Maries blogg är riktigt bra. Hon har hittat en grym mix mellan fakta, egna reflektioner och skvaller. Daniel, du kanske skulle låta henne få trafiken genom att länka till hennes innehåll istället för att klippa in det här-daniel- skrev:Undrar jag med. Sjukt uppskattad, speciellt i dessa silly-tider.Edin skrev: Vad skulle vi göra utan Marie Hallman egentligen?
Hon säger så här om läget med D.Tjärnqvist:
- - -
"Järlan vägrade säga annat än "Det är Tommys bord" när jag på typ tio olika sätt försökte fråga om det var förhandlingar i gång eller inte.
Och Tommy (Engström ) vägrar svara och det i hop ger ju lite vibbar. Daniel svarar inte heller och så omöjligt är han ju inte annars.
Jag vill betona att jag vet absolut inte om det pågår något snack med DT. Jag har inga faktabelägg för det alls men visst är känslan att de åtminstone börjat prata igen. När järlan inte ens vill svara på OM det är förhandlingar eller inte utan bara hänvisar till TOmmy så undrar man ju... vi får se! Det jag skrev nyss är bara mina HELT EGNA SPEKULATIONER jag har som sagt inget fakta bakom. Men det kan ju hända, med tanke på vad som skedde senast att de ligger lågt tills det finns något att berätta.
- - -
Personligen tror jag snart vi har en D.Tjärnqvist i truppen. Känns riktigt positivt.

När det gäller back-såpan så har jag också en positiv känsla, känns som det kommer lösa sig. Av det vi har hört känns det jäkligt bra att inte DIF-ledningen stressar iväg med vissa spelare och erbjuder hysteriska drömkontrakt. Tvärt om känns det som kontraktsskrivningarna präglas av sund eftertanke - mycket bra!