Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Mika har väl ett år kvar på gymnasiet?
Det är en sak som borde kunna påverka hans beslut att stanna kvar här ett år till. Att gå klart gymnasiet och få ett slutbetyg borde vara en stark anledning till att stanna i Sverige.
Om något skulle hända en spelare och han inte skulle kunna fortsätta med hockeyn är det bra om han har gått ut gymnasiet och då har möjlighet att göra något annat.
Det är en sak som borde kunna påverka hans beslut att stanna kvar här ett år till. Att gå klart gymnasiet och få ett slutbetyg borde vara en stark anledning till att stanna i Sverige.
Om något skulle hända en spelare och han inte skulle kunna fortsätta med hockeyn är det bra om han har gått ut gymnasiet och då har möjlighet att göra något annat.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tror tyvärr inte det spelar in så värst mycket, ett gymnasiebetyg kan man få genom att läsa in kurser i efterhand. Men man kan ju alltid greppa efter halmstrån och hoppas...Wainscotting skrev:Mika har väl ett år kvar på gymnasiet?

-
Det har ju blivit svårare att läsa in efteråt, men som sagt hoppas kan man ju alltid. Tillräckligt många halmstrån ger en hel stack.-daniel- skrev:Tror tyvärr inte det spelar in så värst mycket, ett gymnasiebetyg kan man få genom att läsa in kurser i efterhand. Men man kan ju alltid greppa efter halmstrån och hoppas...Wainscotting skrev:Mika har väl ett år kvar på gymnasiet?

”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
- starvin_marwin
My bad! Jävligt kul dock, alltid gillat Jets.carne skrev:Det blev klart inatt att Winnipeg Jets blir namnet.starvin_marwin skrev: De kommer inte att heta Winnipeg Jets och inte ha samma tröjor tyvärr, som jag förstått det kommer namnet att vara Manitoba istället för Winnipeg och vad det blir istället för Jets är inte spikat..
Jävla Ottawa, och jävla NHL. Kan inte deras pissiga liga bara dra åt helvette?
Nu lär Mika lämna precis i sista stund och förstöra alla våra chanser att ta in en ersättare. Bara att gratulera Mika, men jag kommer bli riktigt förbannad på honom om han drar. Då är han en lika falsk person som Josefson. Kan inte bara packet stå för sina ord istället för att lura en hel förening med tillhörande fans? Vidrigt är ordet.
Nu lär Mika lämna precis i sista stund och förstöra alla våra chanser att ta in en ersättare. Bara att gratulera Mika, men jag kommer bli riktigt förbannad på honom om han drar. Då är han en lika falsk person som Josefson. Kan inte bara packet stå för sina ord istället för att lura en hel förening med tillhörande fans? Vidrigt är ordet.
Lugna dej med att säga att det är falska personer. Skulle gärna vilja se dig stå där nydraftad som topp-6 i första rundan och säga : Nej jag har sagt i media att jag ska stanna i Djurgården.Salas skrev:Jävla Ottawa, och jävla NHL. Kan inte deras pissiga liga bara dra åt helvette?
Grabben är 18 år och vet väl knappt ut eller in på sig själv just nu. Jag hoppas givetvis att han stannar i DIF, men slår han sig in i NHL så är jag den förste att gratulera.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Felet var att han ställde sig och smörade för oss fans i media så fort han bara kunde, och står man inte för ett skit av det man säger till oss fans så ges inget gott omdöme om personen i fråga till mig i alla fall.Billx skrev:Lugna dej med att säga att det är falska personer. Skulle gärna vilja se dig stå där nydraftad som topp-6 i första rundan och säga : Nej jag har sagt i media att jag ska stanna i Djurgården.
Grabben är 18 år och vet väl knappt ut eller in på sig själv just nu. Jag hoppas givetvis att han stannar i DIF, men slår han sig in i NHL så är jag den förste att gratulera.
Hade jag varit i hans situation så hade jag aldrig smörat från första början genom att ge ut löften som förmodligen inte hålls. Jag står för mina ord, och lovar jag något så är det något som jag får leva med vare sig jag vill det eller inte, att smita undan är bara fegt. Därför lovar jag sällan saker och ting, och det bästa och givna svaret för alla juniorer när frågan om man lämnar efter säsongen är: "Vi får se, jag kan tyvärr inte lova något. Jag älskar Djurgården men NHL är en dröm och får jag chansen så är det mycket möjligt att jag tar den om jag känner mig redo".
Att NHL är en dröm förstår jag mycket väl, men lovar man något inför fansen så får man stå för sitt ord, speciellt med tanke på att Zibanejad är tänkt att ta en betydande roll laget nästa säsong.
Ja absolut förstår jag vad du menar, jag håller även med. Det enda jag menar är att han är 18 år och att han knappt själv vet vad han heter eller vad han säger. Han är 18 år och lever drömmen, så att han skulle vara en falsk person håller jag inte riktigt med om. Men samtidigt så borde han tänka sig för innan han uttalar sig sådär som han gör, givetvis. Jag förstår vad du menar, du förstår vad jag menar?Salas skrev:Felet var att han ställde sig och smörade för oss fans i media så fort han bara kunde, och står man inte för ett skit av det man säger till oss fans så ges inget gott omdöme om personen i fråga till mig i alla fall.Billx skrev:Lugna dej med att säga att det är falska personer. Skulle gärna vilja se dig stå där nydraftad som topp-6 i första rundan och säga : Nej jag har sagt i media att jag ska stanna i Djurgården.
Hade jag varit i hans situation så hade jag aldrig smörat från första början genom att ge ut löften som förmodligen inte hålls. Jag står för mina ord, och lovar jag något så är det något som jag får leva med vare sig jag vill det eller inte, att smita undan är bara fegt. Därför lovar jag sällan saker och ting, och det bästa och givna svaret för alla juniorer när frågan om man lämnar efter säsongen är: "Vi får se, jag kan tyvärr inte lova något. Jag älskar Djurgården men NHL är en dröm och får jag chansen så är det mycket möjligt att jag tar den om jag känner mig redo".
Att NHL är en dröm förstår jag mycket väl, men lovar man något inför fansen så får man stå för sitt ord, speciellt med tanke på att Zibanejad är tänkt att ta en betydande roll laget nästa säsong.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Givetvis förstår jag vad du menar, men jag tycker ändå inte att hans skitsnack är försvarbart på grund av att han är ung. Som ishockeyspelare så bär man ett stort ansvar i föreningens namn, och han är gammal nog för att tänka själv. Han lever en dröm, absolut, men han har trots det ett stort ansvar och måste tänka innan han levererar onödiga kommentarer som han inte själv står för. Jag är ett år äldre än Zibanejad, och det existerar inte i min värld att säga saker som jag inte står för.Billx skrev:Jag förstår vad du menar, du förstår vad jag menar?
Det enda som skiljer Zibanejad från Josefson är att Mika dock var tillräckligt rakryggad för att säga att hans åsikt var annorlunda än vad han sa, och det får man väl ändå tacka honom för. Djurgården har säkert redan nu börjat leta en ersättare, och den chansen hade Josefson eliminerat fullständigt när han, feg och ful som han var, ändrade sin åsikt i sista sekund.
Men om jag ska vara ärlig så vet jag inte riktigt om det är Mika som jag är förbannad på i grund och botten. Det är NHL och NHL-avtalet som går mig på nerverna, och i ett desperat tillstånd så letar man väl efter varje litet påverkbart halmstrå att bli irriterad på.
Jag hoppas innerligt att Mika stannar, men något säger mig att han är helt inställd på spel i Nordamerika nästa säsong, och jag hoppas att han är rakryggad nog för att bestämma sig inom kort istället för att dra ut på processen. Siktar han på spel i NHL så får han skriva ett kontrakt omedelbart enligt mig så att vi får ersättning och kan värva en fullt duglig ersättare, för att det är det enda rätta i hans situation om han älskar Djurgården som han påstår sig göra.
- DIF_Soldier
Det bådar ju inte gott med tanke på att hans youth team är aik och att han är religiös 
Hursomhelst är jag lite inne på Salas linje här. Mika vet sin betydelse för oss och det är skitsnack att han är ung, det har ingenting med nåt att göra. Han är mogen att ta egna beslut och vet EXAKT vad de innebär.

Hursomhelst är jag lite inne på Salas linje här. Mika vet sin betydelse för oss och det är skitsnack att han är ung, det har ingenting med nåt att göra. Han är mogen att ta egna beslut och vet EXAKT vad de innebär.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Det vi alla kan vara överens om är att DIF borde kunna kräva ett tämligen snabbt beslut. Efter den här campen i slutet av månaden, allra senast, borde man kunna få ett svar som man kan lita på till 110%.
Jag hoppas dock fortfarande på en kontraktskrivning med Ottawa och sen utlåning 1 säsong.
Jag hoppas dock fortfarande på en kontraktskrivning med Ottawa och sen utlåning 1 säsong.
- SkönaDjurgårn
Salas, jag ska ge dig ett tips som kommer underlätta dina framtida år som hockeysupporter.
"Vi får se, jag kan tyvärr inte lova något. Jag älskar Djurgården men NHL är en dröm och får jag chansen så är det mycket möjligt att jag tar den om jag känner mig redo".
ALLA svenska juniorer känner, tycker och tänker exakt så här. Punkt. Sen om de babblar om något annat (som vi också tolkar, vrider och vänder på) så är iaf dina egna kursiva ord deras grundliga tankar. Sen händer det som händer och vi kan bara sitta och se på. Och hoppas.
Jag tycker varken Jacob eller Mika gör fel, däremot borde man kunna kräva snabbare beslut och högre utbildningsersättning för spelarna som skeppas till NHL.
"Vi får se, jag kan tyvärr inte lova något. Jag älskar Djurgården men NHL är en dröm och får jag chansen så är det mycket möjligt att jag tar den om jag känner mig redo".
ALLA svenska juniorer känner, tycker och tänker exakt så här. Punkt. Sen om de babblar om något annat (som vi också tolkar, vrider och vänder på) så är iaf dina egna kursiva ord deras grundliga tankar. Sen händer det som händer och vi kan bara sitta och se på. Och hoppas.
Jag tycker varken Jacob eller Mika gör fel, däremot borde man kunna kräva snabbare beslut och högre utbildningsersättning för spelarna som skeppas till NHL.
Jag tycker då rakt inte att Josefesson agerande var vare sig smart eller okej.
Däremot kan man tycka att DIF borde gå in och skydda spelarna bättre mot media rent generellt
Det borde inte krävas många timmars mediaträning för att få en ung spelare att inse hur man skall och inte skall uttala sig.
Är man dessutom det minsta osäker är det ju bara att hålla käft och säga inga kommentarer.
I övrigt är jag också inne på vikten att få snabbt besked från Mika, tyvärr tror jag dock inte så blir fallet och hur vi kan ha gått med på ett avtal som tillåter em NHL klubb att plocka in en spelare så sent som inne i augusti är obegripligt.
Däremot kan man tycka att DIF borde gå in och skydda spelarna bättre mot media rent generellt
Det borde inte krävas många timmars mediaträning för att få en ung spelare att inse hur man skall och inte skall uttala sig.
Är man dessutom det minsta osäker är det ju bara att hålla käft och säga inga kommentarer.
I övrigt är jag också inne på vikten att få snabbt besked från Mika, tyvärr tror jag dock inte så blir fallet och hur vi kan ha gått med på ett avtal som tillåter em NHL klubb att plocka in en spelare så sent som inne i augusti är obegripligt.
- -daniel-
Ja, det mest frustrerande är ovissheten. Blir fullständigt uppgiven på det... Men jag tror att man har en så pass bra dialog med Mika & agenten att jag hoppas det kommer gå att få fram ett slutgiltigt besked inom rimlig tid.
Annars undrar jag hur det ser ut för John Norman; helt sjukt om inte han blir draftad. Finns det ens några rykten runt honom? Fredrik Claesson borde väl ha en rimlig chans i de lägre rundorna också?
Annars undrar jag hur det ser ut för John Norman; helt sjukt om inte han blir draftad. Finns det ens några rykten runt honom? Fredrik Claesson borde väl ha en rimlig chans i de lägre rundorna också?
Jag tror att Norman blir tingad sent i tredje. Men vore en dröm om han inte blir det. Då kan han lira hela karriären i Djurgår'n!