Jodå det berördes och Säcken förklarade att han inte tyckte det var läge att lyfta upp juniorer mitt under säsongen men att framförallt Vejdemo och Bernhardt kommer få chansen nästa år att spela in sig i lagetJim Morrison skrev:Ställde någon frågan om synen på juniorverksamheten eller berördes det inte alls?
Marcus Nilson klar för Djurgården
Re: Marcus Nilson klar för Djurgården
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Får vi se Vejdemo i år, frågade någon. Visst! Gå på J20, svarade Säcken!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Just det där tänkte jag på. Blev lite besviken på Säcken och höll faktiskt med personen som ställde frågan. Vi behöver inte bredd. Vill vi ha bredd kan vi lika gärna plocka upp en junis. Säcken menar på att junisar inte varit med från början och inte bidrar tillräckligt mycket. Men vi har ju på senare år varit rätt bra på att ta upp juniorer mitt under säsong. Till exempel Mika Zibanejad... Dåligt svar av Säcken där. Det hade nog varit bättre att ta in verklig spets.Donkels skrev:Jodå det berördes och Säcken förklarade att han inte tyckte det var läge att lyfta upp juniorer mitt under säsongen men att framförallt Vejdemo och Bernhardt kommer få chansen nästa år att spela in sig i lagetJim Morrison skrev:Ställde någon frågan om synen på juniorverksamheten eller berördes det inte alls?
- Jim Morrison
Okej, tack för svar. Jag vet inte. Jag kan inte riktigt dela Säckens syn på det där. Tycker att han underskattar unga spelare och dömer bort dom redan på förhand. Och det känns absolut som att dom hade kunnat spela från början av den här säsongen istället för att vi dras med dom breddspelarna som nu faktiskt visat sig inte hålla måttet. Men ja, han har väl alltid varit så. Pojkar är pojkar, typ. Omodernt!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ge honom nr 13?BaronVonDif skrev:Min stora fråga är ; ska Högström byta nummer från 4 nu när Mackan är här?

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- diftobbe89
Var det inte SirDifAlot som ställde den frågan, tyckte nog allt jag kände igen hans röst, kan ha fel dock.minalman skrev:Får vi se Vejdemo i år, frågade någon. Visst! Gå på J20, svarade Säcken!

Senast redigerad av diftobbe89 den 2015-01-13 20:49:48, redigerad totalt 1 gånger.
Spela fult
- minalman
Men vi måste väl ha talang kvar i juniorlaget också Jim?Jim Morrison skrev:Okej, tack för svar. Jag vet inte. Jag kan inte riktigt dela Säckens syn på det där. Tycker att han underskattar unga spelare och dömer bort dom redan på förhand. Och det känns absolut som att dom hade kunnat spela från början av den här säsongen istället för att vi dras med dom breddspelarna som nu faktiskt visat sig inte hålla måttet. Men ja, han har väl alltid varit så. Pojkar är pojkar, typ. Omodernt!
- -daniel-
-daniel- skrev:
Förutspår en 50+ sidor lång tråd.

Nu kör vi, mot nästa 50.
Jobbigt möte, för alla parter. Men det kändes som det lättade upp något på slutet, vi får se hur det blir på torsdag. Hoppas vi alla kan respektera varandras åsikter och acceptera att alla tycker olika och uttrycker sig på olika sätt i liknande frågor. Jag har hyfsat goda förhoppningar att vi skall kunna rädda det här skeppet den här gången - låt oss i alla fall hoppas det.
Det är grymt svårt att komma in i ett disciplinerat spelsystem och göra rätt i princip varje match i SHL tempo. Tänker man lite framåt så måste J20 grabbarna få aningen lugn och ro att komma in i laget och gemenskapen utöver att bara göra rätt och hålla SHL-tempo. Plockar vi upp tex Löfquist som kanske är ett av de mest lovande korten från J20 så får han inte någon som helst startsträcka i Div1 där det är tänkt att han skall varva lite nu.Jim Morrison skrev:Okej, tack för svar. Jag vet inte. Jag kan inte riktigt dela Säckens syn på det där. Tycker att han underskattar unga spelare och dömer bort dom redan på förhand. Och det känns absolut som att dom hade kunnat spela från början av den här säsongen istället för att vi dras med dom breddspelarna som nu faktiskt visat sig inte hålla måttet. Men ja, han har väl alltid varit så. Pojkar är pojkar, typ. Omodernt!
Nog för att det finns hungriga juniorer men det är vår framtidsfond och bra spelare växer inte på träd så det gäller att de inte blir nedsågade för tidigt om man vill ha schysst virke framöver (för att använda skogshuggartermer).
De flesta har ju själv sett att fans och media inte direkt varit milda i sin behandling av våra nuvarande juniorer. Det gnälls fortfarande och då har vi ändå plockat upp några av de bästa inom sina områden redan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Har alltid haft respekt för Mackan , inse att hockeyklubbar är arbetsgivare också.
- Jim Morrison
Inte om dom är bra nog för att spela i A-laget. Vi kan ju inte ha spelare som endast får spela i juniorlaget för att det ska vara framgångsrikt eller att man har en ledning som inte tror på en oavsett hur bra man spelar. Bara för att man är ung. Det skickar dåliga vibbar och leder nog till att många känner sig lite utnyttjade och bortslösade eftersom dom sen tvingas söka sig bort och starta om på ny kula för att vidareutvecklas. DIF har ju en slags "stege" som börjar redan med pojklag, till hockeygymnasium, J18, J20. Att då blåsas på konfekten när det väl gäller kan leda till att unga talanger väljer bort Djurgården som ett alternativ då dom inte tror att dom får chansen ändå.minalman skrev:Men vi måste väl ha talang kvar i juniorlaget också Jim?Jim Morrison skrev:Okej, tack för svar. Jag vet inte. Jag kan inte riktigt dela Säckens syn på det där. Tycker att han underskattar unga spelare och dömer bort dom redan på förhand. Och det känns absolut som att dom hade kunnat spela från början av den här säsongen istället för att vi dras med dom breddspelarna som nu faktiskt visat sig inte hålla måttet. Men ja, han har väl alltid varit så. Pojkar är pojkar, typ. Omodernt!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- minalman
Aftonbladets rubrik efter mötet: Järnkaminerna kräver Kaarels avgång och syftar på Pangs utspel. Han är "JK:s hejaklacksledare". Man dånar.
- Jim Morrison
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... ga-fansen/minalman skrev:Aftonbladets rubrik efter mötet: Järnkaminerna kräver Kaarels avgång och syftar på Pangs utspel. Han är "JK:s hejaklacksledare". Man dånar.
Lite skillnad på vinklingar.
Fyfan va trött jag blir på pissmedia! Låt AB ha ett supportermöte. Då kommer ni få se på show!minalman skrev:Aftonbladets rubrik efter mötet: Järnkaminerna kräver Kaarels avgång och syftar på Pangs utspel. Han är "JK:s hejaklacksledare". Man dånar.
Senast redigerad av Andspe den 2015-01-13 21:08:08, redigerad totalt 1 gånger.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Sitter och kollar nu, och mår fruktansvärt dåligt.
Marcus har tagit sitt straff med råge, hans gråtfärdiga svar från presskonferensen ger mig nästan en klump i magen. Som många sagt har han extremt stora balls, och ska enligt mig bara ha stöd härifrån och framåt.
Hela totala skulden för den här fruktansvärt äckliga soppan ligger och har alltid legat på ledningen. Kaarel med kollegor måste bort om Djurgården Hockey ska kunna läka. Om Djurgårdsfamiljen ska kunna överleva det här.
Har vi någon som är kunnig gällande föreningsstadga, misstroendeförklaring osv? Behöver man vänta till årsmöte, eller kan man lägga in någon sorts motion?
Marcus har tagit sitt straff med råge, hans gråtfärdiga svar från presskonferensen ger mig nästan en klump i magen. Som många sagt har han extremt stora balls, och ska enligt mig bara ha stöd härifrån och framåt.
Hela totala skulden för den här fruktansvärt äckliga soppan ligger och har alltid legat på ledningen. Kaarel med kollegor måste bort om Djurgården Hockey ska kunna läka. Om Djurgårdsfamiljen ska kunna överleva det här.
Har vi någon som är kunnig gällande föreningsstadga, misstroendeförklaring osv? Behöver man vänta till årsmöte, eller kan man lägga in någon sorts motion?
Du är med oss överallt, Stefan.