Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Shitkicker

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Shitkicker »

Scalzo ser såklart förbannat spännande ut men är på pappret en spelare jag knappast sett som en realistisk värvning för en allsvensk hockeyklubb. Varför han inte skulle ha ganska höga löneanspråk, högre än vi egentligen borde ha råd med om vi även tänkt skaffa oss en konkurrenskraftig förstemålvakt, förstår jag inte riktigt. Men visst, kan Scalzo plockas in till rimlig kostnad så..kör i vind. Jag hoppas bara att inte den "välinformerade källan" som läcker uppgifter är den det brukar vara när rödhöken får tips om spelare som påstås vara på väg till Djurgårn. D.v.s. den pratglade f.d. Tv3-mannen som bestämt hävdade att både Fredrik Ericson och Alexander Bonsaksen skulle kontrakteras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Shitkicker skrev:Scalzo ser såklart förbannat spännande ut men är på pappret en spelare jag knappast sett som en realistisk värvning för en allsvensk hockeyklubb. Varför han inte skulle ha ganska höga löneanspråk, högre än vi egentligen borde ha råd med om vi även tänkt skaffa oss en konkurrenskraftig förstemålvakt, förstår jag inte riktigt. Men visst, kan Scalzo plockas in till rimlig kostnad så..kör i vind. Jag hoppas bara att inte den "välinformerade källan" som läcker uppgifter är den det brukar vara när rödhöken får tips om spelare som påstås vara på väg till Djurgårn. D.v.s. den pratglade f.d. Tv3-mannen som bestämt hävdade att både Fredrik Ericson och Alexander Bonsaksen skulle kontrakteras.
Madhawk har väl rätt hög träffsäkerhet dock? Ericson var hans namn men Bonsaksen var Grönvitasumo. I övrigt så tror jag han prickat rätt i typ 90% av fallen kring DIF. (Nu har han ju inte heller påstått att Scalzo ska vara KLAR, bara att Djurgården vill värva honom) Jag tror inte heller han påstod att Ericsson skulle vara klar, bara att han fanns på radarn satt säga.
Expert.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

SirDIFalot skrev:
Shitkicker skrev:Scalzo ser såklart förbannat spännande ut men är på pappret en spelare jag knappast sett som en realistisk värvning för en allsvensk hockeyklubb. Varför han inte skulle ha ganska höga löneanspråk, högre än vi egentligen borde ha råd med om vi även tänkt skaffa oss en konkurrenskraftig förstemålvakt, förstår jag inte riktigt. Men visst, kan Scalzo plockas in till rimlig kostnad så..kör i vind. Jag hoppas bara att inte den "välinformerade källan" som läcker uppgifter är den det brukar vara när rödhöken får tips om spelare som påstås vara på väg till Djurgårn. D.v.s. den pratglade f.d. Tv3-mannen som bestämt hävdade att både Fredrik Ericson och Alexander Bonsaksen skulle kontrakteras.
Madhawk har väl rätt hög träffsäkerhet dock? Ericson var hans namn men Bonsaksen var Grönvitasumo. I övrigt så tror jag han prickat rätt i typ 90% av fallen kring DIF. (Nu har han ju inte heller påstått att Scalzo ska vara KLAR, bara att Djurgården vill värva honom) Jag tror inte heller han påstod att Ericsson skulle vara klar, bara att han fanns på radarn satt säga.
Ja, jag tycker absolut att mrmadhawk är omdömesgill och försiktig med spekulationer. Men alla hans källor är inte det. Låt mig vara övertydlig då det verkar som om du inte helt förstod vad jag ville ha sagt. Jag hävdar, efter att ha gjort lite efterforskningar, att det med stor sannolikhet är Håkan Södergren som är upphovsman till många rykten om spelare som är på väg in till DIF, oavsett var dessa rykten publiceras. Och Håkans omdöme är jag faktiskt inte riktigt lika imponerad av, kort sagt tycker jag att han ofta snackar en hel del skit.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Shitkicker skrev:
SirDIFalot skrev:
Ja, jag tycker absolut att mrmadhawk är omdömesgill och försiktig med spekulationer. Men alla hans källor är inte det. Låt mig vara övertydlig då det verkar som om du inte helt förstod vad jag ville ha sagt. Jag hävdar, efter att ha gjort lite efterforskningar, att det med stor sannolikhet är Håkan Södergren som är upphovsman till många rykten om spelare som är på väg in till DIF, oavsett var dessa rykten publiceras. Och Håkans omdöme är jag faktiskt inte riktigt lika imponerad av, kort sagt tycker jag att han ofta snackar en hel del skit.
Okej, i det här fallet så vet jag att Södergren inte är källan dock. Vet inte ens hur mycket han skulle få reda på? Han befinner sig inte på kansliet och är inte en del av styrelsen och verkar inte vara typen som skulle läcka till MrMadhawk. Men jag kan ha fel.
Expert.
Användarvisningsbild
XantE

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av XantE »

pulverapa skrev:"Fansen har varit på mig hela tiden" gråter Klubertanz. Vad tror han efter sin katastrofsäsong... Jag blir så jävla förbannad när jag hör honom. Kan han inte lämna klubben på ett snyggt sätt och hylla supportrarna som var där och bevittnade katastrofen? "Fansen har varit på mig"... Lite krav måste man ju få ställa. Kyle, please, do not ever return to Djurgårdens IF.
alla bögar gråter ut i media
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

XantE skrev:
pulverapa skrev:"Fansen har varit på mig hela tiden" gråter Klubertanz. Vad tror han efter sin katastrofsäsong... Jag blir så jävla förbannad när jag hör honom. Kan han inte lämna klubben på ett snyggt sätt och hylla supportrarna som var där och bevittnade katastrofen? "Fansen har varit på mig"... Lite krav måste man ju få ställa. Kyle, please, do not ever return to Djurgårdens IF.
Hallman hävdar dock att Kyle faktiskt varit hotad, och det var därför DIF avstod att spela honom de sista matcherna i KS.
Hon verkade bombsäker på sin sak.

Angående Håkan Södergren och rykten: där är jag sjukt skeptisk, tror inte han får reda på ett skit...lite mer insatt i norska spelare (efter hans engagemang där över) men annars tror jag han är precis lika insatt som en själv, och således är jag väldigt tveksam till att han försöker sprida några som helst rykten.. vad baserar du egentligen dina misstankar på där, Shitkicker?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
XantE skrev:
Hallman hävdar dock att Kyle faktiskt varit hotad, och det var därför DIF avstod att spela honom de sista matcherna i KS.
Hon verkade bombsäker på sin sak.

Angående Håkan Södergren och rykten: där är jag sjukt skeptisk, tror inte han får reda på ett skit...lite mer insatt i norska spelare (efter hans engagemang där över) men annars tror jag han är precis lika insatt som en själv, och således är jag väldigt tveksam till att han försöker sprida några som helst rykten.. vad baserar du egentligen dina misstankar på där, Shitkicker?
Trist då det garanterat påverkade Kyles prestation negativt.

Tyvärr ger sånt också riktigt dåligt med reklam för Djurgården Hockey. Ser inte bra ut för spelare som överväger en flytt till Djurgården.
Expert.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

SirDIFalot. Har du träffat Håkan någon gång? Har du träffat honom när han har fått ett par järn innanför västen? Hans käft går som en kulspruta. Nu tycker jag egentligen på intet vis illa om Håkan, inte som människa och absolut inte som hockeyspelare men jag vet att han ibland är väldigt snackesalig och lätt översocial.

Tror faktiskt det är allmänt känt och t.o.m. någonstans offentliggjort i skrift att det de facto var han som var upphov till ryktet om Bonsaksen och när det gäller Fredrik Ericson så..tja, Håkan var tränare i Ericsons norska klubb förra året. Ett ganska starkt indicium på vem som kopplade ihop DIF med honom, och vem som var mrmadhawks källa vill jag hävda. Avslutningsvis, och jag tänker inte utveckla saken ytterligare, men jag har en del känningar i hockeysverige och alla säger ungefär samma sak - Håkan gör gärna en höna av en fjäder och pratar vitt och brett om alla spelare som kan vara på väg till oss. Tror inte heller jag att Håkan har någon direkt insyn i ledningens göranden, men att han har nära kontakt med nyckelpersoner som i sin tur har insiderinformation, ja så mycket vet jag.

Jag tar dig däremot gärna på orden om du garanterar att denna värvning inte är Södergrens fantasifoster. Menar dock fortfarande att den egentligen känns något orealistisk; det handlar om en spelare som borde kunna få ett hyfsat attraktivt kontrakt i DEL, eller Schweiz snarare än att tvingas åka och spela bortamatcher i Borås, men han kanske är less på gökur och alper, vad fan vet jag.
Bresse

Inlägg av Bresse »

Ganska svårt att spekulera i hur mycket/lite pengar vi har kvar att spendera, ryktades ju tidigt om utomstående finansiärer som skulle skjuta in en del. Men var kanske bara ett tomt rykte.
fillefilander

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av fillefilander »

Har inte sett senaste sidornas snack ang transatlanten. Men jag har en källa som är rätt säker på att det är Tom Preissing. Han har blivit erbjuden en annan Svensk klubb, som har fullt med icke EU-spelare. Det är väl bara att hoppas på att det stämmer och att vi landar honom. Ser intressant ut.

Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av SirDIFalot »

fillefilander skrev:Har inte sett senaste sidornas snack ang transatlanten. Men jag har en källa som är rätt säker på att det är Tom Preissing. Han har blivit erbjuden en annan Svensk klubb, som har fullt med icke EU-spelare. Det är väl bara att hoppas på att det stämmer och att vi landar honom. Ser intressant ut.

Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
Det tycker jag låter mycket osannolikt.
Expert.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Att få Scalzo känns på förhand (eliteprospects scouting) riktigt bra! Hoppas Hoppas!

Scalzo, Ljungh och en målvakt. Får man drömma lite är det väl Backlund men känns lite för bra 8)
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

-daniel- skrev:Vad baserar du egentligen dina misstankar på där, Shitkicker?
Sorry, råkade missa ditt inlägg.

Jag har egentligen svarat redan, men jag baserar det väl på en kombination av saker. Helt säkra uppgifter om att det var han som var källan när det gällde Bonsaksen. + Starka indikationer på att han var källan i fallet Fredrik Ericson. + Trovärdiga vittnesmål om att Håkan gärna pratar hockeyrykten med "bloggare" och journalister. + Egna iakttagelser. Nåt sånt.

Det är ju ingen big deal, egentligen. Jag tycker verkligen inte att jag anklagar honom för något allvarligt eller så. Förmodligen är han väl bara som forumets medlemmar intresserad av vilka som faktiskt hamnar i vår favoritklubb, och gillar att prata och diskutera detta. Helt mänskligt.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Hasek är ju taggad på come back.. Är vi taggade på Hasek? :)
Frajn

Inlägg av Frajn »

Lite nytt om Sillen från sumo:

"Du syftar på att du drar över Atlanten?
- Ja precis. Det är det jag och min agent försöker hitta en lösning på just nu. Så det är det jag hoppas på.

Intresset från Rögle. Var det konkret?
- När jag snackade med min agent så var där några lag som hade anmält sitt intresse och Rögle var ett av lagen. Skulle det inte bli något där borta så får man se vad det finns för alternativ.

Allsvenskan är du väl för bra för, eller kan det vara ett alternativ?
- Haha, det vet man inte, säger Cehlin ödmjukt."

Hoppas att han drar över, han behöver helt klart ett miljöombyte enligt mig. Vill inte se honom i något annat lag i ES men heller inte i DIF nästa säsong så det vore en bra lösning tycker jag.
Ur spår bönder!
Låst