Djurgårdens IF - Luleå HF, 5/11 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Känns trist att vi inte kan hålla oss undan en total kollaps under en hel match. Antingen rinner det på i slutet eller som den senaste trenden så verkar vi inte vara med i början av matchen.
Förhoppningsvis lär vi oss av det här och kommer stärkta ur uppehållet.

KÄMPA DJURGÅRDEN!
Lycka är att vara djurgårdare
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Jag märkte en sak igår och det var att Ericson var bänkad till förmån för Eklund. Och vilken match han gör! Inte ett enda misstag i nån av planens zoner, trots att han var trött då han tidigare på dagen spelade match (som jag förövrigt såg) så måste jag säga, sparka Ericson och ge Eklund chansen. Denna kille agerar säkert i försvarzon och fick även spela ett PP, i ett PP som man kan skapade tryck i Luleås zon. Ge Eklund chansen, och det nu!
Användarvisningsbild
Don_T
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Therocket1 skrev:Jag märkte en sak igår och det var att Ericson var bänkad till förmån för Eklund. Och vilken match han gör! Inte ett enda misstag i nån av planens zoner, trots att han var trött då han tidigare på dagen spelade match (som jag förövrigt såg) så måste jag säga, sparka Ericson och ge Eklund chansen. Denna kille agerar säkert i försvarzon och fick även spela ett PP, i ett PP som man kan skapade tryck i Luleås zon. Ge Eklund chansen, och det nu!
Ericson var tvungen att lämna matchen. Något hade hänt hemma hos honom.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Spelar ingen roll, Eklund är hästlängder bättre än Ericson.
Användarvisningsbild
Suz
Kontakt:

Inlägg av Suz »

Största jublet i Globen igår var när råttorna inte fick fotbollsguldet. :lol:

Men det roligaste som jag tyckte vara ändå publiksiffran. Det var den tredje största under säsongen och 532 personer fler än genomsnittet detta trots att DIF fotboll och Järnkaminerna hade satsat på resan till Borås. Nu när fotbollen är slut så hoppas jag på att jag kan jubla åt en publiksiffra över 10.000 snart.

Nu kommer man ju få abstinens för nästa hemma är inte förens den 16/11. Hur ska jag orka vänta till dess? Får väl gå på någon träning.
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Dif började matchen bra mycket bättre än tidigare matcher. De två första baklängesmålen borde Lassila tagit... utan större problem! Ask - Danielsson - Eklund smällde på mer än vanligt, som de ska. Falk - Thörn - Engqvist skapade bra tryck i Lule-zonen. Ölvestad - Otto - Dragan, syntes att kedjan är förstakedjan, Dragan var grym och fick mina tvivel på honom att försvinna. Framför allt var Oscar Eklund grym, speciellt med tanke på att han först spelade en juniormatch på Hovet sedan glider över till Globen och kör en seniomath där, inga misstag! Grymt!
Djurgården ligger åtta i tabellen och detta är inte alls någon dålig placering. De lag som ligger över oss har betydligt dyrare trupper och mer erfarna spelare. Sluta gnäll och se det positiva i spelet som faktiskt finns! Linkans speluppfattning, Ölvestads intensitet, Dragans uppsnurrningar av Lulespelarna och Ribbens sköna tacklingar!
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Jo Rocker har rätt, Djurgården började första 5 väldigt bra så Luleås mål kom väldigt oförtjänt. Men samtidigt så var Luleå effetiva vilket Djurgården inte var/är.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Rocker

Re: ok

Inlägg av Rocker »

micke_1891 skrev:Jo Rocker har rätt, Djurgården började första 5 väldigt bra så Luleås mål kom väldigt oförtjänt. Men samtidigt så var Luleå effetiva vilket Djurgården inte var/är.
DIF ligger trea efter Brynäs och Färjestad när det gäller effektiviteten...
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Va? hur fan kan det gått till. Tycker det har varit många gånger där kontringar och skott dröjt ut på tiden och inte blivit nåt. Iförsig sjuter inte Djurgården lika mycket som andra lag skulle jag tro, beror nog mycket på det eftersom de inte gjort övertygande många mål.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Det är lite det jag menar... Vi är bra med tanke på de tillgångar som finns. Vi ligger som sagt trea i effektiviteten, tvåa i powerplay, femma i penalty killing, drar på oss näst minst utvisningar, fyra i att stoppa mål.
Vi är inget dåligt lag!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Rocker skrev:Det är lite det jag menar... Vi är bra med tanke på de tillgångar som finns. Vi ligger som sagt trea i effektiviteten, tvåa i powerplay, femma i penalty killing, drar på oss näst minst utvisningar, fyra i att stoppa mål.
Vi är inget dåligt lag!
Trots allt det du nämner (inte för jag vet vad "fyra i att stoppa mål" betyder) så ligger vi på 8:e plats i tabellen med en match mer spelad än 9:an. Vilket för mig är en katastrof. Så otroligt dåligt att man mår illa.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Jojje skrev:
Rocker skrev:Det är lite det jag menar... Vi är bra med tanke på de tillgångar som finns. Vi ligger som sagt trea i effektiviteten, tvåa i powerplay, femma i penalty killing, drar på oss näst minst utvisningar, fyra i att stoppa mål.
Vi är inget dåligt lag!
Trots allt det du nämner (inte för jag vet vad "fyra i att stoppa mål" betyder) så ligger vi på 8:e plats i tabellen med en match mer spelad än 9:an. Vilket för mig är en katastrof. Så otroligt dåligt att man mår illa.
Jaja, men du är å andra sidan en skön pessimist :)
Det jag menar är att det är så många som gnäller över DIF för att de tror att vi borde ligga högre upp i tabellen. Åttonde plats är helt okej för det laget vi har. Ser man spelmässigt så är vi ju grymt mycket bättre i år än vad vi var förra året då man satt och hoppades att spelarna skulle klara av att slå en icing.
Skriv svar