Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ställer mig ytterst tveksam till att signa på oss en forward oavsett kvalité.
Varför?
Därför att det allt som oftast krävs en bra omgivning för att en forward skall vara producerande. Har vi den omgivningen i DIF just nu.
I mitt tycke finns den inte där i alla fall.
Vad vi däremot har är en uppsjö av forwards villiga att "dö för skölden". Dessa borde kunna skapa ordentligt med utrymme för en center som sedan i sin tur kan få en hela kedja att fungera bättre offensivt.
Har helt enkelt svårt att se en forward lyfta en kedja på egen hand.
Drömmen vore självfallet att kunna plocka hem en center och en forward, men det tror jag inte kommer hända.
Varför?
Därför att det allt som oftast krävs en bra omgivning för att en forward skall vara producerande. Har vi den omgivningen i DIF just nu.
I mitt tycke finns den inte där i alla fall.
Vad vi däremot har är en uppsjö av forwards villiga att "dö för skölden". Dessa borde kunna skapa ordentligt med utrymme för en center som sedan i sin tur kan få en hela kedja att fungera bättre offensivt.
Har helt enkelt svårt att se en forward lyfta en kedja på egen hand.
Drömmen vore självfallet att kunna plocka hem en center och en forward, men det tror jag inte kommer hända.
Kan folk lugna ner sig lite. Vi är längre från kval nu än vid jul. Vi har tagit lika många poäng som Leksand och 3 poäng mer än Brynäs sen jul. 13 poäng på 11 matcher är ingen katastrof. Fortsätter vi med det snittet klarar vi oss garanterat kvar.
Vem av alla spelare som kommit till elitserien senaste tiden skulle gjort oss klart bättre?
Pesonen såklart men han är en av de bäst betalda genom tiderna i elitserien ryktas det om. Hennesey i Växjö kanske men det är ingen garanti.
Vad händer om vi spendar 3 mille men ändå åker ur?
Bara för vi värvar betyder det inte att vi garanterat slipper kvala.
Jag vill också ha en ny center eller en riktigt bra målskytt men det måste ju finnas något vettigt också.
Vem av alla spelare som kommit till elitserien senaste tiden skulle gjort oss klart bättre?
Pesonen såklart men han är en av de bäst betalda genom tiderna i elitserien ryktas det om. Hennesey i Växjö kanske men det är ingen garanti.
Vad händer om vi spendar 3 mille men ändå åker ur?
Bara för vi värvar betyder det inte att vi garanterat slipper kvala.
Jag vill också ha en ny center eller en riktigt bra målskytt men det måste ju finnas något vettigt också.
Det finns ingenting som heter: "Klarar vi oss garanterat kvar"
Om vi fortsätter säsongen ut med snitta det vi har senaste 11 matcherna så gör vi det. Leksand tar inte 32 poäng sista 18.ciirree skrev:Det finns ingenting som heter: "Klarar vi oss garanterat kvar"
Men förutsätter att vi fortsätter snitta dryga poängen.
Leksand ska alltså snitta dryga 1,77 för att ta in 32 poäng? Fullt möjligt om de förstärker truppen. Visst låter det otroligt men jag vågar inte sätta mig ner ännu.mb81 skrev:Om vi fortsätter säsongen ut med snitta det vi har senaste 11 matcherna så gör vi det. Leksand tar inte 32 poäng sista 18.ciirree skrev:Det finns ingenting som heter: "Klarar vi oss garanterat kvar"
Nu har ju faktiskt vi supportrar samlat in 1,5 miljon till att kunna förstärka truppen. Skulle vi nu få spela ett kvalspel utan att ens ha försökt förstärka truppen det vore ju bedrövligt. Jag är en människa som gillar förändringar, och jag älskar att se när vi presenterar nya spelare i både hockey och fotboll för att man får just förhoppningar. Just nu tycker jag att vi skyler oss för hela Sverige vad våra brister är. Man måste ju ge det hela ett försök och våga ta lite risker och agera.
Detta är säsongen som faktiskt förändrar hela Svensk hockeys framtid i högstaligan, åker man ur får man vänta väldigt mycket längre med ännu sämre förhållanden att ta sig upp.
Jag är orolig, men nu har jag uttryckt vad jag tycker och alla har rätt till sin åsikt.
Detta är säsongen som faktiskt förändrar hela Svensk hockeys framtid i högstaligan, åker man ur får man vänta väldigt mycket längre med ännu sämre förhållanden att ta sig upp.
Jag är orolig, men nu har jag uttryckt vad jag tycker och alla har rätt till sin åsikt.
Svårt att tänka mig att de helt plötsligt skulle snitta bättre än tvåan i serien.ciirree skrev:Leksand ska alltså snitta dryga 1,77 för att ta in 32 poäng? Fullt möjligt om de förstärker truppen. Visst låter det otroligt men jag vågar inte sätta mig ner ännu.mb81 skrev:Om vi fortsätter säsongen ut med snitta det vi har senaste 11 matcherna så gör vi det. Leksand tar inte 32 poäng sista 18.ciirree skrev:Det finns ingenting som heter: "Klarar vi oss garanterat kvar"
Det jag är mest rädd för är att poängen hemma slutar komma stabilt. Då kan det bli tungt.
Men var nån som skrev att vi hade tagit sjukt lite poäng på slutet men jag menar att det är tillräckligt om vi fortsätter i samma takt.
Sen känns det oroande att Samme missar kanske missar resten av januari.
Skulle faktiskt kunna tänka mig att signa Cehlin resten av säsongen! En chansning som kan gå hem! I värsta fall skulle han kunna ersätta Ahlen i fjärdelinan.
Framförallt ersätta Guter, han är ingen spelare vi behöver när det börjar hetta till mot slutet av säsongen, då är nog Ahlén till mer nytta.robin_dif skrev:Skulle faktiskt kunna tänka mig att signa Cehlin resten av säsongen! En chansning som kan gå hem! I värsta fall skulle han kunna ersätta Ahlen i fjärdelinan.
Det som räddar oss just nu är att två lag är sämre än vi - Modo och Leksand.....
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Leksand o Brynäs kommer definitivt inte vara sämre än oss. Tror att båda kommer att gå starkt mot slutet. MoDo däremot är körda. Tror vi kommer få det skittufft. Vi har varit förskonade från både influensor o skador. Nu när det börjar hetta till så kommer vår tunna trupp att synas och ngr lätta poäng kommer inte att inkasseras. Jag är grymt orolig att den sportsliga ledningen verkar så tillfreds med situationen och kvaliteten i matcherna.
Men, men bara att sitta i båten o hålla i hatten för gungit kommer det att bli...
Men, men bara att sitta i båten o hålla i hatten för gungit kommer det att bli...

Doyle skrev:Leksand o Brynäs kommer definitivt inte vara sämre än oss. Tror att båda kommer att gå starkt mot slutet. MoDo däremot är körda. Tror vi kommer få det skittufft. Vi har varit förskonade från både influensor o skador. Nu när det börjar hetta till så kommer vår tunna trupp att synas och ngr lätta poäng kommer inte att inkasseras. Jag är grymt orolig att den sportsliga ledningen verkar så tillfreds med situationen och kvaliteten i matcherna.
Tycker Leksand känns ganska svaga, mot fbk igår hade de verkligen inte en chans och deras försvarsspel va lätt i klass med våran. Sen när de tar ett par segrar och man tror de är på gång så kommer de in i en svacka igen. Brynäs däremot har ju ett lag som ska komma före oss men med en bättre trupp kommer mer press och det alltid skönast att ha minst press på sig vilket vi har som är tippade som jumbo av de flesta.
- Doyle
Har känt likadant som du beskriver. Men känslan jag bär på är att Leksand kommer att kriga in till målsnöret. Hela byn finns ju med och kommer bära fram laget vilket även våran klack hemma på Hovet gör med oss. Jag tror även Leksand förstärker både i bås och på is vilket kan vara både bra o dåligt. Får nu avvakta och hoppas DIF har kraften kvar o kriga oss till slutspel...
Johan Harju på väg till Frölunda...
Center som hade passat oss tror jag.
-
Center?#10 skrev:Johan Harju på väg till Frölunda...
Senast jag hade koll så var han vinge...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman