Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 3/2 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Sniffen

Inlägg av Sniffen »

Spelar vi så här så lär det inte bli något slutspel....
Bara Djurgården!!!!
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Sniffen skrev:Spelar vi så här så lär det inte bli något slutspel....
Asså i 5 mot 5 känns de som vi äger dom, sist jag räkna hade vi sjutit 9 skott dom 2, dock gick 1 av deras i mål...
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

komigen kvitera innan period pausen !
Gäst

Inlägg av Gäst »

Mål mål mål tack
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Aja om inte jag mins fel (jag va där så de tror jag inte att jag gjorde) så låg vi under mot frölunda me samma resultat inför tredje perioden.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det måste skjutas mer i power-play
nesken

Inlägg av nesken »

Lugn alla gårdare! Varför så negativa ? Ett mål upp och DIF spelar ok bortahockey! Ha lite tålamod med våra iskrigare.Minns dom två senaste sena segrarna! :wink:
Matte Alba har ingen näsa!
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Skotten 22-9 till vår fördel. Då ska man fan inte ligga under. Kom igen nu!
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Diffe89 skrev:Skotten 22-9 till vår fördel. Då ska man fan inte ligga under. Kom igen nu!
Näää, de känns som fotbollen för ett par år sen när vi sköt och sköt och sköt men bollen gick inte in, de känns som vi sjuter sönder motståndarna men pucken går aldrig in!
MAP

Inlägg av MAP »

Lite reflektioner efter 2 perioder:

PP är alldeles för dåligt. 0 gjorda och 1 insläppt. Till skillnade från Skellefteå som tog typ 10 sekunder på sig för att göra 1-0i sitt 5-3. Otroligt nonchalant vid 2-1, ingen försöker ens jobba hem och hindra målet.

Vi skulle behöva en målskytt utöver Linkan. Danielsson, Sjögren och Ask har haft jättelägen men skotten är usla.

Mottagningarna vid uppspelen är katastrofala, Ottosson, Bäcker och Bengan har glidmedel på klubborna vad det verkar.

Det som är bra är att vi skapar en del chanser och borde haft minst oavgjort.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vi ligger under för att Ölvestad inte inser betydelsen av hemjobb i PP. Ungefär lika uselt som Brembergs agerande hemma mot VF. Bara att hoppas Timrå slår Mora nu...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Pissuselt 5-4 spel (samma som mot Frölunda)

Att släppa in mål i 5-4spel i en sån här viktigt match kan bara bli ett fett IG :evil:

Seg period med ”icke-hockey”, & sånt spel är lag som SAIK, Mora & Luleå flera klasser bättre på än DIF.
Tror att vi hade behövt en ledning inför 3:e, mig veterligen har det inte hänt att DIF vänt underläge på bortaplan denna säsong.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:Vi ligger under för att Ölvestad inte inser betydelsen av hemjobb i PP. Ungefär lika uselt som Brembergs agerande hemma mot VF. Bara att hoppas Timrå slår Mora nu...
Håller med till fullo.....

Någon skrev att Ölvestad är stekhet idag, du menar det som något negativt va?

Bengan har haft det tungt, inte ett rätt än, det har varit mycket för honom den senaste tiden.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Men de fina med "Kaminerna" e att dom aldrig sluta kämmpa, om ni mins senaste hemma matchen så gick vi ut efter svin dålig första/andra och ägde upp Frölunda.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Kall-El skrev:Vi ligger under för att Ölvestad inte inser betydelsen av hemjobb i PP. Ungefär lika uselt som Brembergs agerande hemma mot VF. Bara att hoppas Timrå slår Mora nu...
Förstår faan inte hur du kan skylla på Ölvestad i det läget. Han vinkar att han vill byta redan från sin position bakom mål. Det var snarare en mindre uppmärksam spelare i båsets fel att det blev mål.
Sjunger avgå Johnny...
Skriv svar