Aha, det förklarar saken.....Tack. Då antar jag någon tidsgräns hade gått ut och att det automatiskt förlängdes med 1 år.Jepe skrev:För er som inte sett det så hade/har Ljungh ett 2+1 kontrakt med Vik, är väl det där ökända plusåret i kontraktet som ställer till det.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Edit: Tapatalk är segt blev kaka på kaka
Senast redigerad av Jepe den 2012-05-24 10:03:11, redigerad totalt 1 gånger.
2014-04-07, vad hände?
- -daniel-
Ok, kontraktsskrivning verkar vara en liten alldeles egen djungel....SirDIFalot skrev:Han ska typ ha en option på ett år till i Västerås som Västerås kan utnyttja. Dom får inte utnyttja den om han vill lämna, men bara om det gäller ett ES-lag. När vi "typ" gjorde klart med Ljungh var vi ett ES-lag. Nu är vi inte det. Typ....-daniel- skrev:Men förstår fortfarande inte, han är väl inte under kontrakt med VIK längre? Enligt EP så förlängdes hans kontrakt september 2010, ett 2-års kontrakt (10/11 samt 11/12). Vad är det jag inte förstår här...?Mroffel skrev:I dagens pappersblaska av VLT står en helsida om Marcus Ljunghs vara eller inte vara i Djurgården. Uppenbarligen är det så att han hade en elitserieklausul i kontraktet och valde tidigt spel i Djurgården, men eftersom vi var tvungna att åka ner så gäller inte klausulen och det har kopplats in jurister. Det kan bli så att Djurgården blir tvungna att ge en summa för Marcus för att få loss honom. Men Vik säger också att de inte vill stå i vägen för talangen, bara att det hela skall gå rätt till. Ungefär så.
Vet inte om någon skrivit det tidigare men ville i alla fall bidra lite med någonting!
Personligen tycker jag Robin Rahm skulle vara en bra värvning. En klassvärvning.Daniel942 skrev:Dopingsnubben? haha, aldrig.inloss skrev:Med risk för kompanistryk nu men har Robin Rahm diskuterats?
Läste för ett tag sedan att han var på väg tillbaka
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6252
Jag är av uppfattningen att har man fått ett tvåårigt straff så ska det stanna där. Man ska inte vara dömd för alltid. Har man åkt fast två gånger kanske det är dags att börja fundera.
Vad jag minns så tog Robin Rahm preparaten i syfte att komma tillbaka snabbare från en skada. Han hade alltså inte för avsikt att höja prestationsförmågan. Jag tycker det är en viktig skillnad.
Robin Rahm? Ja tack!
- SirDIFalot
Hade köpt Rahm som andramålvakt inför säsongen, men som förstemålvakt med Reideborn som back up? Njae... Rahm har inte tränat på två år eftersom han inte får det enligt avstängningen heller.
Expert.
Han får inte ens träna med något lag? Då är han nog riktigt ringrostig, även om han håller igång på egen hand.SirDIFalot skrev:Hade köpt Rahm som andramålvakt inför säsongen, men som förstemålvakt med Reideborn som back up? Njae... Rahm har inte tränat på två år eftersom han inte får det enligt avstängningen heller.
- SirDIFalot
Nopp, inte ens i typ division 6.Mattebo skrev:Han får inte ens träna med något lag? Då är han nog riktigt ringrostig, även om han håller igång på egen hand.SirDIFalot skrev:Hade köpt Rahm som andramålvakt inför säsongen, men som förstemålvakt med Reideborn som back up? Njae... Rahm har inte tränat på två år eftersom han inte får det enligt avstängningen heller.
Om jag var laget som tog in honom skulle jag låta honom spela med J20 i typ ett halvår minst.
Expert.
Ja han behöver nog börja om rejält. Frågan är om han någonsin tar sig tillbaka till elitnivå. Har ändå tappat två års spel i ett viktigt skede i karriären. Borde värva honom för att träna i J20 för en billig peng. Kan bli en fin joker i framtiden!SirDIFalot skrev:Nopp, inte ens i typ division 6.
Om jag var laget som tog in honom skulle jag låta honom spela med J20 i typ ett halvår minst.
- -daniel-
Hade verkligen inte haft något emot Rahm om han precis som folket ovan nämner hade tränat på hög nivå under avstängningen... Men som läget är nu är det tvärkört. Dessutom gäller hans avstängning tills i augusti - så det är en väldigt lång väntan tills dess (går väl förvisso att skriva kontrakt ändå men skeptisk till att det skulle göras).
Sen tror jag dock inte DIF som förening skulle acceptera en tidigare dopingavstängd, vilket känns fånigt men antagligen sant.
Sen tror jag dock inte DIF som förening skulle acceptera en tidigare dopingavstängd, vilket känns fånigt men antagligen sant.
Har för mig att Marcus Nilsons bror Patrik blev avstängd för doping och sedan spelade i Djurgården några matcher.-daniel- skrev:Hade verkligen inte haft något emot Rahm om han precis som folket ovan nämner hade tränat på hög nivå under avstängningen... Men som läget är nu är det tvärkört. Dessutom gäller hans avstängning tills i augusti - så det är en väldigt lång väntan tills dess (går väl förvisso att skriva kontrakt ändå men skeptisk till att det skulle göras).
Men hur som helst tror jag inte heller att det skulle bli verklighet.
Patrik Nilson togs väl bort ganska snabbt av DIF när han åkte dit efter att ha knaprat "kosttillskott".
2014-04-07, vad hände?
Spelade i DIF J20 och A-laget efter avstängningen.Jepe skrev:Patrik Nilson togs väl bort ganska snabbt av DIF när han åkte dit efter att ha knaprat "kosttillskott".
Aja, väldigt off topic.
- Remy Lebeau
Jepe skrev:Patrik Nilson togs väl bort ganska snabbt av DIF när han åkte dit efter att ha knaprat "kosttillskott".
Patrik var väl lite olycklig samtidigt. Tillskottet han tog var okej i USA, men inte här.
Samtidigt är det klantigt då man inte ska chansa med sådana saker.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- SirDIFalot
Oavsett vem det blir på målvaktssidan tror jag att vi kommer få sitta med en klump i magen under resten av sommaren. Har finkammat varenda liga på målvakter vars kontrakt går ut. Kan typ inte hitta ett enda intressant alternativ. Det här kan verkligen bli jobbigt...
Expert.
Nu måste det fan hända något snart. Vad håller du på med Challe?
Född till sportchef.