För Johns egen skull så hoppas jag han blir draftad, tycker det är sinnesrubbat hur en så pass ansvarstagande spelare som har den spelskickligheten inte kan bli plockad. Men han är väl inte tillräckligt flashig... Tror Norman har stor potential att bli vår bästa center kommande säsong (speciellt om Mika drar).Enbom skrev:Jag tror att Norman blir tingad sent i tredje. Men vore en dröm om han inte blir det. Då kan han lira hela karriären i Djurgår'n!
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Hur kan du tycka att Josefson inte handlade fel? Han gjorde ju absolut alla möjliga fel för att få övergången till NHL så pass infekterad som möjligt. Han lovade inte bara en, utan flera gånger att Djurgården och Sverige var det enda och bästa alternativet för honom, men stack ändå.SkönaDjurgårn skrev:Jag tycker varken Jacob eller Mika gör fel
Mika är inte alls i samma nivå som Josefsons agerande, men det förändrar inte det faktum att jag ogillar falska uttalanden.
Sen förstår jag inte riktigt vart du vill komma med att alla juniorer tänker som jag skrev? Hade Mika gjort det så hade han inte sagt att Djurgården givetvis var hans lag även nästa säsong.
Men nog om detta nu, spelarna har ett ansvar såklart, men de största bovarna är givetvis NHL, spelaragenter och Svenska Ishockeyförbundet som gör NHLs våldtäkter möjliga.
Jag kan verkligen inte förstå varför hockeyförbundet inte bara skiter i att förhandla med NHL och förbjuder NHL-klausuler i svenska spelarkontrakt. Skit samma om det försämrar kvalitén på svenska JVM-laget, dom är ändå bara ett stort gäng förlorare utan vinnarmentalitet år efter år. Tjurar svenska juniorer så får dom väl skriva kontrakt över en säsong i division ett eller sticka till Nordamerika som tioåringar, valet är deras.
Senast redigerad av Salas den 2011-06-25 16:56:26, redigerad totalt 1 gånger.
Kan vara så enkelt att det finns väldigt många av den spelartypen att välja och vraka ibland och därmed blir en del bra spelare helt enkelt bortglömda.
- SkönaDjurgårn
Du far garna lanka till Jacobs uttalande dar han lovade att stanna i DIF, jag har namligen aldrig sett nagot. Jag tycker han lat ungefar som Zibbe gor nu. Kanske sade han for mycket men tror du sade forut att Jacob gjorde fel som drog. Det tycker jag definitivt inte att han gjorde. Han gick ratt in i Devils och han ar en av fa svenskar som faktiskt gjorde ratt.Salas skrev:Hur kan du tycka att Josefson inte handlade fel? Han gjorde ju absolut alla möjliga fel för att få övergången till NHL så pass infekterad som möjligt. Han lovade inte bara en, utan flera gånger att Djurgården och Sverige var det enda och bästa alternativet för honom, men stack ändå.SkönaDjurgårn skrev:Jag tycker varken Jacob eller Mika gör fel
Mika är inte alls i samma nivå som Josefsons agerande, men det förändrar inte det faktum att jag ogillar falska uttalanden.
Sen förstår jag inte riktigt vart du vill komma med att alla juniorer tänker som jag skrev? Hade Mika gjort det så hade han inte sagt att Djurgården givetvis var hans lag även nästa säsong.
Men nog om detta nu, spelarna har ett ansvar såklart, men de största bovarna är givetvis NHL, spelaragenter och Svenska Ishockeyförbundet som gör NHLs våldtäkter möjliga.
Jag kan verkligen inte förstå varför hockeyförbundet inte bara skiter i att förhandla med NHL och förbjuder NHL-klausuler i svenska spelarkontrakt. Skit samma om det försämrar kvalitén på svenska JVM-laget, dom är ändå bara ett stort gäng förlorare utan vinnarmentalitet år efter år. Tjurar svenska juniorer så får dom väl skriva kontrakt över en säsong i division ett eller sticka till Nordamerika som tioåringar, valet är deras.
Jacob forstod nog inte fran borjan hur mycket Devils trodde pa honom och det var darfor han raknade med att stanna hemma. Tyvarr for var del sa ville de ha honom pa planen i NHL och da drog han. Aterigen, big deal. Jag hade dragit som en javla avloning jag ocksa. Du med.
Men som sagt, lanka garna till var han lovade att stanna i DIF.
Det ar bara inse att vissa killar ar megatalanger som har vad som kravs i NHL. Tyvarr for oss fans sager de lite fel saker ibland men JAG PERSONLIGEN skiter faktiskt i det. De ar unga och sager fel saker, big deal. Har man nagon som helst hjarnaktivitet som supporter sa forstar man ungefar hur saker och ting ligger till oavsett vad spelarna sager i pressade intervjulagen. Allvarligt talat ser jag hellre till spelarens basta an supportrarnas basta. Jag hoppas mer pa att favoriter sasom Jacob och Mika far bra karriarer an att Salas m.fl. ska vara "nojda" med diverse uttalanden.
SkönaDjurgårn skrev:Du far garna lanka till Jacobs uttalande dar han lovade att stanna i DIF, jag har namligen aldrig sett nagot. Jag tycker han lat ungefar som Zibbe gor nu. Kanske sade han for mycket men tror du sade forut att Jacob gjorde fel som drog. Det tycker jag definitivt inte att han gjorde. Han gick ratt in i Devils och han ar en av fa svenskar som faktiskt gjorde ratt.Salas skrev:Hur kan du tycka att Josefson inte handlade fel? Han gjorde ju absolut alla möjliga fel för att få övergången till NHL så pass infekterad som möjligt. Han lovade inte bara en, utan flera gånger att Djurgården och Sverige var det enda och bästa alternativet för honom, men stack ändå.SkönaDjurgårn skrev:Jag tycker varken Jacob eller Mika gör fel
Jacob forstod nog inte fran borjan hur mycket Devils trodde pa honom och det var darfor han raknade med att stanna hemma. Tyvarr for var del sa ville de ha honom pa planen i NHL och da drog han. Aterigen, big deal. Jag hade dragit som en javla avloning jag ocksa. Du med.
Men som sagt, lanka garna till var han lovade att stanna i DIF.
Det ar bara inse att vissa killar ar megatalanger som har vad som kravs i NHL. Tyvarr for oss fans sager de lite fel saker ibland men JAG PERSONLIGEN skiter faktiskt i det. De ar unga och sager fel saker, big deal. Har man nagon som helst hjarnaktivitet som supporter sa forstar man ungefar hur saker och ting ligger till oavsett vad spelarna sager i pressade intervjulagen. Allvarligt talat ser jag hellre till spelarens basta an supportrarnas basta. Jag hoppas mer pa att favoriter sasom Jacob och Mika far bra karriarer an att Salas m.fl. ska vara "nojda" med diverse uttalanden.
Så då kan man säga rent krasst att du skiter egentligen hur det går för Djurgårn bara det går bra för spelaren i fråga.
Jag vet inte hur det är med er andra, men nej, jag hade inte stuckit till Nordamerika som 18-åring för att tjäna en slant extra. Spel i NHL senare i livet inbringar ändå så mycket pengar, så ett år hit och dit kvittar.
Och jag har ingen aning om när Josefson sa att han lovade att stanna, men jag vet att han säger det i någon spelarintervju med DIFTV samt att han gjorde det minst två gånger i intervjuer med Marie Hallman samt att han sa det till Sportbladets reportrar. Jag har ingen större lust att tillbringa tid åt att leta efter intervjuer, utan de flesta minns nog mer än väl att Josefson lovade ett och annat flera gånger.
Sedan så är det ju märkligt att du som Djurgårdare i princip enbart ser till spelarnas bästa. Jag skiter egentligen blanka fan i hur det går för killar som Mika och Josefson i NHL. Allt som jag bryr mig om är att Djurgården som förening ska bemötas med respekt av våra egna spelare, och inte bli lovade ett och annat för att spelarna sedan ska dra på löpande band. Krüger kommer jag följa i NHL då jag känner mycket tacksamhet för hans prestationer i Djurgårdströjan, men jag får inga sådana känslor för killar som bara ser dollartecknet och drar så snabbt som möjligt.
Och jag har ingen aning om när Josefson sa att han lovade att stanna, men jag vet att han säger det i någon spelarintervju med DIFTV samt att han gjorde det minst två gånger i intervjuer med Marie Hallman samt att han sa det till Sportbladets reportrar. Jag har ingen större lust att tillbringa tid åt att leta efter intervjuer, utan de flesta minns nog mer än väl att Josefson lovade ett och annat flera gånger.
Sedan så är det ju märkligt att du som Djurgårdare i princip enbart ser till spelarnas bästa. Jag skiter egentligen blanka fan i hur det går för killar som Mika och Josefson i NHL. Allt som jag bryr mig om är att Djurgården som förening ska bemötas med respekt av våra egna spelare, och inte bli lovade ett och annat för att spelarna sedan ska dra på löpande band. Krüger kommer jag följa i NHL då jag känner mycket tacksamhet för hans prestationer i Djurgårdströjan, men jag får inga sådana känslor för killar som bara ser dollartecknet och drar så snabbt som möjligt.
- SkönaDjurgårn
Men ni fattar ju inte. Som jag uppfattar det sa retar ni er pa vad spelarna SAGER. For mig spelar inte det sa stor roll, jag lagger inte sa stor vikt vid det. Alla unga spelare vill till NHL och det som hander, det hander.
Och jag forstar att du inte orkar leta lankar, det hade inte jag heller orkat. Men sa vitt jag vet sa lovade inte Jacob ett skit, det dar har blivit en forummyt. Ratta mig om jag har fel. Han sade ungefar som Mika gor nu och det har omvandlats till att han "lovade".
Kruger var ju ett foredome, javisst. Men jag har starka kanslor for Jacob och Mika m.fl. ocksa.
Sluta hoppa pa tonaringarna som kanske sagt nagot ord for mycket. Det ar val bristen pa regler det ar fel pa? T.ex. bristen pa feta overgangssummor m.m.
Fan att man ska behova forsvara varenda javla spelare hela tiden. Ni gnaller ju pa alla!
Stadion>> Ja precis, bra tolkat. Tomte. Exakt hur ska jag kunna paverka var t.ex. Mika spelar i host? Jag bryr mig om DIF precis lika mycket som alla andra har, men jag fattar inte varfor man maste halshugga en spelare som lever sin drom och drar? Ja, det ar samre for DIF, men vada?! Vad ska man gora? Jag har tom kopt Zibanejads troja for 3000kr sa han ligger mig varmt om hjartat, men hur ska jag kunna stoppa honom?! Och ska jag vara sur for att han vill till NHL?! Det ar alltsa bara hans uttalanden du retar dig pa? Da sager jag aterigen: ge fan i att lagga sa stor vikt i vad en tonaring sager i dessa lagen. De ar pressade fran alla hall och kanter och det de sager kan kanske tolkas eller lata fel.
Gor han fel for att NI tycker att han drar for tidigt? Gjorde Landeskog fel?
Och jag forstar att du inte orkar leta lankar, det hade inte jag heller orkat. Men sa vitt jag vet sa lovade inte Jacob ett skit, det dar har blivit en forummyt. Ratta mig om jag har fel. Han sade ungefar som Mika gor nu och det har omvandlats till att han "lovade".
Kruger var ju ett foredome, javisst. Men jag har starka kanslor for Jacob och Mika m.fl. ocksa.
Sluta hoppa pa tonaringarna som kanske sagt nagot ord for mycket. Det ar val bristen pa regler det ar fel pa? T.ex. bristen pa feta overgangssummor m.m.
Fan att man ska behova forsvara varenda javla spelare hela tiden. Ni gnaller ju pa alla!
Stadion>> Ja precis, bra tolkat. Tomte. Exakt hur ska jag kunna paverka var t.ex. Mika spelar i host? Jag bryr mig om DIF precis lika mycket som alla andra har, men jag fattar inte varfor man maste halshugga en spelare som lever sin drom och drar? Ja, det ar samre for DIF, men vada?! Vad ska man gora? Jag har tom kopt Zibanejads troja for 3000kr sa han ligger mig varmt om hjartat, men hur ska jag kunna stoppa honom?! Och ska jag vara sur for att han vill till NHL?! Det ar alltsa bara hans uttalanden du retar dig pa? Da sager jag aterigen: ge fan i att lagga sa stor vikt i vad en tonaring sager i dessa lagen. De ar pressade fran alla hall och kanter och det de sager kan kanske tolkas eller lata fel.
Gor han fel for att NI tycker att han drar for tidigt? Gjorde Landeskog fel?
Som någon var inne på så är det ju rimligen alla unga spelares (som har minsta ambition med sin karriär) dröm att komma till NHL och hela den biten. I Mikas fall blir det ju lite orättvist att hoppa på honom om han nu sagt att stanna och så visar det sig att Ottawa plockar honom (vilket man ju inte kan veta på förhand) som dels har en hel del svenskar i organisationen vilket ju är en fördel för en rookie som Mika men kanske framför allt så städade man undan en del på just centerpositionen vid deadline i våras vilket öppnar upp chansen för spel.
Förutsättningarna kan ju trots allt ändras men vi får väl se helt enkelt. Förhoppningsvis lånas han ut en säsong till oss vilket ju vore en perfekt lösning.
Förutsättningarna kan ju trots allt ändras men vi får väl se helt enkelt. Förhoppningsvis lånas han ut en säsong till oss vilket ju vore en perfekt lösning.
- SkönaDjurgårn
Salas, varfor tror du att det handlar om pengar? Om Mika drar till NHL redan i ar sa ar jag overtygad om att det till 99% handlar om att han ska fa spela i NHL. Pengar vet val han ocksa att han kommer tjana i framtiden under manga ar? Pengar tror jag inte han bryr sig ett dugg om nu faktiskt. NHL ar varldens basta liga och Elitserien ar en skitliga. Inse det. Sen att vi alskar Elitserien anda ar en annan sak.
Ludwig Blomstrand draftad av Vancouver i runda 4 som 120 spelare totalt. Claesson vald av Ottawa i runda 5 som 126 spelare totalt.
Kul att se att Djurgården som vanligt är det lag i Sverige som får flest draftade spelare.
Kul att se att Djurgården som vanligt är det lag i Sverige som får flest draftade spelare.
Verkar ju iallafall som Mika får sällskap... Ottawa plockade upp Fredrik Claesson oxo... verkar som man får börja hålla på Ottawa istället för Detroit framöver! :/
- SkönaDjurgårn
Haller med dig JiWe. Det ar for manga idioter har inne som vill hitta syndabockar hela tiden bara. Alla skall hangas, hogt eller lagt, for minsta skitgrej. Ingen verkar kunna satta sig in i andras situationer for fem ore.JiWe skrev:Som någon var inne på så är det ju rimligen alla unga spelares (som har minsta ambition med sin karriär) dröm att komma till NHL och hela den biten. I Mikas fall blir det ju lite orättvist att hoppa på honom om han nu sagt att stanna och så visar det sig att Ottawa plockar honom (vilket man ju inte kan veta på förhand) som dels har en hel del svenskar i organisationen vilket ju är en fördel för en rookie som Mika men kanske framför allt så städade man undan en del på just centerpositionen vid deadline i våras vilket öppnar upp chansen för spel.
- SkönaDjurgårn
Kul for Claesson! Tycker han gjorde en supersasong faktiskt, hoppas han fortsatter pa det inslagna sparet.
För tusan SkönaDjurgårn, det brukar ju vara en fröjd att läsa dina inlägg men nu gör det ont i ögonen. Har du köpt en dator utomlands med ett tangentbord utan prickar över ä, å, ö?SkönaDjurgårn skrev:Kul for Claesson! Tycker han gjorde en supersasong faktiskt, hoppas han fortsatter pa det inslagna sparet.

Ni som sågar Zibanejad, vad skulle han ha sagt/gjort i samband med draften för att ni skulle bli nöjda?
"Nej jag tänker inte försöka att slå mig in i Ottawa kommande säsong, jag har nämligen sagt att DIF är prioritet ett så vissa supportrar blir ledsna om jag gör mitt bästa på campen i juli, kanske att jag försöker på riktigt om ett år. Jag tvivlar dock på det då jag har ett tvåårskontrakt med DIF". Sedan drar han ner byxorna i ansiktet på Ottawas GM och visar den röd, gul, blå skölden han tatuerat in med texten "Fuck NHL" skrivet under.
Personligen skulle jag ha älskat det men 18-åringar som lagt ner all sin fritid på att bli bra hockeyspelare vill till NHL. Det är ytterst få spelare som har samma kärlek till sitt lag som vi supportrar har. Jag tror dock att Zibanejad stannar.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
SkönaDjurgårn skrev:Kul for Claesson! Tycker han gjorde en supersasong faktiskt, hoppas han fortsatter pa det inslagna sparet.
Så jävla överdrivet bra var han inte! Minns ingen boxplay i kvartsfinalen när han inte lyckades få ut pucken? och det resulterade med mål i arslet i slutsekunderna
Christian"Fimpen"Eklund är Djurgår'n