Djurgårdens IF - MODO Hockey 25/11 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
espen21

Inlägg av espen21 »

Håller med dig Kall-El!

Föslusten idag är absolut inte bara Lasilas fel men han bidrar starkt till den och man blir ju helt livrädd så fort motståndarna kommer in i zon.
Lädersliparen

Diverse

Inlägg av Lädersliparen »

Vissa gnäller på Lassila. Jag tyckte han höll Djurgården ifrån 2 siffrigt i baken. Visst släpper han returer, på skott som han inte ser. Jag tycker iallafall att han får "godkänt" som insats. Men för mig kvittar det vem som är burväktare.

Backspelet inkluderat Lindmans spel, behövs väl inte ens nämnas idag.

Vad gäller tränarfrågan har jag alltid varit positiv till att förändra. Tränar byte skulle ge signaler till spelare och kanske lite annat speltänk.
Lasse Falk vore ett hyffsat tillskott, Falken & Challe syntes lunchade på Kungsholmen för ngn vecka sedan och genast kände jag en massa positiva tankar flöda fantiserande omkring.

Sist men inte minst. Det var härligt att höra och se klacken.
Stor eloge till er, från en trött sittplatsare, som dock alltid "står upp för Djurgården"

/ Lädersliparen

edit: sen får vi iofs inte glömma att det saknades en del hyffsat folk på isen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Dagens Skämt!

Säcken har verkligen stenkoll, känns tryggt att ha en sån kille som leder laget...:(

citat:
- Vi har en bred och bra trupp, och ser ingen anledning att gå ut och värva.

- När serien är slut är jag övertygad om att vi kommer att ligga sexa eller sjua, precis som vi siktade på inför säsongen.

Hoppas någon annan i DIFs ledning har lite mer verklighetsförankring.
Om en vecka ligger DIF under kvalstrecket, då känns det som en lite väl stor utmaning att klättra upp till en 6:e plats.
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Lee Harvey Oswald skrev:Dagens Skämt!

Säcken har verkligen stenkoll, känns tryggt att ha en sån kille som leder laget...:(

citat:

- När serien är slut är jag övertygad om att vi kommer att ligga sexa eller sjua, precis som vi siktade på inför säsongen.

Om en vecka ligger DIF under kvalstrecket, då känns det som en lite väl stor utmaning att klättra upp till en 6:e plats.
AVGÅ SÄCKEN! Det är fan inte sånt här man vill höra när DIF skämmer ut sig för typ tionde matchen i rad. Det luktar Jonevret...
Marko
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Marko »

Jojje skrev:frölunda och malmö vann idag. Är nog bara en tidsfråga tills vi ligger på kvalserieplats.

Närmare kvalserie än slutspel rent poängmässigt redan nu. Man blir illamående.
Jojje!!!

Du gör mig illamående.
John älskar DIF!

Inlägg av John älskar DIF! »

Kylskåp skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Dagens Skämt!

citat:

AVGÅ SÄCKEN! Det är fan inte sånt här man vill höra när DIF skämmer ut sig för typ tionde matchen i rad. Det luktar Jonevret...
Håller fullständigt med er, att ha mage att gå ut att säga att vi har en bred trupp som klarar skador är för mig ett stort skämt.

Efter en sån här match ska säcken gå ut och be oss Djurgårdsupportrar ,som var där igår och skapade ett riktigt bra tryck, om förlåtelse för att de spelar så in i helvete dåligt i minst 1 period per match!!

Har varit optimist hela tiden, tills nu, nu när man tänker på Djurgårn hockey vill man bara kräkas för de e så jävla jobbigt och se hur dåligt dom spelar i match efter match.

Jag älskar DIF mer än livet, men när de spelar så jävla dåligt som de gör just nu, vill man bara att säsongen ska ta slut !!

Men tro inte jag kommer sluta gå på matcherna för de, det är nu vi måste ge vårat stöd till 100% annars kan det vara allsvenskan nästa år !!!
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Undrar hur länge man får vänta på att det står en artikel "Säcken lämnar DIF" i Sportbladet, hockeyligan eller sportal???

Men om DIF tar ledningen i en match med 2-0 så måste man göra som t ex Färjestad gjorde mot Modo i torsdags öka på ledningen istället för att chansa på försvarsspel
Wedd
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wedd »

Vore väl inte mer än rätt att åtminstonde gå ut med ett meddelande om att dom ber om förlåtelse, alternativt ge alla som var på förra matchen möjligheten att gå gratis på nästa match och man visar upp biljetten. Det är faktiskt betalda hockeyspelare vi pratar om och publik som pröjsar 100 - 250 kr för att kolla på dessa, och när dom för 10onde matchen i rad inte presterar så vore det fan inte mer än rätt.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Suz
Kontakt:

Inlägg av Suz »

Gnäll inte på Lassila! Han var bäst på isen. Utan han hade vi förlorat med 31-2.
Men han var inte bäst i hovet utan det var JK tack för att ni var där! Kom lite oftare bara. Synd bara att det blev lite tyst efter Modos 3:dje balja.
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Användarvisningsbild
Zkar

Inlägg av Zkar »

Jojje skrev:frölunda och malmö vann idag. Är nog bara en tidsfråga tills vi ligger på kvalserieplats.

Närmare kvalserie än slutspel rent poängmässigt redan nu. Man blir illamående.
Jag gör en Bautabröl och håller med Jojje. En fet känga i häcken på Säcken vore den rätta medicinen. Nytt blod, NU! NU! NU!
DIF evigt trogen
Skriv svar