Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
B.I.B.A

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av B.I.B.A »

SirDIFalot skrev:Oavsett vem det blir på målvaktssidan tror jag att vi kommer få sitta med en klump i magen under resten av sommaren. Har finkammat varenda liga på målvakter vars kontrakt går ut. Kan typ inte hitta ett enda intressant alternativ. Det här kan verkligen bli jobbigt...
Johan Backlund verkar vara kontraktslös? Kanske ett alternativ.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1154

Annars ser det riktigt tomt ut. Sperrle eller Dahlberg känns ju sådär.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

B.I.B.A skrev:
SirDIFalot skrev:Oavsett vem det blir på målvaktssidan tror jag att vi kommer få sitta med en klump i magen under resten av sommaren. Har finkammat varenda liga på målvakter vars kontrakt går ut. Kan typ inte hitta ett enda intressant alternativ. Det här kan verkligen bli jobbigt...
Johan Backlund verkar vara kontraktslös? Kanske ett alternativ.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1154

Annars ser det riktigt tomt ut. Sperrle eller Dahlberg känns ju sådär.
Backlund är till 99% helt orealistiskt med tanke på att vi är en allsvensk förening.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mattebo »

android skrev:Nu måste det fan hända något snart. Vad håller du på med Challe?
Det räcker inte med tre kontrakt denna vecka? =)
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Mattebo skrev:
Tappat förtroendet helt faktiskt. Händer ju ingenting, trots att jag vill att det ska hända saker.

Lite seriösare så borde du försöka få tag i fler spelare. Riktigt bra jobb med typ Sillen. Mer sånt!
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

android skrev:
Mattebo skrev:
Tappat förtroendet helt faktiskt. Händer ju ingenting, trots att jag vill att det ska hända saker.

Lite seriösare så borde du försöka få tag i fler spelare. Riktigt bra jobb med typ Sillen. Mer sånt!
Ett samtal till Hadelöv vore mest intressant.

Jag vill veta om det är motivationen som gör att han tvekar eller om han är väldigt sugen på att spela hockey men tvekar kring hur han ska lösa familjesituationen.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Satt och kollade lite på spelartrupper för ES-lagen, och framförallt Timrå...

http://www.eliteprospects.com/team.php?team=11

Det finns kanske 3, max 4 spelare jag skulle vilja se i DIF kommande säsong. Och då pratar vi ändå om att vi är ett lag för Hockeyallsvenskan och de spelar i Elitserien. Galet..? Ser nästan ut som de har en lägre budget än vad vi har, eller är har TIK helt enkelt anställt Järlan som sportchef?
Användarvisningsbild
Daniel08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Daniel08 »

http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... nna-i-dif/
Är det någon som vill ha kvar Nilson? Jag känner att mitt hans förtroende för honom som spelare och Kapten är lika med noll. Inte ett ord efter att vi blev degraderade och även i artikeln är det bara hans agent som pratar. Nej ingen Nilson och det hoppas jag Challe håller med om.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Daniel08 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... nna-i-dif/
Är det någon som vill ha kvar Nilson? Jag känner att mitt hans förtroende för honom som spelare och Kapten är lika med noll. Inte ett ord efter att vi blev degraderade och även i artikeln är det bara hans agent som pratar. Nej ingen Nilson och det hoppas jag Challe håller med om.
Jättegammal artikel. Och vitt jag vet är Nilson avskriven.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:Satt och kollade lite på spelartrupper för ES-lagen, och framförallt Timrå...

http://www.eliteprospects.com/team.php?team=11

Det finns kanske 3, max 4 spelare jag skulle vilja se i DIF kommande säsong. Och då pratar vi ändå om att vi är ett lag för Hockeyallsvenskan och de spelar i Elitserien. Galet..? Ser nästan ut som de har en lägre budget än vad vi har, eller är har TIK helt enkelt anställt Järlan som sportchef?
Det var ett lag som vi kom 20 pinnar förra året som tappat spelare som Bremberg, Fleury och Granath(två av deras bästa till oss) och fyllt på med rester från andra elitserielag. Tror ingen spelare går dit om de har något erbjudande från andra lag då det varit problem med löneutbetalningar. De är ju så gott i konkurs om de inte skulle haft en schysst kommun. Så med tanke på deras ekonomi så lär de ligga i budget som oss ungefär kanske tom sämre även med tv-pengar osv. Det är ett lag vi ska vara före i kvalserien och verkligen borde varit i årets kvalserie också!

Rögle ser också vekt ut men lite bättre nu med gerber och de verkar iaf satsa på några vassa spelare. Ryktas ju iaf om Welch, Pikkarainen, Goren med mera. Men tycker vår trupp ser bättre ut än deras också.

Sen tycker jag solna ser otroligt svagt ut om man jämför med ifjol. Inga dussinlirare de tappat direkt!

det är de tre lagen jag ser vi skulle kunna få i kvalserien men framförallt timrå som är självskrivna(sämre elitserietrupp har jag nog inte sett!) ocj rögle.
Användarvisningsbild
Tessan

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Tessan »

SirDIFalot skrev:Hade köpt Rahm som andramålvakt inför säsongen, men som förstemålvakt med Reideborn som back up? Njae... Rahm har inte tränat på två år eftersom han inte får det enligt avstängningen heller.
Fick för mig att Rahm var klar för Örebro, men det kanske bara var ett Silly-rykte.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

mb81 skrev: De är ju så gott i konkurs om de inte skulle haft en schysst kommun. Så med tanke på deras ekonomi så lär de ligga i budget som oss ungefär kanske tom sämre även med tv-pengar osv. Det är ett lag vi ska vara före i kvalserien och verkligen borde varit i årets kvalserie också!
Fast jag undrar om de verkligen har lägre budget än oss, är tveksam till det. Så fall har de kapat friskt från förra säsongens budget (som väl ändå var strax under 30 miljoner har jag för mig). TV-pengarna på 25 miljoner eller vad det nu är går väl för att hålla klubben flytande antar jag, men känns lite märkligt om de skulle ha gått från en spelartrupp på runt 25-30 miljoner till en bit under 20...

Truppen är i vilket fall som helst inte konkurenskraftig, och det lär tyvärr för deras del dra fruktansvärt lite folk med ett sånt strykgäng... blir lite moment 22 och en halvt omöjlig situation att ta sig ur.

Ge oss platsen istället. Tack och bock.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tessan skrev:
SirDIFalot skrev:Hade köpt Rahm som andramålvakt inför säsongen, men som förstemålvakt med Reideborn som back up? Njae... Rahm har inte tränat på två år eftersom han inte får det enligt avstängningen heller.
Fick för mig att Rahm var klar för Örebro, men det kanske bara var ett Silly-rykte.
Det var ett rykte, han får inte skriva på några kontrakt innan avstängningen löper ut i augusti tyckte jag mig läsa tidigare.
Användarvisningsbild
Daniel08

Inlägg av Daniel08 »

SirDIFalot skrev: Jättegammal artikel. Och vitt jag vet är Nilson avskriven.
Jo såg de nu :D Men vore skönt att veta om han skrivit på för Bern eller vad som händer... Mest för att jag inte vill se honom i DIF till hösten.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
mb81

Inlägg av mb81 »

Btw för att uppdatera min högst personliga lista över hur jag tänker laget och lite hur jag hoppas Challe och gänget också tänkt. Mest för skoj. Jag rangordnar spelarna hur bra jag tycker/tror de är och vad vi behöver inte vilka femmor de ska spela i. Tror det blir till det bättre än vad jag trodde när jag började med den här då det förmodligen kommer två forwards till. Otto och Ljungh och sista backen som kommer kanske inte är en fjärdeback direkt. Mest målvakten som oroar nu!

MÅLVAKTER
MV1
Reideborn

BACKAR
Timmy
Granath
Lidström
B4
Gustafsson
Lennhammer
Holm
Arnesson
Falk

VÄNSTERFORWARDS
Bremberg
Ölvestad
Hank
Honken

CENTRAR
Johner
C2
Fimpen
Weigel

HÖGERFORWARDS
Åberg
Tim
Sörensen
Blomstrand

Extra
Wennberg.
mb81

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:
mb81 skrev: De är ju så gott i konkurs om de inte skulle haft en schysst kommun. Så med tanke på deras ekonomi så lär de ligga i budget som oss ungefär kanske tom sämre även med tv-pengar osv. Det är ett lag vi ska vara före i kvalserien och verkligen borde varit i årets kvalserie också!
Fast jag undrar om de verkligen har lägre budget än oss, är tveksam till det. Så fall har de kapat friskt från förra säsongens budget (som väl ändå var strax under 30 miljoner har jag för mig). TV-pengarna på 25 miljoner eller vad det nu är går väl för att hålla klubben flytande antar jag, men känns lite märkligt om de skulle ha gått från en spelartrupp på runt 25-30 miljoner till en bit under 20...

Truppen är i vilket fall som helst inte konkurenskraftig, och det lär tyvärr för deras del dra fruktansvärt lite folk med ett sånt strykgäng... blir lite moment 22 och en halvt omöjlig situation att ta sig ur.

Ge oss platsen istället. Tack och bock.
Ja men de har säkert mycket minddre inkomster vad gäller oss med sponsorer, publik osv plus att de måste sanera ekonomin. Sen tror jag inte de kan locka så mycket folk då det varit problem med löneutbetalningen i två år nu. Vem vill spela för en sån klubb?
Låst