Hovet
-
Jag hoppas alltid på guld när det gäller DIF. Men allvarligt talat tror du dina utspel bringar ngt positivt? Verkar ju som om du skulle komma med kritik om så styrelsen fixade förutsättningar för både guld och ny arena. Du må vara realist och ha en del (ibland) poänger som inte är så roliga alla ggr att konfrontera som Djurgårdare. Men du gör fan inget gott med att sitta och vädra de här hela tiden. Var de däremot skulle göra nytta är på det där mötet som du inte vill gå på! Du säger att du inte respekterar styrelsen men det blir samtidigt väldigt svårt att respektera en så tyckmycken skribent som dig när du inte vill stå för det du skriver. Här inne behövs en jävlar annama attityd för att gro hopp o kämpalglöd och inget annat.
Div. 2 Djurgår´n ändå!
Jojje skrev:Positiv anda? DIF är på väg att följa upp den sämsta säsongen de senaste 20 åren med en ännu sämre, vi har inga pengar (falken har fått alla pengar) och publiksnittet minskar.
Vi har ingen egen arena och arbetet med att lösa det problemet står helt still, ingenting har hänt de senaste åren.
Vi sitter på en sportkommité som har gjort några av de sämsta värvningarna jag någonsin har sett och som inte ens kan erkänna att de har gjort ett uselt jobb.
Styrelsen spottar ur sig floskel efter floskel och lovar snitt på 10 000 om ett par år men säger inte hur det ska gå till. Några månader senare går man ut och säger att man vill köpa en arena som inte går att köpa och som dessutom inte rymmer de 10 000 som man nyss skulle ha i snitt.
Förvirringen är total.
Inte speciellt positivt enligt mig. Tvärt om.
Eller tror du att vi ska ta guld efter vår seger igår?
Har Falk fått alla pengar? Hur vet du det? Och vet du hur hans lön ser ut? Det borde du ju veta eftersom du vet att han fått alla pengar. Eller sitter du och spekulerar och sen för fram det som sanning?
Falk skrev nytt kontrakt under Mars månad i år, så att hänvisa till ratsit (som i många fall dessutom är helt missvisande) är inte ens ett argument.
Vad skulle kunna ha hänt angående en egen arena de senaste åren med en rödgrön majoritet i Stadshuset?
Att ta över försäljningen i Globen/Hovet är inte något om en ny arena. Och ens tanke på att ta in det i diskussionen är inte relevant då det ställdes krav på den entreprenör som tog över som DIF omöjligen kunde uppfylla.
När lovade styrelsen ett snitt på 10 000? Mig veterligen har dem aldrig gjort det. Dem har sagt att DIF har det som en målsättning, och för mig är det en enorm skillnad.
Sen säger du att DIF inte redogjort hur man ska kunna nå ett sådant mål, men då kan du inte ha lyssnat på Claes Forsberg och hans tankar och idéer? Det borde du ha gjort eftersom du beskrev honom: ”Den enda som förtjänar att var kvar är Claes Forsberg, kanonkille.”
Sen om du tycker att de idéerna är bra eller inte är en annan sak, även om man borde tycka att du tror på dem? Eftersom du anser att det är en kanonkille, menar jag.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Hr1 skrev:Har Falk fått alla pengar? Hur vet du det? Och vet du hur hans lön ser ut? Det borde du ju veta eftersom du vet att han fått alla pengar. Eller sitter du och spekulerar och sen för fram det som sanning?
Falk skrev nytt kontrakt under Mars månad i år, så att hänvisa till ratsit (som i många fall dessutom är helt missvisande) är inte ens ett argument.
Vad skulle kunna ha hänt angående en egen arena de senaste åren med en rödgrön majoritet i Stadshuset?
Att ta över försäljningen i Globen/Hovet är inte något om en ny arena. Och ens tanke på att ta in det i diskussionen är inte relevant då det ställdes krav på den entreprenör som tog över som DIF omöjligen kunde uppfylla.
När lovade styrelsen ett snitt på 10 000? Mig veterligen har dem aldrig gjort det. Dem har sagt att DIF har det som en målsättning, och för mig är det en enorm skillnad.
Sen säger du att DIF inte redogjort hur man ska kunna nå ett sådant mål, men då kan du inte ha lyssnat på Claes Forsberg och hans tankar och idéer? Det borde du ha gjort eftersom du beskrev honom: ”Den enda som förtjänar att var kvar är Claes Forsberg, kanonkille.”
Sen om du tycker att de idéerna är bra eller inte är en annan sak, även om man borde tycka att du tror på dem? Eftersom du anser att det är en kanonkille, menar jag.
Jag vet mer än vad du kan drömma om...
Svara på denna fråga. DIF skulle till denna säsongs öka lönebudgeten med över 5 miljoner från föregående säsong. Tycker du att det återspeglas i truppen? Tycker du att man har lyckats spendera dessa fem miljoner på ett bra sätt?
Vad som skulle ha hänt? Finns många saker som skulle kunna ha hänt. DIF fotboll har lobbat stenhårt för en egen arena och därför har man nu också ett principbeslut på en ny arena som man kommer att äga i någon form. DIF hockey har inte gjort ett skit under tiden och står med brallorna nere som vanligt och bönar och ber i aftonbladet om att få köpa en gammal betongklump som inte är till salu och som inte ens uppfyller de mål man satte upp på årsmötet.
Om du tycker att detta verkar bra så får det väl stå för dig. För mig är det under all kritik och jag blir uppriktigt sagt förbannad.
Jag kan drömma ganska mycket, så säg vad du vet istället för att tala i gåtor.Jojje skrev:Hr1 skrev:Har Falk fått alla pengar? Hur vet du det? Och vet du hur hans lön ser ut? Det borde du ju veta eftersom du vet att han fått alla pengar. Eller sitter du och spekulerar och sen för fram det som sanning?
Jag vet mer än vad du kan drömma om...
Svara på denna fråga. DIF skulle till denna säsongs öka lönebudgeten med över 5 miljoner från föregående säsong. Tycker du att det återspeglas i truppen? Tycker du att man har lyckats spendera dessa fem miljoner på ett bra sätt?
Vad som skulle ha hänt? Finns många saker som skulle kunna ha hänt. DIF fotboll har lobbat stenhårt för en egen arena och därför har man nu också ett principbeslut på en ny arena som man kommer att äga i någon form. DIF hockey har inte gjort ett skit under tiden och står med brallorna nere som vanligt och bönar och ber i aftonbladet om att få köpa en gammal betongklump som inte är till salu och som inte ens uppfyller de mål man satte upp på årsmötet.
Om du tycker att detta verkar bra så får det väl stå för dig. För mig är det under all kritik och jag blir uppriktigt sagt förbannad.
DIF kunde ha lobbat och kanske haft ett bättre läge just nu. Det kan jag hålla med om.
DIF kunde också ha förberett, men att vi skulle ha tappat mer än max ett år tror jag inte. Och absolut ingenting skulle ha hänt före valet.
Jag tror också att läget för att lobba är än bättre i dagsläget än vad det var före valet.
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Ja det vet jag, men de partier som inte sitter i riksdagen ser jag ingen mening att lobba till. Ser du en sådan anledning? Vilka partier skulle det vara, Junilistan och Sverigedemokraterna?Jojje skrev:Du vet att man kan lobba gentemot andra partier än de som sitter i riksdagen? DIF fotboll har lobbat båda sidor långt innan valet och nu ser man resultatet. Under tiden har ledningen inom hockeyn gjort vad? Spelat bordshockey?
Sen tror jag knappast att DIF lobbade för dessa, men det kanske inte var så du menade?
DIF lobbade säkert bland olika partier i Stockholms kommunfullmäktige men inget konkret, förutom ett principbeslut som jag litade på lika mycket som Billströms löfte om biltullar, hände förrän efter valet.
Anledningen till att jag besvarade ditt inlägg från början var att:
DIF har aldrig lovat ett snitt på 10K som du påstod.
DIF har presenterat idéer på hur man kan nå dit, även fast du säger att man inte gjort det.
Det är fakta, så sluta påstå något annat.
Om att Falk fått alla pengar har du inte visat några som helst bevis på, förutom att ha sagt: ”Jag vet mer än vad du kan drömma om...”
Du har rätt i din poäng att DIF kunde ha lobbat, men jag tror knappast att något, förutom möjligtvis ett principbeslut, hade hänt före valet ändå.
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Du får ursäkta mig, har feberyra. Menade självklart de partier som inte satt vid makten, dvs alliansen.
Men man valde att inte göra ett skit.
Du svarade inte på min fråga om du tycker att denna säsongs trupp känns 5 miljoner kr bättre än den förra. Det är rätt mycket pengar, två espen om året. Vem har fått alla dessa pengar? En viss person skrev ett nytt kontrakt.
Du svarade inte på min fråga om du tycker att denna säsongs trupp känns 5 miljoner kr bättre än den förra. Det är rätt mycket pengar, två espen om året. Vem har fått alla dessa pengar? En viss person skrev ett nytt kontrakt.
-
har inte vart med o skrivit i hela tråden direkt men jag tyker verkligen att DIF ska satsa på att köpa hovet. Mycket bättre stämning där inne.
Och en fråga. Vad går det in i Hovet? ca 8000 va har jag för mig.
Hur många gånger kommer det att vara slutsålt där inne iår? inte särskilt många gånger skulle jag tippa!
bara onödigt med globen som ändå prioriterar hästshower. 13500 är för många tomma säten och det är alldeles för högt i tak!
Vi är ännu inget topplag iår så varför ska vi då ha elitseriens största arena? Istället för att acceptera vart vi ligger o ekonomiskt få det bättre genom att spela i ett litet mindre hovet med bättre stämning.
Och en fråga. Vad går det in i Hovet? ca 8000 va har jag för mig.
Hur många gånger kommer det att vara slutsålt där inne iår? inte särskilt många gånger skulle jag tippa!
bara onödigt med globen som ändå prioriterar hästshower. 13500 är för många tomma säten och det är alldeles för högt i tak!
Vi är ännu inget topplag iår så varför ska vi då ha elitseriens största arena? Istället för att acceptera vart vi ligger o ekonomiskt få det bättre genom att spela i ett litet mindre hovet med bättre stämning.
Nej, årets trupp känns inte fem miljoner bättre än förra årets.Jojje skrev:Du får ursäkta mig, har feberyra. Menade självklart de partier som inte satt vid makten, dvs alliansen.
Vem eller vilka som eventuellt fått de pengarna har jag ingen aning om. Pengarna kanske även stoppats i andra hål som finns.
En viss person skrev nytt kontrakt säger du, men vad jag vet så förlängde både Otto och Linkan sina kontrakt i mars precis som Falk. Och om jag minns rätt så förlängde Ölvestad i januari någon gång.
Men du hävdar att Falken fått alla pengarna, och för fram det som sanning, trots att det bara är spekulationer från din sida.
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Nej jag hävdar inte att falken fått alla pengar. Men fel folk har fått högre lön. Tänker inte hänga ut folk till höger och vänster, men precis som du säger. Denna trupp känns inte som den skulle motivera en lönekostnad på 5 miljoner gentemot föregående säsongs trupp.
Man har misslyckats kapitalt på värvningsfronten.
Så är det bara.
Man har misslyckats kapitalt på värvningsfronten.
Så är det bara.
Spelare
Man får ju inte glömma att vi tappade ett par namn precis innan säsongs-starten också, de kanske var medräknat i de 5 miljonerna?
Och dessutom gjorde det ju vår trupp lite svagare.
Appropå spelare, bröderna Tjärnqvist, var är dom idag? Ingen av dem som är tillgänglig`?
/ Micke
Och dessutom gjorde det ju vår trupp lite svagare.
Appropå spelare, bröderna Tjärnqvist, var är dom idag? Ingen av dem som är tillgänglig`?
/ Micke
Riktig DIF-Rock www.quitsand.com
Om det skulle vara fallet borde vi ju rimligtvis ha pengar över i budgeten till nya spelare. Dessutom visste DIF verkligen om redan i januari att man skulle ha 5 miljoner mer i kassan till nästkommande säsong? Oavsett vilket håller jag med Jojje, denna trupp känns verkligen inte som 5 mille bättre än förra säsongens. 5 mille är ju som Jojje skrev i princip 2 espen knutsen och det känns inte som att laget är två espen bättre i år om man säger så.
Nepp troliga är tyvärr att flera spelare fått lite för bra med flis....
Undertecknad har inte heller sett några reella realistiska planer på hur man skall kunna höja snittet på bara några säsonger till 10 000.
Undertecknad har inte heller sett några reella realistiska planer på hur man skall kunna höja snittet på bara några säsonger till 10 000.
Kall-El skrev:Om det skulle vara fallet borde vi ju rimligtvis ha pengar över i budgeten till nya spelare. Dessutom visste DIF verkligen om redan i januari att man skulle ha 5 miljoner mer i kassan till nästkommande säsong? Oavsett vilket håller jag med Jojje, denna trupp känns verkligen inte som 5 mille bättre än förra säsongens. 5 mille är ju som Jojje skrev i princip 2 espen knutsen och det känns inte som att laget är två espen bättre i år om man säger så.
Nej, något är fel.
Sen är det lite komiskt att man nu vill satsa på en arena som omöjliggör det snitt man siktar på att nå "inom ett par år".
Kappan vänder fort.
Finns för få genomtänkta ideér, känns som de bara hugger tag på något ur luften och kör på det tills de kommer på något annat.