Klockrehnt! Men låt popcornspubliken sitta högst upp om den vill...OskarLevinson skrev:Varför är så många här rädda för/emot förändring?
Sittplatser precis intill plexit är suveränt. De skulle inte vara de billigaste platserna som nån skrev utan de dyraste. I Madison SG går de biljetterna för $8000/st. Per match.
Det skulle heller inte ta något från stämningen i arenan. Klacken ska ju hålla till på kortsidan/kurvorna så de kan vara oförändrade.
Idéer för upprustningen av Hovet

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
En undran från en i popcornspubliken (Bautabröl skrev:Klockrehnt! Men låt popcornspubliken sitta högst upp om den vill...OskarLevinson skrev:Varför är så många här rädda för/emot förändring?
Sittplatser precis intill plexit är suveränt. De skulle inte vara de billigaste platserna som nån skrev utan de dyraste. I Madison SG går de biljetterna för $8000/st. Per match.
Det skulle heller inte ta något från stämningen i arenan. Klacken ska ju hålla till på kortsidan/kurvorna så de kan vara oförändrade.

Om nu så många vill sitta nära plexit, varför blir alltid platserna på första raden över, alternativt sålda sist?
Tror ni "plexiälskare" verkligen att åtgången på rad 1 skulle öka om rad ett flyttade fram till sargkanten?
Det tror jag. I globen hängs det mer närmast plexit än i Hovet. Säkerligen för att de känner att de kommer närmare spelarna och kan hetsa lite.BOMBOM BOUCHARD skrev:
En undran från en i popcornspubliken ():
Om nu så många vill sitta nära plexit, varför blir alltid platserna på första raden över alternativt sålda sist?
Tror ni "plexiälskare" verkligen att åtgången på rad 1 skulle öka om rad ett flyttade fram till sargkanten?
Nu är det dock 10 meter mellan läktare och sarg i Hovet så den känslan infinner sig aldrig förutom vid storsatsningar då det är proppfullt.
-
Så jag har förstått när man bokar biljett via ticnet så kan man inte välja plats förutom sektion. Vet dock inte hur det funkar om man köper den i DIF's egna shop! kan vara en anledning till att man fyller på uppifrån och ner som gör att det kan se lite glest ut. Men man kan givetvis flytta ner!BOMBOM BOUCHARD skrev:En undran från en i popcornspubliken (Bautabröl skrev:Klockrehnt! Men låt popcornspubliken sitta högst upp om den vill...OskarLevinson skrev:Varför är så många här rädda för/emot förändring?
Det skulle heller inte ta något från stämningen i arenan. Klacken ska ju hålla till på kortsidan/kurvorna så de kan vara oförändrade.):
Om nu så många vill sitta nära plexit, varför blir alltid platserna på första raden över, alternativt sålda sist?
Men för att det ska ha effekt med att stå nära plexit tror jag det måste vara ganska mycket folk i hallen.
Djurgår'n tills jag dör !
Med sittplatser ända fram till plexit och där man inte sitter med hakan i nivå med sargkanten utan en bit upp, skulle dessa säljas slut tämligen fort.BOMBOM BOUCHARD skrev:En undran från en i popcornspubliken ():

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Okey, men jag tycker nog också fler borde flytta ned i sådana fall.Sirrebirre skrev:Så jag har förstått när man bokar biljett via ticnet så kan man inte välja plats förutom sektion. Vet dock inte hur det funkar om man köper den i DIF's egna shop! kan vara en anledning till att man fyller på uppifrån och ner som gör att det kan se lite glest ut. Men man kan givetvis flytta ner!BOMBOM BOUCHARD skrev:En undran från en i popcornspubliken (Bautabröl skrev:Klockrehnt! Men låt popcornspubliken sitta högst upp om den vill...OskarLevinson skrev:Varför är så många här rädda för/emot förändring?
Det skulle heller inte ta något från stämningen i arenan. Klacken ska ju hålla till på kortsidan/kurvorna så de kan vara oförändrade.):
Men för att det ska ha effekt med att stå nära plexit tror jag det måste vara ganska mycket folk i hallen.
Det är bara bra att vi har olika åsikter,
alla kan ju inte sitta på första raden.
Ni som gillar "plexi"-idén har hittat något som
jag inte riktigt kan fatta tycke för.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vem vet, du kan ha rätt.Bautabröl skrev:Med sittplatser ända fram till plexit och där man inte sitter med hakan i nivå med sargkanten utan en bit upp, skulle dessa säljas slut tämligen fort.BOMBOM BOUCHARD skrev:En undran från en i popcornspubliken ( :wink: ):
Jag håller i varje fall med dig om att de ska vara belägna så högt som möjligt.
Att de biljetterna är dyrast i Nordamerika kan ha att göra med att medelamerikanen vill ha smällar och action. Dennes hjärna är inte utvecklad mot att uppskatta taktik och smartness utan de vill bara se action, action och än mer action. Då man eftersträvar detta är det kanske inte så konstigt att de mest åtrovärda biljetterna återfinns vid sargen over there.OskarLevinson skrev:Varför är så många här rädda för/emot förändring?
Det finns en orsak till varför fotbollen inte blivit så stor i USA. Den kräver helt enkelt lite för mycket av åskådarna och detta orkar inte Mr Smith sätta sig in i.
Förvånar mig för övrigt väldigt mycket att inte handbollen slagit i USA. Den har egentligen allt som krävs för att slå stort, action, tuffhet och fart i 60 minuter. Dessutom med en hel del timeouter vilket torde passa TV-bolagen perfekt då de kan klämma in reklam med jämna mellanrum.
För övrigt anser jag att vi inte har det minsta attlära från USA när det kommer till det publika. Det är snarast USA som har massor att lära av oss....
Jag vill också se smällar och action, ett rasande tempo och många avslut på mål. Jag hatar snurr i hörnen och bågar i mittzon vilket man sällan ser i NHL.Kall-El skrev:...medelamerikanen vill ha smällar och action. Dennes hjärna är inte utvecklad mot att uppskatta taktik och smartness utan de vill bara se action, action och än mer action...
Försök inte att göra hockeyn till en intellektuell och akademisk för det är den inte.
Hockey ska vara direkt och rakt på, inte massa snurr och annat trams.

- Lee Harvey Oswald
Nu blev det en annan debatt, men ok.Bautabröl skrev:Hockey ska vara direkt och rakt på, inte massa snurr och annat trams.
Tycker lite synd om dig när jag ser ditt inlägg om vad hockey "ska" vara.
Du har missat både 1&2 dimensioner av den ädla konsten Ishockey.
Kasta in puck i anfallzon & åka grillor i 180 kan vilket pucko som helst göra, att vinna ett OS-guld eller att utmanövrera ett spelskickligt FBK/HV71 kräver mycket smartness & en hel del övriga ingredienser
Angåen arenafrågan har vi ju ett mitt i mellanalternativ.
Har varit i Swedbank Arena några gånger & suttit på 2:a raden.
Där kommer man riktigt nära isen (känner svettlukten, bara en sån sak)
utan att komma för nära plexit.
Så nog går det att ordna både funktionalitet & bra "tryck-faktor"
Kall-El skrev:...medelamerikanen vill ha smällar och action. Dennes hjärna är inte utvecklad mot att uppskatta taktik och smartness utan de vill bara se action, action och än mer action...
Bautabröl skrev:Hockey ska vara direkt och rakt på, inte massa snurr och annat trams.
Möjligt, men jag svarade bara på Stålmannens inläggLee Harvey Oswald skrev:Nu blev det en annan debatt, men ok.

Hockey är en kampsport och försök inte att göra sporten till något av akademisk eller intellektuell natur.Lee Harvey Oswald skrev: Tycker lite synd om dig när jag ser ditt inlägg om vad hockey "ska" vara. Du har missat både 1&2 dimensioner av den ädla konsten Ishockey.
Kasta in puck i anfallzon & åka grillor i 180 kan vilket pucko som helst göra, att vinna ett OS-guld eller att utmanövrera ett spelskickligt FBK/HV71 kräver mycket smartness & en hel del övriga ingredienser
Svensk hockey har ett i det närmaste patetiskt mindervärdeskomplex gentemot den hockey som spelades av Sovjet och tror att bara snygga mål räknas och målen ska allra helst stötas in på mållinjen efter att ha passats etthundragånger för att nå den fristående målgöraren. Detta på bekostnad av den i det närmaste totala avsaknaden på fysiskt spel.
Det är inte så konstigt att Sundin, Lidström m.fl. menar att en NHL-rink borde införas i Sverige.

-
Sidney Crosby skrev:corrado_boy skrev:,,,,,,,,,\,,,,,etage,,,,,,/,,,,,,,
,,,,,,,,,,,\,,,Familje,,,/,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,(------------),,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,\,,,,,borta,,,,/,,,,,,,,,L
,,,,,,,,,,,,\,,,,,stå,,,,,/,,,,,,,,,,å
,,,,,,,,,,,,(######),,,,,,,,,,,n
L,,,,,,,,,,,l++++++l,,,,,,,,,,,g
å,,,,,,,,,,,l++++++l,,,,,,,,,,,s
n,,,,,,,,,,,l++++++l,,,,,,,,,,,i
g______,Kortsida,,_______d
Pubbar,,(________),,Pubbar
Pubbar,,/,Ståplatts,\,,Pubbar
pubbar,/,,,,nedre,,,,,\,pubbar
______,,,,,,,,,,,,,,,,,_______
,,,,,,,,,,(_________),,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,/,,Övre,,stå,,\,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,/,,,övre,,Stå,,,\,,,,,,,,,,,
ung_________________Ung
Student___________Sudent
fattar ni min skiss eller??
detta ska föreställa kortsidan där vi står nu
men lite mordernare och coooooolare enligt mig![]()
Nedre stå, platts för 500-1000
Övre stå
500 = vanlig hockeyvardag då matcherna inte är så klack sattsande
1000 = till storsattsning från jk
då bli student stolarna utbytta mot räcken
Ung student,
billigare sittplatts till yngre hockeyfanatiker
Famillje etage
platts för 500 åskådare
hoppas ni fattar nu
jag vet att det är svårt men försök
Ge upp...
Detta trodde jag var en demokratisk sida..dvs att alla får tycka och tänka som de vill??
om du inte gillar detta sidneypidney så tycker inte jag att du hör hemma här!!!!!!!!!!!!!!!!
Det har inget med demokrati att göra. Det är bara det att ingen kan tolka dina ritningar...corrado_boy skrev:Sidney Crosby skrev:corrado_boy skrev:,,,,,,,,,\,,,,,etage,,,,,,/,,,,,,,
,,,,,,,,,,,\,,,Familje,,,/,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,(------------),,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,\,,,,,borta,,,,/,,,,,,,,,L
,,,,,,,,,,,,\,,,,,stå,,,,,/,,,,,,,,,,å
,,,,,,,,,,,,(######),,,,,,,,,,,n
L,,,,,,,,,,,l++++++l,,,,,,,,,,,g
å,,,,,,,,,,,l++++++l,,,,,,,,,,,s
n,,,,,,,,,,,l++++++l,,,,,,,,,,,i
g______,Kortsida,,_______d
Pubbar,,(________),,Pubbar
Pubbar,,/,Ståplatts,\,,Pubbar
pubbar,/,,,,nedre,,,,,\,pubbar
______,,,,,,,,,,,,,,,,,_______
,,,,,,,,,,(_________),,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,/,,Övre,,stå,,\,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,/,,,övre,,Stå,,,\,,,,,,,,,,,
ung_________________Ung
Student___________Sudent
fattar ni min skiss eller??
detta ska föreställa kortsidan där vi står nu
men lite mordernare och coooooolare enligt mig![]()
Nedre stå, platts för 500-1000
Övre stå
500 = vanlig hockeyvardag då matcherna inte är så klack sattsande
1000 = till storsattsning från jk
då bli student stolarna utbytta mot räcken
Ung student,
billigare sittplatts till yngre hockeyfanatiker
Famillje etage
platts för 500 åskådare
hoppas ni fattar nu
jag vet att det är svårt men försök
Ge upp...
Detta trodde jag var en demokratisk sida..dvs att alla får tycka och tänka som de vill??
om du inte gillar detta sidneypidney så tycker inte jag att du hör hemma här!!!!!!!!!!!!!!!!
-