Djurgårdens IF - Frölunda HC, 14/1 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Marko skrev:Det var länge sedan jag såg ett så oinspirerat och ofokuserat Djurgården.
Antal felpass, och drällpuckar ska vi inte tala om.

S K Ä R P N I N G !
Håller med!

Detta slarv har kommit till efter vi vann mot Luleå hemma.
Både mot Modo,Timrå och Frölunda såg man hur orkelösa och ingen som visade ett "jävlar i namma" på isen.
Slarv i uppspel slarv i egen zon, PP är under ALL kritik
Frölunda hade fler chanser i BP än vi hade i PP dessutom lyckas de spräcka vår nolla också när det gäller mål i baken i PP.

Hoppas&tror att detta bara är en tillfällighet.
Vill se Ossi sätta in klockrena tacklingar som gör att motståndarna skiter ner sig när de inser att de måste hämta pucken vid sargen och en anstormande Ossi kommer bakifrån. och manglar dem.

Ingen blir gladare än jag om detta bara är en tillfällighet :)
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Tänker inte älta denna skitmatch mer..
För då blir man bara mer och mer förbannad
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Det ÄR ingen tillfällighet. Våran chock-defensiv fungerade väldigt länge faktiskt, men att spela 55 minuter per match i egen zon håller bara inte om man inte är SJUKT effektiva framåt, vilket vi varit i en del matcher, i kombination med bra målvaktsspel och tama insatser av våra motståndare.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Tror tyvärr också att det här är bara början. Förlust borta mot Mora känns tyvärr oundvikligt, hemma mot Färjestad är solklar torsk. Borta mot SSK känns också riktigt tungt, förlust även där. Sen ligger vi där nere runt Kvalseriestrecket. Jag håller med föregående författare angående Säckens minst sagt underliga coachning. Jag har alltid stöttat Säcken men här vill jag fan ha en förklaring.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Säcken måste nog börja tänka över laguttagningar och liknande nu. Att t.ex. spela med Bäcker istället för Dick med Otto och Anger är inget annat än en fet jävla skandal!

Hur han sedan coachar laget under matcherna och hur han uppträder i båset med helt lamslaget agerande är lika irriterande.

Skärpning Säcken och DIF, annars missar detta lag slutspel även denna säsong, vilket inte denna spelartrupp skall göra!

Och Jimmie Ölvestad, vad i helvete sysslar du med? Maken till oteknisk hockeyspelare får man leta efter. Jag kan acceptera att han är värdelös om han kämpar, men han har ju tamefan slutat att göra det också.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Säcken är inte, och kommer aldrig bli en tränare som leder sitt lag till guld. Så är det bara. Hans sätt att tänka hockey kanske funkar för ett lag som har som målsättning att klara sig kvar, inget annat.

Alla var usla ikväll. Jiri kan man lika gärna setta på ett plan hem. Tror att bristen på bra backar förra året gjorde att han såg bättre ut än han egentligen var.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Don66

Inlägg av Don66 »

*suckar* Uj,vad många världsmästarcoachar det finns i vårat forum...
rikkard

Inlägg av rikkard »

Det är mycket gnäll på Säcken, med all rätt. Den övriga två tränarna förtjänar dock också en rejäl slägga. Har för mig att den ena ansvarar för power play och den andre boxplay. Inte med någon större framgång.

Ta ett krismöte och prova lite nya grepp. Ett förslag på förändring är att byta lagkapten. Vi saknar en ledare på plan. Någon som går in och driver på. Varför inte prova Ossi i den rollen, eller Fimpen.

Sedan hade det varit skönt ifall vi kunde göra oss av med Marusak. Han kostar massor av pengar och är vår sämsta back. Hjälp honom att hitta en ny klubb. Använd de pengarna till en center eller en målskytt.

Det som jag är mest kritisk till är hur vi viker ner oss vid baklängesmål. Se på Brynäs, de kämpar lika mycket oavsett om de ligger under med 3 mål. Hos oss räcker det med ett mål i baken så ger vi upp.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Don66 skrev:*suckar* Uj,vad många världsmästarcoachar det finns i vårat forum...
Jupp.. tyvärr inte i båset. 8)
Highwind

Inlägg av Highwind »

Vi vann 3 irad.. Nu förlorade vi 3 irad..

Det vänder säkert igen.. Oroa er inte.. Det blir slutspel..
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

rikkard skrev: Det som jag är mest kritisk till är hur vi viker ner oss vid baklängesmål. Se på Brynäs, de kämpar lika mycket oavsett om de ligger under med 3 mål. Hos oss räcker det med ett mål i baken så ger vi upp.
Kunde fan inte sagt det bättre själv! Om DIF nu torska, så ska jag ha ett krav, då ska man falla med flaggan i top! Aldrig ge sig, och verkeligen visa vad den där DIF skölden är värd att kämpa för... Hemma spelet bara måste igång alltså!
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Det är ju iaf uppenbart att det inte har något med Dickens hälsa att göra eftersom han kastade om efter halva matchen o spelade Dick med Otto & Anger. Som sagt, mycket märkligt..

Jag ser ingen(förutom Fimpen) som verkligen krigar o vill heller. Inte ens Ölvestad sorgligt nog.

Sen blir jag nästan förbannad när man i varje jävla match vi ligger under o Thomas Johansson eller "Säcken" blir intervjuade på PPV.
Dom verkar nästan ta allt som ett jävla skämt..Står o småler inför kameran och kör alltid samma jävla klyschor som.."Det kan se ut så här ibland".."det är bara att fortsätta jobba"..Dom fraserna känns väldigt upprepade nu.

Visa lite jävla spontan ilska/glöd för fan. Man ska vara förbannad när man ligger under med 0-6 efter 2 perioder mot Brynäs(Tompa J)..inte stå o skämta med kommentatorn som om det inte rörde dej i ryggen..

Nu har inte detta ett skit med dagens nederlag att göra men jag är så jävla irriterad bara.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Remy Lebeau skrev: Jiri kan man lika gärna setta på ett plan hem. Tror att bristen på bra backar förra året gjorde att han såg bättre ut än han egentligen var.
...kan mycket väl vara så.

Då kan man ju leka lite med tanken (dvs.om man är sjukt lagd) ,hur många poäng hade DIF tagit denna säsong 07/08 med 06/07 års spelartrupptrupp?

11....kanske?
lilleman

Inlägg av lilleman »

Just hemkommen, ja vad ska man säga. Jag ska inte klaga men jag har ett ord att säga: Detta var inte bra!

Glöm den här matchen nu fort som fan och blicka fram mot Mora på Torsdag som vi ska krossa så att de sjunger igenom hela jävla Dalarna!

VI ÄLSKAR ER ÄNDÅ!
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Oj vad många som bölar efter kvällens förlust.

DIF är inget topplag! Har inte varit de senaste säsongerna. Det beror inte på Säcken utan på att vi inte har mycket pengar.

Falken har inte spelat de sista matcherna och då räcker inte DIF till tyvärr. Kontrollera statistiken för i år när Falken inte är på planen. Skälet är att DIF utan Falken vid sidan av Otto saknar en stabil center. Orsaken till det är pengar. Varken Engkvist eller Bäcker räcker till. Vem tänkte sig att Hörnkvist skulle dominera mellan Danielsson och Linkan i år?

Det hjälper inte DIF att Axelsson varit direkt dålig sedan landslagsmatcherna i december. Att han blev bänkad mot Timrå och idag har inte varit helt fel. Förhoppningsvis tar han det på rätt sätt, något han visade i slutet av dagens match.

Tyvärr måste sportansvariga sätta dumstruten på sig när det gäller backarna och jag tänker närmast på Tompa J, som tyvärr inte längre räcker till. Att Jiri floppat är tråkigt, men det är knappast något Säcken kan lastas för.
Skriv svar