warrant skrev:Inte så svårt att förstå att han ville vila landslags spelarna
med tanke på att dom har spelat 3 matcher på 4 dagar.
Hockeyspelare är människor och inga robotar
I NHL spelar de fler matcher på en säsong, än av vad Svenska spelare gör på en hel säsong, inklusive landslagsturneringar.
Så nej, det var inte rätt att vila dem. Fast vem vet, spelarna själva kanske bad om att få vila lite? Det kommer vi aldrig få veta.
Det är så typiskt Svenskt att skylla på att man spelar många matcher..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Kan inget annat än och säga så här, FYFAN vilken dålig laginsats! Killarna ställer ju inte upp för varandra där ute! Klart bäst idag tyckte jag var Bengan som var riktigt het idag! Bara jag som tycker att han var lite för ensam, menar. Ingen visade att man ville, förutom nämnda Bengan... Sen att han får stå helt själv framför mål och visa känslor :O FAN SLÅ TATTARNA PÅ TRUTEN MER ÄN SÅ FÖRTJÄNAR DOM INTE!
Jockmaniac skrev:Var är våran fina defensiv. Sen så är det ju ingen tillfällighet att Printz är inne på i stort sett alla baklängesmål. När Printz spelar så är vi ju en man mindre för fan. Ronnie gjorde en bra match tycker jag, iallafall för att vara första matchen. Ronnie, Bengan, Ossi och Larsson är dem enda som är godkända idag. Sämst var Printz, Marusak och Dicken.
Forma backarna så här nästa match:
Thomas Johansson - Ossi Väänänen
Timmy Pettersson - Edvin Frylén
Ronnie Pettersson - Fredrik Ericson
Bara för att markera att Printz eller Marusak måste skärpa sig. Ericson gör också helt okej ifrån sig idag i mitt tycke.
Såg du matchen?? När Ronnie & Ericson var inne så var det cirkus, Ronnie kan fortfarande inte slå ut pucken ur egen zon. Men som jag tidigare sagt så är han matchotränad vilket man kunde se lite för väl. Printz gjorde ingen bra insats han heller, men så som du beskriver det hela stämmer inte alls i denna match.
Sämst var väl Linkan, med sina flipp-pasningar precis innanför offensiva blå, + att han är direkt svag i spel med en man mindre.
Jockmaniac skrev:Var är våran fina defensiv. Sen så är det ju ingen tillfällighet att Printz är inne på i stort sett alla baklängesmål. När Printz spelar så är vi ju en man mindre för fan. Ronnie gjorde en bra match tycker jag, iallafall för att vara första matchen. Ronnie, Bengan, Ossi och Larsson är dem enda som är godkända idag. Sämst var Printz, Marusak och Dicken.
Bara för att markera att Printz eller Marusak måste skärpa sig. Ericson gör också helt okej ifrån sig idag i mitt tycke.
Såg du matchen?? När Ronnie & Ericson var inne så var det cirkus, Ronnie kan fortfarande inte slå ut pucken ur egen zon. Men som jag tidigare sagt så är han matchotränad vilket man kunde se lite för väl. Printz gjorde ingen bra insats han heller, men så som du beskriver det hela stämmer inte alls i denna match.
Sämst var väl Linkan, med sina flipp-pasningar precis innanför offensiva blå, + att han är direkt svag i spel med en man mindre.
Jag såg hela matchen gott och väl. Och som jag såg det så var det i firma Thomas och Printz som det var cirkus. Jag håller med om at Linkan inte var direkt jättebra men han måste för helvete få lite hjälp. Som backarna betedde sig i den här matchen så är det omöjligt för Linkan att leverera. Och det var inte bara Ronnie som hade svårt att få ut pucken, alla hade. Framförallt Marusak, Printz och till viss mån Ericson. Men den allra största kängan ska delas ut till Säcken o co. Hur fan tänker han när han splittrar samtliga formationer när det har gått så bra innan. Ge fan i att para ihop Bengan med Linkan. Den platsen ska Danielsson ha. Dick, Otto och Anger har varit bästa formationen i år och det splittrar han. Skämmes tamefan.
Jag såg hela matchen gott och väl. Och som jag såg det så var det i firma Thomas och Printz som det var cirkus. Jag håller med om at Linkan inte var direkt jättebra men han måste för helvete få lite hjälp. Som backarna betedde sig i den här matchen så är det omöjligt för Linkan att leverera. Och det var inte bara Ronnie som hade svårt att få ut pucken, alla hade. Framförallt Marusak, Printz och till viss mån Ericson. Men den allra största kängan ska delas ut till Säcken o co. Hur fan tänker han när han splittrar samtliga formationer när det har gått så bra innan. Ge fan i att para ihop Bengan med Linkan. Den platsen ska Danielsson ha. Dick, Otto och Anger har varit bästa formationen i år och det splittrar han. Skämmes tamefan.
Kan hålla med, man satt och var lite förundrad över alla omplaceringar i femmorna, kan det ha med landslagskillarna att göra? Nu spelade väl Ronnie omkring 12 min i matchen, men att para ihop han med Ericson är tjänstefel, det var jag inte direkt ensam om att tycka på läktaren. Jag kan hålla med angående Linkan, att han behöver hjälp, men igår var han inte bra då han höll i pucken på tok för länge, tappade den på fel ställen, jobbade direkt svagt i boxplay, det var en skitmatch helt enkelt från hans sida. Det var det också för Säcken å Co.
Skulle inte bli förvånad om DIF segrar i morgon dock...?
Kan hålla med, man satt och var lite förundrad över alla omplaceringar i femmorna, kan det ha med landslagskillarna att göra? Nu spelade väl Ronnie omkring 12 min i matchen, men att para ihop han med Ericson är tjänstefel, det var jag inte direkt ensam om att tycka på läktaren. Jag kan hålla med angående Linkan, att han behöver hjälp, men igår var han inte bra då han höll i pucken på tok för länge, tappade den på fel ställen, jobbade direkt svagt i boxplay, det var en skitmatch helt enkelt från hans sida. Det var det också för Säcken å Co.
Skulle inte bli förvånad om DIF segrar i morgon dock...?
Precis. Jag håller med om att para ihop Ronnie med Ericson kanske inte direkt är det smartaste. Angående Linkan så tycker jag helt enkelt att han inte ska spela Boxplay, han är inte den typen av spelare. Då är det bättre att spara honom och spela med riktiga grovjobbbare t.ex. Fimpen, Ölvestad etc. Men det är mycket viktigt att vi får tillbaks Falken så fort som möjligt. Han behövs i det defensiva arbetet och jag tror att allting kommer se stabilare ut när han kommer tillbaka.
Jag vet inte om det var så himla korkat att sätta Ronnie med Ericsson. När Ericsson spelade i Bofors visade han faktiskt prov på ett bra spelsinne och hyfsade offensiva kvalitéer. Att sätta honom med en av eliterseriens bästa defensiva backar är ingen dum tanke, enligt mig. Sen måste jag gå motströms och tycka att Säcken & co inte var helt ute och cyklade när det gäller kedjeformationerna. Exempel: Ryno (stor, stark och kan bita fast pucken i annfallszonen) - Ölvestad (pain in the ass) - Bäcker (spelar klokt och tar defensivt ansvar, kan sätta puckarna när han får chansen).
Sen gäller det att formera kedjorno på ett strategiskt sätt. Linkans samarbete med Bengan har ju blivit totalt sönderläst denna säsong och därför måste man ju få det att funka på något annat sätt.
Rocker skrev:Jag vet inte om det var så himla korkat att sätta Ronnie med Ericsson. När Ericsson spelade i Bofors visade han faktiskt prov på ett bra spelsinne och hyfsade offensiva kvalitéer. Att sätta honom med en av eliterseriens bästa defensiva backar är ingen dum tanke, enligt mig. Sen måste jag gå motströms och tycka att Säcken & co inte var helt ute och cyklade när det gäller kedjeformationerna. Exempel: Ryno (stor, stark och kan bita fast pucken i annfallszonen) - Ölvestad (pain in the ass) - Bäcker (spelar klokt och tar defensivt ansvar, kan sätta puckarna när han får chansen).
Sen gäller det att formera kedjorno på ett strategiskt sätt. Linkans samarbete med Bengan har ju blivit totalt sönderläst denna säsong och därför måste man ju få det att funka på något annat sätt.
Kan han? Bäcker skjuter fruktansvärt dåligt och måste ha det absolut sämsta målsinnet i laget. Vet inte hur många öppna mål han missar varje säsong, men väldigt många är det.