Har ärligt talat väldigt svårt att tro det var motivationsbrist som gjorde att Mika inte lyckades... tror snarare att det vart en åt helvetes stor mental press. Att som 18-åring komma tillbaka till ett söndertrasat lag och få på sig någon stämpel att man skall vara frälsare, samtidigt som Ottawa-coacherna nagelfar varenda millimeter av hans insatser på isen kan inte vara direkt enkelt.JohanPez skrev:Precis, Zibbe spelade här istället för NHL. Åberg spelar här för att komma till NHL. Grym skillnad.Metal Machine skrev:Större under har skett...BOMBOM BOUCHARD skrev:Instämmer med Daniel.-daniel- skrev:Men det är just det som är charmen med det här; man ser olika saker.SkönaDjurgårn skrev: Oj, här håller jag verkligen inte med dig Daniel.
Låter som jag dissar Pontus vilket inte alls är fallet. Men jag tycker inte riktigt han bidrar med så väldigt mycket annat än en duktigt vass bössa, han är ju dock som sagt ung så han kommer nog utvecklas. Just potentialen för våra unga spelare att utvecklas i Hockeyallsvenskan tror jag är betydligt större än i Elitserien, vilket blir spännande att följa.
Han "slog igenom" i inledningen av säsongen med ett par baljor. Sedan tycker jag han försvann rätt rejält i matcherna efter det. (ja, även innan skadorna).
Sedan har man Zibbes utveckling färskt i minne. Blev rejält uppskriven för att sedan inte alls leva upp till förväntningarna.
Att Åberg ska smälla in 20-talet mål i HA kan hända. Men det är långt ifrån någon väntat utveckling. Så ser jag det, sedan har jag gärna fel i detta fall.
Dessutom känns det fel att jämföra honom med Zibbe. Den senare ville vidare till NHL och såg spel i Djurgården som ett bakslag, en jobbig plikt. Åberg är nog sugen på att visa vad han går för här hemma. Han är säkerligen inte nöjd med sin säsongsavslutning och lär därför ha stor revanchlusta. Åberg kommer sannolikt att vara motiverad - det var inte Zibbe.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
läser här varje dag men missat/glömt det helt. Dock är det väll inte officiellt än?Mattebo skrev:Lugnt, han signade med dem för 2 veckor sedan. Barahaak skrev:/såg att det redan står på första sidan!
Sorry.
- SkönaDjurgårn
Japp, its all good. Jag skrev såklart inte som nån kritik till dig utan bara att jag såg annorlunda på Pontus. Det verkar överlag vara lite spridda åsikter om honom. Inte Tim-klass på meningsskiljaktigheterna dock, tror jag.-daniel- skrev:Men det är just det som är charmen med det här; man ser olika saker.SkönaDjurgårn skrev: Oj, här håller jag verkligen inte med dig Daniel.
Låter som jag dissar Pontus vilket inte alls är fallet. Men jag tycker inte riktigt han bidrar med så väldigt mycket annat än en duktigt vass bössa, han är ju dock som sagt ung så han kommer nog utvecklas. Just potentialen för våra unga spelare att utvecklas i Hockeyallsvenskan tror jag är betydligt större än i Elitserien, vilket blir spännande att följa.

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Skulle det vara så kommer Zibbe få oerhört svårt i sin karriär.Metal Machine skrev:Större under har skett...BOMBOM BOUCHARD skrev:Instämmer med Daniel.-daniel- skrev:Men det är just det som är charmen med det här; man ser olika saker.SkönaDjurgårn skrev: Oj, här håller jag verkligen inte med dig Daniel.
Han "slog igenom" i inledningen av säsongen med ett par baljor. Sedan tycker jag han försvann rätt rejält i matcherna efter det. (ja, även innan skadorna).
Sedan har man Zibbes utveckling färskt i minne. Blev rejält uppskriven för att sedan inte alls leva upp till förväntningarna.
Att Åberg ska smälla in 20-talet mål i HA kan hända. Men det är långt ifrån någon väntat utveckling. Så ser jag det, sedan har jag gärna fel i detta fall.
Dessutom känns det fel att jämföra honom med Zibbe. Den senare ville vidare till NHL och såg spel i Djurgården som ett bakslag, en jobbig plikt. Åberg är nog sugen på att visa vad han går för här hemma. Han är säkerligen inte nöjd med sin säsongsavslutning och lär därför ha stor revanchlusta. Åberg kommer sannolikt att vara motiverad - det var inte Zibbe.
Åka omkring som 18-åring och tjura över att spela Elitserien, jo jag tackar.....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Sånt som händer, I guess. Jodå, 12:e maj blev det officiellt.haak skrev:läser här varje dag men missat/glömt det helt. Dock är det väll inte officiellt än?Mattebo skrev:Lugnt, han signade med dem för 2 veckor sedan. Barahaak skrev:/såg att det redan står på första sidan!
Sorry.
http://www.haie.de/index.php?type=artic ... cleId=6217
-
Daniel: Det är nog en starkt bidragande orsak också. Som dessutom skiljer honom från Pontus ytterligare.
Fast sånt där lär man sig hantera med åldern. Unga spelare har en tendens att gräva ner sig när det går emot, ty de är inte vana vid situationen. Det var tydligt att han hade siktet inställt på NHL och därför måste ha sett ES som ett misslyckande. Så hade nog jag känt i den åldern.BOMBOM BOUCHARD skrev:Skulle det vara så kommer Zibbe få oerhört svårt i sin karriär.Metal Machine skrev:Större under har skett...BOMBOM BOUCHARD skrev:Instämmer med Daniel.-daniel- skrev:Men det är just det som är charmen med det här; man ser olika saker.SkönaDjurgårn skrev: Oj, här håller jag verkligen inte med dig Daniel.
Åka omkring som 18-åring och tjura över att spela Elitserien, jo jag tackar.....
- Tobyaxelsson
http://mrmadhawk.se/2012/may/backen-som ... jagar.html
Någon som har nån koll på Mario Scalzo som MrMadhawk pratar om?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11512
För det är Djurgården som får mig att le!
- SirDIFalot
Spelade man VM för Kanada senast ifjol och har gjort sådär mycket poäng tidigare i karriären håller man nog garanterat som PP-back i Allsvenskan.Tobyaxelsson skrev:http://mrmadhawk.se/2012/may/backen-som ... jagar.html
Att han hade en svag säsong ifjol tycker jag inte vi ska gnälla över. Det är nog det enda som gör att vi skulle kunna värva honom. Om det nu stämmer.
Expert.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Det och att han är den enda tillsammans med Hendry som ej har NHL-meriter har jag för mig.SirDIFalot skrev:Spelade man VM för Kanada senast ifjol och har gjort sådär mycket poäng tidigare i karriären håller man nog garanterat som PP-back i Allsvenskan.Tobyaxelsson skrev:http://mrmadhawk.se/2012/may/backen-som ... jagar.html
Att han hade en svag säsong ifjol tycker jag inte vi ska gnälla över. Det är nog det enda som gör att vi skulle kunna värva honom. Om det nu stämmer.
- -daniel-
Scalzo verkar väldigt, väldigt spännande tycker jag. Gillar iofs inte att han beskrivs som skakig i defensiven, men frågan är om det verkligen är så illa.
- SirDIFalot
Undra om Timmy får ta en defensiv roll brevid Scalzo eller om man sätter Grantathen med Scalzo. Tycker det känns mest naturligt att sätta honom med Timmy. Sedan sätter man Granath med Lidas.
Expert.
Scalzo. Intressant namn -- helt okänt för mig. Tittar man bara på stats så ser det helt OK ut även om jag personligen gärna ser fler utvisningsminuter på min dröm-transatlant. 1.78 är heller inga önskemått, men vi får se hur det artar sig vartefter. Allt sitter inte i yttermåtten.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Varför just utvisningsminuter? Det är ju ingen bra grej direkt. Om man vill ha en monsterfysisk back så får man väl köpa några minuter i båset men det är ju knappast en bra sak om han tickar över 90-100 minuter?sensei skrev:Scalzo. Intressant namn -- helt okänt för mig. Tittar man bara på stats så ser det helt OK ut även om jag personligen gärna ser fler utvisningsminuter på min dröm-transatlant. 1.78 är heller inga önskemått, men vi får se hur det artar sig vartefter. Allt sitter inte i yttermåtten.
Scalzo är nog ingen fysiskt spelande back överhuvudtaget. Men är nog det bästa vi kan få när det handlar om PP-kvalité.
Expert.
Nja 90-100 är väl lite väl men nog vill jag ha lite mer ofin back som kanske inte är så fin i kanten vid eget mål. Ofta syns det i PIM-kolumnen.SirDIFalot skrev:Varför just utvisningsminuter? Det är ju ingen bra grej direkt. Om man vill ha en monsterfysisk back så får man väl köpa några minuter i båset men det är ju knappast en bra sak om han tickar över 90-100 minuter?sensei skrev:Scalzo. Intressant namn -- helt okänt för mig. Tittar man bara på stats så ser det helt OK ut även om jag personligen gärna ser fler utvisningsminuter på min dröm-transatlant. 1.78 är heller inga önskemått, men vi får se hur det artar sig vartefter. Allt sitter inte i yttermåtten.
Scalzo är nog ingen fysiskt spelande back överhuvudtaget. Men är nog det bästa vi kan få när det handlar om PP-kvalité.
Sen har jag fått för mig att det är enklare att "tämja" burdusa backar till att ta smartare utvisningar, än att tuffa till allt för snälla spelare.
Hade lite förhoppning på en på pappret tuffare transatlant.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Jag kan tycka att vi saknar en PP-back och tar därför hellre en Scalzo än en mer defensiv typ just nu.sensei skrev:Nja 90-100 är väl lite väl men nog vill jag ha lite mer ofin back som kanske inte är så fin i kanten vid eget mål. Ofta syns det i PIM-kolumnen.SirDIFalot skrev:Varför just utvisningsminuter? Det är ju ingen bra grej direkt. Om man vill ha en monsterfysisk back så får man väl köpa några minuter i båset men det är ju knappast en bra sak om han tickar över 90-100 minuter?sensei skrev:Scalzo. Intressant namn -- helt okänt för mig. Tittar man bara på stats så ser det helt OK ut även om jag personligen gärna ser fler utvisningsminuter på min dröm-transatlant. 1.78 är heller inga önskemått, men vi får se hur det artar sig vartefter. Allt sitter inte i yttermåtten.
Sen har jag fått för mig att det är enklare att "tämja" burdusa backar till att ta smartare utvisningar, än att tuffa till allt för snälla spelare.
Hade lite förhoppning på en på pappret tuffare transatlant.
För övrigt plus i kanten att Scalzo är dubbelpassare.
Expert.