Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Undrar vilket spelsystem Challe & Co filar på? Ett mer sönderläst och fruktlöst system än senaste årens "torped-hockey" finns inte så jag hoppas dom kan tänka utanför boxen. Brukar vara poppis av tränare att förespråka offensiv hockey, iaf när dom leder ett favorit-tippat lag som DIF ändå är idag i denna serie men ett "full fart framåt" system kommer nog bara gynna oss under hösten och kan straffa sig ordentligt i kvalet där motståndet är bättre från ES lagen vi får möta.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
- Andy
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Så här sa Bremberg om Ottosson och vår insamling på Twitter när vi gick ut med att Otto var klar:Jim Morrison skrev:Rykten och rykten... Sett till Linkans kommentarer på twitter ang. Otto-insamlingen och löneanspråk så känns det inte som en sak en bästa polare inom laget skulle säga.bastis7 skrev:De gick ju och skratta med varandra på träningen. Sedan var de riktigt bra förra gången med som sagt Niklas Anger. Det är bara konstiga rykten att de inte skulle tycka om varandra. Har för mig om i en intervju för ett par år sedan så sa otto att han umgicks mest med Linkan och Ölvestad i laget. Tycker Otto verkligen ska spela med Linkan de kompleterar varandra. Sedan tycker jag att Johner inte ska spela med Linkan. Känns som då blir det bara en kedja som producerar poäng. Bättre att Ha två bra offensiva kedjor istället för en jättebra.HomeOfSvenTumba skrev:Linkan ska INTE spela med Otto!HomeOfSvenTumba skrev:Linkan borde väl inte spela med Otto, dels för att Han inte verkar tycka om Otto så mycket. Hellre vill jag se Ölvestad där.
"Skönt med Otto klart, nu känner jag mig lite tryggare med laget! Skön känsla i kroppen inför vintern"
Otto och Linkan är väldigt olika som personer och spelare, men att de inte skulle gilla varandra är skitsnack.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- Jim Morrison
Absolut, men jag tror nog dock att det där är lite för fansen och insamlarna. Han skrev ju även såhär;Andy skrev: Så här sa Bremberg om Ottosson och vår insamling på Twitter när vi gick ut med att Otto var klar:
"Skönt med Otto klart, nu känner jag mig lite tryggare med laget! Skön känsla i kroppen inför vintern"
Otto och Linkan är väldigt olika som personer och spelare, men att de inte skulle gilla varandra är skitsnack.
"Läser Aftonbladet och ser man Vissas krav på lön e det kanske dags för mig att förhandla om mitt eget kontrakt,Dif är i allsvenskan numera! "
"@Chaskmeister jag kom inte hem till Dif för pengarna iaf! "
"@hallmanmarie de har ju inte alltid fel ! Tänker mer på dem som samlar in pengar som tjänar bra mycket mindre! Nu go natt "
"@JoakimEngstroem menar inte mig själv utan dem som var i Dif förra säsongen och sänkt sina löner rejält! Så ingen bitterhet från min sida"
"Jag hoppas nr 9 blir kvar i Dif och att det löser sig, den här insamlingen är bra men det kan också bli fel gentemot andra spelare!"
"@lm_persson beror på, Ronnie Pettersson som alltid offrade sig för Dif i många säsonger, hann fick knappt ett tack! En stor Dif hjälte! "
Nu säger jag inte att dom avskyr varandra, men bästa polare inom laget tror jag knappast att dom är.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Re: Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
På årsmötet sa Challe att han ville spela en modern hockey (fullplanspress och mycket skridsko).BaronVonDif skrev:Undrar vilket spelsystem Challe & Co filar på? Ett mer sönderläst och fruktlöst system än senaste årens "torped-hockey" finns inte så jag hoppas dom kan tänka utanför boxen. Brukar vara poppis av tränare att förespråka offensiv hockey, iaf när dom leder ett favorit-tippat lag som DIF ändå är idag i denna serie men ett "full fart framåt" system kommer nog bara gynna oss under hösten och kan straffa sig ordentligt i kvalet där motståndet är bättre från ES lagen vi får möta.
Min sammanfattning av av vad som sas på årsmötet om trupp, spelare, spelsystem osv finns här:
http://www.difhockey.se/forum/viewtopic ... 61#p211461
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag är riktigt nyfiken på hur han tänker i PP. Hoppas verkligen han vågar köra specialformationer där och inte bara kedja ett och två, backpar ett och backpar två...
Expert.
PP1: Jimmie framför mål, Johner som center och Linkan som spelfördelare. På pointen vill jag se Åberg och Timmy.
Jag tror stenhårt på Marcus Sörensen. Ställer mig tveksam till Åberg. Han har fått ett rykte om sig att ha ett bra skott. Det har i alla fall inte jag sett mycket av, förutom nåt fladderskott som gick in tidigt förra säsongen.
Mitt PP: Linkan-Johner-Sörensen Lidström-Timmy.
Lidström har ett fint skott, som vi alla säkert minns...
- BaronVonDif
Sv: Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Hank framför mål !Sjöwall skrev:PP1: Jimmie framför mål, Johner som center och Linkan som spelfördelare. På pointen vill jag se Åberg och Timmy.
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
Re: Sv: Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvake
Nja, inte i PP1. Sjöwalls PP1 ser väldigt bra ut, ser ut att göra mål efter sisådär 20-25sekunder i varje PP, haha.BaronVonDif skrev:Hank framför mål !Sjöwall skrev:PP1: Jimmie framför mål, Johner som center och Linkan som spelfördelare. På pointen vill jag se Åberg och Timmy.
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Rykte och rykte han har ett bra och maskerat skott.pulverapa skrev:Jag tror stenhårt på Marcus Sörensen. Ställer mig tveksam till Åberg. Han har fått ett rykte om sig att ha ett bra skott. Det har i alla fall inte jag sett mycket av, förutom nåt fladderskott som gick in tidigt förra säsongen.
Född till sportchef.
- BaronVonDif
Sv: Re: Sv: Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,mål
Ja, den ser för bra ut, måste ha spets i PP2 också, undrar f.ö vem som tekar bäst av Otto och Johner?Axel_K skrev:Nja, inte i PP1. Sjöwalls PP1 ser väldigt bra ut, ser ut att göra mål efter sisådär 20-25sekunder i varje PP, haha.BaronVonDif skrev:Hank framför mål !Sjöwall skrev:PP1: Jimmie framför mål, Johner som center och Linkan som spelfördelare. På pointen vill jag se Åberg och Timmy.
Re: Sv: Re: Sv: Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor
PP2: Hank framför mål, Otto som center, Tim som spelfördelare. Pointen: Ljungh(?) och Lidström?BaronVonDif skrev:Ja, den ser för bra ut, måste ha spets i PP2 också, undrar f.ö vem som tekar bäst av Otto och Johner?Axel_K skrev:Nja, inte i PP1. Sjöwalls PP1 ser väldigt bra ut, ser ut att göra mål efter sisådär 20-25sekunder i varje PP, haha.BaronVonDif skrev:Hank framför mål !Sjöwall skrev:PP1: Jimmie framför mål, Johner som center och Linkan som spelfördelare. På pointen vill jag se Åberg och Timmy.
- DIF_Soldier
Två närmast identiska strutar i vänstra krysset, varav en direkt på tekning ser knappast jag som några fladderskott.pulverapa skrev:Jag tror stenhårt på Marcus Sörensen. Ställer mig tveksam till Åberg. Han har fått ett rykte om sig att ha ett bra skott. Det har i alla fall inte jag sett mycket av, förutom nåt fladderskott som gick in tidigt förra säsongen.
Säsongens snyggaste mål i min mening.
Säg den glädje som varar
- SkönaDjurgårn
Löjligt att förneka att Åberg har ett bra skott. Finns ingen i laget som knäpper iväg puckarna lika flawless som honom. Finfin teknik som vi hoppas skördar ordentligt i år!
Ingen blir gladare än jag om Åberg gör en bra säsong, jag är dock rädd att han inte klarar av pressen många har på honom inför den här säsongen. Jag är iaf extremt försiktig med honom...