Djurgårdens IF - Mora IK, 3/11 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
rikkard

Inlägg av rikkard »

*Knirre skrev:Om det stämmer, det som Aftonbladet skriver, att vi går på 3 kedjor med Engqvist som extraspelare, är det nog det sjukaste jag hört. Engqvist har ju varit helt grym när han spelat. Lyckas dom slarva bort honom också så vet jag inte vad jag gör. Att hävda att han i dagsläget skulle bidra med mindre än "Fimpen" och Calle G är bara så jävla pinsamt. Han måste ju ha yxat ner någon på träning eller nåt.
Håller helt med. Fattar inte hur Calle får spela center i vår på pappret bästa kedja, när vi har Enqvist (framtidens ottosson) Calle är bra, men inte på den positionen. Är aldeles för mycket junior för det! Ibland är Säcken en bland de mest korkade tränare som finns.
Användarvisningsbild
blocco

Re: SKANDAL!!!!

Inlägg av blocco »

Raffe_DIF89 skrev:
Stocky skrev:
Raffe_DIF89 skrev:SKANDAL!!! Anledningen att det finns juniorkillar som konkurerar om platsen bland annat calle gustafsson. Carl Gustafsson behöver vara i J20 laget även den här säsongen enligt mig. När han spelar powerplay dräller han ut pucken och när han ska ta emot passningar tar mottagningen alldeles för lång tid, när han åker in i anfallsläge centralt åker han rakt på motståndarbackarna jämnt.

Varför göra sig av med Morten! Han hade nog accepterat sin roll i laget det tror jag

JAG ÄR ARG PÅ DIF LEDNINGEN!!
Om Nisse Ekman kommer in eller någon liknande istället för Ask, är du lika arg då?
Nisse är bättre än Morten så om det var anledningen till att han fick sparken så skulle jag inte va lika arg men anledningen till att Morten fick gå var inte att Nisse Ekman ska komma så jag är förbannad med all rätt.
Morten fick inte sparken, han ville lämna för att han inte var nöjd med sin istid och för att han vill spela center. Sedan finns det tusentals ishockeyspelare som är bättre än Morten så du kan sluta gnälla.

Det kommer att komma in någon som håller minst samma klass och som inte vantrivs.

Edit: Ska tillägga att detta är en matchtråd som handlar om matchen DIF-Mora.

Raffe_DIF89 skrev:Ja jag håller fan med! IN MED ANTE MELLAN LINKAN O BENGAN FÖR HELVETE O NER MED CALLE I J20!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Och tagga ner lite! Skriv inte med versaler hela tiden och sluta missbruka utropstecken.
Gäst

Inlägg av Gäst »

17:36 DIF Utv 5+GM ELBOW Ossi Väänänen

Inte bra detta
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Re: SKANDAL!!!!

Inlägg av Remy Lebeau »

Raffe_DIF89 skrev:
Varför göra sig av med Morten! Han hade nog accepterat sin roll i laget det tror jag

JAG ÄR ARG PÅ DIF LEDNINGEN!!
Vad är det du inte förstår med att Morten ville ha mer speltid än vad DIF kunde garantera?

Det kallar inte jag att "acceptera sin roll i laget"

Men du är ung och naiv, så du är delvis förlåten!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Har suttit och flippat mellan Arsenal - United och DIF- Mora och jag är väldigt missnöjd med det jag sett av första perioden. Vi har flera PP utan att skapa riktigt heta chanser. Än värre är att vi släpper in målet pga att vi tappar två tekningar rakt ut i egen zoon. Det får bara inte förekomma att tappa tekningar på det viset och absolut inte två på raken. I egen zoon måste man i alla fall se till att kryssa i tekningen. De två tappade tekningarna ledde till två billiga målchanser för Mora där dessutom en av chanserna resulterade i mål. Uruselti mina ögon och jag förväntarmig en rejäl tändning och skrpning resterande 40 minuter.
rikkard

Fy fan vad uselt!!

Inlägg av rikkard »

Domarnivån i dagens elitserie är katastrofalt dålig. Vi går mot damishockeyns regler, där tacklingar är förbjudna. Vad fan är detta!? Lite näsblod och ett matchstraff direkt.

Daniel Larsson, vad håller du på med!? Är en av Larssons största fan, men han har spelat oinspirerat i flera hemmamatcher i år. Förslag, sätt in Riddan i de "säkra" hemmamatcherna och spela Larsson i den svåra hemma- och bortamatcherna.

Sedan, återigen, vad gör Calle i vår förstakedja!? Kom igen nu ledare. Visa att ni inte är blinda. Byt ut Calle mot Enqvist nu! Bremberg är på spelhumör, se till att han får en möjlighet att uträtta något. Vill ni inte slänga in Enqvist, sätt då Hörnqvist som center och plocka in Fimpen eller Ölvestad istället. Det måste in lite tyngd och kompetens!

Det är större chans att gud finns än att vi vinner den här matchen! (jag är ateist in i märgen)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Detta landslags uppehåll kommer verkligen lägligt nu
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fy fan vad uselt!!

Inlägg av Emil Svelander »

rikkard skrev:Domarnivån i dagens elitserie är katastrofalt dålig. Vi går mot damishockeyns regler, där tacklingar är förbjudna. Vad fan är detta!? Lite näsblod och ett matchstraff direkt.

Daniel Larsson, vad håller du på med!? Är en av Larssons största fan, men han har spelat oinspirerat i flera hemmamatcher i år. Förslag, sätt in Riddan i de "säkra" hemmamatcherna och spela Larsson i den svåra hemma- och bortamatcherna.

Sedan, återigen, vad gör Calle i vår förstakedja!? Kom igen nu ledare. Visa att ni inte är blinda. Byt ut Calle mot Enqvist nu! Bremberg är på spelhumör, se till att han får en möjlighet att uträtta något. Vill ni inte slänga in Enqvist, sätt då Hörnqvist som center och plocka in Fimpen eller Ölvestad istället. Det måste in lite tyngd och kompetens!

Det är större chans att gud finns än att vi vinner den här matchen! (jag är ateist in i märgen)
Kunde absolut inte säga det bättre själv, du tog orden ur min mun.

Förresten så tror jag aldrig att jag sett en sämre domare, hur många utvisningar släppte han på Mora i mittenperioden egentligen?

Lahti din sorgliga ursäkt till människa, dra åt helvete!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

rikkard skrev:Domarnivån i dagens elitserie är katastrofalt dålig. Vi går mot damishockeyns regler, där tacklingar är förbjudna. Vad fan är detta!? Lite näsblod och ett matchstraff direkt.

Hur man kan klaga på Larsson är helt obegripligt. Killen är den enda spelare i dagens match som kommer upp i hyfsat betyg. Alla andra är phett underkända. Hade vi haft en mindre bra målvakt idag hade Moras ledning varit större. Målet kan han för övrigt inte göra det minsta lilla åt.

För övrigt är det helt rätt att spela den bättre målvakten i matcher som denna. Matcher som bara skall vinnas måste självfallet den bättre av två målvakter stå. Riddarn bör stå i "på pappret hopplösa matcher" då det inte spelar någon större roll om det blir vinst eller torsk. PÅ detta sätt får han dessutom en känsla av att ha allt att vinna i matcherna vilket borde göra det lättare för honom att slappna av.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Kall-El skrev:

Hur man kan klaga på Larsson är helt obegripligt. Killen är den enda spelare i dagens match som kommer upp i hyfsat betyg. Alla andra är phett underkända. Hade vi haft en mindre bra målvakt idag hade Moras ledning varit större. Målet kan han för övrigt inte göra det minsta lilla åt.

För övrigt är det helt rätt att spela den bättre målvakten i matcher som denna. Matcher som bara skall vinnas måste självfallet den bättre av två målvakter stå. Riddarn bör stå i "på pappret hopplösa matcher" då det inte spelar någon större roll om det blir vinst eller torsk. PÅ detta sätt får han dessutom en känsla av att ha allt att vinna i matcherna vilket borde göra det lättare för honom att slappna av.
Du har helt rätt Kall-El. Instämmer till 100%
Sebastian

Inlägg av Sebastian »

Djurgården har just nu riktiga problem på hemmaplan och det är jävligt oroande dessutom gör man inga mål. Vi måste ha en målskytt, just nu finns ingen naturlig målskytt i laget.
Användarvisningsbild
roj

Inlägg av roj »

0-3 Till Mora. 6 matcher 3 mål. Dom måste nog röra om lite i uppställningen. För att få nån utdelning.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Det tar emot att såga juniorer, men vad i helvetet tänker "Säcken" med när han spelar Calle G på den kanske viktigaste positionen i hela laget. Oavsett om han kommer att bli bra någon gång så bidrar han ju inte med ett jävla någonting i dagsläget. Han skulle kunna spela en hel säsong med "Linkan" utan att göra en jävla poäng.

För övrigt så börjar jag misstänka att vi fått en look-alike-Marusak i år. Han är skräckinjagande dålig alltså. Mattsson-varning i defensiven ibland.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Kall-El skrev:

Larsson är inte underkänd idag, men gör han verkligen någon riktigt kvalificerad räddning på hela matchen? Moras 2:a mål, t.ex. är ju en ren och skär målvaktstabbe.

Tycker du är lite väl hård i bedömningen också, Linkan var oerhört bra idag, och har så varit under större delen av säsongen, även om också han haft någon plattmatch. Vet inte hur många öppna mål som Tjomme och Bengan missat denna säsong, men många är det iaf.

Slicka såren nu DIF och kom tillbaka med ett bra hemmaspel och friska spelare efter uppehållet.

Kriga DIF!
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Emil svelander skrev:
Förresten så tror jag aldrig att jag sett en sämre domare, hur många utvisningar släppte han på Mora i mittenperioden egentligen?

Lahti din sorgliga ursäkt till människa, dra åt helvete!
LAHTI! Du är inte värd att döma damishockey i division 8 din invalida jävla idiot till hockeydomare! Hem och sticka yllemössor och dra hemkört istället din jävla djurgårdshatare.

SÄMRE ÄN LÄRKING, JA DU ÄR SÄMRE ÄN LÄRKING!
Skriv svar