Tyckte de var varmt osv emot mif... Men fyfan i sista perioden så var det en pers..Mattias_87 skrev:Det här kan gå!
Men jag mådde sjukt dåligt i sista perioden, trodde faktiskt jag skulle spy.
Kvalserien 2014
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Kvalserien 2014
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
-
Känner liknande, men, men upp med huvudet och gå rakryggad för du är Djurgårdare,. Så tänker jag! ; )ciirree skrev:Jag vet inte om jag mentalt kommer att klara av en avgörande match i sista omgången. Om tabellen kommer vara så jämn att det står mellan ex. 4 lag i slutomgången då vet jag inte om jag vågar titta!
-
Känner bara ett stort tvi just nu över att aik möter Rögle borta i sista omgången. Inte alls bra, om Rögle ska fortsätta på den inslagna vägen.
Att vi ska lyckas ta oss upp är förstås fortfarande ganska osannolikt, men nu har vi gett oss själva chansen. Seger på torsdag, och det bäddas för en makalöst psykiskt jobbig avslutning.
Skulle vi kunna få med oss lite resultat från torsdagens matcher, förutsatt att vi vinner, kan det vara ruggigt jämnt i toppen.
Västerås - Örebro
Malmö - aik
Djurgården - Rögle
Skulle aik ta sista chansen, samtidigt som Västerås slår Örebro, så skulle vi ha en tabell som sett ut så här:
Rögle 10 poäng
Örebro 10 poäng
Västerås 10 poäng
Djurgården 9 poäng
Malmö 8 poäng
aik 7 poäng
Nu är det väl kanske mer troligt att Malmö slår aik, men hur som helst, så är vi i värsta fall endast två poäng från en andraplats vid seger under ordinarie tid.
Nu ska jag sova gott, över vetskapen att aik med absolut största sannolikhet spelar i allsvenskan nästa säsong. Sen börjar nervladdningen inför torsdag, och det är bara att hålla tummarna för att grabbarna verkligen ger sig själva chansen på riktigt. Då kan man börja tro på att det ska kunna gå vägen igen.
Att vi ska lyckas ta oss upp är förstås fortfarande ganska osannolikt, men nu har vi gett oss själva chansen. Seger på torsdag, och det bäddas för en makalöst psykiskt jobbig avslutning.
Skulle vi kunna få med oss lite resultat från torsdagens matcher, förutsatt att vi vinner, kan det vara ruggigt jämnt i toppen.
Västerås - Örebro
Malmö - aik
Djurgården - Rögle
Skulle aik ta sista chansen, samtidigt som Västerås slår Örebro, så skulle vi ha en tabell som sett ut så här:
Rögle 10 poäng
Örebro 10 poäng
Västerås 10 poäng
Djurgården 9 poäng
Malmö 8 poäng
aik 7 poäng
Nu är det väl kanske mer troligt att Malmö slår aik, men hur som helst, så är vi i värsta fall endast två poäng från en andraplats vid seger under ordinarie tid.
Nu ska jag sova gott, över vetskapen att aik med absolut största sannolikhet spelar i allsvenskan nästa säsong. Sen börjar nervladdningen inför torsdag, och det är bara att hålla tummarna för att grabbarna verkligen ger sig själva chansen på riktigt. Då kan man börja tro på att det ska kunna gå vägen igen.
Skulle den där tabellen slå in, då skulle till och med jag bli nervös. Och det min käre Salas, det händer inte ofta.Salas skrev:Känner bara ett stort tvi just nu över att aik möter Rögle borta i sista omgången. Inte alls bra, om Rögle ska fortsätta på den inslagna vägen.
Västerås - Örebro
Malmö - aik
Djurgården - Rögle
Rögle 10 poäng
Örebro 10 poäng
Västerås 10 poäng
Djurgården 9 poäng
Malmö 8 poäng
aik 7 poäng
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Kan inte länka från telefonen men Per Forsberg svarar på kritiken: "Jag rycktes med" och säger att det var ett snyggt hockeymål.
Jag kan förstå honom. Som kommentator i en sån match, i det skedet av matchen i ett derby och Djurgården vänder. Kämpa Forsberg!
Dessutom, dem som säger att han är Djurgårdare har ju inte hört hans andra matcher, där låter det som att han hatar DIF men vi gråter ju inte ut i media bara för det!
Jag kan förstå honom. Som kommentator i en sån match, i det skedet av matchen i ett derby och Djurgården vänder. Kämpa Forsberg!
Dessutom, dem som säger att han är Djurgårdare har ju inte hört hans andra matcher, där låter det som att han hatar DIF men vi gråter ju inte ut i media bara för det!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Kommande omgång måste vi naturligtvis vinna.Salas skrev:Känner bara ett stort tvi just nu över att aik möter Rögle borta i sista omgången. Inte alls bra, om Rögle ska fortsätta på den inslagna vägen.
Västerås - Örebro
Malmö - aik
Djurgården - Rögle
Rögle 10 poäng
Örebro 10 poäng
Västerås 10 poäng
Djurgården 9 poäng
Malmö 8 poäng
aik 7 poäng
Sedan håller jag båda tummarna för Aik och att de slår Mif.
Ett avhängt Aik tror jag verkligen inte vi gynnas av. Bättre då att alla lag fortsätter att kämpa allt det går. Då har vi en bättre chans.
Skulle vara lite kul om Vik vinner mot Örebro också. Vad händer med dem ifall kvalseriespöket börjar knacka på dörren på allvar. Det har gått lite väl enkelt i början och då kan två raka förluster skapa lite oreda där med.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jag tror han vräkte ur sig "Jaaa!" av två anledningar.ciirree skrev:Kan inte länka från telefonen men Per Forsberg svarar på kritiken: "Jag rycktes med" och säger att det var ett snyggt hockeymål.
1) Han gillar de allsvenska lagen eftersom han kommenterar dem varje säsong.
2) Han ville egentligen skrika "Ja, han sätter den från det läget!"
-
Vi måste ta två raka mot Rögle. Då är vi med på allvar.
Drömmen vore att vinna Rögle hemma och borta och sänka Örebro på hemmaplan, då har vi förhoppningsvis allt i egna händer mot malmö borta och vinner vi den så kan vi eventuell bestämma de onämnbaras definitiva öde i sista hemmamatchen mot VIK även om de genom något mirakel lyckas gripa sista halmstråna.jensa öhling skrev:Vi måste ta två raka mot Rögle. Då är vi med på allvar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- minalman
rövle förstörde vårt KS för två år sedan. Nu har vi alla möjligheter att skapa rättvisa.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Roligt också hur tyst det blir efteråt. Som om han antingen måste lugna ner sig eller reflektera över vad han precis sa.pulverapa skrev:Jag tror han vräkte ur sig "Jaaa!" av två anledningar.ciirree skrev:Kan inte länka från telefonen men Per Forsberg svarar på kritiken: "Jag rycktes med" och säger att det var ett snyggt hockeymål.
1) Han gillar de allsvenska lagen eftersom han kommenterar dem varje säsong.
2) Han ville egentligen skrika "Ja, han sätter den från det läget!"
It's easier to be an asshole to words than to people
Lugna er nu, det är farligt med drömmar. Jag räknar stenhårt med torsk mot Rögle på torsdag, främst baserat på det faktum att vi måste ta två raka mot dem.Praetori skrev:Drömmen vore att vinna Rögle hemma och borta och sänka Örebro på hemmaplan, då har vi förhoppningsvis allt i egna händer mot malmö borta och vinner vi den så kan vi eventuell bestämma de onämnbaras definitiva öde i sista hemmamatchen mot VIK även om de genom något mirakel lyckas gripa sista halmstråna.jensa öhling skrev:Vi måste ta två raka mot Rögle. Då är vi med på allvar.
Vi är Djurgårn. Gud har sedan länge bestämt att hålla oss nere på jorden..
Du är med oss överallt, Stefan.
Tsss, vi är Djurgården. Drömmar, jinx och den berömda "logiken" har inget inflytande i denna klubb.dutti skrev:Lugna er nu, det är farligt med drömmar. Jag räknar stenhårt med torsk mot Rögle på torsdag, främst baserat på det faktum att vi måste ta två raka mot dem.Praetori skrev:Drömmen vore att vinna Rögle hemma och borta och sänka Örebro på hemmaplan, då har vi förhoppningsvis allt i egna händer mot malmö borta och vinner vi den så kan vi eventuell bestämma de onämnbaras definitiva öde i sista hemmamatchen mot VIK även om de genom något mirakel lyckas gripa sista halmstråna.jensa öhling skrev:Vi måste ta två raka mot Rögle. Då är vi med på allvar.
Vi är Djurgårn. Gud har sedan länge bestämt att hålla oss nere på jorden..
Varje gång folk försöker se sådana mönster så blir de motbevisade. Generationsväxling och ett olyckligt sidospår satte oss i AS men den här klubben är mästa mästarna av en anledning och inom ett par år är vi tillbaka på toppen igen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Solna kommer såklart inte ta en poäng till. Det finns ingen heder alls i den föreningen. Så det kan vi glömma. Vi måste klara det här helt på egen hand om vi ska gå upp och hoppas på att några resultat går med oss.BOMBOM BOUCHARD skrev:Kommande omgång måste vi naturligtvis vinna.Salas skrev:Känner bara ett stort tvi just nu över att aik möter Rögle borta i sista omgången. Inte alls bra, om Rögle ska fortsätta på den inslagna vägen.
Västerås - Örebro
Malmö - aik
Djurgården - Rögle
Rögle 10 poäng
Örebro 10 poäng
Västerås 10 poäng
Djurgården 9 poäng
Malmö 8 poäng
aik 7 poäng
Sedan håller jag båda tummarna för Aik och att de slår Mif.
Ett avhängt Aik tror jag verkligen inte vi gynnas av. Bättre då att alla lag fortsätter att kämpa allt det går. Då har vi en bättre chans.
Skulle vara lite kul om Vik vinner mot Örebro också. Vad händer med dem ifall kvalseriespöket börjar knacka på dörren på allvar. Det har gått lite väl enkelt i början och då kan två raka förluster skapa lite oreda där med.
11-12 poäng till är minimum för att kunna gå upp. Då förstår man hur jävla tufft det är. Framförallt då alla motståndarlag har minst 3 gratispoäng att hämta mot solna.