tycker nog att detta är bästa bortastarten i kvarten iallafall. Vi har många som inte är mogna men nu får alla erfarenhet som de kan ta med sig över sommaren.
Om kalkerpappret stämmer så kommer LHC dominera första 5min och det kan lätt slinka in en 2:a
Problemet är att vi inte spelar det spel som gett oss poäng under grundserien. Istället för att ställa upp i mittzon, bryta och kontra försöker vi istället att forechecka. Resultatet blir att det uppstår ett enormt djup mellan våra lagdelar och LHC kan skapa snabba målchanser.
Problemet är att det är svårt att ställa om nu. Vi måste ha tur för att vända det här. Tippar att det slutar 5-1.
Örebroarn skrev:Inför säsongen sa DIF att dom skulle kaxa upp sig men jag tycker att Dagens DIF inte är kaxigare än en gosskör. Inga tacklingar, ingen intensitet, ingen jävlaranamma. Jag tycker att DIF borde ersätta alla bortasupportrar som kommit ifrån Sthlm och betalat för att se detta viljelösa lag...Skamligt
Förstår hur du tänker, jag har varit arg i en vecka nu.
Men nu har jag förstått, DIF kan/orkar/förmår inte bättre än så här, man brände allt krut i grundserien.
Det är rätt så tydligt nu tycker jag.
& det är på sätt & vis bra, vi slapp ju kvala
Det där är nog riktigt nära sanningen;
Caveman skrev:Lhc är inte bara bättre spelmässigt utan även fysiskt... Det här med PP, obegripligt att DIF är så dåliga i den spelformen.
Inte så märkligt faktiskt, tempot är lite högre än i grundserien.
DIF är lite tröttare, lite nöjda att klarat kontraktet.
PP är ju en spelform där man fort kan konstatera hur bra ett lag egentligen är.
DIF är......7:a i serien
Det är också en väg att ta sig in i matcher. Men visst, 1-mål i PP.. Så högt har inte tempot varit, DIF slår själva ut pucken ur zon, vi har ingen riktigt spelskicklig back.
Det är precis det jag menar, det märks att vi inte spelat slutspel på 2-år, alla verkade pusta ut när vi blev klara för slutspel, då när man ska höja sig, höja intensiteten.
DIF får vara glada över att ha Sveriges bästa fans.
Senast redigerad av Caveman den 2008-03-18 20:35:17, redigerad totalt 2 gång.