Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Kosta vad de kosta vill. Vi måste klara kontraktet. En ev plats kvalplats o spel i HA igen gör ju att ekonomin ser ljusare ut? Fattas väl bara att vi värvar en målis likt Järlan gjorde från Mora innan fönstret stänger, för då hade vi också pengar. Där var Järlan passivt agerande på marknaden likt Stoppel är nu. Är det jag som är nojig eller? men att läsa att vi tagit 13 av 33 poäng är skrämmande!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det är faktiskt inga överdrivna siffror. Gör man det över en hel säsong så får man 65 poäng. Högsta troligen en av dom sista två platserna men ingen skrämmande formsvacka direkt.TheForsa skrev:Kosta vad de kosta vill. Vi måste klara kontraktet. En ev plats kvalplats o spel i HA igen gör ju att ekonomin ser ljusare ut? Fattas väl bara att vi värvar en målis likt Järlan gjorde från Mora innan fönstret stänger, för då hade vi också pengar. Där var Järlan passivt agerande på marknaden likt Stoppel är nu. Är det jag som är nojig eller? men att läsa att vi tagit 13 av 33 poäng är skrämmande!
Expert.
Är helt enig, skrev nått liknade i SHL tråden nyss, AGERA NU!!!TheForsa skrev:Kosta vad de kosta vill. Vi måste klara kontraktet. En ev plats kvalplats o spel i HA igen gör ju att ekonomin ser ljusare ut? Fattas väl bara att vi värvar en målis likt Järlan gjorde från Mora innan fönstret stänger, för då hade vi också pengar. Där var Järlan passivt agerande på marknaden likt Stoppel är nu. Är det jag som är nojig eller? men att läsa att vi tagit 13 av 33 poäng är skrämmande!
- SirDIFalot
Jag hoppas naturligtvis också på något spetsnyförvärv. Men marknaden är ju så jävla tunn så när minsta lilla kvalitet blir tillgänglig så blir det ett budkrig där vi inte har någon suck. Jag hoppas ni som skriker att vi måste AGERA NU!!!!!!!! inte lackar när en breddspelare kommer in för att det var vad som fanns.
Expert.
Närå kommer inte å klaga, man måste försöka, minns du när vi skramlade ur, vill du ha ett dacapo?SirDIFalot skrev:Jag hoppas naturligtvis också på något spetsnyförvärv. Men marknaden är ju så jävla tunn så när minsta lilla kvalitet blir tillgänglig så blir det ett budkrig där vi inte har någon suck. Jag hoppas ni som skriker att vi måste AGERA NU!!!!!!!! inte lackar när en breddspelare kommer in för att det var vad som fanns.
Läste om intressanta spelare i Finska ligan MrMadhawk listat. Finns 3 namn som vi vet levererat i SHL förr och det är Ryan Lasch, Damien Fleury och Eero Suomervuori. Tror ingen av dom skulle kosta mer än 200 000:-/mån. 2 av dom skulle vara bra tillskott i första och andra linan samt i PP. snipers allihopa samt Right skyttar. Flytta på Guter och ersätt Samme. Sen när Samme är tillbaka bort med Rundqvist eller Heinerö.
Problem solved.
Problem solved.
- SirDIFalot
Jo jag minns. Jag tror bara inte att det är så enkelt att, värva = hänga kvar, inte värva = åka ur.DIFtorped skrev:Närå kommer inte å klaga, man måste försöka, minns du när vi skramlade ur, vill du ha ett dacapo?SirDIFalot skrev:Jag hoppas naturligtvis också på något spetsnyförvärv. Men marknaden är ju så jävla tunn så när minsta lilla kvalitet blir tillgänglig så blir det ett budkrig där vi inte har någon suck. Jag hoppas ni som skriker att vi måste AGERA NU!!!!!!!! inte lackar när en breddspelare kommer in för att det var vad som fanns.
Expert.
Jag tror absolut det kan vara skillnaden bara titta förra året. Skillnaden var ett nyförvärv som började leverera när det gällde som mest, Jens Jakobs.
- SirDIFalot
Japp, men gäller att träffa rätt också.TheForsa skrev:Jag tror absolut det kan vara skillnaden bara titta förra året. Skillnaden var ett nyförvärv som började leverera när det gällde som mest, Jens Jakobs.
Expert.
Vi är nog många som har extremt jobbiga flashbacks till året vi åkte ut just nu.
Precis som då ser vi extremt uppenbara brister i spelet, sjunker stadigt mot nedre strecket och väntar (förgäves) på förstärkningar trots att absolut ingenting händer.
Precis som då ser vi extremt uppenbara brister i spelet, sjunker stadigt mot nedre strecket och väntar (förgäves) på förstärkningar trots att absolut ingenting händer.
Där tror jag faktiskt att nån av dom 3 spelarna ovan nämnda som faktiskt levererat och levererar på den här nivån skulle vara den skillnaden, eftersom dom är snipers med högre kvalité än t.ex Jakobs. Jag tror om jag ska vara ärlig att Jakobs hade legat 3:a-4:a i vår interna skytteliga om han haft en normalt producerande säsong.
Ryan Lasch hade jag gärna sett i DIF, visst ingen center men en spelare som kan göra mål och producera. Hellre en bra forward än ingenting.
Tror ni inte helt ärligt att KG fortfarande letar efter en långsiktig center, som kan stanna denna säsongen och nästa? Jag börjar fasiken tro det alltså.
Det krävs inte många hästar i stallet för att förstå att just nu, just precis NU så behöver vi bara någon som kan spela för resten av säsongen. Sitter han fortfarande och är kräsen så blir man ju uppriktigt ledsen. (om nu så är fallet)
En uppdatering på hemsidan om läget vore bra.
Dessutom är ju allt detta helt felskött från början av Djurgården.
Till och börja med lät man Challe bygga ett lag som han sedan lämnade innan säsongen. Det är ganska glasklart att det inte finns många sportchefer som vill ta över ett färdigt lag. Sen låter man den här temporära ledningsgruppen sitta kvar tills... ja, nu.
Tror ni inte vi hade haft fler chanser på en bra center med en erfaren sportchef som har fler kontakter och som verkligen vet hur man gör jobbet rätt?
Det krävs inte många hästar i stallet för att förstå att just nu, just precis NU så behöver vi bara någon som kan spela för resten av säsongen. Sitter han fortfarande och är kräsen så blir man ju uppriktigt ledsen. (om nu så är fallet)
En uppdatering på hemsidan om läget vore bra.
Dessutom är ju allt detta helt felskött från början av Djurgården.
Till och börja med lät man Challe bygga ett lag som han sedan lämnade innan säsongen. Det är ganska glasklart att det inte finns många sportchefer som vill ta över ett färdigt lag. Sen låter man den här temporära ledningsgruppen sitta kvar tills... ja, nu.
Tror ni inte vi hade haft fler chanser på en bra center med en erfaren sportchef som har fler kontakter och som verkligen vet hur man gör jobbet rätt?
- SirDIFalot
KG får ju förmodligen förlita sig på erbjudanden som kommer till honom, det finns ju ingen mångårig scoutingversamhet där Djurgården har koll på ett större antal spelare i Europa som man är intresserade av. Dom enda man förmodligen scoutat det minsta är ju ex-djurgårdare. Som Fällström. Allt handlar ju om att jobba förebyggande som sportchef. KG kastades in när säsongen drog igång.
Ryan Lasch vore en klassvärvning, men hamnar han på marknaden har vi nog inte en chans där heller.
Ryan Lasch vore en klassvärvning, men hamnar han på marknaden har vi nog inte en chans där heller.
Expert.
Jo. Det var också lite det jag menade när jag tog upp detta hur Djurgården skött allt från att Challe slutade. KG jobbar säkert på för fullt medans många, inklusive mig själv, klagar på att han arbetar för sakta. Får väl ha i åtanke att Djurgården kunde skött allting bättre från början.SirDIFalot skrev:KG får ju förmodligen förlita sig på erbjudanden som kommer till honom, det finns ju ingen mångårig scoutingversamhet där Djurgården har koll på ett större antal spelare i Europa som man är intresserade av. Dom enda man förmodligen scoutat det minsta är ju ex-djurgårdare. Som Fällström. Allt handlar ju om att jobba förebyggande som sportchef. KG kastades in när säsongen drog igång.