Mig gor han ofta glad, men samtidigt kan jag onska att vi skulle ha en tyngre och rivigare forstecenter och lata Otto lira i andrakedjan. Eller t.o.m. i tredjekedjan om Zibanejad blir kvar.palmqvist skrev:Håller med till 100% Otto har inte gjort ngn glad på de 2senaste årenJockmaniac skrev:Jag säger såhär, släpper hellre iväg Ottosson än Tim. Elitseriens mest underskattade spelare, inget snack. Räcker så!
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Dig känner jag igen. Jag är inte direkt förvånad att vi tycker olika om Tims säsong. Jag tycker inte att Andreas Holmqvist är guds gåva till Djurgården.SirDIFalot skrev: Eh... Nu vet alla att jag inte gillar Tim men tror ALLA håller med mig.
I början av säsongen var han riktigt svag och var bänkad flera gånger. Nu är det givetvis inte allt men 2 ass och noll mål efter 30 matcher. Men han spelade upp sig och det brakade till någon gång efter 35 matcher och han var efter det även okej i slutspelet. Definitivt inte tvärtom.
Tappar man ofta pucken när man får den (som Tim gjorde i slutet på säsongen) så tycker jag inte att man spelar bra. Men det är bara jag.
- Lee Harvey Oswald
Jockmaniac skrev:Jag säger såhär, släpper hellre iväg Ottosson än Tim. Elitseriens mest underskattade spelare, inget snack. Räcker så!
Jahaaa, du säger så du...
Skulle kunna göra en lååååång lista på folk som jag hellre ser försvinner innan Otto.
Men men, en diskussion i detta ämne känns rätt så onödig eftersom att jämföra Ottosson med Tim är som att jämföra en Kivi med en mandelpotatis (var sak bra på sitt sätt)
Har tappat räkningen nu på matcherna där det gällt som mest, då har Ottosson alltid visat sin klass.
Tim har åkt runt i 10 år nu & varit "lovande".
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Tycker inte att det är OT att snacka NHL-avtal i den här tråden. Tror också att spelarna aldrig kommer att gå med på hårdare krav på NHL från Sverige om det resulterar i minskad möjlighet till rörelse på deras arbetsmarknad. Eller som Anders Burström uttrycker det, "pengarna kommer alltid att styra"Shitkicker skrev:Det där skulle inte bara NHL-klubbarna invända mot. Även spelarna och spelarfacket skulle ju slå fullständigt bakut eftersom det begränsar deras möjligheter till rörlighet på arbetsmarknaden och därmed chanserna att tjäna så mycket pengar som möjligt på sitt yrkeskunnande på andra sidan pölen. Jag vet inte om det finns någon bra lösning på problemet. Vi har både NHL och giriga hockeylirare som motpart.Kall-El skrev:Kommer aldrig bli bättre för klubbarna om inte de tar över förhandlingarna med NHL själva.
Klubbar i Europa måste ager gemensamt och vara stenhårda mot NHL.
Om det sedan betyder att det inte kommer NHL -spelare till VM eller OS är inte mycket att göra åt.
* NHL borde som minst betala 5 miljoner för en spelare som plockar över.
* Kontrakt skall självfallet dessutom gälla.
* Vill NHL lösa en spelare med kontrakt får de vackert betala vad klubben kräver för spelaren.
* Rätten för en klubb att sälja en spelare under kontrakt till vilken jävla NHL klubb man vill. ( Nhl kanske gillar drafter, men klubbarna i Europa förorar enorma pengar på att inte få sälja sina spelare till högstbjudande. )
* Spelare som inte platsar i NHL bör beredas möjlighet att återvända till sin senaste förening i
Europa utan att denna förening skall betala några pengar för spelaren ifråga.
* Skulle spelaren inte platsa borde NHL straffas med en bot på ytterligare 2.5 miljoner.
Kort sagt det måste kosta så pass mycket pengar att NHL bara väljer att plocka över riktigt bra spelare. Som det är nu kan de tokchansa på vad som helst eftersom kostnaderna för dem är för låga.
Det skall dessutom sägas att detta egentligen är småpengar för NHL, men det skulle betyda väldigt mycket för klubbar i Europa.
Svenska hockeyförbundet har ju försökt sätta ner foten och avkrävt unga spelare att de skriver under ett ungdomskontrakt enligt vilket de måste betala ett vite om 400kkr om de lämnar Sverige för NHL före 22 års ålder. Det har ju inte tagits emot speciellt väl av spelarna. Egentligen tycker jag dock det där är ett ganska bra initiativ. Kanske skulle man kunna införa en liknande klausul i de a-lagskontrakt vi erbjuder spelare vilken stipulerar att spelaren själv blir tvungen att kompensera oss med en viss summa om han lämnar oss under kontraktstiden, oavsett om det är för NHL eller KHL. Det är helt frivilligt att skriva på, men accepterar man inte klausulen blir det helt enkelt inget kontrakt med DIF. Det skulle indirekt tvinga NHL/KHL att pröjsa spelaren en sign on-bonus som han sedan får använda för att göra rätt för sig och lösa sitt kontrakt. Alternativt får killens föräldrar ta ut ett nytt lån på huset..Givetvis måste då samtliga elitserieklubbar göra gemensam sak och börja tillämpa detta. Helst bör såklart hela Europa enas om detta. Säkerligen kommer en del européer då att välja att åka över till Kanada, lira juniorhockey där och skita i att försöka ta en plats i sin inhemska, högsta serie men det får vi väl ta då. Konkurrensen där är redan stenhård och elitserien tycker jag faktiskt är en bättre arena för att visa upp sina hockeykunskaper för potentiella intressenter om man nu inte enbart är en brunkare eller fighter.
Egentligen är hockeyns system för detta helt barockt och det är nästan skrämmande hur våra klubbar låter sig våldtas och plundras utan att sätta sig till motvärn. Speciellt i jämförelse med fotbollen. Malmö FF fick 82,5 miljoner för Zlatan. Vad fick MoDo för tvillingarna Sedin?
Sorry för lite OT, men i nån mån berör det ju Silly Season och lagbygget eftersom vi till nästa säsong riskerar att förlora en jättetalang som Zibanejad och bara kommer få vad som i sammanhanget är kaffepengar för honom.
http://t.co/qY3U5Tq
Kan direkt fastslå att jag gillar Tim som spelare (om någon sedan tidigare missat det) och vill bestämt hävda att med en kontinuerlig speltid på 12-14 min/match hade han synts i poängprotokollet lite oftare, om det nu är detta som räknas.
Säsongen som var, tyckte jag och vad jag kunde läsa här inne många andra också, coachades väldigt konstigt. När vi behövde få ntt liv i matcherna var det Kempe och Tim som bänkades för det mesta. Det när det egentligen var andra spelare som underpresterade något enormt, utifrån tidigare kapacitet och förväntningar. Hade Tim fått känna mer förtroende och vetat att han iaf hade 1,5 period och inte bara ett byte på sig att visa att han kunde bidra så tror jag hans insats hade varit klart bättre.
Nu går dock hans kontrakt ut efter den här säsongen och enligt vissas resonemang kommer han i år spela som en Gud (viss överdrift). Näe men jag tycker absolut att han är en spelare som bidrar till laget med sin spelstil och ännu är det ingen junior som gör detta bättre, att låna ut honom vet jag inte om man ska utan ge han speltiden som en spelare i 2:a eller 3:dje kedjan förtjänar. Varför inte komponera en SSK-kedja med Almtorp och Carlsson? Tror jag hade funkat alldeles utmärkt, lär aldrig ske, men hade nog funkat.
När hans kontrakt går ut så vette fan hur dom ska göra men det är något vi kan avhandla om ca 1 år efter att Tim spenderat en säsong som Gud på elitseriearenorna
Säsongen som var, tyckte jag och vad jag kunde läsa här inne många andra också, coachades väldigt konstigt. När vi behövde få ntt liv i matcherna var det Kempe och Tim som bänkades för det mesta. Det när det egentligen var andra spelare som underpresterade något enormt, utifrån tidigare kapacitet och förväntningar. Hade Tim fått känna mer förtroende och vetat att han iaf hade 1,5 period och inte bara ett byte på sig att visa att han kunde bidra så tror jag hans insats hade varit klart bättre.
Nu går dock hans kontrakt ut efter den här säsongen och enligt vissas resonemang kommer han i år spela som en Gud (viss överdrift). Näe men jag tycker absolut att han är en spelare som bidrar till laget med sin spelstil och ännu är det ingen junior som gör detta bättre, att låna ut honom vet jag inte om man ska utan ge han speltiden som en spelare i 2:a eller 3:dje kedjan förtjänar. Varför inte komponera en SSK-kedja med Almtorp och Carlsson? Tror jag hade funkat alldeles utmärkt, lär aldrig ske, men hade nog funkat.
När hans kontrakt går ut så vette fan hur dom ska göra men det är något vi kan avhandla om ca 1 år efter att Tim spenderat en säsong som Gud på elitseriearenorna

-
Men för fan lyssna
Jag har inte sagt att Otto SKA bort. Anledningen att jag tog just honom som exempel är för att skapa just det här. Ett satans liv! Jag vet mycket väl att han är en gullepojke som inte behöver prestrera för att få vara kvar, men återigen så vill jag granska hela laget. Det finns ännu fler spelare ja ghellre tar bort än otto men det är inte frågan. Jag tar hellre bort Otto än Tim om jag får välja. Inte att jag gärna tar bort Otto! Jesus hur ska jag förklara det här lättare för er!
O för att avlsuta så har jag ett meddelande til Bastis7:
Jag har Canal+ Max och jag såg SAMTLIGA matcher förra säsongen. Aneldningen till att Otto spelar i förstakedjan är i brist på annat plus att han är lite av Hardys gullepojke precis som fansens. Samma anledning som varför Bom Bom spelar boxplay och i viktiga skeden av matcher. Precis som det är överallt. Lärarna har alltid sin favoritelev och Arbetsgivarna har alltid sin favoritarbetare. Behöver inte betyda att eleven prestrerar bäst eller att arbetaren gör ett bäst jobb. Kan också betyda att de är satans bra på att kyssa dammtrasa eller för att deras fruar lagar godast laxplanka. Så är det och så kommer det alltid att vara. Fundera på det!

O för att avlsuta så har jag ett meddelande til Bastis7:
Jag har Canal+ Max och jag såg SAMTLIGA matcher förra säsongen. Aneldningen till att Otto spelar i förstakedjan är i brist på annat plus att han är lite av Hardys gullepojke precis som fansens. Samma anledning som varför Bom Bom spelar boxplay och i viktiga skeden av matcher. Precis som det är överallt. Lärarna har alltid sin favoritelev och Arbetsgivarna har alltid sin favoritarbetare. Behöver inte betyda att eleven prestrerar bäst eller att arbetaren gör ett bäst jobb. Kan också betyda att de är satans bra på att kyssa dammtrasa eller för att deras fruar lagar godast laxplanka. Så är det och så kommer det alltid att vara. Fundera på det!
100% DJURGÅRDSJ***L
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Hahah det tycker jag inte heller.Highwind skrev:Dig känner jag igen. Jag är inte direkt förvånad att vi tycker olika om Tims säsong. Jag tycker inte att Andreas Holmqvist är guds gåva till Djurgården.SirDIFalot skrev: Eh... Nu vet alla att jag inte gillar Tim men tror ALLA håller med mig.
I början av säsongen var han riktigt svag och var bänkad flera gånger. Nu är det givetvis inte allt men 2 ass och noll mål efter 30 matcher. Men han spelade upp sig och det brakade till någon gång efter 35 matcher och han var efter det även okej i slutspelet. Definitivt inte tvärtom.
Tappar man ofta pucken när man får den (som Tim gjorde i slutet på säsongen) så tycker jag inte att man spelar bra. Men det är bara jag.
Notera att jag inte tycker Tim var BRA i slutet, han var väl OK sett till vad jag tycker om honom som spelare. I början av säsongen tycker jag att han var fullt rättmätigt då alla vet vad jag anser om honom.
Expert.
Dock så är det lite fel om klubbar skall gå med förlust när de blir av med spelare. Särskilt i sådana fall där summan de får för en spelare är lägre en den kostnad de lagt ner på att utveckla en spelare, särskilt när det gäller juniorverksamhet. Det är ju inte direkt gratis att bedriva juniorverksamheten.Viktory skrev:Tycker inte att det är OT att snacka NHL-avtal i den här tråden. Tror också att spelarna aldrig kommer att gå med på hårdare krav på NHL från Sverige om det resulterar i minskad möjlighet till rörelse på deras arbetsmarknad. Eller som Anders Burström uttrycker det, "pengarna kommer alltid att styra"Shitkicker skrev:Det där skulle inte bara NHL-klubbarna invända mot. Även spelarna och spelarfacket skulle ju slå fullständigt bakut eftersom det begränsar deras möjligheter till rörlighet på arbetsmarknaden och därmed chanserna att tjäna så mycket pengar som möjligt på sitt yrkeskunnande på andra sidan pölen. Jag vet inte om det finns någon bra lösning på problemet. Vi har både NHL och giriga hockeylirare som motpart.Kall-El skrev:Kommer aldrig bli bättre för klubbarna om inte de tar över förhandlingarna med NHL själva.
Klubbar i Europa måste ager gemensamt och vara stenhårda mot NHL.
Om det sedan betyder att det inte kommer NHL -spelare till VM eller OS är inte mycket att göra åt.
* NHL borde som minst betala 5 miljoner för en spelare som plockar över.
* Kontrakt skall självfallet dessutom gälla.
* Vill NHL lösa en spelare med kontrakt får de vackert betala vad klubben kräver för spelaren.
* Rätten för en klubb att sälja en spelare under kontrakt till vilken jävla NHL klubb man vill. ( Nhl kanske gillar drafter, men klubbarna i Europa förorar enorma pengar på att inte få sälja sina spelare till högstbjudande. )
* Spelare som inte platsar i NHL bör beredas möjlighet att återvända till sin senaste förening i
Europa utan att denna förening skall betala några pengar för spelaren ifråga.
* Skulle spelaren inte platsa borde NHL straffas med en bot på ytterligare 2.5 miljoner.
Kort sagt det måste kosta så pass mycket pengar att NHL bara väljer att plocka över riktigt bra spelare. Som det är nu kan de tokchansa på vad som helst eftersom kostnaderna för dem är för låga.
Det skall dessutom sägas att detta egentligen är småpengar för NHL, men det skulle betyda väldigt mycket för klubbar i Europa.
Svenska hockeyförbundet har ju försökt sätta ner foten och avkrävt unga spelare att de skriver under ett ungdomskontrakt enligt vilket de måste betala ett vite om 400kkr om de lämnar Sverige för NHL före 22 års ålder. Det har ju inte tagits emot speciellt väl av spelarna. Egentligen tycker jag dock det där är ett ganska bra initiativ. Kanske skulle man kunna införa en liknande klausul i de a-lagskontrakt vi erbjuder spelare vilken stipulerar att spelaren själv blir tvungen att kompensera oss med en viss summa om han lämnar oss under kontraktstiden, oavsett om det är för NHL eller KHL. Det är helt frivilligt att skriva på, men accepterar man inte klausulen blir det helt enkelt inget kontrakt med DIF. Det skulle indirekt tvinga NHL/KHL att pröjsa spelaren en sign on-bonus som han sedan får använda för att göra rätt för sig och lösa sitt kontrakt. Alternativt får killens föräldrar ta ut ett nytt lån på huset..Givetvis måste då samtliga elitserieklubbar göra gemensam sak och börja tillämpa detta. Helst bör såklart hela Europa enas om detta. Säkerligen kommer en del européer då att välja att åka över till Kanada, lira juniorhockey där och skita i att försöka ta en plats i sin inhemska, högsta serie men det får vi väl ta då. Konkurrensen där är redan stenhård och elitserien tycker jag faktiskt är en bättre arena för att visa upp sina hockeykunskaper för potentiella intressenter om man nu inte enbart är en brunkare eller fighter.
Egentligen är hockeyns system för detta helt barockt och det är nästan skrämmande hur våra klubbar låter sig våldtas och plundras utan att sätta sig till motvärn. Speciellt i jämförelse med fotbollen. Malmö FF fick 82,5 miljoner för Zlatan. Vad fick MoDo för tvillingarna Sedin?
Sorry för lite OT, men i nån mån berör det ju Silly Season och lagbygget eftersom vi till nästa säsong riskerar att förlora en jättetalang som Zibanejad och bara kommer få vad som i sammanhanget är kaffepengar för honom.
http://t.co/qY3U5Tq
Jag tror risken finns att om NHL kan fortsätta våldta klubbar här i Sverige på detta vis så kommer fler och fler lägga ner juniorverksamheten då den helt enkelt inte blir lönsam om man inte kan få betalt för spelare man utvecklat, som sedan sticker över andra sidan pölen.
NHL skiter högaktningsfullt i hur det går för klubbarna här, för dem är Elitserien mer en farmarliga som de kan gå och plocka ifrån hur de vill. Skulle sen vår juniorverksamhet här dö ut rycker de bara på axlarna och tittar typ någon annanstans efter nya spelare.
Alltid Oavsett.
- S:t Djurgården
Ouff! Se upp! Här kommer en superhet spaning: Daniel Fernholm har synts till i Växjö enligt MrMadhawk.se
"Djurgår’ns IF du är allt jag har - Aldrig lämnar jag dig ensam kvar..."
Tim Eriksson dementerar ryktet, fattar ingenting av det.
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... g-ska.html
- starvin_marwin
Vore ganska komiskt om han hamnade i VäxjöS:t Djurgården skrev:Ouff! Se upp! Här kommer en superhet spaning: Daniel Fernholm har synts till i Växjö enligt MrMadhawk.se
"Ska jag spela i Sverige då vill jag bo i Stockholm och spela i Djurgården om det går. Men har de fyllt sina platser, om de inte är intresserade och det inte går att lösa och man sitter i augusti och Djurgården absolut inte finns som en möjlighet, då får man börjar fundera på Schweiz och så också" (från Marie Hallmans intervju)
Haha, skön intervju, och skönt att höra att han blir kvar ändå!hocki skrev:Tim Eriksson dementerar ryktet, fattar ingenting av det.
- starvin_marwin
Förbannat härlig inställning han har!hocki skrev:Tim Eriksson dementerar ryktet, fattar ingenting av det.
Har inte skrivit här på ett tag men jag följer flitigt OHL/WHL/QMHL och hade gärna sett Hampus Gustafsson i DIF. En ung spelare som varit över och övat ytterliggare på sin fysik och intensitet.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10080
Fartfylld och teknisk hockey med hög intensitet är vi inte direkt bortskämda med, de flesta är ju ändå antingen eller. Men han är ju ifrån Malmö så det kanske aldrig var något DIF ens tittade på...
Han hade iaf sneglat på Sverige men nu drar han till Stjernen.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10080
Fartfylld och teknisk hockey med hög intensitet är vi inte direkt bortskämda med, de flesta är ju ändå antingen eller. Men han är ju ifrån Malmö så det kanske aldrig var något DIF ens tittade på...
Han hade iaf sneglat på Sverige men nu drar han till Stjernen.
Sjukt vad en liten kommentar i en blogg kan röra upp känslor och spekulationer (edit)hocki skrev:Tim Eriksson dementerar ryktet, fattar ingenting av det.

Tim visar att han inte bara lägger sig ner och dör när han får minskat med istid utan istället tar han nu sommaren och försöker förbättra sitt spel inte bara sin fysik. Tänk om han faktiskt får ett skott som kan hota (förutom backhanden då) då kan det bli en rolig vinter för herr Eriksson.