Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Bobson

Inlägg av Bobson »

Stiff skrev:Jag tycker det kan vara värt att undersöka om Justin Morrisson kan va aktuell. Han har misslyckats totalt i frölunda den här säsongen och behöver speltid. Värt att testa...
Ytterst tveksam, skulle i sådana fall vara på ett kontrakt som DIF har rätt att bryta samt prestationsbaserat till största del. frågan är om ekonomin har kapacitet för Morrisson, tror inte det.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Sämre än Ryno lär han ju inte va.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Justin är en medelmåtta, skadebenägen och kostar för mycket. Katastrof om vi värvar honom.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Marcus Nilson verkar inte ha det så bra i Calgary. Kanske kan man hoppas på att han kommer hem för att komma igång igen?

http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... an-calgary
i
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

isolerad skrev:Marcus Nilson verkar inte ha det så bra i Calgary. Kanske kan man hoppas på att han kommer hem för att komma igång igen?

Att få hem honom är verkeligen en dröm...
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

stolpskott skrev:
isolerad skrev:Marcus Nilson verkar inte ha det så bra i Calgary. Kanske kan man hoppas på att han kommer hem för att komma igång igen?

Helt klart intressant. Dock tror jag att det hade varit bättre för honom att bara byta NHL-klubb.

Eftersom jag följer just Calgary kan jag säga att han fortfarande håller bra nivå för NHL, det är bara det att coach Mike Keenan bänkar spelare till höger och vänster, ibland förstår man inte riktigt varför. Men om han kommer till ett lag där tränaren tror på honom så är han snart sig själv igen. För han är bättre än vad Idiot-Keenan tror.

Men vi kan ju alltid hoppas att han väljer att åka hem ett tag. Det är en bra spelare och att se honom i DIF igen är som sagt en dröm.
Senast redigerad av blocco den 2008-01-11 07:11:10, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Nicky D verkar ju i alla fall vilja stanna över nästa säsong, vilket vore väldigt positivt. Förläng nu!
Användarvisningsbild
Necrodamus
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Necrodamus »

Jag skulle iofs. vilja få det till att han heter MIKE Keenan;)
blocco skrev:
stolpskott skrev:

Helt klart intressant. Dock tror jag att det hade varit bättre för honom att bara byta NHL-klubb.

Eftersom jag följer just Calgary kan jag säga att han fortfarande håller bra nivå för NHL, det är bara det att coach Rod Keenan bänkar spelare till höger och vänster, ibland förstår man inte riktigt varför. Men om han kommer till ett lag där tränaren tror på honom så är han snart sig själv igen. För han är bättre än vad Idiot-Keenan tror.

Men vi kan ju alltid hoppas att han väljer att åka hem ett tag. Det är en bra spelare och att se honom i DIF igen är som sagt en dröm.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

mforce skrev:Thomas J lämna :?: Varför då? Han lär väl hålla en säsong till, eller?
Thomas tillför inte spelmässigt särskilt mycket. Han är fruktansvärt dålig i defensiven, -8 i +/- statistiken och därmed sämst i laget. Detta hade iaf jag haft överseende med om han sprutade fram poäng och dundrade in mål från blå men det gör han ju inte. Skridskomässigt börjar det dessutom märkas att Thomas börjar bli gammal.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Kollat runt lite i olika Elitserie klubbar finns en del spelare som har ut gående kontrakt som helt klart är intressanta.som DIF borde ha hyfsad chans på att knyta till sig om man är intresserad .
Tex. Oscar Sundh ,Joakim eriksson, Niklas Persson,Pontus Petterström.

Oscar Sundh: lirade ett par matcher förut i DIF tröjan gjorde det väldigt bra va jag kommer ihåg iallafall.

Joakim Eriksson: Förflutet i DIF, stabil poängplockare.

Niklas Persson: Stockholmsgrabb om han är sugen på att flytta hem till stockholm så är DIF bästa alternativet,tveksamnt om så är fallet dock.
(Var på väg till DIF för nått år sen)

Pontus Petterström: har utgående kontrakt och DIF var intresserad innan denna säsong av Pontus.

Såg även att Oscar Steen kontrakt går ut.. Nobbat DIF ett par gånger nu och är tveksam om DIF åter igen vill förhandla med honom, Men han är en stockholmsgrabb och DIF har som sagt visat intresse för han många gånger förut.

Menar inte att DIF ska värva alla dessa spelare,men dom har utgående kontrakt och alla har någon slags koppling till DIF.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Necrodamus skrev:Jag skulle iofs. vilja få det till att han heter MIKE Keenan;)
oops, vad sa jag? Rod? :lol:

Jag vet ju att han heter Mike, det var bara ett litet slarvfel. :oops:
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

robin_dif skrev:Kollat runt lite i olika Elitserie klubbar finns en del spelare som har ut gående kontrakt som helt klart är intressanta.som DIF borde ha hyfsad chans på att knyta till sig om man är intresserad .
Tex. Oscar Sundh ,Joakim eriksson, Niklas Persson,Pontus Petterström.

Oscar Sundh: lirade ett par matcher förut i DIF tröjan gjorde det väldigt bra va jag kommer ihåg iallafall.

Joakim Eriksson: Förflutet i DIF, stabil poängplockare.

Niklas Persson: Stockholmsgrabb om han är sugen på att flytta hem till stockholm så är DIF bästa alternativet,tveksamnt om så är fallet dock.
(Var på väg till DIF för nått år sen)

Pontus Petterström: har utgående kontrakt och DIF var intresserad innan denna säsong av Pontus.

Såg även att Oscar Steen kontrakt går ut.. Nobbat DIF ett par gånger nu och är tveksam om DIF åter igen vill förhandla med honom, Men han är en stockholmsgrabb och DIF har som sagt visat intresse för han många gånger förut.

Menar inte att DIF ska värva alla dessa spelare,men dom har utgående kontrakt och alla har någon slags koppling till DIF.
Jocek E och Nicke P skulle båda två vara kanonspelare att få till klubben. ( Dessutom är väl båda centrar vilket inte gör saken sämre. ) Dock tror jag att vi har minimal chans att få någon av dem. Persson verkar gå väldigt bra i LHC och får säkerligen förlängt med dem. Jocke tror jag kommer hamna i SSK om han väljer att lämna LHC.

För övrigt en intressant artikel på förstasidan idag. Den öppnar dock upp dörren för en fråga; Hur mycket förskönades våra påubliksiffror förra säsongen med hjälp av "plojplåtar"? En annan rent hypotetisk fråga som hade varit väldigt intressant att få reda på ett svar på är hur mycket DIF hockey drabbas av att serien startar för tidigt? Är själv tämligen övertygad om att man tappat säkerligen 500 åskådare per match under de fighter som utspelade sig samtidigt som fotbollen.

Avslutningsvis ett litet speltips; MoDO - Bratislava i Moskva i eftermiddag. MoDo vilar två rejäla backar samt har fler skadade sedan tidigare. Ont om backar och spelar med många juniorer. Dessutm vilas Krizan. MoDo har dessutom knappast något att spela för med tanke på torsken mot Magnitogorsk igår. Slutsats; Att kunna spela Bratislava till 3x insatsen känns som en rejäl bjudning.
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

Kall-El skrev:.....Hur mycket förskönades våra påubliksiffror förra säsongen med hjälp av "plojplåtar"?......
Förhoppningsvis rejält mycket; det skulle innebära att den ekonomiska situationen blir påtagligt bättre efter innevarande säsong.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Kall-El skrev: Jocke tror jag kommer hamna i SSK om han väljer att lämna LHC.

Trodde med det där först, men har läst om att SSK supportrarna har buat nåt rejält åt Jocke för att han blev glad när han gjorde mål mot just SSK, Så han tyckte att det var riktigt tråkigt, och började mena varför ska jag spela åt SSK då?
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Kall-El skrev:Jocke E och Nicke P skulle båda två vara kanonspelare att få till klubben. ( Dessutom är väl båda centrar vilket inte gör saken sämre. ) Dock tror jag att vi har minimal chans att få någon av dem. Persson verkar gå väldigt bra i LHC och får säkerligen förlängt med dem. Jocke tror jag kommer hamna i SSK om han väljer att lämna LHC.
Om Joakim erbjuds att bli andrecenter vid sidan av Linkan och Danielsson har vi nog en bra chans att plocka över honom från LHC, där han spelar i tredjekedjan. SSK har ett relativt fullt lag, där exempelvis Petri Pakaslahti spelar i tredjekedjan. Jocke kan visserligen peta Quinn Hancock, men det är inte säkert. Intressant att notera nedan är att Jocke är en bra tekare.

Name Team Pos FO FO%

Pakaslahti, Petri SSK CE 750 62,13
Hrdina, Jan HV71 CE 562 60,32
Larose, Cory LHF RW 296 57,77
Johansson, Mikael FHC CE 336 56,85
Eriksson, Joakim LHC CE 604 55,63
Isaksson, Magnus LHF RW 181 54,7
Steen, Oscar MODO RW 454 54,41
Kauppila, Jari HV71 RW 457 54,27
Ottosson, Kristofer DIF CE 591 54,15
Davidsson, Johan HV71 CE 480 53,75
Pirnes, Esa FBK RW 341 53,67