Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Wishes skrev: 2021-11-24 22:15:01 Och varför borde han inte avgå nu??? Efter säsongen är alldeles för sent.
Det är väl bra för alla skrikhalsar att ha en syndabock om det går på röven?

Det är väl egentligen inte svårare än att Kraft sätter sig ner med spelare och tränare och kollar av läget.
Om det finns förtroende för Jocke är det ju bara rätta sig i ledet (eventuellt måste man sparka de som inte kan/vill
vara beredda att offra en arm eller ben för skölden utan hard feelings).
Om det inte finns förtroende tror jag att han inte skulle vara sen med att avgå. Det finns Djurgårdshjärta där också.

Det är ändå relativt vuxna människor vi pratar om.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
DIFLuWi

Säsongen 21/22

Inlägg av DIFLuWi »

Praetori skrev: 2021-11-24 22:50:49
Wishes skrev: 2021-11-24 22:15:01 Och varför borde han inte avgå nu??? Efter säsongen är alldeles för sent.
Det är väl bra för alla skrikhalsar att ha en syndabock om det går på röven?

Det är väl egentligen inte svårare än att Kraft sätter sig ner med spelare och tränare och kollar av läget.
Om det finns förtroende för Jocke är det ju bara rätta sig i ledet (eventuellt måste man sparka de som inte kan/vill
vara beredda att offra en arm eller ben för skölden utan hard feelings).
Om det inte finns förtroende tror jag att han inte skulle vara sen med att avgå. Det finns Djurgårdshjärta där också.

Det är ändå relativt vuxna människor vi pratar om.
Känns som att det är vad som behövs. En rejäl intervention. Där alla får utrymme att lufta sina åsikter och vad man tänker och tycker.

Känns som att det är missförstånd och innehållna känslor som gjort situationen ohållbar.
Bra av Videll att ta upp det till ytan och säga ifrån på ett sätt som man inte kan blinda för.

Tror fortfarande att om det här sköts på rätt sätt så kommer vi komma ut oerhört stärkta av det här. Som en helt ny, sammansvetsad grupp.

Jag är iaf optimistisk. Preatori style!
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

DIFLuWi skrev: 2021-11-24 23:00:12 Jag är iaf optimistisk. Preatori style!
Folk missuppfattar min fatalism för optimism. Alltid positivt iofs. :lol:
Skämt åsido. Ingenting har någonsin blivit bättre för att man målar fan på väggen utan man spottar i nävarna och tar itu med det som måste göras.
Problemlösning börjar med positiv rapportering. Ser man ett problem så föreslår man en lösning istället för att springa runt som en huvudlös kyckling.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
agne
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av agne »

DIF_Soldier skrev: 2021-11-24 16:55:38 Bild

Pränta in citatet djupt i ert minne.
Skärp dig.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Är du säker på att du inte är gnagare innerst inne? Attityden har en lätt odör av Solna....
Användarvisningsbild
-daniel-

Säsongen 21/22

Inlägg av -daniel- »

Nu vet vi fortfarande alldeles för lite om den uppkomna situationen men vad som slår mig är hur oproffsigt hela den här soppan verkar ha hanterats. Man borde kunna sätta sig ned med vederbörande och försöka reda ut en uppkommen situation, utan att det eskalerar och blir en sådan stor grej.

Om Videll har särbehandlats, mobbats, trakasserats eller vad det nu påstås så är det förstås helt jävla orimligt och naturligtvis skäl till en anmälan.

Om han blivit fråntagen sin kaptensbindel och det gjorde ont i själen och han kände sig förolämpad så borde Linus kunnat krävt en sittning med Jocke & ansvarig tränare och fått saken förklarad för sig. Helst innan den sker men om det av någon obegriplig anledning missats får det väl bli i efterhand.

Om Linus känt sig utpekad i sin roll som kapten på presskonferensen med Bäret och Jocke (vilket jag tror är fallet) så är det hela bara fantastiskt löjligt. Videll är en av de absolut bäst betalda spelarna i laget och har ett ansvar, det betyder att man också när det blåser får stå upp och ta emot skit. Likväl som man blir hyllad i framgång.

Aja spekulationer är vad det är men jag tycker det är fascinerande att sånt här ens skall behöva hända. Tycker det luktar lite "det har varit så mycket snack om dålig behandling av spelare på sistone så nu tar jag också chansen att få ur mig mitt när det blåser och lyfta ansvaret på någon annan", men jag vill som sagt betona att jag inte vet mer än er andra...
maag80

Säsongen 21/22

Inlägg av maag80 »

Wishes skrev: 2021-11-24 22:19:26
Per-Allan skrev: 2021-11-24 21:43:55
m0ng00se skrev: 2021-11-24 15:24:24 våra 7 matcher kvar till juluppehållet med start imorgon borta mot SAIK. hu många points tar vi? min gissning under. Är jag för positiv?

25 november Skellefteå (b)
1p

27 november Örebro (h)
3p

30 november Malmö (h)
0p

2 december Oskarshamn (b)
1p

4 december Brynäs (b)
3p

9 december Växjö (h)
1p

11 december Växjö (b
0p

summa: 9p
9 vunna poäng vunna? Säger som Annie Lööf om detta sker så äter jag upp min högra sko. Detta i ren glädje men tror vi får vara nöjda om vi lyckats mäkta med att ta 3 poäng.
Hon åt aldrig upp sin högra sko. Väldigt mycket snack, men när det kom till kritan bidde det inte så mycket verkstad. Känns bekant!
Det är precis det här det kan handla om i vissa fall...
Det var faktiskt inte Annie Lööf som sa detta om sin högra sko utan en kollega i C, vilket undgått många.

Och det är precis sånt som kan hända i ett samhälle, alla får för sig att det är på ett visst sätt.
Många har fått för sig att det är Jocke som är problemet, att han envåldshärskar.

Men det lär väl visa säg om Jocke bör äta upp sin sko dvs avgå, om vi vinner ca 9 poäng eller om vi står som hopplös sista lag i tabellen till 11 decembers kväll.
Eller vad som ligger bakom Vidells anmälan.
Matchen mot Skellefteå ikväll blir nästan helt overklig och intressant.
Hur fasen agerar laget på isen efter en sånt här kvickt inbördeskrig?
"De hade fem, men de ville ha sex, och de fick de när Foppa tryckte in den!"
Användarvisningsbild
Czerkawski

Säsongen 21/22

Inlägg av Czerkawski »

Så mötet i går resulterade i... ingenting?
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 21/22

Inlägg av Buford »

Czerkawski skrev: 2021-11-25 09:32:28 Så mötet i går resulterade i... ingenting?
Man undrar ju, nån måste ju ha hört nåt om vad som sagts...
Användarvisningsbild
Doyle

Säsongen 21/22

Inlägg av Doyle »

Märkligt, sanna mina ord. Har deltagarna fått lämna tysthetslöfte o DIF KOMMUNICERAR ut vad som skall ut till supportrarna. Eller att infon var så bra så det slutade i halleluja, ”we shall owercome” ?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF_Soldier »

Praetori skrev: 2021-11-24 23:49:30

Är du säker på att du inte är gnagare innerst inne? Attityden har en lätt odör av Solna....
Vad är det nu då som inte passar?

Antingen är det något riktigt sjukt som pågår i DIF-led och då gör Videll vad han anser en ledare bör göra och tar tag i det.
Eller så är han en självisk primadonna. Oavsett utgång är citatet högst relevant åt båda håll.

Vad i det har med gnagare att göra? (Förutom att Videll har spelat där?) Men för all del, sure. Heja aik, om det känns bättre för dig.
Säg den glädje som varar
Donkels-3.0

Säsongen 21/22

Inlägg av Donkels-3.0 »

OK.
Här kommer en kort sammanfattning av mötet såsom jag tolkade det:
1) Värvningarna - difhockey valde en defensivare strategi initial kring värvningar(tillskillnad från alla övriga lag) pga osäkert coronaläge och kunde därför bara hitta nordamerikanska knektar när väl sanktionerna släpptes - enligt mig en en tveksam strategi
2) Vinner vi inte 4 av dom 7 nästa matcherna kommer laget förbereda sig för play-out
3) En back söks med ljus och lykta
4) Videllgate - enligt VD så ska Videll vara sugen att spela i DIF - tro att det är kvalificerat säljsnack och att en skilsmässa snart kommer att publiceras
5) Jocke tror på det här laget - har för mig att en annan sportchef sade samma sak för typ 10 år sen
6) Man letar inte ny tränare just nu då man tycker att Falk och Aaro "har något på gång"
7) Kaarel har fullt förtroende för Jocke - ingen högoddsare direkt
8 Åberg på väg hem från nordamerika men på frågan om vi försöker kontraktera honom så svamlade Jocke något om ja det gör vi men att det finns andra SHL konkurrenter som rycker i honom - jag tippar främst på att vidrigheternas vidrighetsförening från Karlstad är där och hugger alternativt Örebro

En kort sammanfattning som gärna andra som var där får komplettera med vad som sas
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev: 2021-11-25 09:51:23 Vad är det nu då som inte passar?

Antingen är det något riktigt sjukt som pågår i DIF-led och då gör Videll vad han anser en ledare bör göra och tar tag i det.

Eller så är han en självisk primadonna. Oavsett utgång är citatet högst relevant åt båda håll.
Du kan ju låtsats som att det fetade inte var en eftertanke men efter "hö hö" skämt om Alvedon och dylikt i andra inlägg så lämnar det mest en unken doft.

Man kan uttrycka vilka åsikter man vill men man blir bedömd utifrån både vad de innehåller och hur man gör det.

Kritik och hån är skilda saker. Jag vet inte bakgrunden till att Videll gått till VDn men om han känt sig utpekad är det ju rätt taktlöst att dreva mot samma spelare på forumet eller håller du inte med?

Inte riktat mot dig men vad hände med lite finare lite bättre? Nej vi har med tiden förvandlats från järnkaminer till en förening med bengalbrännande muppar och folk som hånar de egna spelarna eller stökar (i bästa Solnastil) och sedan blir butthurt när klubben tar ordningsmaktens parti. Det är som en bajslavin i slowmotion där epitetet "apberget" snart inte går att skoja bort längre.

Attityderna förändras förvisso med tiden men DIF är större än dig eller mig. Det är en medlemsförening med 130 år på nacken där vi "tillsammans" utgör DIF och jag anser att man inte bör skita på sin egen gata utan att någon säger ifrån men jag kanske är i minoritet.
Senast redigerad av Praetori den 2021-11-25 10:24:16, redigerad totalt 2 gång.
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Donkels-3.0 skrev: 2021-11-25 10:04:27 8 Åberg på väg hem från nordamerika men på frågan om vi försöker kontraktera honom så svamlade Jocke något om ja det gör vi men att det finns andra SHL konkurrenter som rycker i honom - jag tippar främst på att vidrigheternas vidrighetsförening från Karlstad är där och hugger alternativt Örebro
Ja även om man kan förstå Åberg i nuvarande situation så vore det rent vidrigt om han går till kaffe när vi sitter i den här sitsen. Vi skulle behövt fler med hjärtan som Ahlén och Hank.
Användarvisningsbild
captcash

Säsongen 21/22

Inlägg av captcash »

Praetori skrev: 2021-11-25 10:20:16
Donkels-3.0 skrev: 2021-11-25 10:04:27 8 Åberg på väg hem från nordamerika men på frågan om vi försöker kontraktera honom så svamlade Jocke något om ja det gör vi men att det finns andra SHL konkurrenter som rycker i honom - jag tippar främst på att vidrigheternas vidrighetsförening från Karlstad är där och hugger alternativt Örebro
Ja även om man kan förstå Åberg i nuvarande situation så vore det rent vidrigt om han går till kaffe när vi sitter i den här sitsen. Vi skulle behövt fler med hjärtan som Ahlén och Hank.
Absolut men samtidigt är det ju så att om han ens har en liiiiten tanke på kaffe som alternativ så är han inte vad vi behöver i laget just nu, han skulle bara börja deppa efter 4 torsk och vara noll hjälp. Vi behöver nån som är 100% DIF och inte ger upp no matter what (kan vi låna hem Hank ett par veckor?).
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar