DIFTV - frågor och önskemål
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: DIFTV - frågor och önskemål
Alltid bra med feedback, bra och dålig. Jag tar upp det imorgon och så ser vi vad folket där säger.
Om det är så att folk vill se klipp från träningarna imorgon och fredag kan jag ju också fråga om kamera.(no promises)
För övrigt kan jag säga att det såg ut som en första träning. Det var kul på isen, folk rörde på fötterna men pucken gick inte alltid dit man ville.
Om det är så att folk vill se klipp från träningarna imorgon och fredag kan jag ju också fråga om kamera.(no promises)
För övrigt kan jag säga att det såg ut som en första träning. Det var kul på isen, folk rörde på fötterna men pucken gick inte alltid dit man ville.
Ja ehehe, för man kan inte offra två dagar av semestern för att sticka ner till Hovet och filma? Visst, lite arbete är det ju i och med redigering och sånt. Men ändå..Sommaren är tyvärr enda tillfället på året det finns möjlighet till semester. Sedan är det full fart varje dag hela vintern.
- SirDIFalot
Mediafolket får väl ta semester när spelarna har semester. Det borde väl ingå i jobbet. Man kan inte ha semester när ispremiären är. Så är det bara.Kentta skrev:Ja ehehe, för man kan inte offra två dagar av semestern för att sticka ner till Hovet och filma? Visst, lite arbete är det ju i och med redigering och sånt. Men ändå..Sommaren är tyvärr enda tillfället på året det finns möjlighet till semester. Sedan är det full fart varje dag hela vintern.
Expert.
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Förstår upprördheten och vill förklara varför det blev som det blev, och hur våra förutsättningar på webben förändrats i och med spel i Hockeyallsvenskan.
Planen var att ha DIFTV från träningen i dag, men mitt flyg tillbaka från semestern strulade och jag hann inte till Hovet förrän strax efter träningen. Vi har ett begränsat antal dagar där vi kan ta semester (när spelarna går på semester fortsätter vi jobba för fullt) och jag kortade av min semester ett par dagar för att hinna med ispremiären. Tyvärr sket det sig ändå.
I Elitserien hade någon på hemmaplan kunnat hoppa in men med allsvenska nedskärningar tvingas vi förlita oss på ideella krafter på hemsidan. Vi har ägnat mycket tid åt att få en bra lösning med engagerade supportrar men allt har inte satt sig än. Därav att det inte blev en lösning i dag, men flera duktiga personer är på väg in i den närmsta framtiden.
Vill även upprepa att alla som vill och kan bidra regelbundet till hemsidan kan höra av sig till mig via mejl jimmy.peterson@difhockey.se. Det gäller vare sig ni vill filma, intervjua, skriva, fota eller sätta ihop highlights från matcherna. Ännu mer hjälp behövs och är varmt välkommen!
Planen var att ha DIFTV från träningen i dag, men mitt flyg tillbaka från semestern strulade och jag hann inte till Hovet förrän strax efter träningen. Vi har ett begränsat antal dagar där vi kan ta semester (när spelarna går på semester fortsätter vi jobba för fullt) och jag kortade av min semester ett par dagar för att hinna med ispremiären. Tyvärr sket det sig ändå.
I Elitserien hade någon på hemmaplan kunnat hoppa in men med allsvenska nedskärningar tvingas vi förlita oss på ideella krafter på hemsidan. Vi har ägnat mycket tid åt att få en bra lösning med engagerade supportrar men allt har inte satt sig än. Därav att det inte blev en lösning i dag, men flera duktiga personer är på väg in i den närmsta framtiden.
Vill även upprepa att alla som vill och kan bidra regelbundet till hemsidan kan höra av sig till mig via mejl jimmy.peterson@difhockey.se. Det gäller vare sig ni vill filma, intervjua, skriva, fota eller sätta ihop highlights från matcherna. Ännu mer hjälp behövs och är varmt välkommen!
Önskemål
Lång intervju med Challe
* Han kan gärna få dra alla nyförvärv igen. Varför dom är värvade, vad dom ska bidra med etc.
* Vad man har för plan för att nå Elitserien. Går man för att vinna varje match, eller planerar man för att vara som bäst i KS (periodiserad träning etc).
* Hur ska man göra mål i PP?
* Finns det pengar kvar för en värvning i januari?
* Hur ska man spela anfallsspel?
* Hur ska man spela försvarsspel?
Längre intervju med Bäcklin/Zabel
* Hur ska man utveckla dom unga spelarna?
* Ansvarsområden för dessa två, vem sköter vad?
* Kommer man våga peta, säg Bremberg, för, säg Wennberg, om linkan inte presterar?
* Hur ska man spela försvarsspel
Dom tre understa har Challe också. Intressant att se om dom ger samma svar på likadana frågor...
En intervju med Chet innehållandes följdfrågor.
En intervju med fystränarna
* Hur sommarträningen bedrivits
* Har alla spelare varit friska och hela?
* Klarade alla spelare fystesterna (uppsatta målvärden). Om inte hur ska man få bukt med detta?
* Vad testade man?
* Vilka var bäst på testerna?
Lång intervju med Challe
* Han kan gärna få dra alla nyförvärv igen. Varför dom är värvade, vad dom ska bidra med etc.
* Vad man har för plan för att nå Elitserien. Går man för att vinna varje match, eller planerar man för att vara som bäst i KS (periodiserad träning etc).
* Finns det pengar kvar för en värvning i januari?
* Hur ska man spela försvarsspel?
Längre intervju med Bäcklin/Zabel
* Hur ska man utveckla dom unga spelarna?
* Ansvarsområden för dessa två, vem sköter vad?
* Kommer man våga peta, säg Bremberg, för, säg Wennberg, om linkan inte presterar?
* Hur ska man spela försvarsspel
Dom tre understa har Challe också. Intressant att se om dom ger samma svar på likadana frågor...
En intervju med Chet innehållandes följdfrågor.
En intervju med fystränarna
* Hur sommarträningen bedrivits
* Har alla spelare varit friska och hela?
* Klarade alla spelare fystesterna (uppsatta målvärden). Om inte hur ska man få bukt med detta?
* Vad testade man?
* Vilka var bäst på testerna?
Född till sportchef.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bra jobbat Daniel! Några tankar på att intervjua Otto själv framöver?
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Tack till de ideella krafterna som tog sig ut till träningen idag och körde DIFTV!
Expert.
Ja det var trevliga intervjuer! Att man vill ha mer är ett bra betyg 

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Riktigt bra intervjuer 
Vad var det man såg i kurvan i bakgrunden? Håller apberget på att göras om?

Losing all hope was freedom.
- Jimmy Peterson
- Kontakt:
Bara vanligt underhåll av läktarna, både på långsida och kortsida, så det är inga nyheter på gång där.Raus skrev:Riktigt bra intervjuer
Hur ser planen ut för DIFTV över året? Rent generellt.
Ställer några direkta frågor också.
1. Kommer man finnas med på alla matcher?
2. Hur många kommer arbeta med det här?
3. Hur jobbar man för att utveckla intervjuerna och liknande, utbildningar etc?
4. Finns det några planer på en studioversion likt fotbollens?
Gärna ett lite mer utvecklat svar, inte bara ett ja,nej utan även varför, när i tiden osv.
Tack på förhand!
Gärna ett lite mer utvecklat svar, inte bara ett ja,nej utan även varför, när i tiden osv.
Tack på förhand!
Född till sportchef.
- Jimmy Peterson
- Kontakt:
android skrev:Hur ser planen ut för DIFTV över året? Rent generellt.
Generellt sett är verksamheten mycket mer tillknäppt än tidigare. Det gäller förstås även webben. Men med flera tekniska lösningar som särskilt för DIFTV kapar produktionstiden betänkligt. Förut kunde korta klipp ta flera timmar timmar att få upp, nu förhoppningsvis inte mer än 15 minuter.
Hemmamatcher och enstaka bortamatcher.
Jag är den enda som är anställd. Jag har tagit över fler arbetsuppgifter i år vilket innebär att jag måste lägga min arbetstid på fler områden än tidigare. Samma sak gäller förstås alla på kansliet. Ideell personal är med andra ord viktigare än någonsin, inte bara för webben.
Framförallt bättre planering, med regelbundna diskussioner om innehållet. Det är lätt att köra fast i gamla hjulspår under en lång säsong. (Så förslagen på intervjuer och frågor här är mycket bra. Intervjuerna kommer under försäsongen.) Verksamheten bestäms väldigt mycket dag för dag under säsongen eftersom vi lever i en värld där senaste resultatet påverkar innehållet, men vi har flera personer som under säsongen kommer att göra specialreportage som inte är resultatberoende. Det gäller både DIFTV och skrivna reportage.
Vi skulle börja med ett studioprogram denna säsong men med Hockeyallsvenskan lades det tyvärr på is eftersom det skulle innebära allt för stora kostnader. Eventuellt kan vi hitta en enklare lösning, men vågar inte utlova det i nuläget.
Tack på förhand!
Tack för svaren.Jimmy Peterson skrev:android skrev:Hur ser planen ut för DIFTV över året? Rent generellt.
Generellt sett är verksamheten mycket mer tillknäppt än tidigare. Det gäller förstås även webben. Men med flera tekniska lösningar som särskilt för DIFTV kapar produktionstiden betänkligt. Förut kunde korta klipp ta flera timmar timmar att få upp, nu förhoppningsvis inte mer än 15 minuter.
Jag är den enda som är anställd. Jag har tagit över fler arbetsuppgifter i år vilket innebär att jag måste lägga min arbetstid på fler områden än tidigare. Samma sak gäller förstås alla på kansliet. Ideell personal är med andra ord viktigare än någonsin, inte bara för webben.
Framförallt bättre planering, med regelbundna diskussioner om innehållet. Det är lätt att köra fast i gamla hjulspår under en lång säsong. (Så förslagen på intervjuer och frågor här är mycket bra. Intervjuerna kommer under försäsongen.) Verksamheten bestäms väldigt mycket dag för dag under säsongen eftersom vi lever i en värld där senaste resultatet påverkar innehållet, men vi har flera personer som under säsongen kommer att göra specialreportage som inte är resultatberoende. Det gäller både DIFTV och skrivna reportage.
Vi skulle börja med ett studioprogram denna säsong men med Hockeyallsvenskan lades det tyvärr på is eftersom det skulle innebära allt för stora kostnader. Eventuellt kan vi hitta en enklare lösning, men vågar inte utlova det i nuläget.
Tack på förhand!
Angående studioprogrammen så skulle det kanske gå att finansiera med sponsorer? Man vill ju ogärna ha en två minuter lång reklamfilm innan varje klipp, men man borde ju kunna baka reklamen lite schysst i inslaget te.x. Är väl till stor del så fotbollen har gjort.
En del andra lag (typ FBK) har ju annan personal som gör en del mediala saker. I Färjestad är det målvaktstränaren Granqvist. Har ni hört om det är någon i DIF som skulle kunna göra den delen på bortafighterna? Busschaffisen kanske..
Född till sportchef.
DIFTV - frågor och önskemål
"Fimpens hörna" skulle nog bli en succé! Kör 1-2ggr i veckan, han får intervjua sina lagkamrater och bjuda in andra gäster också.android skrev:Tack för svaren.Jimmy Peterson skrev:android skrev:Hur ser planen ut för DIFTV över året? Rent generellt.
Tack på förhand!
Angående studioprogrammen så skulle det kanske gå att finansiera med sponsorer? Man vill ju ogärna ha en två minuter lång reklamfilm innan varje klipp, men man borde ju kunna baka reklamen lite schysst i inslaget te.x. Är väl till stor del så fotbollen har gjort.
En del andra lag (typ FBK) har ju annan personal som gör en del mediala saker. I Färjestad är det målvaktstränaren Granqvist. Har ni hört om det är någon i DIF som skulle kunna göra den delen på bortafighterna? Busschaffisen kanske..
2014-04-07, vad hände?
Grymt bra diskussioner här. Tror det skulle finnas flera som mer än gärna hjälper till (inkluderat mig) men tror många håller tillbaka då man inte är säker på kravbilden. Ingen vill ju sätta sig in i något man inte klarar av (i alla fall om man har någon självdisciplin). Daniel gör det bra så där får ni gärna fortsätta.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...