Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Kontakt:

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
Edin skrev: Vad skulle vi göra utan Marie Hallman egentligen?
Undrar jag med. Sjukt uppskattad, speciellt i dessa silly-tider.

Hon säger så här om läget med D.Tjärnqvist:

- - -
"Järlan vägrade säga annat än "Det är Tommys bord" när jag på typ tio olika sätt försökte fråga om det var förhandlingar i gång eller inte.

Och Tommy (Engström ) vägrar svara och det i hop ger ju lite vibbar. Daniel svarar inte heller och så omöjligt är han ju inte annars.

Jag vill betona att jag vet absolut inte om det pågår något snack med DT. Jag har inga faktabelägg för det alls men visst är känslan att de åtminstone börjat prata igen. När järlan inte ens vill svara på OM det är förhandlingar eller inte utan bara hänvisar till TOmmy så undrar man ju... vi får se! Det jag skrev nyss är bara mina HELT EGNA SPEKULATIONER jag har som sagt inget fakta bakom. Men det kan ju hända, med tanke på vad som skedde senast att de ligger lågt tills det finns något att berätta.

- - -

Personligen tror jag snart vi har en D.Tjärnqvist i truppen. Känns riktigt positivt.
Maries blogg är riktigt bra. Hon har hittat en grym mix mellan fakta, egna reflektioner och skvaller. Daniel, du kanske skulle låta henne få trafiken genom att länka till hennes innehåll istället för att klippa in det här :)

När det gäller back-såpan så har jag också en positiv känsla, känns som det kommer lösa sig. Av det vi har hört känns det jäkligt bra att inte DIF-ledningen stressar iväg med vissa spelare och erbjuder hysteriska drömkontrakt. Tvärt om känns det som kontraktsskrivningarna präglas av sund eftertanke - mycket bra!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Gillar Timmy skarpt, men det känns som att många har inne överskattar honom en hel del. En stabil back som gör sitt jobb varje dag, men att leda en förstakedja?
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev: Daniel, du kanske skulle låta henne få trafiken genom att länka till hennes innehåll istället för att klippa in det här :)
Ok, det var lite elakt. Håll till godo!
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... 6855362435

Annars håller jag med dig om kontraktsskrivningar, helt övertygad om att det kommer lösa sig även på den sista backplatsen.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Kanske är någon härinne från forumet som skrivit men här har vi en med huvudet på skaft: :wink:

Finns ingen i dagens DIF som har samma teknik kombinerat med den snabbhet som Tim har. Tim kan bryta mönster, han tröttar ut motståndare, han dödar utvisningar. Alla lag måste ha spelare som Tim.
Det handlar bara om att han behöver få allt att stämma direkt, då är han så värdefull.
Han verkar också ha en underbar karaktär, vilja att kämpa järnet för skölden han har på bröstet. Sånt uppskattas bland oss fans.

Viktor

Riktigt skönt att Tim stannar och en underbar inställning till DIF verkar karln ha också. Som jag skrivit tidigare, maken till lojal spelare! Sen att han verkar älska fansen. Stanna för resten av karriären :D
100% DJURGÅRDSJ***L
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Härligt med Tim!

Har på känsla vi inte sett hälften utav hans riktiga kapacitet ännu, kanske kommer iår?
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Jockmaniac skrev:Kanske är någon härinne från forumet som skrivit men här har vi en med huvudet på skaft: :wink:

Finns ingen i dagens DIF som har samma teknik kombinerat med den snabbhet som Tim har. Tim kan bryta mönster, han tröttar ut motståndare, han dödar utvisningar. Alla lag måste ha spelare som Tim.
Det handlar bara om att han behöver få allt att stämma direkt, då är han så värdefull.
Han verkar också ha en underbar karaktär, vilja att kämpa järnet för skölden han har på bröstet. Sånt uppskattas bland oss fans.

Viktor

Riktigt skönt att Tim stannar och en underbar inställning till DIF verkar karln ha också. Som jag skrivit tidigare, maken till lojal spelare! Sen att han verkar älska fansen. Stanna för resten av karriären :D
Var faktiskt jag som skrev, jag är en av dem som älskar den typen av hockeyspelare.
clowns to the left of me, jokers to the right
SirLeas

Inlägg av SirLeas »

http://www.tsn.ca/draftcentre/feature/?id=44969
Mika spås gå som 9:a i draften utav TSN. Detta skulle då betyda att Mika blir vald utav Boston Bruins.

Enligt mig skulle detta vara hur bra som helst då jag inte ser några speciellt stora chanser att han blir överplockad redan till nästa säsong.

Nåja, det är ju som sagt bara en lista på vad de tror, men man kan ju alltid hoppas. :D
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Nej, men alltsa, det var ju det jag forsokte formedla. Att Timmy ar en personlig favorit och jag gillar sadana i laget. DT och Fernholm betyder inte ett skit for mig i jamforelse. De ma vara lite battre men jag ser hellre en spelare jag gillar till 100% an en jag inte har nagra speciella kanslor for (eller kanske rentav daliga kanslor for).

Visst ar formodligen DT battre an Timmy men ja, som jag sagt forr, han ar luft vard for mig just nu. Likasa Fernholm, aven om jag absolut inte ar lika bitter pa honom som manga andra ar.

Menmen, ni behover inte ens svara pa det har inlagget. Jag sager bara att jag gillar Timmy mer an de andra och jag vet att typ ingen haller med mig. Men det spelar ju ingen roll, det som hander hander!
kaminor

Inlägg av kaminor »

sensei skrev: Av det vi har hört känns det jäkligt bra att inte DIF-ledningen stressar iväg med vissa spelare och erbjuder hysteriska drömkontrakt. Tvärt om känns det som kontraktsskrivningarna präglas av sund eftertanke - mycket bra!
Synd bara att de skulle stressa iväg center- och forwardsvärvningarna så att vi gick miste om Möller.

Ser gärna att DT kommer in nu. Timmy P skulle vara grädde på moset. Fernholm borde väl kunna ordna ett KHL-kontrakt kan man tycka.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

SkönaDjurgårn skrev:Menmen, ni behover inte ens svara pa det har inlagget. Jag sager bara att jag gillar Timmy mer an de andra och jag vet att typ ingen haller med mig. Men det spelar ju ingen roll, det som hander hander!
Jag håller med dig, gillar Timmy mycket, mycket mer än de andra två herrarna. Dock så är Tjärnqvist så pass mycket bättre att jag ändå ser honom som förstahandsvalet.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

B.I.B.A skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Menmen, ni behover inte ens svara pa det har inlagget. Jag sager bara att jag gillar Timmy mer an de andra och jag vet att typ ingen haller med mig. Men det spelar ju ingen roll, det som hander hander!
Jag håller med dig, gillar Timmy mycket, mycket mer än de andra två herrarna. Dock så är Tjärnqvist så pass mycket bättre att jag ändå ser honom som förstahandsvalet.
You and me BIBA! :)
Användarvisningsbild
FabbeK
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av FabbeK »

Ett rykte från sponsorhåll: Järlan försöker signa DT. Hitintills har det dock inte varit nära. Det första erbjudandet blev kallat "skambud" av DTs agent och vad källan visste har inte ett nytt kryddat erbjudande lagts fram.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

FabbeK skrev:Ett rykte från sponsorhåll: Järlan försöker signa DT. Hitintills har det dock inte varit nära. Det första erbjudandet blev kallat "skambud" av DTs agent och vad källan visste har inte ett nytt kryddat erbjudande lagts fram.

DT har skött förhandlingar själv, utan någon agent.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Alltså, ja han säger att planen är att stanna kvar men det där är inte ett vattentätt löfte. Jag väntar att hurra tills jag hör honom säga samma sak efter draften. Men visst ökade det här chansen en aning när hans intentioner verkligen verkar vara att stanna... :D
Låst