Säsongen 16/17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
williams
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av williams »

Joakim Lindström tycker dock att domarna gjorde rätt som friade.
– Min avsikt är inte att slå av honom klubban. Det var en kampsituation, sånt som händer.

Och domarna har hittills tagit 2 min, för dessa även om det är avsikt eller inte.. Men inte idag. Det är till och med först hakning under, sedan slashing över klubban. Man blir fan gråtfärdig!
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

williams skrev:Joakim Lindström tycker dock att domarna gjorde rätt som friade.
– Min avsikt är inte att slå av honom klubban. Det var en kampsituation, sånt som händer.

Och domarna har hittills tagit 2 min, för dessa även om det är avsikt eller inte.. Men inte idag. Det är till och med först hakning under, sedan slashing över klubban. Man blir fan gråtfärdig!
Hade Ljung släppt klubban i stället, hade han solklart fått en tvåa med sig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

williams skrev:Joakim Lindström tycker dock att domarna gjorde rätt som friade.

Men herregud Lindström, ska vi börja bedöma om det är avsiktligt eller inte i alla situationer när dom inte ens kan se vad som händer...
gaspo

Inlägg av gaspo »

sauron skrev:Vi kanske borde fundera på om vi inte borde göra nåt liknande som örebrofansen (och vara tysta i en period) för att markera mot den usla kvaliteten på domarna i shl och att vi konsekvent bedöms hårdare än andra lag. Bara en tanke en kväll efter ytterligare en höjdarinsats av våra vänner i randigt.

Of all the things I lost, I miss my mind the most...
Hear,hear!!

Inlägg av #10 »

Hoppas Peppe och Högström är tillbaka på tisdag
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Kan inte säga bu eller bä hur Robban är som tränare men utifrån intervjun i Expressen så har han mycket av min respekt för hans person iaf.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Rent krasst nu, mitt intryck är att domarinsatserna varit sämre i år, jag upplever det även som om det skrivs mer om det i media (kanske bara deras valda fokus för året) och om det gnälls lika mycket hos Lakejerna ( :roll: ) trots deras tabellposition...kan det vara så att domarnas nivå inte är där dom ska vara? Kan det vara så att dom tappat gentemot spelarna?
Nu säger jag inte att spelarna utvecklats så mycket men däremot upplever jag att man lagt på domarna "nya" uppgifter, detta gör kanske helt enkelt att dom tappar i kvalitet på totalen. Ni vet kvantitet ~ kvalitet begreppet.

Detta är verkligen något taget helt ur luften men skulle man inte kunna ge linjedomarna mer befogenhet? Fan icing och offside är ju ändå inte såååå svårt att hålla koll på och det är sällan dessa delar det gnälls på. Nu kanske dom redan har mycket befogenhet och viskar vad dom ser till huvuddomarna men ibland upplever jag det som om att när dom ser något så, säg en ful eftersmäll så ser dom mer till att detta inte leder till något annat än ger en utvisning.
williams

Inlägg av williams »

crike skrev:Rent krasst nu, mitt intryck är att domarinsatserna varit sämre i år, jag upplever det även som om det skrivs mer om det i media (kanske bara deras valda fokus för året) och om det gnälls lika mycket hos Lakejerna ( :roll: ) trots deras tabellposition...kan det vara så att domarnas nivå inte är där dom ska vara? Kan det vara så att dom tappat gentemot spelarna?
Nu säger jag inte att spelarna utvecklats så mycket men däremot upplever jag att man lagt på domarna "nya" uppgifter, detta gör kanske helt enkelt att dom tappar i kvalitet på totalen. Ni vet kvantitet ~ kvalitet begreppet.

Detta är verkligen något taget helt ur luften men skulle man inte kunna ge linjedomarna mer befogenhet? Fan icing och offside är ju ändå inte såååå svårt att hålla koll på och det är sällan dessa delar det gnälls på. Nu kanske dom redan har mycket befogenhet och viskar vad dom ser till huvuddomarna men ibland upplever jag det som om att när dom ser något så, säg en ful eftersmäll så ser dom mer till att detta inte leder till något annat än ger en utvisning.
Jag håller faktiskt med. Domarna är sämre än någonsin. Det sägs ju att om en domare inte syns under en match så har han gjort ett bra jobb. Men i årets SHL så är dom huvudpersonen i var och varannan match. Ja, domarna kan inte se allt eller vara hundraprocentiga i sitt arbete, det förstår vi, men det går åt fel håll.. med allt, dåliga beslut, huvudtacklingar, avstängningar, böter, bortdömda mål. interference kan dom ju slopa då dom inte dömer för det längre. etc.
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

Jag slängde ihop en liten tabell med poängsnitt över 2016 och 2017 från lagen på plats 14-10 i tabellen så man kan se hur formen sett ut.

- De omgångar som spelats på "fel datum" ligger under det året då matchen faktiskt spelades.
- Målskillnad är ej medräknat, det är dock en faktor som kan ha stor betydelse i flera fall.

Bild

Vilka slutsatser kan man dra av detta då?

Ja, trots att DIF torskat 8 senaste matcherna så har vi högst snitt under 2017 av de 5 lagen inblandade. Det beror ju naturligtvis på vår starka start på 2017.

Vad man också kan se är att både Rögle och Leksand måste ha ett högre snitt än vad Karlskrona hade under 2016 för att gå om DIF, och då får inte DIF ta några poäng. Ser man hur lagens snitt sett ut under hela säsongen så känns det föga troligt i dagsläget.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Blårand

Inlägg av Blårand »

Sista profilen
Såg en reklamskylt häromdagen på stan med Tellan. Det slog mig då att det är den ende i laget som kan antas vara känd utanför den inre blårandiga kretsen. Den petar man inte i första taget. För några år sedan, när det vankades final, hängde en grym Ölvestad i busskuren. Det fanns fler att välja på. Går vi tillbaka ytterligare långt i tiden var profilerna kända i hela landet och en del även utanför rikets gränser som Tumba, Björn, Stoltz. Nu hänger de i taket och där lär det inte fyllas på när spelarna har kontrakt på några år och sedan försvinner. Jag tycker att anonymiteten är ett större problem än det dåliga spelet. En gång så stora klubbar som SSK, AIK och MoDo för en tynande tillvaro i allsvenskan. Känns som en oroväckande trend. Vilken är nästa storklubb att försvinna?
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Blårand skrev:Sista profilen
Såg en reklamskylt häromdagen på stan med Tellan. Det slog mig då att det är den ende i laget som kan antas vara känd utanför den inre blårandiga kretsen. Den petar man inte i första taget. För några år sedan, när det vankades final, hängde en grym Ölvestad i busskuren. Det fanns fler att välja på. Går vi tillbaka ytterligare långt i tiden var profilerna kända i hela landet och en del även utanför rikets gränser som Tumba, Björn, Stoltz. Nu hänger de i taket och där lär det inte fyllas på när spelarna har kontrakt på några år och sedan försvinner. Jag tycker att anonymiteten är ett större problem än det dåliga spelet. En gång så stora klubbar som SSK, AIK och MoDo för en tynande tillvaro i allsvenskan. Känns som en oroväckande trend. Vilken är nästa storklubb att försvinna?
Inte konstigt att dem du nämner är profiler: framgång föder ikoner. Ge oss SM-final eller guld så ska du se att spelare som Ljungh och Brodin blir några vi minns.
It's easier to be an asshole to words than to people
Praetori

Inlägg av Praetori »

Rojk skrev: Inte konstigt att dem du nämner är profiler: framgång föder ikoner. Ge oss SM-final eller guld så ska du se att spelare som Ljungh och Brodin blir några vi minns.
Då skall de ju spela därefter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Finns det någon däruppe i skyarna? Snälla hjälp DIF hockey o DIF fotboll. Fotbollen kommer få kämpa ännu mer än hockeyn i år. Vad har hänt med DIF?
gaspo

Inlägg av gaspo »

Vill inte vara sån. Men vad var det jag skrev om tidigare. DIF skulle förlora alla återstående matcher efter uppehållet. Bara hoppas på mirakel att Leksand o Örebro fortsätter o förlora.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

gaspo skrev:Vill inte vara sån. Men vad var det jag skrev om tidigare. DIF skulle förlora alla återstående matcher efter uppehållet. Bara hoppas på mirakel att Leksand o Örebro fortsätter o förlora.
Jag är nog mest rädd för Rögle just nu.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Skriv svar