Årsmöte

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stambert
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stambert »

Jojje skrev:Vad gör denna VD egentligen? Förutom att missa chansen att ta över kringförsäljningen... Jag är lite nyfiken på vad det är som motiverar en sådan lön.
På måndag har du chansen att ställa den frågan. Titta in på DIF-kontoret på måndag kväll så slipper du vara nyfiken!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Stambert skrev:På måndag har du chansen att ställa den frågan. Titta in på DIF-kontoret på måndag kväll så slipper du vara nyfiken!
Har inte tid... Känns inte som om jag skulle få något vettigt svar heller.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

1 miljon för att vara VD är väl inget att bli upprörd över?
Min VD tjänar 4,6 miljoner om året....
Så han får väl gå till facket och förhandla om :D
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Stocky skrev:1 miljon för att vara VD är väl inget att bli upprörd över?
Delägarna i mitt företag tjänar ca 8-14 miljoner om året. Vart vill du komma?!

Vad gör en VD i DIF Hockey? Tycker fortfarande att det är på tok för mycket för ett sådant jobb.
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

lu skrev:
Don_T skrev: Ursäkta ordspråket, men då kan du hålla käft!

Du kan slösa din tid med att sitta här och vara negativ, men när DIF bjuder in dig så passar inte det heller!

Åfan!
Får man inte ha åsikter, oro och funderingar om man inte besöker Öppet hus?
Jo visst får man det! Men att nonchalera en inbjudan som "Jojje" gjort, då tycker jag att han kan hålla käft. Har man förhinder är det en helt anna sak.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
lu

Inlägg av lu »

Don_T skrev:
lu skrev:

Du kan slösa din tid med att sitta här och vara negativ, men när DIF bjuder in dig så passar inte det heller!

Åfan!
Jo visst får man det! Men att nonchalera en inbjudan som "Jojje" gjort, då tycker jag att han kan hålla käft. Har man förhinder är det en helt anna sak.
Så som jag uppfattar det så är det Jojjes högst besvärliga frågor och påståenden som gjort att det över huvudtaget blir ett Öppet hus. Tycker du fortfarande att det vore bra om han höll käft? Kan du inte se att han har lyckats med något riktigt bra?
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Jojje skrev:
Stocky skrev:1 miljon för att vara VD är väl inget att bli upprörd över?
Delägarna i mitt företag tjänar ca 8-14 miljoner om året. Vart vill du komma?!

Vad gör en VD i DIF Hockey? Tycker fortfarande att det är på tok för mycket för ett sådant jobb.

Att en miljon är ingenting......
Och Svanberg är väl delägare i DIF och han har en aning mer än 8 till 14 miljoner, Fan vilken idiot han måste vara som tjänar så bra han borde vi inte ha kvar i vårt sköna komunistgäng!
Hellre en dyr gubbe som vet vad han gör en än clown som är billig och kör ner oss totalt i skiten
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Stocky skrev:Hellre en dyr gubbe som vet vad han gör en än clown som är billig och kör ner oss totalt i skiten
Förra förra säsongen gick vi nästan i konkurs, förra säsongen missade vi slutspel för första gången på 20 år.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Och det var hans fel, OK!?
Det hade inget med att man några år tidigare köpte spelare hej vilt?
Det var nog det bästa som kunde hända förra året, vi slapp åka ner och äntligen få ordning på ekonomin. För min del ser jag hellre att vi går dåligt några år och tänker långsiktigt än att köra på för att sedan försvinna som AIK
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Jojje skrev:
Stocky skrev:Hellre en dyr gubbe som vet vad han gör en än clown som är billig och kör ner oss totalt i skiten
Förra förra säsongen gick vi nästan i konkurs, förra säsongen missade vi slutspel för första gången på 20 år.
Och du tack för infon! Jag har haft säsongskort sen -90
Och även innan det sett många matcher, så jag vet lite om DIF´s historia
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

lu skrev:
Don_T skrev:
lu skrev:

Åfan!
Så som jag uppfattar det så är det Jojjes högst besvärliga frågor och påståenden som gjort att det över huvudtaget blir ett Öppet hus. Tycker du fortfarande att det vore bra om han höll käft? Kan du inte se att han har lyckats med något riktigt bra?
Jättebra att våga kritisera, men vad är det värt om man inte vågar stå för sina åsikter när man väl har chansen att påverka?

Det låter så ädelt när du beskriver det, men när Jojjes "tid är för dyrbar" så är det ju uppenbart att hans syfte med foruminläggen inte är att förändra DIF till något bättre. Hade han och andra forumgnällare haft det syftet så hade de ju stått först i raden på årsmöten och informationsträffar.

Nu blir han blir bara en i mängden av de hundratusentals människor världen över som använder internet för att sprida dynga, tryggt skyddade bakom ett alias så att de slipper stå för sina åsikter.
Användarvisningsbild
lu

Inlägg av lu »

Stambert skrev:
lu skrev:
Don_T skrev:
lu skrev:

Åfan!
Jättebra att våga kritisera, men vad är det värt om man inte vågar stå för sina åsikter när man väl har chansen att påverka?

Det låter så ädelt när du beskriver det, men när Jojjes "tid är för dyrbar" så är det ju uppenbart att hans syfte med foruminläggen inte är att förändra DIF till något bättre. Hade han och andra forumgnällare haft det syftet så hade de ju stått först i raden på årsmöten och informationsträffar.

Nu blir han blir bara en i mängden av de hundratusentals människor världen över som använder internet för att sprida dynga, tryggt skyddade bakom ett alias så att de slipper stå för sina åsikter.
Jo håller med dig. Han kan uttrycka sig på ett smidigare sätt. Plus även kanske agera på ett annat sätt. Men vad vet jag om vad han gör bakom skärmen - och vad vet du?

Det jag framförallt uppskattar är att han tar upp frågorna som jag själv av svenskt artiga skäl inte gör. Jag och flera av mina vänner muttrar om precis samma saker som han tar upp och men har inte riktigt kommit oss för att ställa de obehagliga frågorna rakt upp och ner. Hockeyn känns så skör. Om vi andas går den sönder... Bara sprida positiva vibbar bla bla...

Liksom det gör på isen så behövs det rivjärn även bland oss supportrar. Jojje får sitta två minuter för det här - vilket han säkert fattar själv. Men det är det värt... Eller hur?
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Min flickvänn ringde om säsongskort idag.
Vi funderar på kanske snik gammla "995 kortet" eller kort sidan, eller långsidan som vi haft tidigare år. från säsong 2000 till lockout säsongen har vi haft säsongs kort för 24.000:-(4stycken biljetter) per säsong. Nu när hon ringde får hon en otrevligt j*vel som knappt orkar svara ja eller nej på hennes frågor!! Så vi funderar starkt på att hoppa säsongskorten i år! Om man har mål på att få 10.000 om några år i snitt, kanske man ska orka bry sig...

Tror jag ska bli en Jojje/Kall-El dom verkar ha fattat vinken av DIF hockey!
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

lu skrev:
Stambert skrev:
lu skrev:Så som jag uppfattar det så är det Jojjes högst besvärliga frågor och påståenden som gjort att det över huvudtaget blir ett Öppet hus. Tycker du fortfarande att det vore bra om han höll käft? Kan du inte se att han har lyckats med något riktigt bra?

Jo håller med dig. Han kan uttrycka sig på ett smidigare sätt. Plus även kanske agera på ett annat sätt. Men vad vet jag om vad han gör bakom skärmen - och vad vet du?

Det jag framförallt uppskattar är att han tar upp frågorna som jag själv av svenskt artiga skäl inte gör. Jag och flera av mina vänner muttrar om precis samma saker som han tar upp och men har inte riktigt kommit oss för att ställa de obehagliga frågorna rakt upp och ner. Hockeyn känns så skör. Om vi andas går den sönder... Bara sprida positiva vibbar bla bla...

Liksom det gör på isen så behövs det rivjärn även bland oss supportrar. Jojje får sitta två minuter för det här - vilket han säkert fattar själv. Men det är det värt... Eller hur?
Då håller jag inte med dig. Jag har inga som helst problem med Jojjes åsikter eller hans sätt att uttrycka dom. Ser man något fel i föreningen man älskar så är det ens förbannade skyldighet att påtala dom bristerna.

Men om man inte vågar dyka upp på de tillfällen som finns, tex årsmöte och den här "öppen hus" grejen, då faller ju allt. Då blir man bara en vanlig internetpajas som sitter och gnäller på forum under alias men som inte vågar stå för åsikterna i verkligheten. Vad kan man förändra då? Ingenting.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Stambert skrev:Jättebra att våga kritisera, men vad är det värt om man inte vågar stå för sina åsikter när man väl har chansen att påverka?

Tack för ett par goda skratt.
Jag står för mina åsikter, men jag har inte tid att åka på något möte med folk som Stocky och don. Missförstå mig inte, de brinner säkert för DIF. Men det krävs lite kunskap också. Jag vill inte slösa bort en kväll på att diskutera med en kille vars förslag till att vi ska få en stabil ekonomi är att vi ska dricka mer i DIF-Puben.

Sen verkar Mats läsa vad som skrivs här, så kan han också ta till sig vad jag tycker och tänker. Vad tycker du? Du ägnade hela inlägget åt att hacka på mig så det är svårt att vart herr stamberts åsikter ligger i dessa frågor.
Skriv svar