Insamlingstråd

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

AIK visade vilken liten skitklubb det är som vek ner sig när vinden knappt hade börjat blåsa. Deras supportrar lyfte inte ett finger utan lät det ske. Dom svek sin klubb, men ingen är förvånad över det.

Det går inte att skylla ifrån sig längre. Går det åt helvete för DIF är det vårt eget fel, ingen annans. Det är dags att välja om man ska stå upp för DIF eller smita iväg med svansen mellan benen...

Ganska intressant är att väldigt många klagar och för fram kritik mot DIF och styrelsen på internet i diverse forum, en del år efter år, men när man väl får chansen att påverka och få svar på sina frågor så dyker ingen upp.

Allt saxat från JK.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Jag tror tyvärr inte att jag kan få möjlighet att sätta i pengar. Men jag har tecknat medlemskap och tänker fynda så mycket som möjligt i souvenirshopen. Jag bor inte i Stockholm så jag får se hur mycket matcher det blir den här säsongen men några stycken ska det nog bli. :)
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
JoeG
Säsongskort: Ja

Inlägg av JoeG »

Blir så himla inspirerad och sugen av att donera pengar. Tyvärr så är ekonomin så pass svag att jag inte ens har råd med ett medlemskap (Är en riktigt fattig student).
Men om jag får ngt över från dricks från restaurangen och över från löningen så blir det medlemskap och 200 spänn som första engångssumma. Kan inte garantera några pengar att avvara i månaden då man måste äta :oops:
Blå Kongo

Inlägg av Blå Kongo »

En liten tanke. Skulle inte "någon" kunna tänka sig att stå med en hink utanför eller nere i tunnelbanan/parkeringen efter match? Typ med text - skänk en slant till DIF hockey. Tror säkert att fler än jag skulle kunna tänka mig att bli av med lite växel eller någon sedel på väg hem.

Jo, jag vet... det betyder förmodligen att "någon" måste missa lite av slutet av matchen... och nej, dessvärre är inte jag denna "någon" - men "någon" kanske tycker att de har tid/ork? Några spänn borde det ju kunna bli.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Nej nej nej, snälla!

Jag tycker att det har varit ett enormt bevis på stort hjärta över att folk vill skänka pengar en gång i månaden, men det kommer garanterat gå för långt om vi ska stå vid tunnelbanan och be folk skänka pengar.

Då tycker jag det finns två mycket bättre alternativt: Antingen behåll pengarna och spara för att kunna gå på nästa match eller köp souvernirer eller skänk de eventuella mynten du vill bli av med till Fabriken (Tifogruppen).

Jag tycker vi ska lägga mer fokus på att få folk att bli medlemmar, gå på matcherna eller köpa souvernirer, vilket den här insamlingen har visat att det finns de som vill både skänka och köpa medlemsskap, exempelvis.

Jag tycker personligen det går lite för långt om någon måste välja donation eller matchbiljett/medlemsskap och väljer då donation.

Hoppas verkligen inte det kommer stå någon vid tunnelbanan och be om pengar av folk, jag skulle må dåligt om jag såg det!

Ha en bra dag!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Jag håller med Nylander om det här. Stå inte vid tunnelbanan, utan be alla du känner köpa medlemskap och bor du i Stockholm så räkna hur många matcher du missat istället för hur många matcher du gått på. OCH ta med så många du får tag i. Ska du köpa presenter till nära och kära vid jul eller födelsedagar eller när som helst gå in på Djurgårdsbutiken eller på hemsidan och köp härifrån. Det är nyckeln till att ta sig ur knipan, inte att stå och tigga på gatan. Men credit till alla som kommer med förslag, det är tecken på djurgårdshjärtan.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Har inte hyllat det här initiativet ännu så jag gör väl det nu istället. Starkt gjort, allihop, det gör en ung men trogen djurgårdssjäl varm.

Jag får dock vänta med tills sommarjobbet lönar sig (25:e juli) innan jag själv ens kan tänka på att donera några pengar. Har dock blivit medlem i hockeyn (för första gången) i år.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jockmaniac skrev:Jag håller med Nylander om det här. Stå inte vid tunnelbanan, utan be alla du känner köpa medlemskap och bor du i Stockholm så räkna hur många matcher du missat istället för hur många matcher du gått på. OCH ta med så många du får tag i. Ska du köpa presenter till nära och kära vid jul eller födelsedagar eller när som helst gå in på Djurgårdsbutiken eller på hemsidan och köp härifrån. Det är nyckeln till att ta sig ur knipan, inte att stå och tigga på gatan. Men credit till alla som kommer med förslag, det är tecken på djurgårdshjärtan.
Alright att stå med spann utanför tunnelbanan är kanske att ta det hela ett steg för långt, men faktum är att för många är det en enorm skillnad på att lägga säg 4-5 kronor i en hink jämfört med att ta sig till shoppen och sedan köpa en grej eller att beställa från nätet då dessutom drar på sig en fraktkostnad som bonus. Att på ett bräde smälla upp 300 pistoler är inte heller de enklaste för alla. 4-5 kronor känns dock inte i pluskan för så många och av just denna anledning kan projekt av den typen ge bättre intäkt än betydligt dyrare alternativ.

Man vet ju själv hur det är när man varit och handlat och fått tillbaka typ 7-8 kronor i växel och det står någon med en bössa, det är mer vanligt än ovanligt att man ploppar in mynten då de bara är tunga att bära.

Däremot tycker jag en klockren uppmaning till alla besökare på Globen / hovet borde vara att be dem ge tusan i att köpa mat och dryck och istället gå på en extra match. Dessutom skulle det glädja mig om Glufsglufs bolaget drog in mindre pengar.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Kall-El,

Av just den anledningen du nämner om småmynt tycker jag de borde slänga de i Tifo-hinkarna så att vi får fler bra tifon på matcherna.

Bara som ett litet inflikande.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Åtta nio kronor är ungefär vad marginal man har på en 50-60 kronors pryl i shopen skulle jag tro. Fram med spannar, sluta lipa - många bäckar små....
Blå Kongo

Inlägg av Blå Kongo »

Ok... var bara ett förslag... tänkte inte på "konkurrensen" med Tifo-hinkarna. Självklart ser jag till att gå på så många matcher som möjligt (säsongare) o s v... tänkte mer på "everydaysupportern" som går på säg 2-3 matcher per år men "känner sig" som Djurgårdare. De som inte vill vara med i insamlingar. De som inte vill binda upp sig och inte vill vara medlemmar, men som ändå kan tänka sig att bli av med lite småpengar. Finns ju gott om människor som inte är månadsgivare till Röda Korset/Cancerfonden och liknande men som ändå gärna lägger några kronor i en bössa då och då... och dessutom finns det ju inget som hindrar även medlemmar att skänka några spänn som de har över i fickan...

Men det är klart, går det ut över tifohinkarna så kanske det inte är någon bra idé. Återkommer med någon mer idé som kan sågas när jag kommit på något ;-)
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Känns ju lite överdrivet att stå med hinkar och samla pengar, okej vi har dålig ekonomi men det räcker med donationerna. Dom sa ju att dom skulle klara sig utan våra donationer också. Så; Köp varor i shopen, bli medlem och donera gärna!

Och så hoppas vi på seger i fotbollsderbyt ikväll :D
Användarvisningsbild
packan

Medlem...

Inlägg av packan »

Tjena!

Roligt att se att så många ställer upp för vår kära förening! :)

Idag slantade jag upp och förlängde mitt medlemsskap... känns skönt. :)

Tänkte berätta hur jag gjorde förra året för att stödja DIF. Kanske tar någon efter mig..?

Jag kunde ungefär gå på 50-60% av förra årets matcher men jag köpte ändå alltid 2 biljetter till samtliga matcher för att stödja klubben. Dom gånger jag (och tjejen eller polaren) inte kunde gå så gav jag bort biljetterna till några polare eller jobbarkompisar. Många av dom håller på DIF men går inte på matherna (vi känner väl alla till dom?) men tack vare att dom fick ett par plåtar från mig så såg jag till att dra igång det där suget man känner inför en match hos dessa personer. Det fick dom att hänga med på fler matcher där dom såklart fick betala sina egna biljetter. ;) Mot slutet var det nästan så att dom kom och frågade när vi skulle gå på nästa match.

Mot slutet va vi ett stadigt gäng på 7-10 pers som nästan alltid gick tillsammans. Det som verkligen fick dom att vakna va när vi gick på DIF - SAIK den 4 januari (den minns vi väl alla??) och hela hovet var magiskt! Får bara gåshud av att skriva om det nu. ;)

Kommer även att fortsätta med mitt system den kommande säsongen för att ev. få med mig ännu fler. Så tyvärr bidrar jag inte med några rena pengar men jag stödjer klubben på mitt vis genom att köpa biljetter och få dit folk.

Måste ju bara tillägga att det var ett riktigt skit derby ikväll. :(

/Marcus
Djurgår´n i mitt hjärta!!
Kojak

Inlägg av Kojak »

Marcus,

Så jäkla klockrent!! Det är precis det där jag hoppas innerligt att fler vill göra! All jävla cred till dig Marcus!

Ha en trevlig dag (trots gårdagen... Mår illa)
henke
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av henke »

packan:

Imponerade! Får tamejfan gåshud av att läsa om din support till DIF.

Tänkte sätta in en slant på postgirot men bestämde mig för att lösa ständigt medlemskap istället. Kommer sätta in några tusen vid ett senare tillfälle dock.

Stöd DIF!
Skriv svar