MODO Hockey - Djurgårdens IF, 25/9 2007
Jag är trött på de här!
jag är så jävla trött på att se på djurgårn på tv.n !dom spelar bra första o andra perioden men i tredje säckar dom ihop totalt ! vart fan är viljan modo va först på alla puckar alla returer och vann dom flesta närkamperna jag vet inte vad ni tycker men ! jag är så förbannat trött på o se de här !hoppas nån håller med 

Den 8e ansluter Ossi Vänäänen och den 21a Marusak. Då du...*Knirre skrev:Det är inte Larssons fel att han är värdelös. Det är de idioter som fått för sig att han håller som förstamålvakt I DET LAG SOM HAR ELITSERIENS I SÄRKLASS SÄMSTA BACKUPPSÄTTNING.
Senast redigerad av Berra den 2007-09-25 20:34:31, redigerad totalt 1 gånger.
- Lee Harvey Oswald
fan va ja e besviken!
PÅ ER!!!!!!!
DIF va absolut inte dåliga, definitvt inte one line standing, utan de såg skitbra ut, det är bara det här med bortaplan+ängsliga.
Jag hoppas verkligen ingen ser detta som världens största besvikelse och deppar (vilket vissa gör), utan tar er till hovet för att visa hur mkt vi önskar dom vinner, kommer bli ett sjukt drag på hovet och jag tror defenitivt på slutspel, ja menar de va inget skitlag vi mötte, ni vet slutspel är 1-8 på tabellen, och då det finns mer än 6 lag som jag tror e sämre än DIF och som har sämre självförtroende än oss så är slutspel en självklarhet enligt mig, då MODO är SM så kan dom göra så här med ett smått smått virrigt DIF. Och sen får ni inte glömma Ossi och Jiri;)
SÅ TAPPAINTESUGET, UTAN JOINA PÅ HOVET FÖR ATT VISA DITT STÖD TILL SCHÖNA DIF!!!!
PÅ ER!!!!!!!
DIF va absolut inte dåliga, definitvt inte one line standing, utan de såg skitbra ut, det är bara det här med bortaplan+ängsliga.
Jag hoppas verkligen ingen ser detta som världens största besvikelse och deppar (vilket vissa gör), utan tar er till hovet för att visa hur mkt vi önskar dom vinner, kommer bli ett sjukt drag på hovet och jag tror defenitivt på slutspel, ja menar de va inget skitlag vi mötte, ni vet slutspel är 1-8 på tabellen, och då det finns mer än 6 lag som jag tror e sämre än DIF och som har sämre självförtroende än oss så är slutspel en självklarhet enligt mig, då MODO är SM så kan dom göra så här med ett smått smått virrigt DIF. Och sen får ni inte glömma Ossi och Jiri;)
SÅ TAPPAINTESUGET, UTAN JOINA PÅ HOVET FÖR ATT VISA DITT STÖD TILL SCHÖNA DIF!!!!
Senast redigerad av dif rules den 2007-09-25 20:34:13, redigerad totalt 1 gånger.
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Nu undrar man ju om NÅGON sett matchen eller suttit och knappat på svt text? DIF var bra mycket bättre än MoDo i dom 2 första perioderna! PP såg riktigt bra ut mm... Printz kommer bli en kung i år bara han slutar göra några sköna indianare! Frammåt ser det riktigt bra ut men hemåt vill man få dit Jiri och Ossi redan tills på torsdag. Med dom 2 och kanske Tjärna är jag inte ett dugg orolig!
Det ända är väl om Larsson får psykbryt nu när han är ensam första målis
Det ända är väl om Larsson får psykbryt nu när han är ensam första målis
Nej då... okej att vi åkte på torsk... inte så bra...Lee Harvey Oswald skrev:Äh, lika bra att gräva ner sig i skiten & vänja sig, 54 omgångar kvar.
Det är ungefär så här det kommer att se ut
Dock var det premiärmatch... kanske lite nerver... borta mot MoDo som
inte direkt är dåliga... vi klappa ihop i tredje... inom kort ansluter 2 bra
backar... tycker nog att detta artar sig... stötta våra killar nu...
Mot slutspelet går tåget!
DIF 4 Ever
Fnatte,
Det är inte förlusten i sig som gör att folk blir upprörda. Det är insatsen. Vet inte om jag någonsin sett DIF så viljelösa och sega.
Ta sista målet som exempel, först tar Timmy en totalt hjärndöd utvisning i jakt efter en förlöpen puck i sarghörnet. Utvsining.
Sundström letar och letar och letar efter Wernblom framför kassen, alla ser det och alla vet det. Men vad gör djurgårdarna? Hakar Wernblom? Slår ner honom? Håller fast honom? Nejdå, dom gör ingenting, absolut ingenting!
Till slut kommer passningen och som Wernblom står placerad kan skottet bara komma längs isen, ändå lämnar Larsson lucka mellan benen. Trots att han intagit butterfly-position och att han endast behöver bekymra sig om att täcka isen och enbart isen.
Så jävla dåligt Djurgår´n!
Det är inte förlusten i sig som gör att folk blir upprörda. Det är insatsen. Vet inte om jag någonsin sett DIF så viljelösa och sega.
Ta sista målet som exempel, först tar Timmy en totalt hjärndöd utvisning i jakt efter en förlöpen puck i sarghörnet. Utvsining.
Sundström letar och letar och letar efter Wernblom framför kassen, alla ser det och alla vet det. Men vad gör djurgårdarna? Hakar Wernblom? Slår ner honom? Håller fast honom? Nejdå, dom gör ingenting, absolut ingenting!
Till slut kommer passningen och som Wernblom står placerad kan skottet bara komma längs isen, ändå lämnar Larsson lucka mellan benen. Trots att han intagit butterfly-position och att han endast behöver bekymra sig om att täcka isen och enbart isen.
- Ritterwand
Snöpligt.
Måste dock säga ett och annat om hur laget är komponerat. Att Bremberg - Hörnqvist funkar bra och att de ska spela ihop i PP är givet, men jag undrar om det inte är att skjuta sig i foten litegrann att ha dem i samma kedja i 5-mot-5. Delar man på dem så kanske DIF skulle kunna få igång en annan forward som målskytt samt att den kedja som fick Hörnqvist skulle kunna lyfta sig (för han är rätt duktig på att forchecka och skapa chanser själv nu).
Därför föreslår jag följande:
Bremberg - Bäcker - Danielsson (Danielsson rightskytt, snabb på skridskorna och ganska offensivt begåvad, kan lyfta sig i rätt omgivning)
Axelsson - Ottosson - Anger (har velat se denna kedja hela tiden)
Ölvestad - Falk - Hörnqvist (Två ganska agressiva spelare. Ölvestad bökar i hörnen, Hörnqvist surrar runt mål och Falk städar)
Ask - Engqvist - Eklund (ren checkingline, men både Ask och Engqvist kan lyftas in i nån av de andra kedjorna vid behov)
Måste dock säga ett och annat om hur laget är komponerat. Att Bremberg - Hörnqvist funkar bra och att de ska spela ihop i PP är givet, men jag undrar om det inte är att skjuta sig i foten litegrann att ha dem i samma kedja i 5-mot-5. Delar man på dem så kanske DIF skulle kunna få igång en annan forward som målskytt samt att den kedja som fick Hörnqvist skulle kunna lyfta sig (för han är rätt duktig på att forchecka och skapa chanser själv nu).
Därför föreslår jag följande:
Bremberg - Bäcker - Danielsson (Danielsson rightskytt, snabb på skridskorna och ganska offensivt begåvad, kan lyfta sig i rätt omgivning)
Axelsson - Ottosson - Anger (har velat se denna kedja hela tiden)
Ölvestad - Falk - Hörnqvist (Två ganska agressiva spelare. Ölvestad bökar i hörnen, Hörnqvist surrar runt mål och Falk städar)
Ask - Engqvist - Eklund (ren checkingline, men både Ask och Engqvist kan lyftas in i nån av de andra kedjorna vid behov)
Vilken kanal hade du på? Jag kanske såg en repris eller nått?MAP skrev:Fnatte,
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hur i helvete kan man som ett Elitserielag leda med 4-2 inför tredje perioden och sen förlora med 3-0 i den? Så otroligt jävla typiskt Säckens DIF att spela bra i 2 perioder och göra en makalöst horibel tredjeperiod som avgör till motståndarsnas fördel.
Även Daniel Larsson skall ha sig en känga, han får ta på sig 3 av målen.
Nu gäller det bara att ladda om rejält så vi kan spöa upp kaffetattarna från Karlstad på Torsdag.
Kriga DIF, alla till Hovet!
Även Daniel Larsson skall ha sig en känga, han får ta på sig 3 av målen.
Nu gäller det bara att ladda om rejält så vi kan spöa upp kaffetattarna från Karlstad på Torsdag.
Kriga DIF, alla till Hovet!
Sjunger avgå Johnny...
Jag såg matchen och DIF var inte alls som du säger viljelösa...MAP skrev:Fnatte,
tyckte nog att de såg bra ut förutom i tredje samt när Wernblom kom
där mot kassen i slutet... finslip... backförstärkning... då tar vi MoDo!
DIF 4 Ever
- Lee Harvey Oswald
Precis, tror jag fattar varför Bremberg blev utbränd redan innan seriestarten.*Knirre skrev:Det värsta är ju att spelarna måste ju bara känna samma sak som oss.. liksom "Näe, samma jävla sak igen.. 55 matcher i år igen.. nu ger jag fan upp!" Iaf de som varit med ett tag.
Ångesten kom farandes, med demoooååner...