Även den här frågan besvarades på mötet.m0ng00se skrev:det var nog Dicken som hade ett finger med i spelet...hade kunnat bli en rätt utdragen historia och killen vill ju lira hockey...Wilhelm Arwe skrev:Självklart strider det mot alla lagar som finns. Men uppenbarligen vågade inte Sico driva det här, vilket är oerhört synd. För har man inget kontrakt så har man inte.hardrocker35 skrev:Strider inte Huddinges agerande mot Bosman-domen ?
Eftersom Dick Axelsson är kontraktslös
Är Dick Axelsson historia?
Berätta gärnaRolle57 skrev:Även den här frågan besvarades på mötet.m0ng00se skrev:det var nog Dicken som hade ett finger med i spelet...hade kunnat bli en rätt utdragen historia och killen vill ju lira hockey...Wilhelm Arwe skrev:Självklart strider det mot alla lagar som finns. Men uppenbarligen vågade inte Sico driva det här, vilket är oerhört synd. För har man inget kontrakt så har man inte.hardrocker35 skrev:Strider inte Huddinges agerande mot Bosman-domen ?
enlighten us pleaseRolle57 skrev:Även den här frågan besvarades på mötet.m0ng00se skrev:det var nog Dicken som hade ett finger med i spelet...hade kunnat bli en rätt utdragen historia och killen vill ju lira hockey...Wilhelm Arwe skrev:Självklart strider det mot alla lagar som finns. Men uppenbarligen vågade inte Sico driva det här, vilket är oerhört synd. För har man inget kontrakt så har man inte.hardrocker35 skrev:Strider inte Huddinges agerande mot Bosman-domen ?
- Kid Notorious
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tycker inte alls att hans utveckling verkar hämmas i Huddinge. Johansson gav honom väldigt mycket speltid redan från första matchen och han gör ju nästan inte en match utan poäng. Hade han varit med i truppen från början hade Huddinge befunnit sej flera platser upp i tabellen, då han nu räddar poäng.fd skuggan skrev:Han utvecklas säkert jättemycket i Huddinge som ligger totalsist i AS:-(
Han kommer ha en uppförsbacke som heter duga när/om han kommer till ES...
På vart femte skott gör han mål och han gör mål både PP och BP.
Jag tror att Dick kommer bli en riktig tillgång när han väl får chansen hos oss.
-
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Verklighetrobin_dif skrev:Vore rätt soft om vi kunde få loss Dicken som ersätter för Hörnqvist under JVM!

GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
då, nu, för evigt!
- Emil Svelander
-
ok
Håller med
Vore rikigt roligt att se honom fler matcher.
Men om han nu skulle lyckas bra på de här två matcherna finns det en möjlighet att vi kan köpa honom? Jag har inte orkat sätta mig in i all skit som är mellan DIF och Huddinge när det gäller "övergången".

Men om han nu skulle lyckas bra på de här två matcherna finns det en möjlighet att vi kan köpa honom? Jag har inte orkat sätta mig in i all skit som är mellan DIF och Huddinge när det gäller "övergången".
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
- Remy Lebeau
Re: ok
De är just det som är problemet, DIF ville inte betala Huddinge runt 500 000 för Axelsson eftersom DIF ansåg att de inte behövde betala en massa pengar för honom eftersom han inte ens hade kontrakt med Huddinge, utan var bara registrerad.micke_1891 skrev:Håller medVore rikigt roligt att se honom fler matcher.
Tror inte DIF slantar upp nu heller.
I övrigt är han ju våran spelare efter denna säsong.
- Jack Daniel
- Strömberg=power
Skadad Axelsson missar DIF-matcher.
-Axelsson är ledbandsskadad och senast jag pratade med honom konstaterade han krasst att " det verkar inte bli något elitseriespel för mig", säger DIF:s Charles Berglund.
Vi kommer inte att kalla in någon annan ytterligare ersättare för Hörnqvist utan kör på med en trupp vi har, säger Berglund angående frånfallet.
Allt enligt TV4:s text tv.
Tråkigt för Axelsson.
-Axelsson är ledbandsskadad och senast jag pratade med honom konstaterade han krasst att " det verkar inte bli något elitseriespel för mig", säger DIF:s Charles Berglund.
Vi kommer inte att kalla in någon annan ytterligare ersättare för Hörnqvist utan kör på med en trupp vi har, säger Berglund angående frånfallet.
Allt enligt TV4:s text tv.
Tråkigt för Axelsson.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson