Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Tellqvist32 skrev: 2025-10-27 16:09:29 Jag tycker Magnus ska stå Växjö och Hugo HV71.

Vi borde inte vaska Växjö borta och kan inte Hugo stå ens mot HV hemma - då ska han inte stå överhuvudtaget eller ens vara med i truppen.

Absolut sista chansen för honom.

Edit: Sedan såklart, det finns ju stor risk för 0p med detta upplägg och även om vi har byggt en fin buffert så är det ju inte roligt.
Han kunde "inte ens" stå mot Hv sist utan att fullständigt skämma ut sig. Frölunda, Rögle, Skellefteå och Växjö är en klass för sig. Ganska liten chans till skräll ens med Hellberg. Bättre att "vaska" dessa och gå all in mot mitten/botten. Där kan Hellberg ensam vinna om stjärnorna står rätt.

Med Hävelid kommer vi aldrig vinna i SHL. Då är det bättre att förlora mot de riktigt bra lagen än mot konkurrenter.
Tellqvist32
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tellqvist32 »

Manijock skrev: 2025-10-27 21:29:11
Tellqvist32 skrev: 2025-10-27 16:09:29 Jag tycker Magnus ska stå Växjö och Hugo HV71.

Vi borde inte vaska Växjö borta och kan inte Hugo stå ens mot HV hemma - då ska han inte stå överhuvudtaget eller ens vara med i truppen.

Absolut sista chansen för honom.

Edit: Sedan såklart, det finns ju stor risk för 0p med detta upplägg och även om vi har byggt en fin buffert så är det ju inte roligt.
Han kunde "inte ens" stå mot Hv sist utan att fullständigt skämma ut sig. Frölunda, Rögle, Skellefteå och Växjö är en klass för sig. Ganska liten chans till skräll ens med Hellberg. Bättre att "vaska" dessa och gå all in mot mitten/botten. Där kan Hellberg ensam vinna om stjärnorna står rätt.

Med Hävelid kommer vi aldrig vinna i SHL. Då är det bättre att förlora mot de riktigt bra lagen än mot konkurrenter.
Vi kan inte slänga honom till vargarna och hoppas att de inte äter upp honom varje gång. Då måste han helt enkelt ersättas, vilket man förmodligen själva anser också, men jag vill inte se oss vaska matcher på förhand.

Nu är det väl någon form av "vaskning" varje match han står, om man ska vara helt uppriktig.

Jag hade ju hellre sett vilken målvakt som helst i Div.1 som är minst 188 cm före Hugo i en enskild match före. Tyvärr.
Skriv svar