Vad tycker ni om nuvarande matchtröjorna?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
blyrr3
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av blyrr3 »

Håller med whygeorgia man borde införa RBK egde min skippa snörena på våra tröjor, det e bara fult tycker jag, Om vi ska ha röda tröjer ska vi ha dom som tredje. som om vi ska lägga till texten runt skölden borde vi ta bort det där sträcket det är också fult men annars helt okej!
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Användarvisningsbild
Zkar

Inlägg av Zkar »

Royen skrev:Bild

Denne var jo rett og slett vakker! Et godt alternativ til hvite trøyer. Jeg har sett at mange av dere liker hvitt, men det er jo ikke en DIF-farge! Derfor mener jeg vi burde bruke lyseblått (om det er tillatt) eller gule bortetrøyer!

Bild

Dette er jo meget bra! Litt justeringer i fargepalletten, så blir det veldig DIF!

Bild

Denne var veldig pen å se på! Men dessverre er det ikke tillatt med stripete trøyer i ishockey :(
Nej, tur är väl det. Inga randiga saker på hockeylaget.
DIF evigt trogen
Användarvisningsbild
Zkar

Inlägg av Zkar »

Kire skrev:
melker skrev:Fixade lite snyggare gulfärg och gult i kragen, ungefär detta som är den snyggaste kombinationen tycker jag
Bild
Lätt den snyggaste!!! Inför dem snarast :D
Lite för mycket Luleå för min smak, men helt klart snyggt!
DIF evigt trogen
Highwind

Inlägg av Highwind »

Djurgårdens nya tröjor bör vara mörk och ljusblåa.. Men dock ej randiga som fotbollslaget..

Men det är två väldigt snygga färger så det går att skapa en supersnygg matchtröja av det..
Användarvisningsbild
DIForever

Inlägg av DIForever »

De tröjorna som används nu är Elitseriens snyggaste. Jag vill inte byta.

Sen tycker jag verkligen inte att DIF Hockey ska ha blå-blått, det är fotboll.
Lite finare, lite bättre

Bloggen
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

tycker vi ska tänka utanför boxen....varför raka linjer och streck!?....varför inte låta stockholmssiluetten med globen och hovet (den som ritas upp vid nuvarande intro på difhockey.se) vara ett "streck...röd botten...gul kontur på siluetten och blått ovanför som himmelen.....

eller kanske göra nånting med världens bästa publik!?...en publiksiluett (se ovan)

spånar vilt här men tycker vi borde gå i fronten för att utveckla matchtröjorna.....

sen kommer väl säkerligen tröjor som inte bara är raka streck kosta lite mer att göra såklart men jag tror definitivt det skulle kunna bli en hit.

sen finns det säkert regler för hur en tröja ska se ut....inte för plottrig osv...men fick man köra med "flames-tröjor" härom året så borde man få göra nånting sånthär.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Royen skrev:Bild

Denne var jo rett og slett vakker! Et godt alternativ til hvite trøyer. Jeg har sett at mange av dere liker hvitt, men det er jo ikke en DIF-farge! Derfor mener jeg vi burde bruke lyseblått (om det er tillatt) eller gule bortetrøyer!

Bild

Dette er jo meget bra! Litt justeringer i fargepalletten, så blir det veldig DIF!

Bild

Den första var ju riktigt jävla snygg! de andra också förresten! :D

Denne var veldig pen å se på! Men dessverre er det ikke tillatt med stripete trøyer i ishockey :(
Steef

Re: edge?

Inlägg av Steef »

whygeorgia skrev:Kan inte elitserien införa RBK edge system? Fatta en edge tröja med samma mönster som nu , färgerna från guldåren + snörning! sen utan reklam ;P

DIF skulle gå om Rangers när det gäller snyggast tröjor i världen. lätt!

Gjorde nåra snabba torfs :

Bild
Bild

Sådär nånting vore great :D kanske med vanliga loggan bara men ja tycker den där e stiligare.

Loggan ser inte så bra ut på bortatröjan (som inte heller vart 100% bra) men you get it, kanske annan färg på snörningen med. Ja orkar inte göra bättre nu, måste sova så ja kan se foppas comeback inatt :P.

Kan du lära mig hur man gör såna tröjor?
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Steef skrev:Kan du lära mig hur man gör såna tröjor?
Först skördar man bomullen.

Denna ska sedan levereras till ett spinneri där den ska kardas och i vissa fall går den kardade bomullen till en kam-maskin, som kammar bort kortare fibrer.

Efter det sista steget kontrolleras trådens grovlek. Tråden vävs sedan till ett tyg med vilket man kan göra hockeytröjor.

Klubbmärket och andra märken såsom tröjnummer, görs separat och sys sedan fast på tröjan!

:D
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Steef

Inlägg av Steef »

Bautabröl skrev:

Denna ska sedan levereras till ett spinneri där den ska kardas och i vissa fall går den kardade bomullen till en kam-maskin, som kammar bort kortare fibrer.

Efter det sista steget kontrolleras trådens grovlek. Tråden vävs sedan till ett tyg med vilket man kan göra hockeytröjor.

Klubbmärket och andra märken såsom tröjnummer, görs separat och sys sedan fast på tröjan!

för det första så är dem i9nte helt i bomull och för det andra menade jag på datorn
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Jag står fast vid att vi inte ska ha någon text runt DIF-skölden. Ta tröjan som Melker har lagt upp och ta bort texten och förstora själva emblemet, Betydligt snyggare i min mening :D
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Steef skrev:
Bautabröl skrev:

för det första så är dem i9nte helt i bomull och för det andra menade jag på datorn

hahaha :D Bauta 8)
Djuuuuuuuuuuuuu
jjonas

Inlägg av jjonas »

Jag tycker inte att det ska stå ''Djurgårdens Ishockeyförening'' runt märket, man känner ju igen världens vackraste klubbmärke ändå. Tycker att det ska stå typ Passionen förenar eller något sånt.,
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Det ska stå Djurgårdens IF Hockey och Stockholms stolthet under märket.
That´s it!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Stocky skrev:Det ska stå Djurgårdens IF Hockey och Stockholms stolthet under märket.
That´s it!
Jag har än idag svårt att förstå hur de kunde ta bort den texten...
Skriv svar