Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
18DIF91
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av 18DIF91 »

DIF_Soldier skrev:Krüger
Josefson
Zibanejad

Tre centrar på tre år. Snart också Weigel. Vad fan är meningen med en bra junisverksamhet när man blir misshandlad av NHL-klubbarna?

Blir så JÄVLA trött

Vem ersätter Mika? VEM?

Jag har funderat lite i samma banor.

Är ju något som talar för en europeisk större liga så där kan bli mer pengar i potten och lättare för lagen att behålla spelare genom att erbjuda dem större summor.

Och vem som ersätter Mika har jag ingen aning om, jag hoppas iofs fortfarande att han stannar denna säsong för DIF, även om han nu sagt att han skall försöka ta en plats i Senators direkt.

Läste någonstans om att Svenska Hockeyförbundet hade planer eller funderingar på att införa ett vite om en spelare gick över till NHL innan han var fyllda 22, frågan är om man inte borde göra tvärt om och erbjuda en bonus till de spelare som stannar kvar istället även om de fått chansen.
Alltid Oavsett.
Highwind

Inlägg av Highwind »

18DIF91 skrev:Jo, han sa att han skulle försöka ta en plats för Ottawa direkt.

Dock verkar Senators inte ha något emot att han spelar i elitserien ett år till heller, så helt nattsvart verkar det inte vara.
Mika verkar minst sagt lite rörlig i sina tankar. Tidigare idag sa han att han ville spela en säsong till i elitserien. Nu vill han försöka ta plats direkt. Trots att Ottawa kan tänka sig att han spelar i elitserien än säsong till.

Det jag tror att Mika behöver är att komma bort från rampljuset ett tag och fundera lite hemma i Sverige. Jag tror han stannar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Highwind skrev:

Dock verkar Senators inte ha något emot att han spelar i elitserien ett år till heller, så helt nattsvart verkar det inte vara.
Mika verkar minst sagt lite rörlig i sina tankar. Tidigare idag sa han att han ville spela en säsong till i elitserien. Nu vill han försöka ta plats direkt. Trots att Ottawa kan tänka sig att han spelar i elitserien än säsong till.

Det jag tror att Mika behöver är att komma bort från rampljuset ett tag och fundera lite hemma i Sverige. Jag tror han stannar.
Ottawa kommer ligga på honom som hökar. Blir inte lätt.
Expert.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Highwind skrev:

Well, kan ju förstå honom till viss mån. Vad katten skall man svara när man blir tillfrågad i direktsänding huruvida man vill spela för det lag som valt en, eller åka tillbaka till Sverige igen. Som spontan första reaktion hade jag nog också kläckt ur mig att jag skulle försöka slå mig in i Ottawas lag också om jag varit i hans sits.

Men som jag sade, Ottawa verkar inte ha något direkt emot att han spelar klart sitt kontrakt i ES som det verkade när de pratade på TV:n.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

18DIF91 skrev:
Highwind skrev:

Well, kan ju förstå honom till viss mån. Vad katten skall man svara när man blir tillfrågad i direktsänding huruvida man vill spela för det lag som valt en, eller åka tillbaka till Sverige igen. Som spontan första reaktion hade jag nog också kläckt ur mig att jag skulle försöka slå mig in i Ottawas lag också om jag varit i hans sits.

Men som jag sade, Ottawa verkar inte ha något direkt emot att han spelar klart sitt kontrakt i ES som det verkade när de pratade på TV:n.
Ja precis. Han kan ju inte bli tingad på sitt livs största dag av Ottawa Senators och sen sitta och säga direkt efteråt i TV att han inte kommer försöka ta plats, lol. Tror inte det är sånt psyke de letar efter direkt!

Sen kan han säkert få till så att han stannar i DIF en säsong till om han vill. Det löser sig nog. Ni verkar tippa över åt att han drar, jag känner precis tvärtom. För mig lutar det åt att han stannar!
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

addeman1 skrev:
Kall-El skrev:Tack för infon, har viaplay redan så då skall det inte vara något problem alls.

Tror för övrigt att Zibbe går som nummer 7.
Haha, Blir han förste Difaren i Jets då? Vore fräckt om han får inleda i de klassiska vita tröjorna med blåa axlar. Kul med ett så gammalt fint lag tillbaka och en MZ i truppen hade inte hållt nere intresset. Å andra sidan känns 6an Ottawa väldans intresserade av honom. Så länge han slipper Islanders så...
De kommer inte att heta Winnipeg Jets och inte ha samma tröjor tyvärr, som jag förstått det kommer namnet att vara Manitoba istället för Winnipeg och vad det blir istället för Jets är inte spikat..
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Om Mika drar kan vi lika gärna lägga ner juniorverksamheten.

''Soldatturken'', hahaha.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

"Vilken klubb Mika Zibanejad ska spela för kommande säsong vet han inte. Tidigare har det sagts att han under alla omständigheter stannar kvar i Djurgården minst en säsong till. I natt lät han inte lika säker.
- Det är väl tanken att jag ska stanna hemma. Sedan får man se vad Ottawa tycker och säger. Var jag hamnar har jag inte så mycket kontroll över för tillfället. Jag ska bara jobba hårt och sedan får vi se om det blir Djurgården eller Ottawa"

http://www.hockeysverige.se/article/119 ... tre-kronor

Det är bara hoppas att han inte gör som Josefson och drar direkt. Kommer inte klandra honom om han drar, och det hoppas jag ingen annan gör heller.
Men men, vi får helt enkelt vänta och se.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

starvin_marwin skrev: De kommer inte att heta Winnipeg Jets och inte ha samma tröjor tyvärr, som jag förstått det kommer namnet att vara Manitoba istället för Winnipeg och vad det blir istället för Jets är inte spikat..
Det blev klart inatt att Winnipeg Jets blir namnet.

För att hålla sig till ämnet så tror jag att Mika spelar en säsong till, för att sen åka över precis som Erik Karlsson.

EDIT:
Hockeysverige skrev:Erik Karlsson, André Petersson, Emil Sandin, Jakob Silfverberg, Robin Lehner och Marcus Sörensen draftades av Ottawa mellan 2008 och 2010.
Utav dem namnen är det bara målvakten Lehner som har åkt över samma år som han blev draftad. Och det var förmodligen för att han inte hade fått stå någon match för Frölunda, samt hade en bit kvar till att peta Ari Ahonen och Johan Holmqvist.
No Rules In The Animal Kingdom
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag förstår att det är en megauppståndelse och en superhändelse för vår goda Zibanejad. Jag förstår också att det är hård press från alla håll & kanter, men jag tycker det känns lite märkligt att han ger så olika besked hela tiden.

Att han verkligen skall försöka ta en plats under campen är ju inte riktigt det han har sagt tidigare. http://www.hockeykanalen.se/1.2187117/2 ... nhl_campen

Hade det inte redan från början varit bättre att gå ut och säga att han kommer göra allt för att sticka till NHL redan nästa säsong? Förstår mig inte riktigt på att man inte kan vara tydlig i ett tidigare skede. Dock är det väl fullt förståligt att han velar lite; han känner att han vill ställa upp för Djurgården men samtidigt vill han blidka sin framtida arbetsgivare... tufft val så klart, men då tycker jag man redan från början skulle gett klara direktiv.

Antar att campen är relativt snart iaf, typ vid månadsskiftet? Tycker DIF skall sätta en deadline på att få ett svar från Ottawa och honom själv. Får man inte ett klart besked så skall man så snart som möjligt avskriva honom från planen för kommande säsong och leta ersättare.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

carne skrev:
För att hålla sig till ämnet så tror jag att Mika spelar en säsong till, för att sen åka över precis som Erik Karlsson.

EDIT:
Hockeysverige skrev:Erik Karlsson, André Petersson, Emil Sandin, Jakob Silfverberg, Robin Lehner och Marcus Sörensen draftades av Ottawa mellan 2008 och 2010.
Utav dem namnen är det bara målvakten Lehner som har åkt över samma år som han blev draftad. Och det var förmodligen för att han inte hade fått stå någon match för Frölunda, samt hade en bit kvar till att peta Ari Ahonen och Johan Holmqvist.
Fast Erik Karlsson är väl den enda som draftades riktigt högt upp av de nämnda herrarna, men inte top 10 first round som Mika...viss skillnad skulle jag gissa. Pressen från Ottawa kan bli stor.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Mäklaren skrev:Om Mika drar kan vi lika gärna lägga ner juniorverksamheten.

''Soldatturken'', hahaha.

Well, eller om NHL klubbarna åtminstone gav skälig ersättning för de spelare som de tar, som det är nu är det ju bara en förlustsituation för ES lagen.

Men håller med om att som saker är nu är det ju snudd på ingen mening med att ens ha juniorverksamhet.

Fortsätter det i samma veva som det gör nu tror jag nästan majoriteten av ES lag kommer lägga ner sin egen juniorverksamhet och sen använda Allsvenska lag som typ farmarlag i stil med hur NHL kör.

Och som saker är nu, vem kan klandra dem? Vad är meningen med att utveckla nya unga spelare inom laget när man ändå inte får något vettigt betalt för de stjärnskott man lyckas vaska fram. Dock är det jävligt synd.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

-daniel- skrev:...
Antar att campen är relativt snart iaf, typ vid månadsskiftet? Tycker DIF skall sätta en deadline på att få ett svar från Ottawa och honom själv. Får man inte ett klart besked så skall man så snart som möjligt avskriva honom från planen för kommande säsong och leta ersättare.
Är det inte så att Rookie campen är relativt snart, men sen att den "riktiga" campen hålls i augusti/september nånting? Har för mig att det är så att spelare som är med på den campen kan missa nån match i inledningen av serien? Kan ha helt fel här så nån som vet bättre får gärna rätta mig.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

-daniel- skrev:Jag förstår att det är en megauppståndelse och en superhändelse för vår goda Zibanejad. Jag förstår också att det är hård press från alla håll & kanter, men jag tycker det känns lite märkligt att han ger så olika besked hela tiden.

Att han verkligen skall försöka ta en plats under campen är ju inte riktigt det han har sagt tidigare. http://www.hockeykanalen.se/1.2187117/2 ... nhl_campen

Hade det inte redan från början varit bättre att gå ut och säga att han kommer göra allt för att sticka till NHL redan nästa säsong? Förstår mig inte riktigt på att man inte kan vara tydlig i ett tidigare skede. Dock är det väl fullt förståligt att han velar lite; han känner att han vill ställa upp för Djurgården men samtidigt vill han blidka sin framtida arbetsgivare... tufft val så klart, men då tycker jag man redan från början skulle gett klara direktiv.

Seriöst dock, killen är 18 år. Hur mycket erfarenhet hinner du samla ihop på den korta tiden? Att han velar och inte riktigt vet vad han skall säga och vilken fot han skall stå på är ju inte så konstigt. Hade kunna hålla med om killen varit månne 28 år om att han kanske borde kunnat ge lite klarare besked, men inte i detta fallet.

Dock så kan jag hålla med om deadlinen för DIF's skull, så man vet hur lagbygget skall fortskrida. Men jag tror ändån att Mika kommer stanna en säsong till i DIF. Lät på Ottawas representant under intervjuen att man egentligen inte hade någon brådska eftersom man byggde en hel del för framtiden och att låta honom spela klart sin kontraktstid i DIF var ett alternativ. Fast jag kan ju ha tolkat det fel när jag tittade :P
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jepe skrev:
-daniel- skrev:...
Är det inte så att Rookie campen är relativt snart, men sen att den "riktiga" campen hålls i augusti/september nånting? Har för mig att det är så att spelare som är med på den campen kan missa nån match i inledningen av serien? Kan ha helt fel här så nån som vet bättre får gärna rätta mig.
Det är möjligt, men är det inte Rookie-campen Mika tenderar att medverka på? Är ju fullständigt ohållbart om man skall behöva vänta tills i septermber... så fall tycker jag det är lika bra att avskriva honom redan nu.
Låst