B.I.B.A skrev:Backstabtraitor skrev:
Ja jag blir jävligt neggo med tanke på att det var förmodligen åldersfördelningen som fällde oss förra året, lets go into the same trap again?
Lindström, Granath, Johner och Hank är alla nyförvärv som är i bra ålder. Sen tror jag knappast att åldersfördelningen var den stora anledningen till fiaskot. Med totalt ointresserad tränare och trötta spelare så var vi dömda att misslyckas.
Några av juniorerna kommer ta ordinarie platser i truppen, några inte. Precis som vanligt. Zabel har tränat juniorlaget i mååånga år nu och bör väl ha rätt bra koll på vilka som ska få chansen.
Håller dock med om att jag känner mig osäker med Challe på tränarposten. Han har inte presterat särskilt bra tidigare, men sen har väl inte heller förutsättningarna varit de bästa. Gillar det han gör som sportchef.
Mats Bäcklin får vi inte glömma han har ju faktiskt lyckats extremt bra med de unga spelarna som han har tagit hand om.
Personligen tycker jag att det känns väldigt mycket Djurgården om denna trupp. Kan nästan garantera att någon eller några av våra unga spelare kommer att blomma ut i år, det ser ju ut som att vi har en tränar stab som skulle kunna genomföra detta.
Angående Challe så tror jag faktiskt att det kan gå väldigt bra, skillnaden nu är att man faktisk har möjligheten att bygga exakt det laget som han vill jobba med, verkar ju som han bygger ett
LAG med mycket hjärta.
Kan inte se att det finns någon diva som
glider runt på planen i denna trupp.
De åren som vi har nått fina framgångar så är det just detta vi har haft HJÄRTA.
Kan vi nu få in en bra målvakt så kan detta sluta riktigt bra.