Allsvenskan 2012/13
-
- Säsongskort: Ja
Re: Allsvenskan 2012/13
Varför skulle vår form plötsligt vända? Den har varit usel i en och en halv säsong
Djurgårdens IF
Jag tycker Challe sammanfattar det rätt bra själv i artikeln i aftonbladet. Det funkar inte att sitta på två stolar. Han måste ut och jaga en (två?) sniper, men hinner ju för fn inte med då han ska träna och coacha laget med ett, just nu, högt matchtempo. Styrelsen: det håller inte att ha ES ambitioner och slå ihop de två viktigaste rollerna i klubben. Det är ju som att värva en center och spela honom som back varannat byte...minalman skrev:Jag håller med dig! Jag vill se Säcken i båset då jag tycker Challe inte håller måttet som tränare. Challe funkar som sportchef och allmän Djurgårdsikon, men han har inte rätt inställning till uppgiften som huvudtränare. Jag tvivlar på att Challe klarar topp sju, men jag är säker på att Djurgården Hockey inte gör om misstaget från förra året. Därför är jag lugn (ett tag till).Sjöwall skrev:Du har helt rätt i det du skriver, det är sant. MEN. Vi hade precis samma utgångsläge förra säsongen. Vi låg och pendlade mellan 8:e och 10:e plats efter nyår och alla gick och väntade på att det skulle vända "för att i slutspelet skulle vi allt bli svåra att möta".... Alla vet ju hur det gick sedan.minalman skrev:Vi ligger idag sex poäng ifrån en topp sju plats (då är vi förbi gänget på 28p). Med trettiofem matcher kvar.
Det finns inget som säger emot att vi till och med tjänar på fullt matchande i förkvalet i stället för att hamna på topp tre och invänta att kvalet börjar. Har vi rätt formkurva efter nyår kan inget lag som samlat poäng nu i höst känna sig säker när de möter oss då. Placering 1-7 spelar ingen roll och vi behöver "bara" undvika placering sämre än sju samt att vi måste hitta toppformen vid rätt tillfälle i vår.
Jag sover lugnt på nätterna.
Är det inte bättre att agera redan nu? Att försöka göra någonting åt det? Varför inte ha som enda jävla mål att komma etta i serien? Kom igen nu va, vi ska inte acceptera att komma topp 7. Vi ska vinna hela jävla serien och sedan gå obesegrade genom kvalhelvetet.
Jag vill ha EN tränare/coach (Säcken ja tack!) inte tre. Och EN sportchef som kan köra det på heltid (Challe är värd att fortsätta där tycker jag).
aye jag tror och hoppas på det scenariot. En topp 3 plats är ju bara att kolla sig i stjärnorna efter.minalman skrev:Vi ligger idag sex poäng ifrån en topp sju plats (då är vi förbi gänget på 28p). Med trettiofem matcher kvar.
Det finns inget som säger emot att vi till och med tjänar på fullt matchande i förkvalet i stället för att hamna på topp tre och invänta att kvalet börjar. Har vi rätt formkurva efter nyår kan inget lag som samlat poäng nu i höst känna sig säker när de möter oss då. Placering 1-7 spelar ingen roll och vi behöver "bara" undvika placering sämre än sju samt att vi måste hitta toppformen vid rätt tillfälle i vår.
Jag sover lugnt på nätterna.
Var det inte rögle i fjol som hankade sig med på en 5e plats som dom säkrade på slutet och dom kom ju in i förkval och kvalserie med ett pra självförtroende och matchtempo i benen
Allsvenskan 2012/13
På grund av att vi ska vidhålla vår höga placering på listan för mest prövade supportrar.
Lite reflektion på matchen mot mora:
Vi hade en gång ett spel
Med passningar och skott på mål
Men det var så länge sen, så länge sen.
Svara mig du, var är det nu?
Jag bara undrar, var är det nu?
Jag hade en gång ett hopp
Om seger mot en dala-tropp
Men så släppte vi in ett mål och åkte på propp.
Det fanns en gång en coach
Han visste hur spelet skulle va
Han sa till oss fans, vi kommer igen.
Svara mig du, var är han nu?
Jag bara undrar, var är han nu?
Det fanns en gång ett lag.
I högsta serien från Stockholms stad.
Så åkte vi ur, och laget försvann.
Svara mig du.
Var är det nu?
Jag bara undrar, vart är det nu?
Jag hade en gång ett hopp.
Men det var för länge sen, så länge sen.
Svara mig du.
Var är de nu?
Jag bara undrar, var är de nu?
Vi hade en gång ett spel
Med passningar och skott på mål
Men det var så länge sen, så länge sen.
Jag hade en gång ett hopp
Om seger mot en dala-tropp
Men så släppte vi in ett mål och åkte på propp.
Det fanns en gång en coach
Han visste hur spelet skulle va
Han sa till oss fans, vi kommer igen.
Svara mig du, var är han nu?
Jag bara undrar, var är han nu?
I högsta serien från Stockholms stad.
Så åkte vi ur, och laget försvann.
Svara mig du.
Var är det nu?
Jag bara undrar, vart är det nu?
Jag hade en gång ett hopp.
Men det var för länge sen, så länge sen.
Svara mig du.
Var är de nu?
Alltid Oavsett.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vackert!
-
Ögonen skulle blötas om klacken körde den där på en match, 18DIF91.
Halvvägs igenom första versen så tröttnar 12-åringarna, och det byts ut mot "10 bönder klappar i otakt"; trots att dessa tillresta supportrar inte sjunger.
Halvvägs igenom första versen så tröttnar 12-åringarna, och det byts ut mot "10 bönder klappar i otakt"; trots att dessa tillresta supportrar inte sjunger.
25/4-2025
Jag utgår från att samma diskussion förs mellan Challe och de högre upp i näringskedjan, annars hade han nog inte yttrat dessa ord till AB.Div1Norra skrev:Jag tycker Challe sammanfattar det rätt bra själv i artikeln i aftonbladet. Det funkar inte att sitta på två stolar. Han måste ut och jaga en (två?) sniper, men hinner ju för fn inte med då han ska träna och coacha laget med ett, just nu, högt matchtempo. Styrelsen: det håller inte att ha ES ambitioner och slå ihop de två viktigaste rollerna i klubben. Det är ju som att värva en center och spela honom som back varannat byte...
Jag vill ha EN tränare/coach (Säcken ja tack!) inte tre. Och EN sportchef som kan köra det på heltid (Challe är värd att fortsätta där tycker jag).
Om det blir en förändring i båset antar jag att det sker snart, möjligen under uppehållet. På så sätt gör man inte om samma misstag från förra året (då man väntade alldeles för länge) och Säcken (som faktiskt är enda "utomstående" alternativet) får några extra dagar på sig att ge sin syn på hur spelet ska se ut innan serien drar igång igen.
Jag hoppas verkligen dessa förändringar genomförs och att det kan hjälpa truppen att starta om från noll, innan det är för sent. Säcken är ju en defensiv coach, och sett till hur t.ex. Timrå klarade sig kvar i kvalserien ser jag inget problem alls med att hålla en disciplinerad defensiv som utgångsmodell. Jag skiter heligt i hur det ser ut så länge alla är med på tåget och poängen trillar in.
Well, med den sega beslutsgång plus allmänna beslutsångest som styrelsen har kommer vi definitivt inte ändra på något förrän möjligtvis när det är 10 rundor kvar av HA.supreme skrev:Jag utgår från att samma diskussion förs mellan Challe och de högre upp i näringskedjan, annars hade han nog inte yttrat dessa ord till AB.Div1Norra skrev:Jag tycker Challe sammanfattar det rätt bra själv i artikeln i aftonbladet. Det funkar inte att sitta på två stolar. Han måste ut och jaga en (två?) sniper, men hinner ju för fn inte med då han ska träna och coacha laget med ett, just nu, högt matchtempo. Styrelsen: det håller inte att ha ES ambitioner och slå ihop de två viktigaste rollerna i klubben. Det är ju som att värva en center och spela honom som back varannat byte...
Om det blir en förändring i båset antar jag att det sker snart, möjligen under uppehållet. På så sätt gör man inte om samma misstag från förra året (då man väntade alldeles för länge) och Säcken (som faktiskt är enda "utomstående" alternativet) får några extra dagar på sig att ge sin syn på hur spelet ska se ut innan serien drar igång igen.
Jag hoppas verkligen dessa förändringar genomförs och att det kan hjälpa truppen att starta om från noll, innan det är för sent. Säcken är ju en defensiv coach, och sett till hur t.ex. Timrå klarade sig kvar i kvalserien ser jag inget problem alls med att hålla en disciplinerad defensiv som utgångsmodell. Jag skiter heligt i hur det ser ut så länge alla är med på tåget och poängen trillar in.

Alltid Oavsett.
Hm, det är risk för det. Men kan nån förklara för mig hur vi kan ha råd med tre tränare i A-laget. Medans sportchef och huvudtränare måste skötas av en person? Den prioriteringen är inte glasklar för mig...18DIF91 skrev:Well, med den sega beslutsgång plus allmänna beslutsångest som styrelsen har kommer vi definitivt inte ändra på något förrän möjligtvis när det är 10 rundor kvar av HA.supreme skrev:Jag utgår från att samma diskussion förs mellan Challe och de högre upp i näringskedjan, annars hade han nog inte yttrat dessa ord till AB.Div1Norra skrev:Jag tycker Challe sammanfattar det rätt bra själv i artikeln i aftonbladet. Det funkar inte att sitta på två stolar. Han måste ut och jaga en (två?) sniper, men hinner ju för fn inte med då han ska träna och coacha laget med ett, just nu, högt matchtempo. Styrelsen: det håller inte att ha ES ambitioner och slå ihop de två viktigaste rollerna i klubben. Det är ju som att värva en center och spela honom som back varannat byte...
- minalman
Allsvenskan 2012/13
Har Järlan lön fortfarande? Det kan ju vara en delförklaring? Eller blev han utköpt? Det kan vara en annan delförklaring.Div1Norra skrev: Medan sportchef och huvudtränare måste skötas av en person? Den prioriteringen är inte glasklar för mig...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Well, om man ser det såhär - den sportsliga biten är ju faktiskt den viktiga biten inom DIF Hockey, I alla fall om vi skall ha några sportsliga framgångar. Vi har alltså inte råd att ha både en sportchef och huvudtränare.minalman skrev:Har Järlan lön fortfarande? Det kan ju vara en delförklaring? Eller blev han utköpt? Det kan vara en annan delförklaring.Div1Norra skrev: Medan sportchef och huvudtränare måste skötas av en person? Den prioriteringen är inte glasklar för mig...
Men vi har däremot råd att ha en försäljningschef, samt två säljare.
Kan inte Jan Viktorsson typ vara Försäljningschef och säljare, så kan vi kapa en av säljarna och så ta in en huvudtränare istället. Tycker jag låter mycket bättre

Och så kan vi skicka Tony Zabel ner till juniorerna igen. Förstår inte riktigt vad han bidrar med egentligen.
Alltid Oavsett.
Ja. Fast det förklarar inte hur vi kan ha råd med Bäcklin (ingen kritik mot honom). Han togs ju in inför den här säsongen. Kanske hade varit bättre med en huvudtränare i stället?minalman skrev:Har Järlan lön fortfarande? Det kan ju vara en delförklaring? Eller blev han utköpt? Det kan vara en annan delförklaring.Div1Norra skrev: Medan sportchef och huvudtränare måste skötas av en person? Den prioriteringen är inte glasklar för mig...
Varför har vi 3 stycken tränare alls? BEHÖVER vi verkligen 3 tränare? Vi åker ju på stryk av lag med bara 2 tränare, så någon av tränarna gör ju uppenbarligen inte sitt jobb.Div1Norra skrev:Ja. Fast det förklarar inte hur vi kan ha råd med Bäcklin (ingen kritik mot honom). Han togs ju in inför den här säsongen. Kanske hade varit bättre med en huvudtränare i stället?minalman skrev:Har Järlan lön fortfarande? Det kan ju vara en delförklaring? Eller blev han utköpt? Det kan vara en annan delförklaring.Div1Norra skrev: Medan sportchef och huvudtränare måste skötas av en person? Den prioriteringen är inte glasklar för mig...
Alltid Oavsett.