Djurgårdens IF - Linköping HC 6/3 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
djurgårdarn3

!

Inlägg av djurgårdarn3 »

helt rätt att leda med 3-0 efter första det vet alla att myten säger att det är det värsta som finns vet att Mariestad BoIS ledde mot Örebro näst senast dom möttes, den matchen slutade 3-7 till Örebro
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
Användarvisningsbild
Tengil
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tengil »

Någon kommer in och förklarar lite lojt att det här gör väl inte så mycket - CHECK.
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Ibland vinner man och ibland förlorar man, ingen större grej alltså. För övrigt så är vi fortfarande på 6 plats.
Senast redigerad av pekka21 den 2008-03-06 21:28:00, redigerad totalt 1 gånger.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Tengil

Inlägg av Tengil »

Hädanefter ska jag vara på jobbet hela dagen, men bara jobba aktivt under 1/3 av passet. Undrar hur långlivad jag blir...
Senast redigerad av Tengil den 2008-03-06 21:28:48, redigerad totalt 1 gånger.
niklasss

Inlägg av niklasss »

det är så äckligt typiskt djurgården att hålla på å tappa en 3-0 ledning, man får fan skämmas ibland. och det här är ju inte första gången direkt som grabbarna tar ut segern i förskott... blir så jävla förbannad!
Användarvisningsbild
Pinnen

Inlägg av Pinnen »

Algot2003 skrev:
warrant skrev:12:37 DIF Mål 3-0 Patric Hörnqvist (Fredrik Bremberg, Andreas Engqvist) EQ
Vilken överhalning. Fan vad gott :D

Fernholm Fernholm whats the score ?? :oops:
Bli aldrig för kaxig. ;)
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Jag undrar hur många matcher vi tappat med mindre än 10 minuter kvar den här säsongen och förra. Bör nog vara samtliga matcher vi förlorat, utom stortorskarna. Någon form av rekord måste vi ha slagit i alla fall.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Underbart jobbat! Tappa 3-0 på hemmaplan, vilka lag har lyckats med det denna säsong?

Nu har vi alla möjligheter att få HV i kvarten. Bara vi spelar likadant nere i Jersusalem nu så är saken nästan biff...

Vi får väl bara hoppas att vi då vinner lottdragningen över SAIK, HV skulle ju lotta motståndare...håller tummarna.

Härlig avslutning det här kan bli......
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

En del matcher kan man tappa fast man haft ledning och ändå gjort en ok insats. Detta är dock inget sådant tillfälle. Sista 40 var en katastrof att lida sig igenom av smått episka drag. Det var noll i kämpatag, noll i vilja och noll i skridskoåkning. LHC-spelarna kunde åka 8:or runt våra spelare lite hur de ville och kunde med enkelhet gjort 4-5 mål till.

Klaga på domaren finns det ingen anledning att göra då han var bra ikväll. Skall det sågas så skall spelarnas vara offren inget snack om saken. Hur man kan tappa allt under en periodpaus är för mig obegripligt. Att Säcken inte tar en timeout efter 8-9 minuter av andra akten har samma höga märklighetsgrad. Att ingen DIF-spelare inser betydelsen av att smälla på LHC-spelarna inför ett slutpsel är också det förvånande. Vi hade ett jätteläge att få ett enormt psykologiskt övertag på plastgänget. Istället blev det tvärtom och vi har enbart oss själva att skylla.

Undrar dessutom hur många baklängesmål Printz var inne på i afton, minst 2 var det i alla fall den saken är säker, men i denna match skall ingen spelare plockas ut egentligen för alla var bedrövligt dåliga utom Riddarn som gör det han skall och mer därtill.

DIF-spelarna förtjänar en utskällning modell gigantisk efter detta. Man måste visa enormt mycket mer vilja och stake än vad som gjordes idag.
Användarvisningsbild
OskarLevinson

Inlägg av OskarLevinson »

Klart de inte lottar, det är ju bara vad de säger till media
Användarvisningsbild
Tengil

Inlägg av Tengil »

Remy Lebeau skrev:
Tengil skrev:Någon kommer in och förklarar lite lojt att det här gör väl inte så mycket - CHECK.
Precis som Pekka sa så förlorar man emellanåt. Det är inga konstigheter. En förlust är en förlust. Oavsett om man leder med 3-0 och förlorar med 3-4.

Frölunda förlorade också, och vi behåller fortfarande 6:e platsen. Det var bara en tidsfråga innan vi skulle förlora ändå. Haft lite väl mycket flyt på sistone.

Jag kan ta förluster när mitt lag strider tappert och hedrar skölden dom bär på bröstet. Det svider, men mina krigare har dock gjort sitt bästa.

Dock inte när de likt lata legoknektar fegt drar sig tillbaka och nästan medvetet kastar över initiativet till motståndarna, eller när en paralyserad lagledning i värsta Tommy Sandlin anda REAGERAR istället för att AGERA innan det redan är försent.

Det är så jävla dags att ta time out när LHC redan gjort 3-4 i slutskedet efter att ha klassat oss i 40 minuter...

Vilken dåre som helst såg ju denna utveckling efter en bit av andra perioden. En tränares roll i detta ögonblick är då att med alla medel förändra matchbilden med vad som krävs. Byta målisar pga "skyddproblem", maska med byten, ta timeout eller på annat sätt rycka sönder matchen.

Och nej, det här är ingen match som är betydelselös. DIF är en klubb som balanserar på en knivsegg ekonomiskt och då kan placeringar vara värda allt.

HiV borta i sista medan Plastindianerna har ett avsågat SSK, jo tjena....
Axel

Inlägg av Axel »

Skrivit det tidigare här, tror ALDRIG att HV väljer oss. Om jag inte minns fel är vi det lag som tagit flest poäng mot dem o bland annat vunnit ett par gånger i kinnarps. Hybris om de väljer oss definitivt
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

FAN! Vi leker rent ut av med dom i 1a perioden och sen tror dom att det är över... blir så jävla arg att Vinnerborg tar 2min på LHC med 2 sek kvar av matchen... hade vi vunnit idag hade vi säkrat 6:e platsen... men nu väntar HV 71 borta som vi MÅSTE vinna om vi vill slippa HV och LHC i kvarten... Dock vill jag ha LHC i kvarten så ska dom få igen för att dom slagit oss 2 år i rad dom sista matcherna... ne nu är jag arg... I Want LHC dead or alive :twisted: MOT GULDET
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kan till viss del förstå att inställningen hos spelarna kanske inte är uppe på 100%, men leder man hemma med 3-0 SKAAAAAA det vara vinst.

Nu ordnade man först så att LHC:s DIF-komplex krympte avsevärt.
Sedan fixade DIF så man förmodligen får möta MoDo i kvarten.
( MoDo vill inte möta Timrås betongförsvar).
Eller så torskar vi sista borta mot HV71, då väljer HV71 att möta DIF sju gånger hellre än att åka från Jönköping till Norrbotten (SAIK).

Så efter en riktigt bra genomförd säsong så fuckar DIF upp det i omgång 54.
För sanningen är den att det enda 2 lag på övre halvan som DIF har en riktig chans mot är FBK&LHC, även om det kommer bli nog så tufft.

När man dessutom ser dagens bländande backspel av Pintz & Frylén så blir man mörkrädd för vad som komma skall
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Axel skrev:Skrivit det tidigare här, tror ALDRIG att HV väljer oss. Om jag inte minns fel är vi det lag som tagit flest poäng mot dem o bland annat vunnit ett par gånger i kinnarps. Hybris om de väljer oss definitivt
Oj, säger du det?

Ja HV lär vara riktigt skraja för oss. Vem skulle våga möta oss?
Skriv svar