DIF Fotboll
Re: DIF Fotboll
Tackar DIF Hockey för biljetten och DIF Fotboll för underhållningen!
Riktigt spännande match såklart, även om kvalitén på spelet var sådär. Agger verkar bli en bra värvning, var bra första 60 men försvann efter det.
Riktigt spännande match såklart, även om kvalitén på spelet var sådär. Agger verkar bli en bra värvning, var bra första 60 men försvann efter det.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
-
Fyfan vad skönt! Kennedy! Jag har alltid gillat den killen. Även när det har gått tungt har jag trott på honom och tagit honom i försvar när andra har plockat fram stora sågen. Han är grym och det har jag alltid tyckt. 

KROSSA GNAGET!
- Lee Harvey Oswald
Så, äntligen höst, som jag längtat.
Magsårsveckan No.1 står på menyn och magen är fortfarande lite småsur sedan debaclet i lördags
Om det är ungefär 50/50 i procentfördelning inför hockeyderbyt så känns fotbollsderbyt mer som 20-80....till aik:s favör.
DIF ställs alltså inför ett formtoppat aik som lyckats komma över försäljningen av The Banguras och där gulddrömmen fortfarande lever.
Man har en tydlig trygg spelidé som hovar in poäng utan att direkt imponera spelmässigt.
Det enda DIF lyckats imponera med denna säsong är sin brutala ineffektivitet där var 20:e målchans omsätts i mål.
Adderar man dessutom lite naiva centrala anfallsförsök som ofta slutar med bolltapp när styrkorna är på väg framåt och Dembos "Minst-ett-idiotingripande-per-match-garanti" , ja då har vi alla nödvändiga ingredienser till en mysig DerbyTorsk-cocktail.
Får äckliga vibbar från 2009, aik rusar mot toppen medan vi dras allt djupare ner mot kvalångestens förlovade land...mellan sträcken .
Magsårsveckan No.1 står på menyn och magen är fortfarande lite småsur sedan debaclet i lördags
Om det är ungefär 50/50 i procentfördelning inför hockeyderbyt så känns fotbollsderbyt mer som 20-80....till aik:s favör.
DIF ställs alltså inför ett formtoppat aik som lyckats komma över försäljningen av The Banguras och där gulddrömmen fortfarande lever.
Man har en tydlig trygg spelidé som hovar in poäng utan att direkt imponera spelmässigt.
Det enda DIF lyckats imponera med denna säsong är sin brutala ineffektivitet där var 20:e målchans omsätts i mål.
Adderar man dessutom lite naiva centrala anfallsförsök som ofta slutar med bolltapp när styrkorna är på väg framåt och Dembos "Minst-ett-idiotingripande-per-match-garanti" , ja då har vi alla nödvändiga ingredienser till en mysig DerbyTorsk-cocktail.
Får äckliga vibbar från 2009, aik rusar mot toppen medan vi dras allt djupare ner mot kvalångestens förlovade land...mellan sträcken .
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det här lär ju inte funka om mittfältet ska fortsätta vara nere hos backlinjen.. För fan, kom upp lite i planen!
- Silverminken
- Medlem: Ja, vanlig medlem
haha! Otroligt rättvist mål av Kennedy
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Uhhh, en jävla pärs detta..
Dock så har ju aik inte haft några jättefarliga chanser, tror Mange är väldigt nöjd med första halvlek.
Dock så har ju aik inte haft några jättefarliga chanser, tror Mange är väldigt nöjd med första halvlek.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Skönt att få ett mål i första, man såg hur sugna dom blev på att göra ett till efter det. Snälla gud låt Djurgården vinna idag och imorgon så jag kan vara den som mobbar istället för att bli mobbad på jobbet.
Avskaffa tre mot tre.
- DIF_Soldier
Why not be 'the bigger man'?Mattias_87 skrev:Skönt att få ett mål i första, man såg hur sugna dom blev på att göra ett till efter det. Snälla gud låt Djurgården vinna idag och imorgon så jag kan vara den som mobbar istället för att bli mobbad på jobbet.
Åh, ständigt detta komplex

Säg den glädje som varar
- Lee Harvey Oswald
Moget...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Effektfullt.Lee Harvey Oswald skrev:Moget...
- DIF_Soldier
Jag bara älskar när andra glatt ovetande spär på hur jävla rätt jag har.
Jag är fan bäst.
Jag är fan bäst.
Säg den glädje som varar
Rapport från läktaren: ajk kör sitt PA-system hela jävla tiden. Använd det när ni ska starta en ramsa, inte för att förstärka den ni redan kör. Jävla mörkerpack.
-
- Lee Harvey Oswald
Jepp, 3 blytunga bonuspoäng.HomeOfSvenTumba skrev:Är det över?
gnägget no2 i Stockholm